|
Obecny czas: 07 Cze 2024, 23:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Czarny |
#242027 Wysłany:
17 Kwi 2009, 09:47; Temat postu: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzegła.. |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) . Problem jest w zakresie niewielkich predkosci np. dojezdzajac do swiatel. Macie moze jakis pomysl co to moze byc? Wole dmuchac na zimne, zanim znowu sie cos samoistnie rozsypie Dla sprecyzowania silnik 1.3 MTJ 90KM.
Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.
|
|
Góra |
|
|
|
|
rdziadzko |
#242304 Wysłany:
17 Kwi 2009, 22:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 23
|
Mam identyczne objawy. Szczególnie jak silnik jest rozgrzany. Słychac chrobotanie podczas puszczania sprzęgła i w momencie zmiany biegów. Nie byłem z tym w ASO ale jak pojade na przegląd to powiem żeby sie temu przyjrzeli.
|
|
Góra |
|
|
arturo_freestyler |
#244492 Wysłany:
22 Kwi 2009, 17:40; Temat postu: Re: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzeg |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z cento Rejestracja: 19 Kwi 2009, Posty: 42
|
niestety skrzynia sie kończy a dokładniej łożysko w niej - do wymiany skrzynia lub łożysko jak ktos umie naprawić
ile tak pojeździsz nie wiem znam przypadki gdzie 2 lata tak jeżdzą i znam przypadki ze w tydzień padła skrzynia, dzwięk bedzie sie nasilał aż wkońcu zacznie wyć
miałem styczność juz z kilkoma takimi przypadkami za każdym razem wymiana skrzyni
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#244505 Wysłany:
22 Kwi 2009, 18:22; Temat postu: |
|
|
Czarny napisał(a): Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.
U mnie klima startuje tak ze ja o tym nawet nie za bardzo wiem. Tylko dyskretne zwiększenie obrotów na biegu jałowym w pierwszej fazie po właczeniu klimy. Poza tym cisza, zadnych trzasków ani innych atrakcji.
|
|
Góra |
|
|
Szumen |
#244644 Wysłany:
22 Kwi 2009, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 30 Wrz 2008, Posty: 87
|
Czarny napisał(a): Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) .
Hmmm, dokładnie taki odgłos wydawało w służbowym peugeocie 607 padnięte dwumasowe koło zamachowe. Nie wiem czy w Twoim silniku jest takowe ale odgłosy i moment ich występowania w 100% takie same.
Co do klimy - nie zauważam żadnych zmian po jej załączeniu poza zwiększeniem obrotów silnika
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#244652 Wysłany:
22 Kwi 2009, 22:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
W nowoczesnych dieslach jest to rozwiazanie "na czasie" zamiast konwencjonalnego ukladu docisku i tarczy z tlumikami. Moze to wlasnie byc to. A jezeli to to to koszty sa niemale... Jaki masz przebieg w tym GP??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244678 Wysłany:
22 Kwi 2009, 22:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
1.3 MTJ 90KM nie ma dwumasowego koła zamachowego.
Na poniższym zdjęciu wdać na tarczy sprzęgła sprężyny dociskowe (z dwumasowym kołem tarcza nie posiada ich)
a tutaj koło zamachowe (brak śladów spawania i otworów technologicznych mocowania sprężyn oraz brak tuleji łożyskującej
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#244682 Wysłany:
22 Kwi 2009, 22:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
nawet nie wiedzialem, ze w MultiJet jest klasyczny uklad. Przynajmniej naprawy beda tansze. Czyli moze byc to skrzynia lub lozysko wyciskowe na walku sprzeglowym... Moze ktorys synchronizator padl??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244689 Wysłany:
22 Kwi 2009, 22:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
olos47 napisał(a): nawet nie wiedzialem, ze w MultiJet jest klasyczny uklad
tak ale tylko w 1.3, natomiast w 1.6, 1.9 - od 120 KM i 2.0 jest już dwumasowe koło zamachowe.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#244691 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: tak ale tylko w 1.3, natomiast w 1.6, 1.9 - od 120 KM i 2.0 jest już dwumasowe koło zamachowe.
Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#244697 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Cytuj: Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.
serio?? W sumie ten silnik nie jest juz nowa konstrukcja - myslalem ze jest standard... [ Dodano: 22 Kwi 2009 21:10 ]Sprawdzalem w sklepie internetowym i kompletne sprzeglo do 1,2; 1,4 i 1,4 16V jest to samo i kosztuje "VALEO" 556,50 zl. To chyba za tanio jak na uklad dwumasowy?? Cos mi sie zdaje, ze jest klasyczne...
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=6d226b29
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244702 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Yacek napisał(a): Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.
nie ma takiej możliwości, dwumasowe koła zamachowe stosuje się do silników posiadających wysoki moment obrotowy oraz w celu niwelacji drgań przenoszonych z silnika na skrzynie biegów,aby ta miała dłuższą żywotność. Sprawdź 2 razy zanim coś napiszesz. Np: http://www.allegro.pl/item613171500_spr ... _4_8v.html
Znajomy miał grande na nauce jazdy i widziałem sprzęgło w tym aucie i jest klasyczne.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Kolo-d ... 995,2.html
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
Ostatnio edytowany przez kropekGP, 22 Kwi 2009, 23:16, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#244704 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
|
Góra |
|
|
arturo_freestyler |
#244712 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z cento Rejestracja: 19 Kwi 2009, Posty: 42
|
w 1.2 i 1.4 jest zwykłe koło zamachowe bo odchudzałem takowe z fefnastki
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244713 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#244727 Wysłany:
22 Kwi 2009, 23:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek sugerujesz się katalogiem nie wydaje mi się
[ Dodano: 22 Kwi 2009 22:55 ]
Miałem tu się z Yackiem kłocić ale znalazłem coś takiego
http://www.doaut.pl/c/auto_czesci/sprze ... 5/3242.php
przyznam że nie widziałem jeszcze sprzęgła w Gp (wg katalogu to faktycznie klasyczne sprzęgło z tłumikiem drgań w tarczy)
a tu rys.
nie jest to napewno tak droga konstrukcja jak w niektórych dieslach ale...
|
|
Góra |
|
|
arturo_freestyler |
#244752 Wysłany:
23 Kwi 2009, 00:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z cento Rejestracja: 19 Kwi 2009, Posty: 42
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244755 Wysłany:
23 Kwi 2009, 00:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Dla mnie za tanie to coś na dwumasowe koło zamachowe, po drugie jest bardzo cienkie (nie ma miejsca na elementy tłumiące) i nazwa dwumasowe chyba wzięła się z tego że jest skręcane z 2 elementów - jak to wynika ze zdjęcia.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Czarny |
#244827 Wysłany:
23 Kwi 2009, 09:47; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
Hmmm skrzynia jest 6 biegowa, a przebieg niewielki bo 45000km, a te dzwieki wystepuja stosunkowo dlugo bo okolo rok (tylko na luzie i tylko przy nacisnietym sprzegle- kazda inna kombinacja powoduje ze znikaja)...
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#244851 Wysłany:
23 Kwi 2009, 10:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
kropekGP napisał(a): Dla mnie za tanie to coś na dwumasowe koło zamachowe, po drugie jest bardzo cienkie (nie ma miejsca na elementy tłumiące) i nazwa dwumasowe chyba wzięła się z tego że jest skręcane z 2 elementów - jak to wynika ze zdjęcia.
też mi się tak wydaje, nie przypomina wogole koła np z T-jet 150 KM,
Czarny czy odgłos występuje jak autko stoi z zapalonym silnikem czy tylko jak się porusza
|
|
Góra |
|
|
Czarny |
#244856 Wysłany:
23 Kwi 2009, 10:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
Odglos wystepuje tylko jak samochod sie porusza w zakresie predkosci od ok. 40km/h do ok. 10km/h. Ani powyzej, ani ponizej nie wystepuje. Nie przypomina to wycia np. lozyska, a bardziej "chrobotanie".
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#244862 Wysłany:
23 Kwi 2009, 10:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Czarny
znalazłem info że 1,3 jtd wersja 90 KM z skrzynia 6 biegową ma dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło tzw samonastawcze więc wszelkie odgłosy to albo skrzynia albo dwumasówka właśnie
[ Dodano: 23 Kwi 2009 09:51 ]dodam jeszcze ze wersja ze skrzynią "piątką" ma zwykłe koło
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#244876 Wysłany:
23 Kwi 2009, 11:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
45 000 km to nieiwiele. Ale gdzies czytalem, ze DKZ potrafi pasc przy ok 50 tys km. Takze to moze byc to. A tak nawiasem mowiac to do dupy z takim rozwiazaniem. Mialo byc lepiej a jest gorzej.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#244988 Wysłany:
23 Kwi 2009, 16:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Nie chce cię straszyć, ale przypomniała mi się pewna historia mojego kumpla, który to skarżył się na chrobotanie. Po odsłuchaniu wszyscy stawiali na skrzynię, ja też, albo sprzęgło. Po zdjęciu skrzyni i jej sprawdzeniu okazało się że jest w dobrej kondycji, no to mechanik zabrał się za sprzęgło i koło zamachowe, sprzęgło ok, ale podczas odkręcania koła zamachowego okazało się że jest dziwny luz - to padło stwierdzenie pewnie panewka wału pękła i chrobocze. Po zdjęciu miski olejowej okazało się że: wał jest pęknięty Więc "chrobotanie" tak się niesie po całym napędzie, że w sumie może to być wszystko. Radze jak najszybciej jechać do dobrego serwisu i niech przejrzą wszystko dokładnie. Strasznie długo jeździsz już z ta usterką, obyś nie rozwalił jeszcze czegoś
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Rafal23i |
#247817 Wysłany:
01 Maj 2009, 01:18; Temat postu: chrobotanie mechaniczne |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 3
|
Witam ! ! !
W 2007 roku kupilem jednoczesnie nowe Grande Punto i Linee, w obydwu autach slychac chrobotanie Linea ma przejechane 40 000 km i nic sie nie nasila nie zauwazylem tez jakis innych objawow, co do Punta rowniez wydaje taki odglos a jego przebieg to ponad 65 000 i tez nic sie innego i niepokojacego nie dzieje. silniki w obydwu autach to 1.4 8V.
_________________ Grande Punto 1.4 8V
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|