Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES [ROZWIĄZANY - WAŻNE]
http://fiatpunto.com.pl/topic55581.html
Strona 1 z 4

Autor:  Nivens4 [ 07 Lis 2016, 17:01 ]
Temat postu:  P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES [ROZWIĄZANY - WAŻNE]

Witam, Mam problem z moim Fiatem. Silnik to 1.3 MJ przebieg 127 tyś. km Auto od pewnego czasu ma problem z dynamiką, zawsze na zimnym silniku turbina tak jakby nie działa, auto jest zamulone. Czasami Gdy temperatura jest już w połowie to auto działa poprawnie. Pojawia się również błąd "P0238 - Ciśnienie Turbo" zdarza sie to gdy mocniej naciśnie się na pedał gazu, czuć szarpnięcie i zaświeca się kontrolka "check"
EDIT: zdarza się że auto wydaje mocniejszy charakterystyczny dźwięk podczas przyspieszania

Opis błędu
Załącznik:
Komentarz do pliku: Opis błędu



Ktoś wie jak sprawdzić czy to co podpowiada komputer jest w porządku?

szczegóły

Załącznik:
Komentarz do pliku: Szczegóły


Autor:  KarolGt [ 07 Lis 2016, 19:10 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Do sprawdzenia filtr powietrza -> przepływomierz-> zawór upustowy turbiny-> szczelność dolotu przed i za turbiną -> kolektor dolotowy (czy kanały powietrza nie są zalepione) -> czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Zacznij od szczelności układu, czy nigdzie nie gwiżdże, nie zasysa lewego powietrza. Filtr powietrza czy nie zalepiony i czujnik ciśnienia przeczyść zapobiegawczo.
P0238 lubi wyskoczyć gdy ten czujnik jest zabrudzony, lub niesprawny.

Autor:  Nivens4 [ 09 Lis 2016, 17:19 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Filtr Powietrza - Wymieniany niedawno, czysty
KarolGt czy mógłbyś opisać mniej więcej jak sprawdzić te rzeczy które opisałes?

Autor:  PawełG [ 09 Lis 2016, 18:02 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Ja bym zaczął od sprawdzenia działania zaworka sterującego turbo i przewodów podciśnieniowych.

Autor:  KarolGt [ 09 Lis 2016, 20:51 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Wpisz w google i wyszukaj wśród grafik: ERA 550097
Tak mniej więcej wygląda Twój czujnik.
Wstawiony on jest w kolektor dolotowy od strony grodzi silnika.
Przykręcony na torxa. Odepnij wiązkę, wykręć śrubkę wyciągnij czujkę i delikatnie przeczyść, jakąś benzyną. delikatnie można mechanicznie usunąć osady.

Autor:  fullxda [ 11 Lis 2016, 11:28 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

zapieczona zmienna geometria turbiny albo zawor pierburga sterowania vnt szwankuje ,moza byc tez wezyki tak jak gadaja koledzy wyzej przeladowanie turbo masz z 1.23milibar do 1.78mb i komputer wprowadza samochod w tryb awaryjny zeby nie rozwalic zespolu turbo czy silnika ,to bedzie blahy problem ja stawiam na zawor pierburga jego przewody musza byc szczelne bez pekniec dziurek i wyczysc ten czujnik cisnienia doladowania w kolektorze sacym ale delikatnie jakims nitro zeby nie uszkodzic go bo jest delikatny bardzo

Autor:  Nivens4 [ 11 Lis 2016, 16:02 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

prawdopodobna przyczyna (na zdjeciu) lecz jeszcze nie zabrałem się za czyszczenie czujnika gdyż nie mogę go zlokalizować.

Węzyk - kilkanaście takich dziur. zatkałem z jednej strony a z drugiej dmuchałem kompresorem i powietrze uciekało z rurki przez dziury. Pokleiłem to taśmą bo 11 listopada sklepy pozamykane i sprawdzę to dziś wieczorem w trasie a jutro zakupię nowy oraz przy montażu założę na niego metalowy pancerzyk z węża od prysznica. Przyczyną dziur są kuny

Załączniki:
Komentarz do pliku: Czy chodzi o ten czujnik?



Autor:  PawełG [ 11 Lis 2016, 21:14 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Na 99.9% jak zmienisz wężyki podciśnieniowe auto zacznie normalnie jeździć.

Autor:  KarolGt [ 11 Lis 2016, 22:00 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Czujnik na wysokości literki "m" z napisu multijet, za filtrem powietrza. Z jakieś 5-10 cm niżej od widocznej krawędzi osłony filtra.
fullxda napisał(a):
zapieczona zmienna geometria turbiny albo zawor pierburga sterowania vnt szwankuje

To wersja bez zmiennej geometrii

Autor:  Nivens4 [ 12 Lis 2016, 15:13 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Zmieniłem wężyk ale mimo tego auto nadal nie ma mocy z tym, że błąd już nie wyskoczył.
dziwne jest to, że raz za czas tak jakby mu się coś poprawia. Ostatnio po 5 minutowym postoju na odpalonym silniku auto miało przez chwilkę moc.



Cytuj:
Na 99.9% jak zmienisz wężyki podciśnieniowe auto zacznie normalnie jeździć.


tam był tylko jeden wężyk ten co jest na zdjęciu i on idzie do gruszki podciśnienia.

Autor:  fullxda [ 12 Lis 2016, 16:45 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

w 75 jest troszke inny czujnik z wygladu i nie pasuje od 90km ma jeden pin mniej chyba ale i tak warto go przeczyscic

[ Dodano: 12 Lis 2016 16:45 ]

Ogólnie napisz do kolegi o nicku drake jest specjalista w dziedzinie chiptuningu ma swoja firme udziela sie na forum mnie zdiagnozowal kopcenie kropka ogolnie przez wiadomosc potem sie umowilismy w bielsku bo stamtad jest i zrobil mi poprawny chiptuning a nie podlany na wartosci 53mg przez to bylo wielkie kopcenie naprawde gosc ma pojecie i glowe i wie jak tam jest sterowana turbina w wersji 75 jak cos na wiadomosci prywatnej dam namiary na niego dla niego wystarczy zlgowac mesem czy fesem wartosci ktore kaze i mniejwiecej bedzie wiedzial co sie dzieje

Autor:  Nivens4 [ 12 Lis 2016, 16:51 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

fullxda, ale o którym czujniku mówisz? o tym co wstawiłem zdjęcie ( czujnik przy samej szybie) czy może to urządzenie/czujnik z którego właśnei wymieniłem wężyk?

Czy ten czujnik może mieć wpływ na dynamiczność pojazdu?

Załączniki:
Komentarz do pliku: czujnik


Autor:  fullxda [ 12 Lis 2016, 17:09 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

doladowania wsadz reke miedzy podszybie a ten filtr z napisem multijet tam wyczujesz kabelki i tam jednym torxem przymocowany jest czujnik do kolektora ssacego wyciaga sie ciezko bo siedzi na gumowym oringu uszczelce zeby bylo szczelnie w kolektorze

Załączniki:
0-281-002-845-bo-0281002845-czujnik-cisnienia-bezwzgl-alfa-147-156-citroen-jumper-fiat-500-doblo-punto-evo-opel-astra-h-corsa-d-szt-bosch-czujni-914647-.jpg
0-281-002-845-bo-0281002845-czujnik-cisnienia-bezwzgl-alfa-147-156-citroen-jumper-fiat-500-doblo-punto-evo-opel-astra-h-corsa-d-szt-bosch-czujni-914647-.jpg [ 7.72 KiB | Obejrzany 22957 razy ]

Autor:  Nivens4 [ 12 Lis 2016, 18:02 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

i w jaki sposób mam go przeczyścić? mechanicznie? benzyna ekstrakcyjna? czy może jakimś preparatem ?

Autor:  KarolGt [ 12 Lis 2016, 18:14 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

na grafice jest czujnik od wersji 90 km. ma on dolozony jeszcze czujnik temperatury. Wersja 75 nie ma tej wystającej części. tylko kólko z otworem. w srodku jest membrama z czujnikiem nacisku jaki wywiera powietrze. wlot moze byc zalepiony albo w srodku sporo sadzy i oleju. wlot mozna mechanicznie oczyscic, i delikatnie odtluszczajacymi srodkami. teoretycznie to czujnik powinien byc odporny na ropopochodne srodki bo w takim srodowisku pracuje. Ja swoj maczalem w benzynie czy tam ropie. Latwo go wyciagnac, jak nie pomoze za pierwszym razem to potraktujesz go troche mocniej.

Autor:  Nivens4 [ 12 Lis 2016, 18:20 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

no dobrze ale to on może być przyczyną braku dynamiki pojazdu? dziwne jest to, że samochód jakis czas temu jeszcze na ciepłym silniku jeździł dobrze.

Autor:  KarolGt [ 12 Lis 2016, 20:06 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Jak wyskoczy błąd doładowania to wchodzi w tryb awaryjny i jedzie aby aby.
Mi również mocy przybywało i ubywało. Lecz nie pamiętam czy skończyło się to z zamknięciem egru czy wyczyszczeniem czujnika. Błędy przeładowania skończyły się po czyszczeniu czujnika
Druga sprawa to jak już ten egr tak wali sadzą to może zawalony jest konkretnie kolektor dolotowy. Ale wtedy przeważnie auto coraz gorzej chodzi i dużych wahań na plus nie powinno być.
Trzecia sprawa to sprawdzanie parametrów na komputerze tylko po skasowaniu błędu. W trybie awaryjnym może być zupełnie inne sterowanie osprzętem.
Do czujnika ciśnienia powinna dochodzić tylko wiązka elektryczna a z twojego zdjęcia wychodzi jakby tam jeszcze jakieś przewody dochodziły. W wersji 90 km znajduje się on bliżej lewej krawędzi silnika niż prawej.
Twoje zdjęcie nie jest do końca czytelne...

Autor:  Nivens4 [ 14 Lis 2016, 18:30 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

fullxda napisał:
Cytuj:
doladowania wsadz reke miedzy podszybie a ten filtr z napisem multijet tam wyczujesz kabelki i tam jednym torxem przymocowany jest czujnik do kolektora ssacego wyciaga sie ciezko bo siedzi na gumowym oringu uszczelce zeby bylo szczelnie w kolektorze


jutro na to popatrzę, przeczyszczę i dam znać co i jak.

[ Dodano: 14 Lis 2016, 17:07 ]

Nie wiem dlaczego nie mogę edytować mojego poprzedniego postu dlatego pisze w nowym.
Wyjąłem dziś ten czujnik - był tam gdzie pisał fullxda.
wstawiam jego zdjęcia zaraz po wyjęciu - jest on tak jakby "mokry"

EDIT- Czyszczenie nie pomogło, auto nadal jest mało dynamiczne.

Załączniki:
Komentarz do pliku: makro

Komentarz do pliku: tył

Komentarz do pliku: Przód


Autor:  KarolGt [ 14 Lis 2016, 18:30 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Błędy skasowane? wrzuć jeszcze raz logi
Do mojej wersji chyba 600zl, do 75 ponoć 300-400zł.
podłącz jeszcze raz komputer po czyszczeniu.
Czyściłeś coś w środku?

Autor:  Nivens4 [ 14 Lis 2016, 18:34 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Czyszczenie nic nie pomogło, żadnej różnicy w dynamiczności. Czy może to świadczyć o awarii tego czujnika? jaka jest cena nowego?

EDIT 1: moczyłem go w benzynie ekstrakcyjnej oraz delikatnie nożykiem
EDIT 2: Błędy skasowane, silnik nie jest w trybie awaryjnym a zachowuje się tak jakby był.

Autor:  KarolGt [ 14 Lis 2016, 18:38 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Nie ma problemów z odpalaniem na zimnym? rowno pracuje po odpaleniu? co z egr?

Autor:  Nivens4 [ 14 Lis 2016, 18:44 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

przy obecnej temperaturze wahającej się od -2 do 5 stopni w moim rejonie auto odpala dobrze. Jedyne co mnie zastanawiało to dziwny dźwięk na dosłownie sekundę po odpaleniu który milknie zaraz po zgaśnięciu kontrolki oleju - czytałem, że to normalne bo olej spływa do miski.
A co z EGR? pytasz czy coś z nim robiłem? od kupna samochodu jeszcze nic

Autor:  KarolGt [ 14 Lis 2016, 18:56 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

ja bym podłaczył komputer i sprawdził zadane parametry z rzeczywistymi. pozycja turbo, ciśnienie doładowania, ciśnienie na listwie wtryskowej paliwa, masa powietrza. jeślimcoś odbiega to zrobiłbym wykres przy przyspieszaniu.
na wcześniejszych zdjęciach pozycja turbo nie zgadzala sie zadana. zobacz jak jest teraz. moze byc tak ze parametr jest nie odczytywany i ciagle bedzie wynik 0.00.
nie do końca zresztą rozumiem ten parametr. wedlug mojej wiedzy wydajnośc sprężarki nie jest sterowana a zalezy od ilości spalin wylotowych(obrotow) i jest pomniejszana przez zawór upustowy i to on jest sterowany.

Autor:  Nivens4 [ 15 Lis 2016, 17:30 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

Co do pozycji turbo to parametr jest odczytywany z tego co pamiętam i nie wiem dlaczego w poprzednich logach jest 0.0
wstawię jeszcze zdjęcia które wykonałem jakiś czas temu:

[ Dodano: 15 Lis 2016, 17:27 ]

Dzisiejsze testy:
Doładowanie - wykres jest okropny
powietrze - tak jakby uciekało i wracało
Paliwo - jest ok
Położenie turbo - nie mam takiej opcji w mes

Załączniki:
Komentarz do pliku: Doładowanie

Komentarz do pliku: powietrze

Komentarz do pliku: 1


Autor:  fullxda [ 15 Lis 2016, 18:25 ]
Temat postu:  Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES

kolego podane parametry zloguj przez parenascie sek. na 3 biegu lub 4 biegu caly czas gaz do oporu: obroty silnika ,cisnienie doladowania aktualne i oczekiwane .zmierzone i oczekiwane cisnienie paliwa i dawke paliwa mi to wyglada na nieszczelnosc gdzie na wezach do turbo bo oczekiwane cisnienie doladowania powinienes miec 1.42 a masz 0,959 czyli nieszczelnosc ale to kopcilby ci dymem z niespalonego paliwa albo walniety czujnik doladowania wyczysciles go?

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/