Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Przepływka z 1.3 do 1.9 http://fiatpunto.com.pl/topic32910.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kazaa [ 07 Sty 2012, 18:26 ] |
Temat postu: | Przepływka z 1.3 do 1.9 |
Ktoś w praktyce testował czy to działa ? Nr katalogowym się różni oraz ceną, jednak wygląd ma identyczny |
Autor: | kox [ 07 Sty 2012, 18:30 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
chyba nikt tu nie pisal o problemach z przepływką, więc jesteś pierwszy Maciek ma 1,3 to podmień na chwile i zobaczysz co sie bedzie działo |
Autor: | kazaa [ 07 Sty 2012, 18:36 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
też o tym myślałem, ogólnie wydaje mi się że osiągi lekko spadły, narazie tak na oko, muszę sprawdzić na dobrej hamowni, bo tak to walka z wiatrakami |
Autor: | Hubik [ 08 Sty 2012, 15:38 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
kox napisał(a): chyba nikt tu nie pisal o problemach z przepływką, więc jesteś pierwszy Może turbina nie dmucha już jak nowa?
Maciek ma 1,3 to podmień na chwile i zobaczysz co sie bedzie działo |
Autor: | fullxda [ 08 Sty 2012, 16:55 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
spróbuj odpiąć przepływkę jak bedzie walnięta powinno auto lepiej sie zbierać na nastawach awaryjnych z kompa |
Autor: | kazaa [ 26 Cze 2012, 19:08 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
fullxda napisał(a): spróbuj odpiąć przepływkę jak bedzie walnięta powinno auto lepiej sie zbierać na nastawach awaryjnych z kompa Szkoda zachodu, podłączone dziś pod FESa i moment widać odczytane powietrze do tego, które potrzebuje - idealnie [ Dodano: 08 Sty 2012 22:02 ] Hubik napisał(a): Może turbina nie dmucha już jak nowa? A co ma mniej dmuchać? Łopatki jej przyciąłem ? Muszę sprawdzić na hamowni, bo może mi się wydaje. Jeśli będzie mniejsza moc to obstawiam wtryski na 99% [ Dodano: 18 Mar 2012 22:15 ] Możecie podać jakie macie wartości przy zmierzonej masie powietrza na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ?? Mogą być wartości z 1.3 i 1.9 mam 480mg/w i wydaje mi się to dużo [ Dodano: 26 Cze 2012 19:08 ] jakby ktoś sprawdzał - nie pasuje od 1.3, inaczej skręcana jest |
Autor: | fullxda [ 27 Cze 2012, 18:53 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
wczoraj podłaczylem fesa i na biegu jałowym i rozgrzanym motorze mam takie oto parametry ( silnik 1.3 multijet 90km) ODCZYT PARAMETRÓW: Licznik przebiegu: 135504,7 km Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 0 Licznik czasu obrotów max: 0,00 s Max prędkość obr. silnika: 0 obr/min Ilość ponownych zapisów: 0 Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km Predkość pojazdu: 0,00 km/h Obroty silnika: 802 obr/min Napięcie akumulatora: 13,188 V Obwód zasilania czujników (1): 5,009 V Obwód zasilania czujników (2): 5,009 V Obwód zasilania czujników (3): 5,009 V Zmierzone ciśnienie paliwa: 284,00 bar Oczekiwane ciśnienie paliwa: 282,00 bar Zmierzona masa powietrza: 297,0 mg/w Oczekiwana masa powietrza: 157,0 mg/w Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 % Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9978 V Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9929 V Temperatura paliwa: 25,0 °C Temperatura paliwa (przetwornik): 2,5415 V Temperatura powietrza (przepływomierz): 28,0 °C Temperatura powietrza (turbo): 113,0 °C Ciśnienie atmosferyczne: 986 mBar Zmierzone ciśnienie doładowania: 1123 mBar Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1008 mBar Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1,8181 V Otwarcie regulatora ciśnienia (DRV): 5,429 % Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 17,510 % Dawka ogólna paliwa: 5,487 mm³/w Oczekiwana ilość paliwa: 5,511 mm³/w Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,000 mm³/w Dawka paliwa: 4,125 mm³/w Zużycie paliwa: 0,5608 l/h Korekta paliwa (cylinder 1): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 2): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 3): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 4): 0,00 mm³/w Napięcie wtryskiwaczy: 46,920 V Poczatek wtrysku pilotującego: 9,23 ° Początek wtrysku głównego: 0,08 ° Czas wtrysku pilotującego: 0,367 ms Czas wtrysku głównego: 0,595 ms Temperatura wody: 85,5 °C Temperatura wody (przetwornik): 0,5816 V Napięcie sondy lambda: 2,0000 V Zawartość tlenu lambda: 0,000 % Ciśnienie klimatyzacji: 7,11 bar Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ. Sterowanie przekaźnika klimatyzacji: WYŁ. Klimatyzator: Przyswojony jak widać przepływka też coś nie teges ale nie czuje żeby samochód chodził żle bo podobno przy walnietej przepływce samochód jest coraz słabszy i coraz mniej pali ale te słabsze osiagi są słabo odczuwalne bo człowiek przyzwyczaja sie do samochodu i nie czuje że jest coraz słabszy a tutaj daje wczesniejszy odczyt pare sekund wczesniej ODCZYT PARAMETRÓW: Licznik przebiegu: 135504,7 km Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 0 Licznik czasu obrotów max: 0,00 s Max prędkość obr. silnika: 0 obr/min Ilość ponownych zapisów: 0 Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km Predkość pojazdu: 0,00 km/h Obroty silnika: 795 obr/min Napięcie akumulatora: 13,161 V Obwód zasilania czujników (1): 5,009 V Obwód zasilania czujników (2): 5,009 V Obwód zasilania czujników (3): 5,009 V Zmierzone ciśnienie paliwa: 284,00 bar Oczekiwane ciśnienie paliwa: 282,00 bar Zmierzona masa powietrza: 158,5 mg/w Oczekiwana masa powietrza: 157,0 mg/w Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 % Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9978 V Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9929 V Temperatura paliwa: 25,0 °C Temperatura paliwa (przetwornik): 2,5464 V Temperatura powietrza (przepływomierz): 25,0 °C Temperatura powietrza (turbo): 113,0 °C Ciśnienie atmosferyczne: 986 mBar Zmierzone ciśnienie doładowania: 1099 mBar Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1008 mBar Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1,7497 V Otwarcie regulatora ciśnienia (DRV): 5,655 % Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 17,310 % Dawka ogólna paliwa: 5,472 mm³/w Oczekiwana ilość paliwa: 5,478 mm³/w Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,000 mm³/w Dawka paliwa: 4,095 mm³/w Zużycie paliwa: 0,5608 l/h Korekta paliwa (cylinder 1): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 2): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 3): 0,00 mm³/w Korekta paliwa (cylinder 4): 0,00 mm³/w Napięcie wtryskiwaczy: 46,999 V Poczatek wtrysku pilotującego: 9,23 ° Początek wtrysku głównego: 0,10 ° Czas wtrysku pilotującego: 0,399 ms Czas wtrysku głównego: 0,558 ms Temperatura wody: 85,5 °C Temperatura wody (przetwornik): 0,5865 V Napięcie sondy lambda: 2,0000 V Zawartość tlenu lambda: 0,000 % Ciśnienie klimatyzacji: 7,08 bar Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ. |
Autor: | kazaa [ 29 Cze 2012, 16:15 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
kiepsko w przepływką u mnie na jałowym dane są zbliżone, muszę sprawdzić jednak podczas jazdy btw wtrysków chyba nie mierzy, bo nie realne jest, żeby idealnie 0,00 wychodziło |
Autor: | fullxda [ 29 Cze 2012, 19:57 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
a u mnie jak to kazaa widzisz?? pierwszy odczyt z przepływką nie za bardzo a drugi prawie zbliżony? mam kontakt s do elektroniki kupiłem specjalnie do przepływki spróbuje popsikac spirale w przepływce i zobacze czy to cos da ps. ja nie zauważyłem gorszej pracy silnika nawet dzisiaj wg.licznika poszedł 187km/h i brakło drogi może 190 by sie pokazalo na obrotomierzu bylo 3600 o/min na szóstce ale dostałem opier...... od żonki która siedziala z tylu kazaa a propo przepływki ty masz też z jednej strony wkręcaną? czy z dwóch stron kolnierze na przewód i cybant ? |
Autor: | kazaa [ 02 Lip 2012, 00:22 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
zloguj podczas jazdy i daj wyniki |
Autor: | fullxda [ 03 Lip 2012, 18:59 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
dzisiaj odpiąłem przepływkę i jechałem z pracy bez przepływki ;nie wywalilo checka dziwne,a samochod mial może z 40 koni z 90 przyspieszenie z 80-120 na piatce to chyba z pół minuty balbym sie wyprzedzać auta takim mulem jezdzil jak seicento 900 czyli przeplywkę mam raczej sprawną bo po ponownym wpięciu zbiera sie dwa razy szybciej,ale z drugiej strony bez przepływki mozna wygrywać rajdy o kropelce bo ze wskazan komputera palił dużo mniej takie sa moje obserwacje |
Autor: | kazaa [ 04 Lip 2012, 00:58 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
to, że odpiąłeś i był muł to normalne, był i tak tryb awaryjny , za którymś odpaleniem pokazałby mi checka, przepływka zawsze zużywa się z czasem, także dopiero podpięcie nowej zobrazowało by Ci dokładnie problem, a przynajmniej jak mówił logowanie podczas jazdy, nie na postoju |
Autor: | fullxda [ 05 Lip 2012, 16:08 ] | |||
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 | |||
kazaa dzisiaj zrobilem dwa razy logi na czwartym biegu od 1500-3000-4000 obrotow chyba jednak przeplywka mówi papa
|
Autor: | kazaa [ 06 Lip 2012, 01:38 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
i wszystko jasne, muszę w weekend też zrobić taki test, narazie nie mam czasu i pandą cały czas śmigam |
Autor: | fullxda [ 07 Lip 2012, 10:39 ] | ||
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 | ||
panowie mam taki oto orginalny przeplywomierz ale jest na z dwóch stron na cybanty,a do mnie z jednej powinien byc kolnierz z dziurkami ażeby go wkręcic w filtr powietrza,macie jakis pomysł jak by go zamontować u nas w grande? moze z jednej strony przykleić silikonem albo klejem? szkoda mi go bo to 100% orginal tu daje zdjecie [ Dodano: 07 Lip 2012 10:37 ] no i ten przeplywomierz wcisnołem na sile w obudowę filtra powietrza i samochod zapala i po sekundzie gaśnie i check ,wprawdzie z nr.boscha nadaje sie tylko do silnikow 1.6 i 1.9 mjtd i myslałem że przepływka to przeplywka jak wtyczka pasuje, ale jednak czyms rózni sie od 1.3 bo ecu wylacza silnik,widac parametry przeplywek sa inne i tyle takze trzeba szukac BOSCH nr. 0 281 002 792 55183650 a ceny kosmos na alledrogo widze ze do tego silniczka podchodzi bosch o nr 0281002980 i jest tanszy od tego co mam czyli 0281002792 przed chwila dzwonilem do sklepu motoryzacyjnego i sprzedawca powiedział mi iz przepływomierz dobiera tylko po zgodnosci z nr.czesci zamontowanej do samochodu bo wystepuja problemy w oprogramowaniu samochodow i to chyba wyjasnia mi dlaczego przy tym który zalozyłem gasnie silnik a wystarczy tylko odpiąc wtyczke auto smiga w trybie awaryjnym
|
Autor: | kazaa [ 07 Lip 2012, 12:24 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
to przepływka do 1.9 , chcesz odsprzedać w dobrej cenie ? |
Autor: | fullxda [ 07 Lip 2012, 17:45 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
kazaa napisał(a): to przepływka do 1.9 , chcesz odsprzedać w dobrej cenie ? jasne kazaa ale jest maluteńki problem jest z jednej stronki na kołnierzu z kleju kropelki bo jak pisałem wczesniej wcisnąłem ją do mojego 1.3 a tak funkel nówka 100% orginał kazaa napisz ile dajesz na priv a napewno sie dogadamy ty bedziesz mial nową ja dołoże i kupię też nowke |
Autor: | kazaa [ 08 Lip 2012, 14:08 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
muszę w końcu sprawdzić moje odczyty, bo ciągle nie mam czasu potem się dogadamy |
Autor: | fullxda [ 08 Lip 2012, 17:32 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
to jak bedziesz miał czas to działaj bo ta przepływka tak mi leży w szufladzie i szkoda jej ażeby sie marnowała a cena dla ciebie bedzie bardzo atrakcyjna |
Autor: | kazaa [ 09 Lip 2012, 20:29 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
oki odezwę już się na priv dzisiaj postaram się posprawdzać |
Autor: | greska [ 18 Lip 2012, 23:08 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
Do fullxda. To nie przepływka, sprawdź czy nie masz przypadkiem zapieczonej dźwigni sterującej zmienną geometrią łopatek w turbinie. Ja tak miałem i po rozruszaniu dźwigni jest malina. |
Autor: | fullxda [ 21 Sie 2012, 23:42 ] | ||
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 | ||
greska napisał(a): Do fullxda. To nie przepływka, sprawdź czy nie masz przypadkiem zapieczonej dźwigni sterującej zmienną geometrią łopatek w turbinie. Ja tak miałem i po rozruszaniu dźwigni jest malina. dzieki! sprawdzę to ;ile ta sztanga powinna chodzić cm? czy psikałeś ją jakimś wd40?kiedys sprawdzałem jakieś 2 lata temu i można ja bylo spokojnie poruszać;ale ja jeżdze bardzo oszczędnie i mozesz miec rację iz delikatnie zapiekła sie geometria;bo przy takim stylu jazdy jak mój zapieka sie vgt; moze nie całkiem ale pewnie nie chodzi w pewnym zakresie w weekend bede mial czas to rozruszamy dzwignie [ Dodano: 21 Sie 2012 23:42 ] wczoraj na wloskim forum multijet club sa opisane parametry przeplywki w1.3 multijet mam przeplywke sprawna; widocznie tak makarony zrobiły że w naszych 1.3 jtd przepływka prawidłowo mierzy do niecałych 700 jednostek a nie jak w innych markach ,czy modelach silników do 1000 nawet chyba bmw ma do 1200 jednostek wklejam zdjecie z prawidłowymi parametrami miernika masy powietrza
|
Autor: | tzok [ 01 Paź 2012, 12:04 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
Przepływomierze różnią się zakresem pomiarowym, liniowością oraz interfejsem - są analogowe (napięciowe) i cyfrowe (częstotliwościowe). W GP 1.3MJ były dwa różne, ten do późniejszych modeli jest połowę tańszy od stosowanego we wczesnych ale są niezamienne. |
Autor: | Aronen [ 28 Lis 2015, 13:36 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
Miałem u siebie przepływke w Grande Punto 0 281 002 792 w silniku 1,3 multijet rok produkcji 2006 moje pytanie czy będzie pasowała przepływka o numerze 0 281 002 980? |
Autor: | Szczepan [ 28 Gru 2018, 16:50 ] |
Temat postu: | Re: Przepływka z 1.3 do 1.9 |
Czy przepływki są zamienne ? czy będą pasować fizycznie ? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |