|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kris4788 |
#745066 Wysłany:
28 Wrz 2014, 12:56; Temat postu: Pisk przy wciśnietym sprzęgle diesel |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kris
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Sie 2013, Posty: 16
|
Przepraszam z góry, że zakładam nowy wątek odnośnie podobnego tematu który był już poruszany, jednak po dołączeniu się do tamtej dyskusji temat nadal pozostawał na dole i nikt zapewne go nie zauważył. Dlatego proszę o wyrozumiałość, ale jest to dla mnie problem dość palący:) mianowicie moja mechaniczna pomarańcza już z jakieś 2 miesiące ma podobną przypadłość. Kiedy wciskam pedał sprzęgła zaczyna się pisk (hmm jakby coś się kręciło i obcierało o coś innego, takie regularne) o ile na początku było to niezbyt drażniące tak teraz jest różnie. Teraz zdaje mi się, że jest jakby trochę mocniej, ale niezbyt często. Czasami natomiast jest tak jak na początku, a czasami jest zupełna cisza. Nie ma też znaczenia, czy przejechałem 100 km, czy odpaliłem samochód po całej nocy stania. Raz dźwięk występuje od odpalenia po czym znika, a raz jest cały czas cisza. Nadmienię jeszcze, że gdy hałas ten występuje i puszczę pedał sprzęgła to dźwięk ustaje. Najmocniej słychać go jak pedał wciśnięty jest całkowicie w podłogę. Trochę czytałem i ludzie pisali właśnie o zużytym sprzęgle, wysprzegliku i całym zestawie, nawet o zgrozo o dwumasie (jako, że mam 1.9 jtd 130KM) i trochę mnie to zmartwiło. Jednak z drugiej strony czytałem, że przy zużyciu tych elementów samochód wpada w duże drgania, sprzęgło się ślizga i są jeszcze inne zjawiska, których ja u siebie ani razu nie zaobserwowałem. Tylko skąd byłby ten dźwięk. Pomarańcza ma przebyte za sobą 152400 km jeśli ma to coś do rzeczy i z tego co wiem to elementy te nie były nigdy wymieniane, jestem 2 właścicielem, z czego pierwszym w kraju. Dziękuję za wszelką pomoc i rady, bo nie wiem na co się nastawiać przed ewentualną wizytą u mechanika.
_________________ Modyfikacje: EGR out, 161 KM, 350 Nm by Cinsoft
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Qbek |
#745073 Wysłany:
28 Wrz 2014, 13:45; Temat postu: Re: Pisk przy wciśnietym sprzęgle diesel |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Dźwięki te wydaje łożysko wyciskowe (oporowe). Ono przenosi siłę jaką się wywiera na pedał sprzęgła na sprężynę w obudowie sprzęgła. Jeśli nie naciskamy na pedał to ono nie pracuje (nie obraca się) stąd dźwięki dochodzą podczas operowania sprzęgłem. Trwałość łożyska skraca jazda z opartą nogą na sprzęgle (nawet delikatnie) oraz w jeździe miejskiej. Samego łożyska raczej nie opłaca się wymieniać. No chyba, że masz nowe sprzęgło a łożysko padło np. z powodu wady fabrycznej. Nie wiem jak jest jeszcze z dwumasami w tych silnikach, bo jeżdżę tylko benzyną. Ale z tego co przeczytałem to nie masz jakiś wibracji i innych odgłosów. Ja w mk1 wymieniłem sprzęgło i łożysko już po 117 000 ale to nic nadzwyczajnego.
Niech ktoś kto jeździ dieslem się jeszcze wypowie.
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
 |
Liam |
#745085 Wysłany:
28 Wrz 2014, 15:37; Temat postu: Re: Pisk przy wciśnietym sprzęgle diesel |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 497 Pomógł: 2
|
Kris4788 napisał(a): Pomarańcza ma przebyte za sobą 152400 km jeśli ma to coś do rzeczy i z tego co wiem to elementy te nie były nigdy wymieniane U mnie dwumasa poleciała po 130kkm, ale zaczęło się od tego pisku jak u Ciebie. Też stawiałem tylko na wysprzęglik, ale po zrzuceniu skrzyni okazało się, że koło zamachowe jest tak wyrobione aż wióry były wewnątrz - czego co dziwne nie było czuć podczas jazdy. Teoria dobrego mechanika była taka, że to bardziej dwumasa dorobiła wysprzęglik niż on sam się zużył i zaczął piszczeć, btw po wyjęciu okazało się że jest w bardzo przyzwoitym stanie i mógłby jeszcze polatać z 50kkm. Skończyło się tak, że poleciał dla zasady komplecik sprzęgła. Samo sprzęgło i docisk nie wykazywało prawie żadnych oznak zmęczenia.
|
|
Góra |
|
 |
Kris4788 |
#745144 Wysłany:
28 Wrz 2014, 21:14; Temat postu: Re: Pisk przy wciśnietym sprzęgle diesel |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Kris
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Sie 2013, Posty: 16
|
...miałem cichą nadzieję,że to jednak nie będzie dwumasa tylko właśnie samo sprzęgło...wiem,że nigdy nie jest dobry czas na padnięcie dwumasy,ale teraz to wybitnie bym tego nie chciał:/...dzięki za odpowiedzi,jutro pojade do mechanika i zobaczymy co powie...
_________________ Modyfikacje: EGR out, 161 KM, 350 Nm by Cinsoft
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#745174 Wysłany:
29 Wrz 2014, 09:15; Temat postu: Re: Pisk przy wciśnietym sprzęgle diesel |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
A co ma powiedzieć , jak wszystko zostału tutaj napisane. Rok temu słyszałem to u kolegi -> wymieniał dwumas+sprzęgło kpl. i cisza 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|