You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 07 Cze 2024, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #242027 Wysłany: 17 Kwi 2009, 09:47; 
 Temat postu: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzegła..
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 26 Sty 2008,
Posty: 57
Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) . Problem jest w zakresie niewielkich predkosci np. dojezdzajac do swiatel. Macie moze jakis pomysl co to moze byc? Wole dmuchac na zimne, zanim znowu sie cos samoistnie rozsypie :) Dla sprecyzowania silnik 1.3 MTJ 90KM.

Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #242304 Wysłany: 17 Kwi 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 23
Mam identyczne objawy. Szczególnie jak silnik jest rozgrzany. Słychac chrobotanie podczas puszczania sprzęgła i w momencie zmiany biegów. Nie byłem z tym w ASO ale jak pojade na przegląd to powiem żeby sie temu przyjrzeli.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244492 Wysłany: 22 Kwi 2009, 17:40; 
 Temat postu: Re: "Mechaniczne chrobotanie" po puszczeniu sprzeg
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z cento
Rejestracja: 19 Kwi 2009,
Posty: 42
niestety skrzynia sie kończy a dokładniej łożysko w niej - do wymiany skrzynia lub łożysko jak ktos umie naprawić :D

ile tak pojeździsz nie wiem znam przypadki gdzie 2 lata tak jeżdzą i znam przypadki ze w tydzień padła skrzynia, dzwięk bedzie sie nasilał aż wkońcu zacznie wyć :D

miałem styczność juz z kilkoma takimi przypadkami za każdym razem wymiana skrzyni :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244505 Wysłany: 22 Kwi 2009, 18:22; 
 Temat postu:
Czarny napisał(a):
Drugie pytanie, czy w cieple dni po wlaczeniu klimy sprezarka startuje u was lagodnie? U mnie robi to w sposob dosc gwantowny i z trzaskiem. Dodam, ze byla ona wymieniania w ASO na pozmianowa.

U mnie klima startuje tak ze ja o tym nawet nie za bardzo wiem. Tylko dyskretne zwiększenie obrotów na biegu jałowym w pierwszej fazie po właczeniu klimy. Poza tym cisza, zadnych trzasków ani innych atrakcji.


Góra
  
 
 
 Post #244644 Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
Czarny napisał(a):
Z mojego samochodu wydobywaja sie dziwne dzwieki calkiem glosnego mechanicznego chrobotania w momencie kiedy wrzuci sie na luz i pusci sprzeglo (na biegu ani z nacisnietym sprzeglem tego nie ma) .


Hmmm, dokładnie taki odgłos wydawało w służbowym peugeocie 607 padnięte dwumasowe koło zamachowe. Nie wiem czy w Twoim silniku jest takowe ale odgłosy i moment ich występowania w 100% takie same.

Co do klimy - nie zauważam żadnych zmian po jej załączeniu poza zwiększeniem obrotów silnika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244652 Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
W nowoczesnych dieslach jest to rozwiazanie "na czasie" zamiast konwencjonalnego ukladu docisku i tarczy z tlumikami. Moze to wlasnie byc to. A jezeli to to to koszty sa niemale... Jaki masz przebieg w tym GP??

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244678 Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
1.3 MTJ 90KM nie ma dwumasowego koła zamachowego.
Na poniższym zdjęciu wdać na tarczy sprzęgła sprężyny dociskowe (z dwumasowym kołem tarcza nie posiada ich)
Image

a tutaj koło zamachowe (brak śladów spawania i otworów technologicznych mocowania sprężyn oraz brak tuleji łożyskującej
Image

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244682 Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
nawet nie wiedzialem, ze w MultiJet jest klasyczny uklad. Przynajmniej naprawy beda tansze. Czyli moze byc to skrzynia lub lozysko wyciskowe na walku sprzeglowym... :wink: Moze ktorys synchronizator padl??

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244689 Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
olos47 napisał(a):
nawet nie wiedzialem, ze w MultiJet jest klasyczny uklad

tak ale tylko w 1.3, natomiast w 1.6, 1.9 - od 120 KM i 2.0 jest już dwumasowe koło zamachowe.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244691 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
tak ale tylko w 1.3, natomiast w 1.6, 1.9 - od 120 KM i 2.0 jest już dwumasowe koło zamachowe.

Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244697 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
Cytuj:
Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.

serio?? W sumie ten silnik nie jest juz nowa konstrukcja - myslalem ze jest standard... :wink:

[ Dodano: 22 Kwi 2009 21:10 ]
Sprawdzalem w sklepie internetowym i kompletne sprzeglo do 1,2; 1,4 i 1,4 16V jest to samo i kosztuje "VALEO" 556,50 zl. To chyba za tanio jak na uklad dwumasowy?? :> Cos mi sie zdaje, ze jest klasyczne...
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=6d226b29

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244702 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Yacek napisał(a):
Dwumasowe ma też 1.4 8V benzyna.

nie ma takiej możliwości, dwumasowe koła zamachowe stosuje się do silników posiadających wysoki moment obrotowy oraz w celu niwelacji drgań przenoszonych z silnika na skrzynie biegów,aby ta miała dłuższą żywotność. Sprawdź 2 razy zanim coś napiszesz. Np: http://www.allegro.pl/item613171500_spr ... _4_8v.html
Znajomy miał grande na nauce jazdy i widziałem sprzęgło w tym aucie i jest klasyczne.

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Kolo-d ... 995,2.html

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Ostatnio edytowany przez kropekGP, 22 Kwi 2009, 23:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #244704 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
tutaj potwierdzenie, ze nie ma kola dwumasowego w 1,4
http://allegro.pl/item608484097_sprzegl ... _igla.html

[ Dodano: 22 Kwi 2009 21:14 ]
http://allegro.pl/item613171500_sprzegl ... _4_8v.html

[ Dodano: 22 Kwi 2009 21:16 ]
kropekGP napisał(a):
Sprawdź 2 razy zanim coś napiszesz

dokladnie. Nie wprowadzaj ludzi w blad. Jak nie wiesz to lepiej nic nie pisz bo niepotrzebnie robisz zament :>

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244712 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z cento
Rejestracja: 19 Kwi 2009,
Posty: 42
w 1.2 i 1.4 jest zwykłe koło zamachowe bo odchudzałem takowe z fefnastki :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244713 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
http://www.motofocus.pl/technika,3316,d ... odzen.html

Ciekawy artykuł o kołach dwumasowych

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244727 Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Yacek sugerujesz się katalogiem nie wydaje mi się

[ Dodano: 22 Kwi 2009 22:55 ]
Miałem tu się z Yackiem kłocić ale znalazłem coś takiego
http://www.doaut.pl/c/auto_czesci/sprze ... 5/3242.php
przyznam że nie widziałem jeszcze sprzęgła w Gp (wg katalogu to faktycznie klasyczne sprzęgło z tłumikiem drgań w tarczy)
a tu rys.
Image
nie jest to napewno tak droga konstrukcja jak w niektórych dieslach ale...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244752 Wysłany: 23 Kwi 2009, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: z cento
Rejestracja: 19 Kwi 2009,
Posty: 42
ja osobiście rozbierałem 2 silniki 1.4 16v z gp i tam było inne zwykłe koło zamachowe, 1.48v nie rozbierałem jeszcze chyba najwyzsza pora by przekonac sie jaki tam jest zamach :D

_________________
http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,S ... Punto/5781


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244755 Wysłany: 23 Kwi 2009, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Dla mnie za tanie to coś na dwumasowe koło zamachowe, po drugie jest bardzo cienkie (nie ma miejsca na elementy tłumiące) i nazwa dwumasowe chyba wzięła się z tego że jest skręcane z 2 elementów - jak to wynika ze zdjęcia.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244827 Wysłany: 23 Kwi 2009, 09:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 26 Sty 2008,
Posty: 57
Hmmm skrzynia jest 6 biegowa, a przebieg niewielki bo 45000km, a te dzwieki wystepuja stosunkowo dlugo bo okolo rok (tylko na luzie i tylko przy nacisnietym sprzegle- kazda inna kombinacja powoduje ze znikaja)...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244851 Wysłany: 23 Kwi 2009, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
kropekGP napisał(a):
Dla mnie za tanie to coś na dwumasowe koło zamachowe, po drugie jest bardzo cienkie (nie ma miejsca na elementy tłumiące) i nazwa dwumasowe chyba wzięła się z tego że jest skręcane z 2 elementów - jak to wynika ze zdjęcia.

też mi się tak wydaje, nie przypomina wogole koła np z T-jet 150 KM,
Image
Czarny czy odgłos występuje jak autko stoi z zapalonym silnikem czy tylko jak się porusza :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244856 Wysłany: 23 Kwi 2009, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 26 Sty 2008,
Posty: 57
Odglos wystepuje tylko jak samochod sie porusza w zakresie predkosci od ok. 40km/h do ok. 10km/h. Ani powyzej, ani ponizej nie wystepuje. Nie przypomina to wycia np. lozyska, a bardziej "chrobotanie".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244862 Wysłany: 23 Kwi 2009, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Czarny
znalazłem info że 1,3 jtd wersja 90 KM z skrzynia 6 biegową ma dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło tzw samonastawcze więc wszelkie odgłosy to albo skrzynia albo dwumasówka właśnie
Image

[ Dodano: 23 Kwi 2009 09:51 ]
dodam jeszcze ze wersja ze skrzynią "piątką" ma zwykłe koło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244876 Wysłany: 23 Kwi 2009, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
45 000 km to nieiwiele. Ale gdzies czytalem, ze DKZ potrafi pasc przy ok 50 tys km. Takze to moze byc to. A tak nawiasem mowiac to do dupy z takim rozwiazaniem. Mialo byc lepiej a jest gorzej. :roll:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244988 Wysłany: 23 Kwi 2009, 16:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Nie chce cię straszyć, ale przypomniała mi się pewna historia mojego kumpla, który to skarżył się na chrobotanie. Po odsłuchaniu wszyscy stawiali na skrzynię, ja też, albo sprzęgło. Po zdjęciu skrzyni i jej sprawdzeniu okazało się że jest w dobrej kondycji, no to mechanik zabrał się za sprzęgło i koło zamachowe, sprzęgło ok, ale podczas odkręcania koła zamachowego okazało się że jest dziwny luz - to padło stwierdzenie pewnie panewka wału pękła i chrobocze. Po zdjęciu miski olejowej okazało się że: wał jest pęknięty :shock: Więc "chrobotanie" tak się niesie po całym napędzie, że w sumie może to być wszystko. Radze jak najszybciej jechać do dobrego serwisu i niech przejrzą wszystko dokładnie. Strasznie długo jeździsz już z ta usterką, obyś nie rozwalił jeszcze czegoś :!:

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247817 Wysłany: 01 Maj 2009, 01:18; 
 Temat postu: chrobotanie mechaniczne
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 3
Witam ! ! !

W 2007 roku kupilem jednoczesnie nowe Grande Punto i Linee, w obydwu autach slychac chrobotanie Linea ma przejechane 40 000 km i nic sie nie nasila nie zauwazylem tez jakis innych objawow, co do Punta rowniez wydaje taki odglos a jego przebieg to ponad 65 000 i tez nic sie innego i niepokojacego nie dzieje. silniki w obydwu autach to 1.4 8V.

_________________
Grande Punto 1.4 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO