Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

17tys przebiegu niski stan oleju
http://fiatpunto.com.pl/topic27103.html
Strona 1 z 3

Autor:  MASZer [ 26 Lut 2011, 23:27 ]
Temat postu:  17tys przebiegu niski stan oleju

Witam. Szukalem w internecie a nie znalazłem nic co by mi odpowiadało.
A konkretnie, moj znajomy kupił dzisiaj punto z 2009roku, 1,4 95km, auto ma przejechane ledwo 17tys. Auto sprowadzone z niemiec.
Zamartwia sie teraz ponieważ przy sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie było minimum z minimum. Wydaje nam sie, że jako że auto ma mały przebieg, jest dośc nowe, nie powinno cos takiego sie zdarzyc, jest to mały przebieg i coś takiego nie powinno sie zdazyc.
Moja teoria jest taka że olej po wyjeździe z fabryki poprostu 'poupychał' sie w silniku podczas docierania.
Prosiłbym o wypowiedzi co Wy o tym sądzicie, czy to normalne zjawisko czy moze to byc cos powazniejszego?
Z gory dziekuje.

Autor:  kox [ 27 Lut 2011, 00:05 ]
Temat postu: 

a może poprostu ktoś mu odjął jakąś cyferke przed tymi 17-toma tysiącami?

Autor:  buladag [ 27 Lut 2011, 00:15 ]
Temat postu: 

kox No coś Ty... :lol: :lol: :lol: :lol:

Tak na poważnie, uzupełnijcie poziom oleju i jedynie obserwacja pomoże. Trzeba patrzeć czy nie ma jakichś wycieków, czy kopci czy nie etc

Teoria o poupychaniu odpada, silniki są docierane jeszcze w fabryce, a olej pod wpływem temperatury robi się na tyle żadki że na pewno już dawno wszystko tam spenetrował. Poza fabryką poziom płynów sprawdza jeszcze ASO przy wydaniu pojazdu.

Autor:  K3 [ 27 Lut 2011, 02:19 ]
Temat postu:  Re: 17tys przebiegu niski stan oleju

MASZer napisał(a):
Witam. Szukalem w internecie a nie znalazłem nic co by mi odpowiadało.
A konkretnie, moj znajomy kupił dzisiaj punto z 2009roku, 1,4 95km, auto ma przejechane ledwo 17tys. Auto sprowadzone z niemiec.
Zamartwia sie teraz ponieważ przy sprawdzeniu stanu oleju na bagnecie było minimum z minimum. Wydaje nam sie, że jako że auto ma mały przebieg, jest dośc nowe, nie powinno cos takiego sie zdarzyc, jest to mały przebieg i coś takiego nie powinno sie zdazyc.
Moja teoria jest taka że olej po wyjeździe z fabryki poprostu 'poupychał' sie w silniku podczas docierania.
Prosiłbym o wypowiedzi co Wy o tym sądzicie, czy to normalne zjawisko czy moze to byc cos powazniejszego?
Z gory dziekuje.


1.4 95KM niestety lubi sobie trochę oleju podpić... Na dodatek do tego silnika mało oleju wchodzi, przez co nawet jego mały ubytek powoduje, że procentowo jego ilość dość znacznie spada...

Autor:  kazaa [ 27 Lut 2011, 02:45 ]
Temat postu: 

buladag napisał(a):
kox No coś Ty... :lol: :lol: :lol: :lol:
.


Sądzisz , że to nie możliwe zbić przebieg ? Normalny proceder , ciężko kupić auto z tak niskim przebieg , oczywiście oprócz handlarzy w PL ...

a co do autora wątku dolać i obserwować , nic innego się nie wywróży , nie wiadomo co tam jest w silniku , tak czy siak tajemnicą nie jest ,że fefnastka 1.4 łyka trochę oleju

Autor:  danielmax [ 27 Lut 2011, 10:20 ]
Temat postu: 

u mnie od nowości ubyło do połowy miarki na bagnecie a mam 12 tys więc to norma, choć dotarty fabrycznie to na początku użytkowania pewnie ma większe zużycie.

Autor:  filip76 [ 27 Lut 2011, 10:27 ]
Temat postu: 

Każdy silnik bierze olej. Mniej lub więcej ale bierze. Mowa oczywiście o zdrowym silniku bez przepałów i wycieków. U mnie znikało dosyć sporo "na dotarciu" czy jak chce instrukcja do auta - "w pierwszym okresie eksploatacji". Oczywiście łatwiej zauważyć znikanie, jeśli okres między wymianami wynosi 30 000 km a nie 10 000 km.

A co docierania silników w fabryce: bajki. Oni nie mają czasu nawet wszystkich spinek w komorze silnika założyć, a co dopiero docierać :) Kręcą silnik chwilę do odcięcia i to wszystko. Po prostu technologia tak poszła do przodu, że nie trzeba "docierać" jak polonezów czy starów.

Jeśli jednak weźmiesz instrukcję i przeczytasz odpowiedni rozdział, to znajdziesz tam zapisy o ostrożnej jeździe w pierwszym okresie eksploatacji. Nie ma tam żadnych konkretów, czy chodzi o 100, 1000 czy 10 000 km. Ale jest napisane, żeby nie eksploatować silnika. Ostrzeżenie dotyczy także hamulców, z tym że mają się "ułożyć" przez jakieś 500 km, o ile mnie pamięć nie myli.

Ale z drugiej strony - nigdzie nie napisano, żeby silnik "docierać".

Autor:  greg505 [ 27 Lut 2011, 10:44 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
Sądzisz , że to nie możliwe zbić przebieg ?

sadze ze nie zalapales ironii

Autor:  MarMarK [ 27 Lut 2011, 10:51 ]
Temat postu: 

Mój 1.4 8V bierze ok. 150ml na 1000km.
Miarka na bagnecie od min do max to 1l.
1 litr na 17tys.km to i tak niewiele ;)

Autor:  K3 [ 27 Lut 2011, 10:55 ]
Temat postu: 

filip76 napisał(a):

Jeśli jednak weźmiesz instrukcję i przeczytasz odpowiedni rozdział, to znajdziesz tam zapisy o ostrożnej jeździe w pierwszym okresie eksploatacji. Nie ma tam żadnych konkretów, czy chodzi o 100, 1000 czy 10 000 km. Ale jest napisane, żeby nie eksploatować silnika. Ostrzeżenie dotyczy także hamulców, z tym że mają się "ułożyć" przez jakieś 500 km, o ile mnie pamięć nie myli.



To jak mam jeździć ?? Pchać ?? :E :D

Autor:  filip76 [ 27 Lut 2011, 10:58 ]
Temat postu: 

K3 napisał(a):
To jak mam jeździć ?? Pchać ??



Moja kulpa - jest tam coś w stylu "intensywnie eksploatować".

A z fiatem faktycznie - im więcej stoi, tym mniej się psuje :E

Autor:  kazaa [ 27 Lut 2011, 14:02 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
sadze ze nie zalapales ironii


sądzę , że Ty nie załapałeś mojej , ale nie ważne...

Autor:  krism84 [ 28 Lut 2011, 00:59 ]
Temat postu: 

danielmax napisał(a):
u mnie od nowości ubyło do połowy miarki na bagnecie a mam 12 tys więc to norma, choć dotarty fabrycznie to na początku użytkowania pewnie ma większe zużycie.


Bzdura! Ja mam przejechane w tym momencie ok 21tyś km i nie wziął mi ani "grama" oleju a jeśli wziął to tyle ze gołym okiem tego nie widzę zaznaczę że jeżdżę tylko po mieście w godzinach szczytu ale może dużo zależy od kierowcy a konkretnie od stylu jazdy.

A co do tematu to: wejść pod auto zobaczyć czy nie wycieka a jeśli nie to dolać olej i obserwować choć faktycznie to podejrzane przy tak małym przebiegu - może przy tych 17tyś brakuje jednego zera :>

Autor:  kazaa [ 28 Lut 2011, 01:20 ]
Temat postu: 

krism84 napisał(a):

Bzdura! Ja mam przejechane w tym momencie ok 21tyś km i nie wziął mi ani "grama" oleju


bosz czytanie ze zrozumieniem się kłania , mowa o fefnastce ...

Autor:  krism84 [ 28 Lut 2011, 10:58 ]
Temat postu: 

danielmax pisze " u mnie" a podpisane że jeździ 8V wiec ???

Autor:  kazaa [ 28 Lut 2011, 11:00 ]
Temat postu: 

krism84 napisał(a):
danielmax pisze " u mnie" a podpisane że jeździ 8V wiec ???


też pewnie nie kuma ile mocy ma 8v a ile 16v

Autor:  krism84 [ 28 Lut 2011, 11:33 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
też pewnie nie kuma

To chyba wy nie rozumiecie danielmax napsiał o swoim aucie i silniku który ma czyli 1,4 8V a ja że mam taki sam silnik odpisałem że u mnie jest inaczej z tym olejem i tyle a wy sie czepiacie że kilka postów wyżej mowa o innym silniku :bom:

Autor:  K3 [ 28 Lut 2011, 12:08 ]
Temat postu: 

krism84 napisał(a):
kazaa napisał(a):
też pewnie nie kuma

To chyba wy nie rozumiecie danielmax napsiał o swoim aucie i silniku który ma czyli 1,4 8V a ja że mam taki sam silnik odpisałem że u mnie jest inaczej z tym olejem i tyle a wy sie czepiacie że kilka postów wyżej mowa o innym silniku :bom:


No bo skoro temat jest o konkretnym silniku, to o tym konkretnym powinno sie pisać...

A potem się ludzie dziwicie, że burdel jest na forum i nic nie można znaleźć...

Trzeba tylko trzymać się tematu...

Autor:  kazaa [ 28 Lut 2011, 12:34 ]
Temat postu: 

krism84 napisał(a):
[
To chyba wy nie rozumiecie danielmax


kolega K3 wyjął mi odp z języka , eot

Autor:  GrandeM [ 28 Lut 2011, 20:09 ]
Temat postu:  Re: 17tys przebiegu niski stan oleju

Po pierwsze to wszystkie benzynowe Grande biora olej, od nowości. Za diesla się nie wypowiadam, bo nie znam. Moje 1.2 8v wciąga około 80-100ml / 1000km. Silnik suchy jak pieprz, gdzie bym nie spojrzał. Przebiegu mam aktualnie 63kkm i odczuwam jakby minimalną tendencję spadkową, bo jak go kupiłem, miał 24kkm i łykał około 150ml / 1000km.

To sam z 1.4 8V, mam znajomego co tym jezdzi, jest identyko, przebieg okolo 50kkm.

Kolejna sprawa to taka, ze jezeli Wy wymieniacie olej tak jak FIAT nakazuje w tym modelu, czyli co 30kkm to życzę Wam powodzenia, może do 120kkm silnik dojedzie.

W moim zmieniam olej co maksymalnie 12-14kkm, pełen syntetyk.
Jest to wydatek rzędu 160zł ( 3 butelki Mobil 1 kazda po 38zł + 20zł filtr + okolo 35zł wymiana).

Tego typu "oszczędności" pt. wymiana co 30kkm to nie oszczędnosci, tylko fatamorgana, że jest taniej. Gwarancja trwa 3 lata, przeciętny Kowalski przejedzie wtedy góra 80-100kkm to tyle silnik wytrzyma przy takiej częstotliwosci wymian. Problemy mogą zacząć się drugiemu właścicielowi, juz po gwarancji.

Zauważmy, że silniki Grande, zwłaszcza 1.2 i 1.4 8 V to silniki Fire, w prostej linii pochodzące z Seicento, Pandy. Tam wymiany oleju były co 20kkm, to ciekawe w jaki sposób ten sam blok silnika nagle moze jezdzic bez wymiany oleju 10kkm więcej....Ech, zwykły marketing.

Autor:  filip76 [ 28 Lut 2011, 20:28 ]
Temat postu:  Re: 17tys przebiegu niski stan oleju

GrandeM napisał(a):
Po pierwsze to wszystkie benzynowe Grande biora olej, od nowości. Za diesla się nie wypowiadam, bo nie znam. ..

Też bierze olej. Nie ma bata, każdy silnik bierze. Zajrzyj w książkę, producent podaje, jaka jest norma zużycia.

GrandeM napisał(a):
Kolejna sprawa to taka, ze jezeli Wy wymieniacie olej tak jak FIAT nakazuje w tym modelu, czyli co 30kkm to życzę Wam powodzenia, może do 120kkm silnik dojedzie.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

GrandeM napisał(a):
W moim zmieniam olej co maksymalnie 12-14kkm, pełen syntetyk.
Jest to wydatek rzędu 160zł ( 3 butelki Mobil 1 kazda po 38zł + 20zł filtr + okolo 35zł wymiana).

No to powodzenia. Twoja broszka. Ja zmieniałem co 15 000 i dałem sobie spokój. Tak samo jak z laniem v-powera i wodą z Lichenia :)
GrandeM napisał(a):
Tego typu "oszczędności" pt. wymiana co 30kkm to nie oszczędnosci, tylko fatamorgana, że jest taniej. Gwarancja trwa 3 lata, przeciętny Kowalski przejedzie wtedy góra 80-100kkm to tyle silnik wytrzyma przy takiej częstotliwosci wymian. Problemy mogą zacząć się drugiemu właścicielowi, juz po gwarancji.

Mam wrażenie, że bajki piszesz :) Ja co prawda miałem multijeta i zrobiłem nim 118 000 km i ze strony silnika wszystko było ok.

Gówniane oszczędności to nie jest trzymanie się zaleceń producenta tylko ich kompletne olewanie czyli bez sprawdzania poziomu oleju, dolewania, terminowych wymian itp.

Nie chcę się wyzłośliwiać ale nie jestem zwolennikiem spiskowych teorii...

Autor:  STax [ 28 Lut 2011, 20:31 ]
Temat postu: 

filip76 napisał(a):
Nie ma bata, każdy silnik bierze.

Nie każdy. A przynajmniej nie widzialne ilości.

Autor:  filip76 [ 28 Lut 2011, 20:45 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Nie każdy. A przynajmniej nie widzialne ilości.


Widocznie masz paliwo w misce olejowej :) Jeśli nie ubywa to też powód do zmartwienia :)

A na serio:

u mnie na początku sporo znikało, potem już dużo mniej, do pół centymetra na 30 000 km. Tyle że w 1,3 wszystko lata na oleju - popychacze, turbina itp.

Autor:  STax [ 28 Lut 2011, 20:48 ]
Temat postu: 

filip76 napisał(a):
Jeśli nie ubywa to też powód do zmartwienia

Czy ja wiem? Od wymiany do wymiany - ok 11tys km i rok czasu nie wlewam nic i stan na bagnecie na oko taki sam. I tak od ponad 140tys km i przeszło 13 lat...

Autor:  filip76 [ 28 Lut 2011, 21:11 ]
Temat postu: 

Odrobina powinna Ci znikać - spalać się, parować przez odmę itp. Albo mylisz się w ocenie na oko albo masz paliwo w oleju.

Zrobiłem szybki resercz po instrukcjach obsługi. Wszystkie 4 wspominają o zużywaniu oleju i uzupełnianiu jego poziomu. 2 podają normy, ile oleju ma prawo zniknąć bezkarnie :)

Instrukcja fiat sedici:
ZUŻYCIE OLEJU
SILNIKOWEGO
Jest normalne, że silnik zużywa olej podczas swojego funkcjonowania. Ilość zużywanego oleju zależy odlepko ści oleju, jakości i warunków eksploatacji samochodu.
Zużycie oleju zwiększa się, gdy jeździ się z wysokimi prędkościami, przyspiesza lub zwalnia często lub, gdy samochód służy do przewożenia dużych ciężarów. Ponadto silnik nowy zużywa więcej oleju, ponieważ tłoki, pierścienie sprężyste i ścianki cylindrów nie są jeszcze dotarte. Silniki nowe osiągają poziom normalnego zużycia oleju dopiero poprzejechaniu około 5000 km.
Zużycie oleju: Max. 1,0 lna 1000 km

Skoda octavia:
Normalne jest, że silnik zużywa olej. Zależnie od sposobu jazdy i warunków eksploatacji zużycie oleju może wynieść do 0,5 l/1 000 km. Przez pierwsze 5000 kilometrów zużycie oleju może być nawet większe.
Dlatego poziom oleju trzeba regularnie sprawdzać, najlepiej przy każdym tankowaniu i przed dłuższymi podróżami.
Przy dużych obciążeniach silnika, jak np. długotrwała jazda autostradą latem, jazda z przyczepą lub jazda w wysokich górach, zalecamy utrzymywać poziom oleju w zakresie – ale nie wyższy.
Za niski poziom oleju jest sygnalizowany lampką kontrolną w zestawie wskaźników*
⇒ strona 36, „Ciśnienie oleju silnikowego “. W takim przypadku należy
możliwie jak najszybciej zmierzyć poziom oleju. Dolać odpowiednią ilość oleju.

Volvo c30:
Niekorzystne warunki eksploatacji
W przypadku dłuższych podróży w niżej wyszczególnionych warunkach konieczne jest częstsze sprawdzanie poziomu oleju silnikowego:
• jazda z podłączoną przyczepą
• jazda w terenie górzystym,
• jazda z dużą prędkością,
• Przy temperaturze otoczenia poniżej –30°C lub powyżej +40°C.
W tych warunkach może dochodzić do nadmiernego wzrostu temperatury oleju i jego zwiększonego zużycia. Ponadto konieczne jest częstsze sprawdzanie poziomu oleju w silniku, gdy samochód jest regularnie eksploatowany na krótkich (poniżej 10 km) dystansach przy niskiej temperaturze otoczenia (poniżej +5°C).


Grand vitara:
Dla zachowania właściwego smarowania silnika istotne jest utrzymanie prawidłowego poziomu oleju silnikowego. Poziom oleju sprawdza się w samochodzie stojącym w poziomym miejscu. Pomiar w samochodzie stojącym na pochyłości może być niedokładny. Poziom oleju należy sprawdzać albo przed uruchomieniem silnika, albo co najmniej 5 minut (lub 10 minut w przypadku silnika o zapłonie samoczynnym)po jego zatrzymaniu.

Z tego co pamiętam, to w marei również była norma na zużycie ale liczb nie pamiętam :)


Edyta:
Proszę, poświęciłem się i poszedłem do garażu po instrukcję do accorda:
Image

Niechże ktoś sprawdzi w instrukcji do grande, jaka jest norma i tyle.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/