You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 06:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #413265 Wysłany: 17 Lis 2010, 11:00; 
 Temat postu: Filtr cząstek stałych (DPF)
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lis 2010,
Posty: 9
Cześć,

Jestem nowy na forum. Posiadam GP 1.3 90km 95tys. km. Autka nie prezentowałem, bo fotek nie mam, ale za to mam nurtujący mnie temat. Nie czujcie się urażeni tym, że od razu walę z problemem. Od razu mówię, że przejrzałem wszystko wstecz, ale o DPF nie znalazłem nic konkretnego.

Otóż właśnie się zorientowałem, że moje autko wyposażone jest w DPFa. Zainteresowałem się tym, ponieważ uważam, że autko jest mułowate do ~2300rpm. Może taka już natura tego silniczka, ale może da się jakość sprawdzić drożność tego filtra?

A może to jednak wina EGRa? Odkręciłem na szybko węża od przepustnicy i okazało się, że talerzyk i wszystko dookoła jest w syfie!
Znajomy mechanik jednak poradził mi żebym najpierw się skupił na sprawdzeniu DPFa, a potem dopiero ew. rozkręcać EGRa.

Aha i pytanko dodatkowe - czy jak rozepnę przepustnicę i EGRa to ECU łapie jakieś błedy czy jakieś kalibracje są potem potrzebne w ASO?

Czy ogólne zasady dotyczące jazdy z DPFem są tw GP aktualne? Czy jakieś dodatkowe sugestie?

Sorry, że się rozpisuję, ale dopiero poznaję ten wóz. Dzięki.

Aha przepraszam za zły dział - wydawało mi się, że jestem w silnikowym, a nie ogólnym.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #413271 Wysłany: 17 Lis 2010, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Yuby napisał(a):
Czy ogólne zasady dotyczące jazdy z DPFem są tw GP aktualne? Czy jakieś dodatkowe sugestie?

Na pewno musisz jeździć sporo żeby syf w DPF mógł się wypalić, jak wpadniesz na pomysł wycięcia go to pamiętaj że w momencie zbadania analizatorem spalin możesz przeglądu nie przejść.

Jak duże przebiegi robisz :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413274 Wysłany: 17 Lis 2010, 11:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lis 2010,
Posty: 9
~15000km rocznie

Odnośnie wycięcia to przecież w 1.3 90km to była opcja. Diagnosta przecież nie będzie wiedział czy go miałem czy nie. Auto z DPFem spełnia Euro5. Jeśli po wycięciu będę robił normę Euro4 (auto z 2006r.) to nie powinienem mieć problemu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413282 Wysłany: 17 Lis 2010, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Yuby napisał(a):
~15000km rocznie

Odnośnie wycięcia to przecież w 1.3 90km to była opcja. Diagnosta przecież nie będzie wiedział czy go miałem czy nie. Auto z DPFem spełnia Euro5. Jeśli po wycięciu będę robił normę Euro4 (auto z 2006r.) to nie powinienem mieć problemu.


15000 rocznie? Chłopie to diesel nie jest dla Ciebie a już z DPFem to będziesz miał drogę przez mękę.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413293 Wysłany: 17 Lis 2010, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 132
Co do DPF-a.
Aby się nie zapychał zbyt często (bo że się zapcha to masz i tak jak w banku, zależy tylko po jakim przebiegu) musisz go od czasu do czasu przegonić. Nie chodzi nawet o to żeby szaleć ale przejechać chociaż z 50km na wysokich obrotach.
Diagnosta niestety jak się uprze to pozna czy auto miało DPF czy nie.
Czy zawór EGR zawalony czy nie poznasz przede wszystkim po tym jak dymi z wydechu. Jak zaczyna puszczać czarne bąki to znak że EGR czas wyczyścić bądź co gorsza wymienić. Oczywiście kopcenie może być spowodowane wieloma innymi czynnikami i nie zawsze jest to wina EGR. Profilaktycznie można jednak sam zawór jak i kolektor od czasu do czasu z nagaru wyczyścić.
Po odpięciu EGR-a i odpaleniu silnika check engine się na bank zapali. Błąd powinien się jednak sam wykasować po ponownym podpięciu.

