|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PREDATOR_POLAND |
#400792 Wysłany:
01 Paź 2010, 22:49; Temat postu: 1.4 16V Dławienie silnika przy 4000-5000 obr. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 13
|
Podczas przyśpieszania - nie zawsze ale często - występuje dławienie się silnika w momencie ociągnięcia 4000 obr... objaw szarpania samochodu występuje do osiągnięcia 5000 obr.
W serwisie nie stwierdzono usterek. 0 błędów w kompie, zmieniono świece, wyczyszczono styki z instalacji elekt, lecz niestety problem nadal występuje.
Zauważyłem, że najczęściej powstaje przy ciepłym silniku.
Zauważyłem, że podwyższyło się nieznacznie zużycie paliwa o ok. 1-2l/100km.
Ponadto mam również uczucie, jakby kilka koni "zdechło" podczas ruszania - występuje nie zawsze... tzn podczas przyśpieszania od 0km/h czasami osiąga się dużą szybkość w krótkim czasie, a czasami obroty zwiększają sie powoli.
Czy spotkaliście się z takim problemem i jeżeli tak to jak został on rozwiązany.
Z góry dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#400796 Wysłany:
01 Paź 2010, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Spróbuj wymienić filtr powietrza i przeczyść przepustnicę. Ewentualnie sprawdzić jeszcze cewki. Nic innego mi na chwilę obecną nie przychodzi na myśl 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#400815 Wysłany:
02 Paź 2010, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
jak masz gware to hamownia wita bo i tak nie mozesz grzebac , zobaczysz czy faktycznie cos go zatyka
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#400922 Wysłany:
02 Paź 2010, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
pogrzeb jeszcze w rurze doprowadzającej powietrze do filtra powietrza. może coś zacięgnęło i nie brak odpowiedniej ilości powietrza?
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
PREDATOR_POLAND |
#401024 Wysłany:
05 Lut 2012, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 13
|
ale miałoby to wpływ akurat na zakres obrotów od 4000 - 5000?
Oczywiście sprawdze
[ Dodano: 05 Lut 2012 12:56 ]
Temat był bardzo dawno poruszany... niestety zapomniałem dać odpowiedź, co było przyczyną a więc nadrabiał zaległości i tak:
Samochód był w różnych serwisach ASO (AUTO-HIT, GANINEX) i w żadnym z nich nie zdiagnozowano poprawnie usterki - wymieniono świece, sprawdzono instalacje elektryczną i dokonano wiele innych czynności po niektórych niestety problem nie został rozwiązany.
Dopiero wizyta w ASO Centralnym w Bielsku-Białej poprawnie zdiagnozowano problem z tzw. wariatorem faz, przy czym pierwszy raz dokonano jakiejś tam naprawy po której przez okres 3 kwartałów problem zanikł, lecz po tym okresie znowu samochód zaczął szarpać - jak się okazało nawet na pierwszym biegu podczas powolnej jazdy auto delikatnie szarpało uniemożliwiając spokojną jazdę np. w korkach. Kolejna wizyta w ASO w Bielsku-Białej zakończyła się wymianą wariatora faz i jak się okazuje skuteczną bo do tej pory problem nie występuje.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienie przyczyni się do szybszych napraw - polecam faktycznie ASO w Bielsku-Białej. Niestety AUTO-HIT w Tychach oraz GANINEX w Pszczynie jak się okazuje nie posiadają albo sprzętu albo wykwalifikowanego personelu, który jest w stanie szybko i sprawnie zdiagnozować samochód.
Jeszcze nawiązując do ASO w Bielsku-Białej - wizyta rozpoczęła się współną jazdą, w której zaprezentowałem problem, potem zostawiłem samochód na 2 dni, podczas których diagnozowano problem i wymieniono wspomniany wcześniej element.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|