You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 00:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #81255 Wysłany: 12 Sty 2008, 22:55; 
 Temat postu: Skrzynia biegów i 1.3Multijet - pytanie do użytkowników
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
Witam Wszystkich

Mam pytanie do użytkowników takiego zestawu napędowego:
- 1.3 Multijet 90KM
- skrzynia biegów "piątka"

Ponieważ mój samochód się układa, zastanawiam się nad trzema rzeczami w skrzynce biegów

1) problem luzu na lewarku
jeśli poruszę lewarkiem ale bez chęci zmiany biegów, to odczuwam mały luz taki na 2 mm zarówno wzdłużny jaki i poprzeczny. Czy u Was też tak jest?

2) problem redukcji z 5-ki na 4-kę
próbuje zmienić bieg z 5-ki na 4-kę, ponieważ warunki na drodze nie pozwalają już jechać na najwyższym biegu. Pojawia się kłopt z zapięciem 4-ki. Czasem muszę próbować 2 razy, rzadziej jest tak, że udaje się odrazu. Problem jest tylko przy redukcji w dół i tylko przy tej kombinacji biegów. Czy u Was też tak jest?

3) problem z wstecznym biegiem
zauważyłem, że czasem mam kłopot z zapięciem biegu wstecznego. Bywa, że wchodzi dopiero za 3-m razem, bywa że za pierwszym ale wyraźnie słychać przy tym chrupnięcie na trybach. Oczywiście sprzęgło wciśnięte do oporu. Chrupnięcie zdarza się tylko na wstecznym biegu.

Napiszcie co o tym sądzicie? Może mieliście podobne przygody?
Przejechałem dopiero 2300 km i nie specjalnie chcę aby ASO dłubało w samochodzie jeśli to jest tylko kwestia układania się samochodu.

Zastanawiam się czy przypadkiem nie należałoby już ten problem zgłosić?

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #81263 Wysłany: 12 Sty 2008, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
1. Luz na lewarku - u mnie jest nawet większy niż 2-3 mm.
2. Wsteczny - potwierdzam, wchodzi ciężko, choć u mnie rzadziej zgrzyta, częściej wchodzi "na niby" - podczas puszczania sprzęgła auto nie rusza, pojawia się taki dźwięk jakby przekładnie delikatnie o siebie tarły, nie jest to zgrzyt raczej taki szum.
3. Redukcja 5>4 - nie zauważyłem, u mnie problem jest 2>1


Generalnie, skrzynią jestem rozczarowany. W starej 10-letniej Marei z przebiegiem 253 tys. (przeparszam tych, których drażni już ta formułka :) ) było podobnie, luz był większy i wsteczny zgrzytał.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81355 Wysłany: 13 Sty 2008, 04:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 02 Sty 2008,
Posty: 14
Co prawda mój tandem jest inny, ale problematyka wydaje się być podobna do mojej...

...co do zgrzytów przy zapinaniu wstecznego to w tych skrzyniach standard. Trzeba zupełnie wyhamować pojazd, dokładnie wdepnąć sprzęgło i powoli zapiąć R - wtedy jest szansa, że uda się to zrobić bez zbędnych walorów dźwiękowych. Oczywiście im bardziej zjechana skrzynia, tym jej cichsza praca ;)

U nas w wozie był problem na początku z 2, przy jej wrzucaniu coś tam w głębi skrzyni "tarło", ale magicy w ASO powiedzieli chórem, że samo przejdzie... no i przeszło. Obecnie skrzynia w dowolnym kierunku zmiany biegów pracuje cicho i dokładnie (jak na Fiata, of course). Więc nie ma co się przejmować jej humorami ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81395 Wysłany: 13 Sty 2008, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
To kwestia układania się skrzyni. Miałem podobne objawy przy przejściu 5->2, ale po jakimś tygodniu ustąpiło. Co do wstecznego, to pamiętaj, że sugerowane jest praktyczne zatrzymanie autka - wtedy bieg wsteczny "wchodzi" bez problemu.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81428 Wysłany: 13 Sty 2008, 12:44; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Oczywiście w instrukcji podają, że wsteczny włącza się po odczekaniu min. 2 sekund.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81480 Wysłany: 13 Sty 2008, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 02 Sty 2008,
Posty: 14
Tak, trzeba wyraźnie dać do odczekania skrzyni i obejdzie się bez zgrzytów... ...aczkolwiek to 1. skrzynia w mojej młodej karierze, która potrzebuje tyle czasu na załączenie R; tym dziwniejsze, że to włoskie pojazdy, a tam szybkość przełączania biegów przy parkowaniu jest najcenniejszą umiejętnością, tuż po jeździe na zderzaku w korku...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81530 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
U mnie na poczatku były problemy teraz juz jest zazwyczaj OK czasem sie trafi ze cos nie zagra, z 5-4 nigdy nie było problemu, z 1 na 2 był do 5 k km, potem jak sie ja wyczuje jest cacy i nie ma problem przy ostrej zmianie z 1 na 2 jak i przy spokojnej, wsteczny potrafi mi nie wejsc do dzis, ale tak jak mówicie zatrzymać pojazd dokładnie wcisnąć pedał sprzęgła wpiąć R i jadem :D. wszystko sie ułozy z czasem :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81575 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Najlepsze są automaty! ;)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81577 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
golab napisał(a):
Najlepsze są automaty! ;)

ale te nowe, nie stare szarpiące :wink: :D

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81578 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
golab napisał(a):
Najlepsze są automaty! ;)

i tu masz świętą racje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81630 Wysłany: 13 Sty 2008, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Nie ma znaczenia stary czy nowy - to zależy od skrzyni.

Koniec OT, hehe. :)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82361 Wysłany: 15 Sty 2008, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Wobec tego nie podejmuje żadnych akcji z ASO.

Narazie przejechałem 2350 km - nie spodziewałbym się, że te kilometry tak lecą :)

Pojawił mi się jakiś cichy świerszcz-dzięcioł w konsoli tuż przy kierownicy. Myślę sobie - zaczyna się - czyżby to deska rozdzielcza była tak spasowana? Skojarzyłem, że w salonie zainstalowali mi też autoalarm i to pewnie w nim może być kłopot.
Zdjąłem część konsoli pod kierownicą, pod którą kryją się bezpieczniki. Wsadziłem tam głowę i wszystko stało się jasne. Originalna instalacja fiatowska nie miała prawa ćwierkać, ponieważ jest dokonale zabezpieczona i spasowana. Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył :)

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82465 Wysłany: 16 Sty 2008, 08:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 158
U mnie skrzynia jst OK,jesli chodzi o redukcje czy wsteczny.Ale mam inny problem,tzn. jak zmieniam biegi z 2 na 3 lub 3 na 4,albo wciskam lub puszczam sprzeglo,pedal,to mi nieraz cos puknie w skrzyni biegow,przynajmniej tak mysle,ze to ze skrzyni.Problem narasta jak jest cieplo na polu lub jak mam dluzsza trase do zaliczenia.Teraz jest narazie OK,nieraz tylko puknie.Problem pojawil sie po zrobieniu 10 kkm.Ma ktos moze taki objaw ?

_________________
Punto Grande 1.3 Multijet 16v Energy 90 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82698 Wysłany: 16 Sty 2008, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Gru 2007,
Posty: 20
mireks napisał(a):
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Wobec tego nie podejmuje żadnych akcji z ASO.

Narazie przejechałem 2350 km - nie spodziewałbym się, że te kilometry tak lecą :)

Pojawił mi się jakiś cichy świerszcz-dzięcioł w konsoli tuż przy kierownicy. Myślę sobie - zaczyna się - czyżby to deska rozdzielcza była tak spasowana? Skojarzyłem, że w salonie zainstalowali mi też autoalarm i to pewnie w nim może być kłopot.
Zdjąłem część konsoli pod kierownicą, pod którą kryją się bezpieczniki. Wsadziłem tam głowę i wszystko stało się jasne. Originalna instalacja fiatowska nie miała prawa ćwierkać, ponieważ jest dokonale zabezpieczona i spasowana. Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył :)


Trzeszczenie deski przytrafia się w droższych i bardziej prestiżowych markach.
Co do skrzyni - obserwuj, ona dopiero się układa...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83693 Wysłany: 20 Sty 2008, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
grgp napisał(a):
mireks napisał(a):
Natomiast dołożone przewody alarmu to zwykła pajęczyna z mnóstwem zapasów zwiniętych w motki. Zwykła niechlujna robota instalatora. Kilka pasków izolacji problem rozwiązało, ale o tym przekonam się dopiero jak trafię na większe nierówności na asfalcie. Obym nie zapeszył :)


Trzeszczenie deski przytrafia się w droższych i bardziej prestiżowych markach.
Co do skrzyni - obserwuj, ona dopiero się układa...


No i okazało się, że już nie ćwierka. Któryś z przewodów od autoalarmu robił sobie cichutkie tik-tik. Teraz mam ciszę jak makiem zasiał :)
Skrzynkę obserwuję - narazie niczego nie będę się czepiać. Jeżdzę :)

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO