Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Termostat
http://fiatpunto.com.pl/topic4968-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  abel [ 27 Gru 2013, 14:40 ]
Temat postu:  Re: Termostat

jeszcze jedno pytanie odnośnie termostatu a właściwie szybkozłaczki przewodu odpowietrzającego termostat .Czy ta szybkozłączka pełni tam funkcje takiego zaworu bezpieczeństwa np gdy wzrośnie ciśnienie w układzie ? bo popsułem ją i przewód gumowy zacisnąłem zwykłą opaską . najdziwniejsze w tym jest to że nie potrafię odnaleźć nr tej części w eperze ani nawet na alledrogo .
Może ktoś pomoże

Autor:  szymong512 [ 29 Gru 2013, 21:12 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Nie pełni żadnej innej funkcji, a łamie się przez to ,że plastik się przegrzewa i łamie jak marchew wada fabryczna...

Autor:  dikileiden [ 26 Lis 2015, 15:08 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Witam Panowie , mam Alfę MiTo 1.4 T i mam ten sam problem z opadanie wskazówki temp ''wody'' . Podejrzewam że to termostat . Proszę o podpowiedź , termostat jakiej firmy był by najlepszy . Jeszcze pytanie gdzie znajduje się ten termostat ( w którym miejscu w obiegu ) . dzięki i pozdrawiam .

Autor:  nimmid [ 01 Lut 2016, 13:02 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Ogarniał ktoś samodzielną wymianę termostatu w 1.9 JTD? Jakieś pułapki czyhają czy można się brać samemu? ;)

Autor:  krowka [ 22 Mar 2016, 10:50 ]
Temat postu:  Re: Termostat

abel, szybkozłączka dostępna jest tylko z przewodem. W moim wymieniałem termostat w niedzielę, listek blokujący pękł. Awaryjnie listki szybkozłączki zaciśnięte są teterytką, jednak nie lubię dziadostwa i zamówiłem przewód. Co do termostatu, to stwardniała i zerwała się z zaworku uszczelka (zrobiła się krucha), pół było w termostacie, pół gdzieś pływa w układzie. Nie lubię na czuja dokręcać w aluminium, więc termostat dokręcony jest dynamometrem z siłą 10Nm (eLearn podaje 0,8-1daNm).

Autor:  radek1891 [ 11 Lis 2016, 18:51 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Witam. Moj problem jest taki ze juz w tym roku wymienilem 2 termostaty i mi nic nie pomoglo. Wskazowka dochodzi do 2 kreski i dalej nie chce. Na postoju pare minut wskazowka dochodzi do 4 kreski z nawiewow leci gorace powietrze ruszam i odrazu spada ! Co mam robic?

Autor:  McDraco [ 16 Paź 2018, 18:45 ]
Temat postu:  Re: Termostat

A u mnie po wymianie termostatu pokazuje błąd P0115. Pojawił się na początku po zalaniu. Odpowietrzyłem, zniknął. A potem znowu się pojawia. Czyżby niesprawny termostat (magneto mareli). Szybkozłączka też mi pękła. Zacisnąłem samą opaską na wężu. Jak uruchamiam silnik od razu włącza się wentylator na chłodnicy. Czy ktoś wie jaki gwint ma ta śruba do odpowietrzenia. Wymienił bym na metalową.

Autor:  krzych68 [ 29 Lis 2018, 21:11 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Witam
W moim GP mam podobne objawy tzn. silnik sie nagrzeje (wskazówka w środkowym połozeniu) i jest git Ruszam naprzykład spod świateł i wskazóweczka leci w dół :cry: następnie powolutku do góry do środkowego położenia i tak sobie lata w góre i w dół
oczywiście nawiew włączony na 1
Gdy nawiew mam wyłączony to też drgnie ale już nie tak znacznie
Pytanie następujące:termostat to czy czujnik temperatury cieczy ?
Dziękuje za pomoc Pozdrawiam :D

Autor:  Cent [ 29 Lis 2018, 21:28 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Termostat :? ale to nie jest od razu do wymiany.
Przy obecnych temperaturach na minusie to norma.
Jak stoisz to mroźne powietrze nie owiewa chłodnicy , jedziesz i chłodzenie jest znaczne w dodatku nagrzewnica pracuje i większość płynu do niej trafia żeby ogrzewać kabinę.
Kilka lat temu wymieniłem termostat bo miał naście lat , myślałem że to cos poprawi a tu guzik.
W mrozy np. od - 7/10 najlepszy jest karton lub osłona wlotu do chłodnicy.

Autor:  krowka [ 29 Lis 2018, 22:31 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Cent napisał(a):
Termostat :? ale to nie jest od razu do wymiany.
Przy obecnych temperaturach na minusie to norma.
Jak stoisz to mroźne powietrze nie owiewa chłodnicy , jedziesz i chłodzenie jest znaczne w dodatku nagrzewnica pracuje i większość płynu do niej trafia żeby ogrzewać kabinę.
Kilka lat temu wymieniłem termostat bo miał naście lat , myślałem że to cos poprawi a tu guzik.
W mrozy np. od - 7/10 najlepszy jest karton lub osłona wlotu do chłodnicy.


Nie lubię gdy głupoty ktoś pisze, a jak już o kartonie na chłodnicy przywali, to krew mnie zalewa :evil:
W GP, jak i w PII, przepływ płynu chłodniczego jest zawsze. Jak może trafić większość płynu do nagrzewnicy, skoro nie ma zaworu sterującego jak w UNO? Teoretycznie trochę w tym racji jest, bo chłodnica jest mniej używana, a przepływ musi się zgadzać, ale przy zamkniętym termostacie do nagrzewnicy wpada zawsze 100% przepływu płynu! Czy to z włączonym ogrzewaniem, czy wyłączonym. Sterowanie ogrzewaniem w PII, GP itd jest przy pomocy klap. Wystarczy spojrzeć jak wygląda układ węży układu, aby zobaczyć, że nie ma innej drogi powrotnej w małym układzie niż przez nagrzewnicę. W UNO na wężu do nagrzewnicy jest trójnik, w PII i GP tego nie uświadczysz. Dlatego nie ma wymogu w GP, w PII również, ustawiania temperatury na maks przy wymianie płynu, bo jaki jest w tym sens, skoro nie ma zaworu?

Czy norma przy obecnych temperaturach, czy nie, to zależy. W przypadku automatycznej klimy auto samo dba o to, aby silnik się nagrzewał, grzejąc jednocześnie wnętrze. W przypadku manuala i na maksa ustawionej temperaturze, do tego przy nienagrzanym jeszcze silniku, wskazówka może dygać. Jednak po nagrzaniu wnętrza, skręceniu temperatury, przy nagrzanym silniku, to nawet w -33stC nie zdarzyło mi się (mam akurat automatyczną), aby przy ruszaniu spod świateł wskazówka opadała - nie, nie mam kartonów na chłodnicy. Kartony umieszczają druciarze, którzy nie chcą naprawić układu chłodzenia. Co daje karton, jeżeli przez chłodnicę nie ma przepływu płynu, bo termostat zamknięty? Że nie wieje zimnym na kolektor wydechowy? Litości. Problem jest, gdy chłodzenie chłodnicy jest już potrzebne, a karton tu nie pomaga.

Proponuję porządnie zdiagnozować termostat i sprawdzić przy jakiej temperaturze się otwiera. Powinno to być przy 88+-2stC. Podejrzewam, że w termostacie zdegradowała się uszczelka i przepuszcza, bo przy pełnym otwarciu wskazówka by inaczej latała - to można sprawdzić organoleptycznie - sprawdzić ręką jak szybko zaczyna robić się ciepły przewód z termostatu do chłodnicy. Jeżeli zacznie dość wcześnie, praktycznie równo z małym obiegiem, to odpowiedź jest znana. Ten przypadek awarii termostatu zaliczyłem, wskazówka w tych samych warunkach temperaturowych i drogowych ustawiała się na środku 2km dalej niż zwykle. Uszczelka nie istniała, w termostacie pozostały w zakamarkach jej strzępy, część resztek wylała się z płynem.

Autor:  Cent [ 29 Lis 2018, 22:45 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Podam przykład nowych samochodów w których bez kartonu na wlocie można nieźle zmarznąć przy ujemnych temperaturach.
Fiat Ducato , Peugeot Boxer , Citroën Jumper oczywiście Diesle :arrow: układ chłodzenia sprawny , auta mają obecnie dwa lata , klima manual , na trasie bez zasłony szybko się wychładza obieg cieczy w układzie.
Było zgłaszane w ASO podczas przeglądów gwarancyjnych :arrow: układ chłodzenia sprawny.
To czemu do cholery jest zimno w trasie bo na mieście tak dokuczliwe to nie jest przy ogrzewaniu na full.
Taki mamy klimat :arrow: zmniejszyć ogrzewanie żeby silnikowi było ciepło a samemu ubrać się na cebulkę i bujać się kilkaset km czy olać silnik i komfortowo przemierzać Polskę i EU :?:

Autor:  krowka [ 29 Lis 2018, 23:14 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Diesel ma mniejszą wydajność cieplną, stąd problemy. Jednak jest jedno ale, bo czegoś nie kumam. Jeździłem dieslami bez przesłon i kartonów w duże mrozy (1.3MJ oraz 1.9SDI i 1.9TDI, zimno to było akurat w mieście, na trasie było wewnątrz ciepełko, silnik nagrzany). Zatem dlaczego mamy inne doświadczenia? Dla benzyny byle zimne powietrze na wychłodzenie bloku nie zrobi wrażenia. W przypadku diesla nieodzownym wyposażeniem powinno być PTC. Mam w benzynowej pincecie, super sprawa, szkoda, że w Kropku brak. Po co swoją drogą ustawiać ogrzewanie na full, gdy wewnątrz jest już ciepło? Dla mnie komfortowa temperatura w aucie to 22stC, według fachowców jest to 18stC.

Autor:  lajosz [ 29 Lis 2018, 23:34 ]
Temat postu:  Re: Termostat

krzych68 napisał(a):
Witam
W moim GP mam podobne objawy tzn. silnik sie nagrzeje (wskazówka w środkowym połozeniu) i jest git Ruszam naprzykład spod świateł i wskazóweczka leci w dół :cry: następnie powolutku do góry do środkowego położenia i tak sobie lata w góre i w dół
oczywiście nawiew włączony na 1
Gdy nawiew mam wyłączony to też drgnie ale już nie tak znacznie
Pytanie następujące:termostat to czy czujnik temperatury cieczy ?
Dziękuje za pomoc Pozdrawiam :D

Cztery lata temu miałem tak , wymieniłem termostat i jest OK .

Czujnik będzie dobry . Jak ruszasz to pompa płynu zaczyna więcej pompować termostat niedomaga i temperatura spada...

Autor:  cedec1 [ 29 Lis 2018, 23:38 ]
Temat postu:  Re: Termostat

krzych68, oczywiście że termostat do wymiany nie ma tu o czym dyskutować

Autor:  Cent [ 29 Lis 2018, 23:53 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Przy krótkiej kabinie w dostawczakach tak ale w busikach ogrzewanie musi być na full zimą :|

Autor:  Atr3ju [ 01 Gru 2018, 13:46 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Jak tego lata wyciągnąłem swój termostat i sprawdziłem jego drożność to mogłem normalnie przez niego oddychać a był zamknięty, po prostu ten otwór z tą kulką był chyba zbyt duży a sama kulka już nie przymykała.

Autor:  Cent [ 01 Gru 2018, 14:10 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Też taki miałem z bypasem kulkowym , zamontowałem Verneta 87 w którym jest otworek w talerzyku zaworu.
Sprawdzałem stary na kuchence :hahaha: ale nie dokończyłem eksperymentu , do kosza.

Autor:  krzych68 [ 08 Gru 2018, 13:16 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Witam
Termostat wymieniony problemu już nie ma Dziękuje za pomoc :D

Autor:  Maarkiz [ 12 Gru 2018, 13:14 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Witam.
Podepnę sie pod temat bo wydaje mi się, że i mnie czeka wymiana termostatu.
Otóż latem wskazówka temp. nigdy nie przekracza połowy skali - przy wysokiej temp. powietrza nawet czasem włączaja sie wentylatory.
Natomiast teraz - nie ma przecież jeszcze mrozów - wskaźnik nie przekracza 1/4 skali - fotka.
Na wolnych obrotach w korku czasem dojdzie do 1/2 skali ale po ruszeniu spada. Grzanie w środku jest niezadowalajace. Nie wiem co bedzie przy mrozach....
Jeżeli wymiana termostatu byłaby konieczna to na jaki wymienic - zamiennik czy oryginał?

Załączniki:
schowek.jpg
schowek.jpg [ 14.53 KiB | Obejrzany 14177 razy ]

Autor:  pmx007p1 [ 12 Gru 2018, 13:40 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Lepiej oryginał. Bo tak prosty element może się przyczynić do awarii, np. uszczelki głowicy, jeśli by się zblokował w pozycji zamkniętej.

W sytuacji awaryjnej, braku dostępu do części (lub czasu na zakupy + wymianę) można spróbować termostat rozebrać i wyczyścić.

Autor:  Cent [ 12 Gru 2018, 13:54 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Wyłącz ogrzewanie i silnikowi będzie ciepło :>
Temperatura z foto to ok. 68/70 stopni :(
Teraz serio :arrow: wymień termostat na nowy , jaki kupisz twoja sprawa.
Zamontowałem Vernet 87 w 2015r. a w mrozy i tak karton przed chłodnicą.
Mam od 15 do 17 km do pracy i po 3/4 już ciepło w aucie ,w mrozy trochę później :|

Autor:  DeviLL [ 12 Gru 2018, 14:28 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Ori termostat to zazwyczaj behr , niekiedy także w pudełkach mahle ;)

Autor:  autofan [ 12 Gru 2018, 15:25 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Ja wymieniłem termostat na firmy Vernet jak na razie jest ok, a przyczyną wymiany było pęknięcie króćca zasilającego nagrzewnicę (wykonany z tworzywa) a zamiennik posiada już metalowy.

Autor:  Maarkiz [ 14 Gru 2018, 00:08 ]
Temat postu:  Re: Termostat

Dzięki za odpowiedzi - a przy okazji...
Czy taka niska temp. silnika skutkuje tylko zwiększonym zużyciem paliwa i słabym ogrzewaniem czy też w jakiś sposób uszkadza silnik?
Bo nie wiem czy muszę wymienic ten termostat już czy mogę poczekać do stycznia - jeżdżę mało.

Autor:  cedec1 [ 14 Gru 2018, 00:18 ]
Temat postu:  Re: Termostat

nie dogrzany silnik oraz olej powodują zwiększone zużycie paliwa zimno w kabinie gorsze smarowanie silnika większą emisję szkodliwych substancji w spalinach zalecam nie zwlekać z wymianą termostatu a tak btw skoro mało jeździsz to czemu kupiłeś diesla ?

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/