_________________
Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413307 Wysłany: 17 Lis 2010, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
zatkaj egr , olej check engine i zobacz czy jest roznica

[ Dodano: 17 Lis 2010 16:41 ]
kris2k napisał(a):
Czy zawór EGR zawalony czy nie poznasz przede wszystkim po tym jak dymi z wydechu. Jak zaczyna puszczać czarne bąki to znak że EGR czas wyczyścić bądź co gorsza wymienić. .


Czemu piszesz takie głupoty ... otwarty egr cały czas będzie mulił auto ,a nie zawsze to jest równoznaczne , że będzie dymił. Znam to z doświadczenia , też pojechałem do pseudomagika co sprawdzał komputerowo jak auto muliło do 2,5k obr , twierdził , że turbo z VTH ma coś uwalone bo jak egr to by dymił ... oczywiście że nie wierzyłem , pojechałem do mojego mechanika , odpięliśmy podciśnienie turbo - działało , zatkaliśmy puszką egr i chodził jak nowy , oczywiście auto nie dymiło

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413325 Wysłany: 17 Lis 2010, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 132
kazaa poczytaj sobie, sprawdź jak działa zawór EGR i jak już się dowiesz to napisz coś na temat.
EGR ma za zadanie dopalanie spalin i pracuje (otwiera się) tylko na wolnych obrotach. Na wyższych natomiast się zamyka. Jeśli będzie zawalony a więc nie będzie się zamykał przy wyższych obrotach niż przewidziane normalną rzeczą będzie iż spalliny wracające przez kolektor nie będą dopalone w komorze spalania a w konsekwencji musi nastąpić kopcenie. Proste i logiczne.
Natomiast mulił się będzie poprzez zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

Rady typu ,,zatkaj EGR, olej checka" nawet nie będę komentował.
Nie ważne że się pali choinka na desce, zawsze można jeszcze wyjąć żaróweczkę. Tylko nie zapomiaj że po coś te kontrolki są. Ale co tam, druciarstwo górą

_________________
Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413336 Wysłany: 17 Lis 2010, 18:36; 
 Temat postu: Filtr cząstek stałych (DPF)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Gdy zacznie się wypalanie filtra, czyli jego oczyszczanie z cząstek stałych pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika. Jeśli go wyłączysz to olej napędowy przeznaczony do podniesienia temperatury spalin ścieknie po ściankach cylindrów do miski olejowej rozrzedzając olej. Będziesz musiał wtedy częściej wymieniać olej. Moment w którym zaczyna się oczyszczanie filtra poznasz po innym dźwięku silnika, zmianie prędkości obrotowej. Gdy proces oczyszczania zacznie się podczas jazdy to najlepiej utrzymywać około 2000obr/min i jechać na najwyższym biegu - dotyczy trasy pozamiejskiej. W mieście tylko nie wyłączaj silnika.
Gdybyś chciał wyciąć ten filtr to masz dwie opcje. Pierwsza to zastosowanie emulatorów na czujniki ciśnień, które oszukują sterownik silnika. Druga opcja, według mnie lepsze, to wgranie nowego programu sterującego pochodzącego od wersji bez DPFu.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413342 Wysłany: 17 Lis 2010, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
1,3 z DPF? jesteś pewny?

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413343 Wysłany: 17 Lis 2010, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kris2k napisał(a):
kazaa poczytaj sobie, sprawdź jak działa zawór EGR i jak już się dowiesz to napisz coś na temat.
EGR ma za zadanie dopalanie spalin i pracuje (otwiera się) tylko na wolnych obrotach. Na wyższych natomiast się zamyka. Jeśli będzie zawalony a więc nie będzie się zamykał przy wyższych obrotach niż przewidziane normalną rzeczą będzie iż spalliny wracające przez kolektor nie będą dopalone w komorze spalania a w konsekwencji musi nastąpić kopcenie. Proste i logiczne.
Natomiast mulił się będzie poprzez zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

Rady typu ,,zatkaj EGR, olej checka" nawet nie będę komentował.
Nie ważne że się pali choinka na desce, zawsze można jeszcze wyjąć żaróweczkę. Tylko nie zapomiaj że po coś te kontrolki są. Ale co tam, druciarstwo górą


1. Po pierwsze kłócisz się ,a ja to doświadczyłem i wiem że nie kopcił , racje udowadniasz czysto teoretycznie
2. Mulenie silnika to nie trudno zgadnąć , że wynika ze złej mieszanki , logiczne jak więcej powietrza ,a mało paliwa = auto nie jedzie
3. Nie druciarstwo ,a sprawdzenie na chwilę ? Można oczywiście w ciemno podstawić nową część za 500zł lub logować podczas jazdy , jednak żaden magik nie podjął się logowania

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413360 Wysłany: 17 Lis 2010, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 132
kazaa napisał(a):


2. Mulenie silnika to nie trudno zgadnąć , że wynika ze złej mieszanki , logiczne jak więcej powietrza ,a mało paliwa = auto nie jedzie


Raczej za mało powietrza w tym przypadku, spaliny nie zawierają tlenu tak potrzebnego do procesu spalania.

_________________
Estiva Blue&Me 1.4 8V Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413460 Wysłany: 18 Lis 2010, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kris2k napisał(a):
Raczej za mało powietrza w tym przypadku, spaliny nie zawierają tlenu tak potrzebnego do procesu spalania.


IMHO tak , ponieważ mieszanka uboższa jest w tlen potrzebny do procesu spalania, ponieważ za dużo wraca go przez egr

tylko dziwne , że powyżej 3k obr działał ok pomimo , że egr nie domykał się i to normalne zjawisko przy uwalonym egr.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413482 Wysłany: 18 Lis 2010, 01:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Cytuj:
15000 rocznie? Chłopie to diesel nie jest dla Ciebie a już z DPFem to będziesz miał drogę przez mękę.

dokładnie było o tym nawet w na TVN w turbo Kamerze, jak ktoś robi krótkie przebiegi to sporo problemu z tym jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413674 Wysłany: 18 Lis 2010, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
wojtass18 znaczenie ma gdzie nabijasz kilometry czy w mieście (tutaj DPF szybo się zapycha) czy na trasie (wyższe obroty przez dłuższy czas = lepsze warunki do oczyszczania filtra DPF).

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459522 Wysłany: 04 Kwi 2011, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
Witam,
Panowie powiedzcie w ogóle jak poznać czy Fiacik ma czy nie ma DPF??
Niestety nie potrafię tego nigdzie znaleźć mam Grande Punto 1,3 90KM w wersji Sport z 2007 roku
Instrukcja nic nie mówi, kontrolka żadna "podejrzana" mi sie nigdy nie zapalila


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459605 Wysłany: 05 Kwi 2011, 10:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
wszwedd napisał(a):
Witam,
Panowie powiedzcie w ogóle jak poznać czy Fiacik ma czy nie ma DPF??
Niestety nie potrafię tego nigdzie znaleźć mam Grande Punto 1,3 90KM w wersji Sport z 2007 roku
Instrukcja nic nie mówi, kontrolka żadna "podejrzana" mi sie nigdy nie zapalila


raczej nie masz z dpf szly na rynki zachodnie np. do niemiec bo tam stawki za samochod placi sie tez od emisji spalin u nas tego niema a od dwóch lat napięte są normy euro i już w standardzie montują dpf żeby euro spełnić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459609 Wysłany: 05 Kwi 2011, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 365
fullxda napisał(a):
wszwedd napisał(a):
Witam,
Panowie powiedzcie w ogóle jak poznać czy Fiacik ma czy nie ma DPF??
Niestety nie potrafię tego nigdzie znaleźć mam Grande Punto 1,3 90KM w wersji Sport z 2007 roku
Instrukcja nic nie mówi, kontrolka żadna "podejrzana" mi sie nigdy nie zapalila


raczej nie masz z dpf szly na rynki zachodnie np. do niemiec bo tam stawki za samochod placi sie tez od emisji spalin u nas tego niema a od dwóch lat napięte są normy euro i już w standardzie montują dpf żeby euro spełnić

na polskim rynku w tamtym czasie, DPF w dizlach był opcją( nr 733), niezależnie od wersji silnika i ich mocy. Zadzwoń do któregoś dealera, jak ładnie poprosisz to Ci sprawdzą w SIGI czy masz tę opcję. I całe inne wyposażenie.

_________________
Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459617 Wysłany: 05 Kwi 2011, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
Chyba będę musiał tak zrobić bo mój niestety pochodzi od Hansa z Berlina :) a kontrolek chyba w ogóle nie ma na tablicy rozdzielczej tych "typowych" dla DPF informujących że proces sie właśnie rozpoczął ????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459853 Wysłany: 05 Kwi 2011, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
wszwedd napisał(a):
Witam,
Panowie powiedzcie w ogóle jak poznać czy Fiacik ma czy nie ma DPF??
Niestety nie potrafię tego nigdzie znaleźć mam Grande Punto 1,3 90KM w wersji Sport z 2007 roku
Instrukcja nic nie mówi, kontrolka żadna "podejrzana" mi sie nigdy nie zapalila


Lukasz pod auto , w miejscu środkowego tłumika widać większy z kilkoma rurkami

coś na podobę :

Image

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459912 Wysłany: 06 Kwi 2011, 09:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 10 Lut 2011,
Posty: 15
A ja mam też pytanie czy jak dpf się czyści po za innym dźwiękiem silnika zapala się kontrolka? Mi chyba to nie grozi bo mam grande od nowości i w 2 miesiące nalatałem 10 tys i średnie spalanie z tego okresu to 7.2 l.
Czy to kwestia obecności DPF, że to tyle pali?

I odgrzeję kotleta z EGRem....
Domyka czy nie to zawsze bedzie check. W jednej pandzie zesrał sie w pozycji otwartej i był check engine. W drugiej w pozycji zamkniętej na 98% i było to samo...

_________________
Jest:
- Grande Punto 1.3 multijet 2011
- Palio Weekend 1.4 1998

Było:
- Yaris 1.33 2009
- Panda 1.3 multijet 2008
- Panda 1.3 multijet 2007
- Maruti 800 1992


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459920 Wysłany: 06 Kwi 2011, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
maly.glod napisał(a):
I odgrzeję kotleta z EGRem....
Domyka czy nie to zawsze bedzie check. W jednej pandzie zesrał sie w pozycji otwartej i był check engine. W drugiej w pozycji zamkniętej na 98% i było to samo...


Oczywiście, że nie edc16 nie jest super mądry , jak jest delikatnie nie domknięty nie pokaze check engine , u mnie tak bylo ...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465229 Wysłany: 20 Kwi 2011, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lis 2010,
Posty: 9
wszwedd napisał(a):
Chyba będę musiał tak zrobić bo mój niestety pochodzi od Hansa z Berlina :) a kontrolek chyba w ogóle nie ma na tablicy rozdzielczej tych "typowych" dla DPF informujących że proces sie właśnie rozpoczął ????


Możesz to sprawdzić po numerze nadwozia (w bagażniku po lewej stronie pod wykładziną) i porównać go potem z numerami w Handbooku od Grande - tam jest wyszczególnione, które wersje miały.

No i żadnej kontrolki nie ma o tym, że DPF się dopala.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO