Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice]
http://fiatpunto.com.pl/topic29327-50.html
Strona 3 z 4

Autor:  erty0203 [ 01 Lut 2017, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

nie tylko go ganiam bardziej żeby się nie zastał :D zresztą i tak nie mam od kogo bo większość to klekot albo vw :E ale jak dostanę nowe turbo :wink: to wtedy chyba już będzie trzeba, a 180 ile pompuje wiesz może?

Autor:  Guttek [ 01 Lut 2017, 23:31 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

gt1446
1bar i full 1.3 bar

Autor:  lpql [ 02 Lut 2017, 10:34 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Ja zrobiłem na modach i programie na 207PS/296NM ok 8tys KM i zero skutków ubocznych tylko same plusy:) u mnie obecnie gt1446 dmucha 1,4bara i potem spada do 1bara:) do 1,5bara sie da dmuchnąć na seryjnym sterowaniu turbo.

[ Dodano: 02 Lut 2017 09:34 ]

Ja zrobiłem na modach i programie na 207PS/296NM ok 8tys KM i zero skutków ubocznych tylko same plusy:) u mnie obecnie gt1446 dmucha 1,4bara i potem spada do 1bara:) do 1,5bara sie da dmuchnąć na seryjnym sterowaniu turbo.

Autor:  erty0203 [ 02 Lut 2017, 15:24 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Guttek To kiedy będzie wykres na forum ze strojenia?

Autor:  lpql [ 02 Lut 2017, 15:42 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Guttek, jakieś większe mody czy tylko wirus?:)

Autor:  Guttek [ 03 Lut 2017, 15:40 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

erty0203 napisał(a):
Guttek To kiedy będzie wykres na forum ze strojenia?


Wieczorem wrzuce ale seryjny intercooler wszystko zepsul, po kilku hamowaniach dolot sie zagotowal. Musze wrzucic icka poprawic troche wydech i jade poprawiac.

[ Dodano: 03 Lut 2017, 14:40 ]

lpql napisał(a):
Guttek, jakieś większe mody czy tylko wirus?:)


Wybebeszony kat ale docelowo robie dp. Wrzucilem wtryski 305 bo byly za grosze

Autor:  erty0203 [ 03 Lut 2017, 15:40 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

To ile wyszło?

Autor:  lpql [ 03 Lut 2017, 15:41 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Guttek, seria puchnie juz przy normalnym programie:) ja mam dolot na rurach 60mm stalowych i na FMICu plus stozek K&N

Autor:  Guttek [ 03 Lut 2017, 19:31 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

lpql napisał(a):
Guttek, seria puchnie juz przy normalnym programie:) ja mam dolot na rurach 60mm stalowych i na FMICu plus stozek K&N


obowiązkowo musze to zrobic, najlepiej rury 57 dorwac :mrgreen:
btw masz caly dolot na 60? od turbo az po przepustnice?

[ Dodano: 03 Lut 2017, 18:29 ]

erty0203 napisał(a):
To ile wyszło?


Image

Autor:  lpql [ 03 Lut 2017, 20:43 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

łooo kurde, mega słabo jak na takie mody, ja mam wałki ze 120 i serie wtryski;D

odtatnią rurę do przepustnicy mam seryjną zostawioną, wszystko inne 60mm plus sylikony

Autor:  steyr [ 03 Lut 2017, 20:54 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Widzę że ostro jedziecie w temacie. Jak 100kkm przelatacie bez poważniejszych awarii to gra warta każdej świeczki :! 3 mam kciuki :wink:

Autor:  Guttek [ 03 Lut 2017, 20:55 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

lpql napisał(a):
łooo kurde, mega słabo jak na takie mody, ja mam wałki ze 120 i serie wtryski;D

odtatnią rurę do przepustnicy mam seryjną zostawioną, wszystko inne 60mm plus sylikony


po paru hamowaniach zrobilo sie 60 stopni w dolocie i wtryski byly juz bez znaczenia

Autor:  erty0203 [ 03 Lut 2017, 21:02 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

icka Panie montuj :P stroiłeś tam gdzie rozmawialiśmy? wytłumacz mi łopatologicznie korzyści z montowania większych wtrysków do max 200KM chodzi mi czy taki zabieg wpływa korzystnie na silnik?

Autor:  lpql [ 03 Lut 2017, 21:26 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

na moje, wtryski seryjne do 200+ wystarczają;) Dolot, to jest konieczność. Wałki też jakoś dużej różnicy w mocy nie zrobią, bardziej w przebiegu kreski. Sam mam do wzięcia wałki z 1,2 16V z PI i się ostro waham, a są ostrzejsze od tych ze 150 tjeta;)

Autor:  erty0203 [ 26 Mar 2017, 19:10 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Mam możliwość kupna turbo od Giuletty 1.4 170kuni o numerze 55248413 podejdzie P&P do GP?

Autor:  lpql [ 26 Mar 2017, 19:25 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Szczerze nie wiem czym sie różnią ale ja bym szukał 55238189. To jest z abartha essesse i pasuje na 100%.

Autor:  Jansen89 [ 09 Kwi 2017, 01:29 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Witam posiadam fiata bravo 1.4 t-jet 120 km i zależy mi na tym żeby maksymalnie podnieś do jakiś 180 km , możecie mi podpowiedziec co oprócz chipa zrobić??? Mam jeszcze jedno pytanko czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi to zrobi dobrze

Autor:  DeviLL [ 10 Kwi 2017, 11:40 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Jansen89 napisał(a):
Witam posiadam fiata bravo 1.4 t-jet 120 km i zależy mi na tym żeby maksymalnie podnieś do jakiś 180 km , możecie mi podpowiedziec co oprócz chipa zrobić??? Mam jeszcze jedno pytanko czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi to zrobi dobrze


Turbo musisz zmienić , itd. Pewnie unitronic w Wawie ogarnia te tematy. Przygotuj sobie 8-10tysi w zapasie ;)

Autor:  Guttek [ 14 Kwi 2017, 22:28 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

DeviLL napisał(a):
Jansen89 napisał(a):
Witam posiadam fiata bravo 1.4 t-jet 120 km i zależy mi na tym żeby maksymalnie podnieś do jakiś 180 km , możecie mi podpowiedziec co oprócz chipa zrobić??? Mam jeszcze jedno pytanko czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi to zrobi dobrze


Turbo musisz zmienić , itd. Pewnie unitronic w Wawie ogarnia te tematy. Przygotuj sobie 8-10tysi w zapasie ;)


da sie taniejj :mrgreen:

Autor:  DeviLL [ 18 Kwi 2017, 09:23 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Guttek napisał(a):
DeviLL napisał(a):
Jansen89 napisał(a):
Witam posiadam fiata bravo 1.4 t-jet 120 km i zależy mi na tym żeby maksymalnie podnieś do jakiś 180 km , możecie mi podpowiedziec co oprócz chipa zrobić??? Mam jeszcze jedno pytanko czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie który mi to zrobi dobrze


Turbo musisz zmienić , itd. Pewnie unitronic w Wawie ogarnia te tematy. Przygotuj sobie 8-10tysi w zapasie ;)


da sie taniejj :mrgreen:


Unitronic raczej nie jest tani :P

Autor:  lpql [ 18 Kwi 2017, 12:54 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Ja sie zmieściłem w 6k z turbo dolotem i strojeniem u Cinka, ale ja większość robiłem sam z kumplem:)

Autor:  DeviLL [ 18 Kwi 2017, 13:26 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet

W sumie to na 180km wystarczy dać większe IHI (wejdzie p&p bez tych przeróbek co przy gt) , zrobić downpipe bez kata , dostroić i będzie. Używane sprawne IHI pewnie 600-800zł (w razie czego są dostępne rdzenie) , downpipe ~600zł , strojenie 1200-1500zł ? Ewentualnie zrobić FMICa ~800zł ?? Tak więc w okolicach 4000zł tylko tam jest jeszcze różnica w wałkach (120 vs 150km) , jeśli dać gt1446 to w mniej renomowanym (ceniącym się) warsztacie pewnie do ogarnięcia w kwocie 6-8tysi. Jak za tą kwotę przyrost 80-90km jest opłacalny.

Autor:  lpql [ 18 Kwi 2017, 14:48 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet

DeviLL napisał(a):
W sumie to na 180km wystarczy dać większe IHI (wejdzie p&p bez tych przeróbek co przy gt) , zrobić downpipe bez kata , dostroić i będzie. Używane sprawne IHI pewnie 600-800zł (w razie czego są dostępne rdzenie) , downpipe ~600zł , strojenie 1200-1500zł ? Ewentualnie zrobić FMICa ~800zł ?? Tak więc w okolicach 4000zł tylko tam jest jeszcze różnica w wałkach (120 vs 150km) , jeśli dać gt1446 to w mniej renomowanym (ceniącym się) warsztacie pewnie do ogarnięcia w kwocie 6-8tysi. Jak za tą kwotę przyrost 80-90km jest opłacalny.



Gt1446 tez podchodzi p&p nie wiem o jakich przeróbkach mówisz:) jedynie inny DP i obejmę miedzy DP a turbo trzeba kupic:) walki ze 120 tez dają rade nawet na 200+ co widać po moim silniku:p ale bez FMiCa bym nie podchodził do zabawy. Nie mowie robić dolotu na 60mm jak u mnie ale samo IC by sie przydało. IMHO Ok 800zl turbo, Ok 500 DP albo zostawić serie, Ok 500zl IC. Ok 1500 zł program. Poskładać to można samemu jeśli ma sie warunki i ciutkę umiejętności manualnych. jedyny problem to wyspawaćć DP..

Autor:  Guttek [ 26 Kwi 2017, 19:57 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

ceny ktore podajecie mnie przerażają :mrgreen:
fakt seryjny ic puchnie przy gt

Autor:  maciekt8 [ 28 Paź 2017, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Witam.
Jeśli chodzi o podnoszenie mocy to nie koniecznie ale skoro muszę zmienić turbo to przy okazji coś tam dołożymy więcej.
Ogólnie to dziś zdemontowałem turbo oryginalne ihi z powodu wymiany kolektora wydechowego bo jest pęknięty(temat poruszałem na forum) no i się okazało że i turbina po stronie wydechu jest popękana. Z tego co zdążyłem się zorientować to taka już ich wada. Cóż można oczywiście zamontować drugą w to miejsce ale też pewnie kiedyś pęknie. Nie wiem jakie skutki może nieść za sobą jej pęknięcie i dalsza jazda. Jako że jej demontaż to nie odkręcenie kilkunastu śrubek tylko zwalenie całego przodu więc trochę z tym zabawy jest. Więc czytając wasze wypowiedzi chyba zainteresuje się właśnie garretem.
Ogólnie miałem w planach podnieść odrobinę moc a wyszło jak wyszło więc pójdę trochę dalej.
Kolektor mam już poprawiony pozmianowy to ok. Czas na turbo. Załóżmy że kupię garetta i z tego co napisaliście przewody chłodzenia, smarowania przykręcam i wszystko ma pasować. Tylko widzę że garret ma przy wydechu okrągłe wyjście bez śrub itp a ihi skręca się przez uszczelkę na 4 śruby.
Więc teraz co z wydechem. Mam go zdemontowanego Czy idzie dokupić ten kawałek wydechu jakąś flansze czy adapter. Akurat ze spawaniem nie ma problemu. Kolejna rzecz to właśnie ta obejma która łączy te dwa elementy. To się jakoś fachowo nazywa bo któryś z Kolegów napisał że dostępna tylko w aso. Nie pamiętam szukam tego tematu i nie mogę znaleźć.
Co mi będzie potrzebne jeszcze jeśli chodzi o turbo i wydech.
Teraz przy okazji podnoszenia mocy:
Intercooler z rurami już mam Dzięki Koledze crawen za zamówienie. Stelaż i reszta żeby to umocować mam wyspawane pomalowane itd.
Filtr powietrza. Zostawiać standardowy czy może wkładka K&N. ? Stożki odpadają.
Katalizator zostawiać, wywalić czy może DP - raczej zrobić bo ceny są spore.
Czy auto będzie dużo głośniejsze? z wyciętym katem a zostawioną puszką. Czy auto będzie znacząco kopciło itp? Nie chciałbym też jakiś problemów na przeglądach bo ogólnie auto jest do jazdy na co dzień więc wyciskanie na styk ostatnich soków nie koniecznie i dodam że paliwo 95 na rozpałkę a ogólnie lata na lpg. Myślę że jakby na takiej konfiguracji zrobić około 170 maks 180 to już było by wystarczająco.
Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam.

Strona 3 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/