Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? http://fiatpunto.com.pl/topic28217.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bednar [ 18 Kwi 2011, 20:55 ] |
Temat postu: | Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ? |
Autor: | marew [ 18 Kwi 2011, 21:09 ] |
Temat postu: | Re: Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
bednar napisał(a): Pytanie jak w temacie. Wyświetla mi błąd check - wydajnośc katalizatora za niska. Rozmawiałem z gościem i twierdzi że w grande punto są dwa katalizatory. Oglądałem swoje auto od spodu i nie widzę drugiego katalizatoora poza tym jednym w kolektorze wydechowym między sondami lambda. Może mu się pomyliło z jakimś innym silnikiem, może diesla? Muszę wymienić katalizator tylko teraz nie wiem czy są dwa czy jeden w 1.4 8V ?
Z jakim gościem rozmawiałeś ? Był to mechanik, jeśli tak to zmie go. Jest jeden, są dwie sondy lambda |
Autor: | kornat85 [ 18 Kwi 2011, 21:28 ] |
Temat postu: | Ile katalizatorów ma grande punto 1.4 8V ? |
Ja bym zaczął od sprawdzenia sądy lambda tej za katalizatorem. Sprawdzenie czy działa poprawnie jest tańsze niż wymiana kata. P.S. Zmień warsztat , bo trudno nazwać mechanikiem gościa który po obejrzeniu auta nie wie ile jest katalizatorów w aucie. |
Autor: | kazaa [ 18 Kwi 2011, 23:54 ] |
Temat postu: | |
1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm |
Autor: | K3 [ 19 Kwi 2011, 00:27 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): 1 kat i 2 tlumiki , jaki masz przebieg ? Nawet jak zamulasz to spokojnie kat wytrzyma 150kkm
Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał... |
Autor: | kazaa [ 19 Kwi 2011, 00:32 ] |
Temat postu: | |
K3 napisał(a): Pod warunkiem, że nie padnie mechanicznie... U mnie kiedyś w innym aucie po prostu go wydmuchało, bo sobie popękał... Jak masz nagrzany do 800^C i przeprawiasz się z rozpędu przez zimną ogromną kałużę to niestety , nie ma bata na kata |
Autor: | krowka [ 19 Kwi 2011, 14:57 ] |
Temat postu: | |
kazaa, to trzeba się postarać, żeby zalać kata w GP, który jest centralnie za chłodnicą Rzekłbym, że wtedy silnik zaciągnie również wodę przez rurę dolotową do filtra powietrza Kałuża musi być trochę głęboka... |
Autor: | kazaa [ 19 Kwi 2011, 15:30 ] |
Temat postu: | |
Postarać ? Jak nie masz osłony i z dużym impetem wjechać w kałużę gwarantuje Ci , że jak masz rozgrzanego kata będzie źle... Oczywiście to są sytuacje skrajne , a co do dolotu to jest troszkę wyżej i dolot jest od frontu ( lub w P2 z boku) , nie od spodu więc małe szanse , że zaciągnie wodę , jak już zaciągnie to w minimalnych ilościach , które zatrzymają się na filtrze |
Autor: | krowka [ 20 Kwi 2011, 08:32 ] |
Temat postu: | |
Kat w GP jest od frontu, na kolektorze wydechowym. Niewiele niżej niż rura dolotowa, na wysokości chłodnicy (pod osłoną termiczną). Oblanie wodą jest równoznaczne z przelaniem się wody przez dolny i górny grill chłodnicy. Osłona pod silnikiem w tym temacie niewiele pomoże... Musi być dość głęboka kałuża... |
Autor: | kazaa [ 20 Kwi 2011, 09:40 ] |
Temat postu: | |
Jeżeli mam też grande bo może mówimy o innych autach to z tego co widzę dolot jest za grillem, czyli na samym przodzie , sporo dalej chłodnica klimy , chłodnica i kolektor wydechowy z katem, nie chcę kolejny raz dywagować czy pęknie od kałuży i ile ona musi mieć cm głębokości , jaki kąt natarcia na kałużę , jaka prędkość najazdu na kałużę ... jeżeli chcesz robić eksperyment to rozgrzej auto i wjedź w w rozległą na szerokość auta kałużę z prędkością 60km/h, za szkody nie odpowiadam |
Autor: | kazaa [ 20 Kwi 2011, 10:43 ] |
Temat postu: | |
co do dolotu 1.4 to faktycznie tragedia , strasznie nisko jest ... myślałem , że jest jak w p2 fl / pandzie / gp klekot z przodu nad chłodnicą ... jednak kat ma termiczną osłonę jak każdy , ale od dołu pustka , bez osłony imho jest strasznie narażony , oczywiście tylko zła eksploatacja może go uszkodzić |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |