|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jedker71 |
#723439 Wysłany:
29 Mar 2014, 12:12; Temat postu: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Maj 2013, Posty: 11
|
Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy tak powinno być?
Po odpaleniu kropka, praktycznie bez znaczenia czy rano, czy po krótkim postoju aby turbo zaczęło pracować normalnie muszę je przegonić. Mimo osiągnięcia 2,5k obrotów turbo słychać, że chodzi ale bez efektu, dopiero na 3 biegu zbliżając się do 3k obrotów jest "szarpnięcie" autem i wyraźna praca turbiny, przez jeszcze chwile delikatnie się muli i zaczyna pracować normalnie od ok 1,8 - 2k obrotów.
Dodam, że jeżeli go nie przegonie to mogę całkowicie nagrzać silnik, a ona i tak będzie pracować mułowato.
Też tak macie? Czy może warto coś sprawdzić?
Dzięki i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DeviLL |
#723694 Wysłany:
31 Mar 2014, 11:25; Temat postu: Re: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Obadaj egr , potem przepływomierz , a na końcu turbinę (jak ma zmienną geometrię do ją)
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
MARINESKU |
#723732 Wysłany:
31 Mar 2014, 15:54; Temat postu: Re: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
Zwróć uwagę na gumowy wężyk idący do tej gruchy przy turbo, nie szczelny to brak reakcji na ustawienia geometrii.
|
|
Góra |
|
 |
jedker71 |
#724363 Wysłany:
03 Kwi 2014, 22:49; Temat postu: Re: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Maj 2013, Posty: 11
|
Wybaczcie, że dopiero teraz odpisuje, ale dużo pracy miałem i bardzo mało czasu. Miałem wcześniej przez okres 3 miesięcy z turbo. W końcu ogarnięty mechanik wynalazł problem - dziurawa rura wychodząca z turbo, cały czas przeładowywała. Teraz problemu nie mam, ale właśnie ten w/w.
Może być tak, że przez te 3 miesiące turbina dostawała wycisk przez przeładowywanie i out?
Dodam, że mechanik od kolektora ssącego do turbo wszystko sprawdził. Myślę, że na 100% jest wszystko teraz szczelne i nie przeładowuje.
|
|
Góra |
|
 |
MARINESKU |
#724482 Wysłany:
04 Kwi 2014, 18:59; Temat postu: Re: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
jedker71 napisał(a): W końcu ogarnięty mechanik wynalazł problem - dziurawa rura wychodząca z turbo No i pisałem, było blisko tej gumowej rurki, sam byś zlokalizował po mym wpisie, eh pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
jedker71 |
#724491 Wysłany:
04 Kwi 2014, 19:16; Temat postu: Re: Charakterystyka pracy GP 1.3 90km |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Maj 2013, Posty: 11
|
MARINESKU napisał(a): jedker71 napisał(a): W końcu ogarnięty mechanik wynalazł problem - dziurawa rura wychodząca z turbo No i pisałem, było blisko tej gumowej rurki, sam byś zlokalizował po mym wpisie, eh pozdro. Widzisz, ale to co napisałem, to było wcześniej. To znaczy to był mój poprzedni problem i właśnie po naprawieniu go - uszczelnieniu dolotu powietrza od turbo do kolektora ssącego mam problem z tematu. Czyli mimo uszczelnienia i usunięcia przeładowywania turbiny, samochód po odpaleniu po postoju potrzebuje sporo czasu aby turbo zaczęło ładować poprawnie. Podczas przyspieszania na biegu 2-3 jest szarpnięcie od ok. 2700 obr i turbo zaczyna już ciągnąć normalnie od ok 1.8 - 2k , ale zaraz po rozruchu trochę czasu trzeba aby czuć było, że turbo ciągnie. Słychać, że turbina chodzi, ale nic się nie dzieje, muli dość ostro. Tamten problem - przeładowywania turbiny przez dziurawą rurę wychodzącą z turbo trwał dość długo (teraz wszystko wymienione i szczelne) i zastanawiam się czy turbo nie mogło przez ten czas dostać wycisk i z tego powodu mam problem obecny.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|