You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 14 Gru 2017, 22:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #464601 Wysłany: 18 Kwi 2011, 20:55; 
 Temat postu: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 16 Gru 2009,
Posty: 50
Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #464613 Wysłany: 18 Kwi 2011, 21:09; 
 Temat postu: Re: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 411
Pomógł: 1
bednar napisał(a):
Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ?




Z jakim gościem rozmawiałeś ? Był to mechanik, jeśli tak to zmie go.
Jest jeden, są dwie sondy lambda

_________________

17 cali i gleba, nic mi więcej nie potrzeba :
)
GP 1.4 8v Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464638 Wysłany: 18 Kwi 2011, 21:28; 
 Temat postu: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Ja bym zaczął od sprawdzenia sądy lambda tej za katalizatorem. Sprawdzenie czy działa poprawnie jest tańsze niż wymiana kata.
P.S. Zmień warsztat , bo trudno nazwać mechanikiem gościa który po obejrzeniu auta nie wie ile jest katalizatorów w aucie.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464728 Wysłany: 18 Kwi 2011, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464734 Wysłany: 19 Kwi 2011, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 746
Pomógł: 1
kazaa napisał(a):
1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm


Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464735 Wysłany: 19 Kwi 2011, 00:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
K3 napisał(a):

Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał...


Jak masz nagrzany do 800^C i przeprawiasz się z rozpędu przez zimną ogromną kałużę to niestety , nie ma bata na kata

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464843 Wysłany: 19 Kwi 2011, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1531
Pomógł: 6
kazaa, to trzeba się postarać, żeby zalać kata w GP, który jest centralnie za chłodnicą :) Rzekłbym, że wtedy silnik zaciągnie również wodę przez rurę dolotową do filtra powietrza :wink: Kałuża musi być trochę głęboka...

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #464849 Wysłany: 19 Kwi 2011, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Postarać ? Jak nie masz osłony i z dużym impetem wjechać w kałużę gwarantuje Ci , że jak masz rozgrzanego kata będzie źle... Oczywiście to są sytuacje skrajne , a co do dolotu to jest troszkę wyżej i dolot jest od frontu ( lub w P2 z boku) , nie od spodu więc małe szanse , że zaciągnie wodę , jak już zaciągnie to w minimalnych ilościach , które zatrzymają się na filtrze

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465107 Wysłany: 20 Kwi 2011, 08:32; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1531
Pomógł: 6
Kat w GP jest od frontu, na kolektorze wydechowym. Niewiele niżej niż rura dolotowa, na wysokości chłodnicy (pod osłoną termiczną). Oblanie wodą jest równoznaczne z przelaniem się wody przez dolny i górny grill chłodnicy. Osłona pod silnikiem w tym temacie niewiele pomoże... Musi być dość głęboka kałuża...

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465123 Wysłany: 20 Kwi 2011, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Jeżeli mam też grande bo może mówimy o innych autach to z tego co widzę dolot jest za grillem, czyli na samym przodzie , sporo dalej chłodnica klimy , chłodnica i kolektor wydechowy z katem, nie chcę kolejny raz dywagować czy pęknie od kałuży i ile ona musi mieć cm głębokości , jaki kąt natarcia na kałużę , jaka prędkość najazdu na kałużę ... jeżeli chcesz robić eksperyment to rozgrzej auto i wjedź w w rozległą na szerokość auta kałużę z prędkością 60km/h, za szkody nie odpowiadam

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465133 Wysłany: 20 Kwi 2011, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1531
Pomógł: 6
kazaa, wjeżdżałem w rozległe kałuże szybciej, ale nie były głębokie (w głębokie nie wjeżdżam). Nic się nie stało :wink: Ogólnie chodzi o wysokość umieszczenia elementów.

Oto fotka poglądowa, pochodząca z czasu, gdy Kropka miałem 3 dni, jeszcze nie miał osłony pod silnikiem (sprzedawca nie miał na stanie).
Image

Nadal podtrzymuję, że musi być głęboko, żeby go zalać.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - żonkowóz
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465142 Wysłany: 20 Kwi 2011, 10:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
co do dolotu 1.4 to faktycznie tragedia , strasznie nisko jest ... myślałem , że jest jak w p2 fl / pandzie / gp klekot z przodu nad chłodnicą ...

jednak kat ma termiczną osłonę jak każdy , ale od dołu pustka , bez osłony imho jest strasznie narażony , oczywiście tylko zła eksploatacja może go uszkodzić

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO