Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Zniknął płyn chłodniczy http://fiatpunto.com.pl/topic27635-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | kris2k [ 26 Mar 2011, 13:21 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem że tak jak podejrzewałem ten osad jest spowodowany parami z odmy? |
Autor: | Bahama70 [ 26 Mar 2011, 14:29 ] |
Temat postu: | |
kris2k napisał(a): Dzięki za odpowiedź. Czyli rozumiem że tak jak podejrzewałem ten osad jest spowodowany parami z odmy?
To nie jest nalot z odmy tylko ogólnie parowanie oleju i wytrącająca się w temp niższych niż nominalna silnika parafiny, odma ma na zadanie te opary odprowadzić, niestety często w samej odmie tworzy się maź, która skutecznie blokuje prace przepustnicy ( objawy np. kangurek w czasie jazdy, czyli wieszanie się obrotów). Nalot na korku to po prostu jazda z niedogrzanym silnikiem na krótkich dystanasach. Jak przelecisz z 200 km non-stop to nalotu nie będzie. Czasem ma na to wpływ np. konkretny olej... U mnie było tak na Selenii - był nalot, na Valvoline zero nawet w cięzkie zimy !, teraz mam Castrola i znowu nalot |
Autor: | kazaa [ 26 Mar 2011, 17:35 ] |
Temat postu: | |
kris2k napisał(a): Czyli rozumiem że tak jak podejrzewałem ten osad jest spowodowany parami z odmy?
Wpisz w google co jest odma , a zrozumiesz zasadę jej działania . Maź się robi po prostu przy jeździe z niedogrzanym silnikiem na krótkich dystansach. Zrobiłbyś dobrego buta za miasto to samochód odżyłby. |
Autor: | kris2k [ 26 Mar 2011, 18:03 ] |
Temat postu: | |
Bahama70 dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Dodam tylko że też jeżdżę na Selenii. O to mi chodziło tylko czy mój przypadek jest odosobniony czy też u innych występował. Twój post mi wiele rozjaśnił. kazaa o odmie wiem tyle że ma ona za zadanie odprowadzanie par oleju ze skrzyni korbowej. Jak jest to zrobione, którędy idzie to odpowietrzenie nie wiem i szczerze powiem że aż tak bardzo mnie to nie obchodzi. Mechanikiem nie jestem i być raczej nie zamierzam, zauważyłem problem, zapytałem na forum aby rozwiać wątpliwości. A samochód ma służyć mi do jazdy a nie do poznawania zasad mechaniki. Tak więc wybacz moją niewiedzę. Również Tobie dziękuję za odpowiedź, teraz będę spał spokojnie. A tak ogólnie to eksploatacja samochodu, tym bardziej nowego powinna się ograniczać do obserwowania kontrolek i sprawdzania okresowego stanu płynów. I to mnie jako kierowcę powinno obchodzić, od reszty jest serwis. Ale przez ciekawość człowiek sam problemów szuka |
Autor: | kazaa [ 26 Mar 2011, 18:52 ] |
Temat postu: | |
kris2k napisał(a): A tak ogólnie to eksploatacja samochodu, tym bardziej nowego powinna się ograniczać do obserwowania kontrolek i sprawdzania okresowego stanu płynów. I to mnie jako kierowcę powinno obchodzić, od reszty jest serwis. Ale przez ciekawość człowiek sam problemów szuka
Nie tylko, instrukcja mówi co dokładnie należy do obowiązków kierowcy |
Autor: | lukanio87 [ 14 Kwi 2011, 10:04 ] |
Temat postu: | |
A co moze byc przyczyna takiego stanu: Odpalam samochod na zimnym silniku najczesciej po calej nocy stania i wskazowka temperatury na ulamki sekund skacze do samej gory, wyskakuje informacja, ze za wsyoka temperatura, zebym zgasil silnik, zaraz potem wskazowka opada i temperatura rosnie wraz z normalna praca silnika. Co moze byc nie tak?? |
Autor: | kazaa [ 14 Kwi 2011, 10:34 ] |
Temat postu: | |
było milion dwieście razy , słabo naładowany aku i podczas startu łapie błędy , masz szczęście , że kończy to się tylko informacją , w klekocie przerywa kręcenie rozrusznikiem ... reasumując prostownik wita |
Autor: | lukanio87 [ 18 Kwi 2011, 15:59 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): było milion dwieście razy , słabo naładowany aku i podczas startu łapie błędy , masz szczęście , że kończy to się tylko informacją , w klekocie przerywa kręcenie rozrusznikiem ... reasumując prostownik wita
W tej chwili zalozony mam aku 39 Ah. Czy to moze byc tym spowodowane?? Bo chyba powinien byc zamontowany nieco wiekszy akumulator sadzac po wymiarach "doniczki"? |
Autor: | kazaa [ 18 Kwi 2011, 17:21 ] |
Temat postu: | |
do klekota ? Oczywiście , kwestia jeszcze jaki prąd rozruchowy ma |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |