You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #400792 Wysłany: 01 Paź 2010, 22:49; 
 Temat postu: 1.4 16V Dławienie silnika przy 4000-5000 obr.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 13
Podczas przyśpieszania - nie zawsze ale często - występuje dławienie się silnika w momencie ociągnięcia 4000 obr... objaw szarpania samochodu występuje do osiągnięcia 5000 obr.
W serwisie nie stwierdzono usterek. 0 błędów w kompie, zmieniono świece, wyczyszczono styki z instalacji elekt, lecz niestety problem nadal występuje.
Zauważyłem, że najczęściej powstaje przy ciepłym silniku.

Zauważyłem, że podwyższyło się nieznacznie zużycie paliwa o ok. 1-2l/100km.

Ponadto mam również uczucie, jakby kilka koni "zdechło" podczas ruszania - występuje nie zawsze... tzn podczas przyśpieszania od 0km/h czasami osiąga się dużą szybkość w krótkim czasie, a czasami obroty zwiększają sie powoli.

Czy spotkaliście się z takim problemem i jeżeli tak to jak został on rozwiązany.

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #400796 Wysłany: 01 Paź 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Spróbuj wymienić filtr powietrza i przeczyść przepustnicę. Ewentualnie sprawdzić jeszcze cewki. Nic innego mi na chwilę obecną nie przychodzi na myśl :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400815 Wysłany: 02 Paź 2010, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
jak masz gware to hamownia wita bo i tak nie mozesz grzebac , zobaczysz czy faktycznie cos go zatyka

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400922 Wysłany: 02 Paź 2010, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
pogrzeb jeszcze w rurze doprowadzającej powietrze do filtra powietrza. może coś zacięgnęło i nie brak odpowiedniej ilości powietrza?

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #401024 Wysłany: 05 Lut 2012, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 26 Kwi 2009,
Posty: 13
ale miałoby to wpływ akurat na zakres obrotów od 4000 - 5000?

Oczywiście sprawdze

[ Dodano: 05 Lut 2012 12:56 ]

Temat był bardzo dawno poruszany... niestety zapomniałem dać odpowiedź, co było przyczyną a więc nadrabiał zaległości i tak:

Samochód był w różnych serwisach ASO (AUTO-HIT, GANINEX) i w żadnym z nich nie zdiagnozowano poprawnie usterki - wymieniono świece, sprawdzono instalacje elektryczną i dokonano wiele innych czynności po niektórych niestety problem nie został rozwiązany.

Dopiero wizyta w ASO Centralnym w Bielsku-Białej poprawnie zdiagnozowano problem z tzw. wariatorem faz, przy czym pierwszy raz dokonano jakiejś tam naprawy po której przez okres 3 kwartałów problem zanikł, lecz po tym okresie znowu samochód zaczął szarpać - jak się okazało nawet na pierwszym biegu podczas powolnej jazdy auto delikatnie szarpało uniemożliwiając spokojną jazdę np. w korkach.
Kolejna wizyta w ASO w Bielsku-Białej zakończyła się wymianą wariatora faz i jak się okazuje skuteczną bo do tej pory problem nie występuje.

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienie przyczyni się do szybszych napraw - polecam faktycznie ASO w Bielsku-Białej. Niestety AUTO-HIT w Tychach oraz GANINEX w Pszczynie jak się okazuje nie posiadają albo sprzętu albo wykwalifikowanego personelu, który jest w stanie szybko i sprawnie zdiagnozować samochód.

Jeszcze nawiązując do ASO w Bielsku-Białej - wizyta rozpoczęła się współną jazdą, w której zaprezentowałem problem, potem zostawiłem samochód na 2 dni, podczas których diagnozowano problem i wymieniono wspomniany wcześniej element.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO