Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES [ROZWIĄZANY - WAŻNE] http://fiatpunto.com.pl/topic55581-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | Nivens4 [ 15 Lis 2016, 19:11 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
fullxda, Kopciłoby dymem z niespalonego paliwa? czasami kopci lecz myślałem, że przy obecnej temperaturze to para wodna. często czuć dosyć specyficzny zapach i nawet czuć go w kabinie. co do czujnika - czyszczony był ale nie czuć różnicy w jeździe. [ Dodano: 15 Lis 2016, 19:11 ] KarolGt, Zrobię taki test jutro popołudniu. |
Autor: | fullxda [ 16 Lis 2016, 18:51 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
przy nieszczelnosci rury dolotowej do turbiny kopcilby na szaro ,czarno i slychac byloby inny dziwek taki syk ,świst |
Autor: | Nivens4 [ 16 Lis 2016, 20:12 ] | |||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | |||
dzisiejsze testy podczas jazdy: Jeszcze parę informacji: - Auto ma bardzo nierówne obroty przy odpalaniu przez 3-6 sekund. - Podczas jazdy w okolicach 2k zaczynam słyszeć taki dziwny dźwięk trykotania. [ Dodano: 16 Lis 2016, 20:12 ] 2) cichy świst turbiny słychać CZASAMI w kabinie nawet delikatnie kiedy turbina dostaje swoje 10 sekund i zaczyna działać, tak też było podczas testów w pewnym momencie różnica między oczekiwanym a rzeczywistym ciśnieniem doładowania była "niewielka" ok 200. Gdy auto traci dynamiczność różnica jest ogromna ; oczekiwane 1700, aktualne 900-1000. 3) czy upust nie wyrzuca mi powietrza? możesz mi to troszkę rozjaśnić? 4) czyli mam wyjąć wtyczkę, domknąć zawór stukając i dla pewności wyjąc sterowanie i wtedy spróbować jazdy?
|
Autor: | KarolGt [ 16 Lis 2016, 20:31 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Nivens4 napisał(a): czyli mam wyjąć wtyczkę, domknąć zawór stukając i dla pewności wyjąc sterowanie i wtedy spróbować jazdy? Tylko 1 wtyczke wyciągasz. Z tego elementu który trzymam w ręce na zdjęciu. Później pukasz przez jakiś metalowy element w EGR najlepiej w obie części składowe. Tą z ręki i tą co jest głębiej za silnikiem.Później testujesz samochód czy jest coś lepiej. Po 3 odpaleniach bez podłączonej wtyczki wyrzuci Ci błąd, ale powinieneś do tego momentu już coś wiedzieć. Choć pewności nigdy nie mamy czy zawór faktycznie się domknął. Żeby mieć pewność to trzeba ten pierwszy element wykręcić jak ja to zrobiłem i kombinerkami pociągnąć za środek tego drugiego elementu. |
Autor: | Nivens4 [ 16 Lis 2016, 20:33 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Dziś jest już chłodno i ciemno więc popatrzę na to jutro popołudniu. Co sądzisz o wynikach testu? |
Autor: | KarolGt [ 16 Lis 2016, 22:29 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Wychodzi na to że nawala Ci sterowanie sprężarką. Wcześniej błędnie Ci pisałem żebyś słuchał czy sprężarka nie puszcza powietrza upustem. Tyle że upust jest po stronie spalin. Tzn spaliny zamiast napędzać sprężarkę idą w wylot tzn tłumiki itp. Wszystko by się zgadzało, nie ma odpowiednich obrotów sprężarki to nie ma zaciągania odpowiedniej ilości powietrza i brak ciśnienia w kolektorze dolotowym. We wszystkich innych przypadkach powinna wzrastać albo masa powietrza albo ciśnienie a tu obie wielkości nawalają. |
Autor: | Nivens4 [ 16 Lis 2016, 22:53 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
możesz powiedzieć coświęcej na temat sterowania sprężarką? własnoręczna naprawa? koszt wymiany lub coś takiego? |
Autor: | KarolGt [ 16 Lis 2016, 23:06 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
https://www.youtube.com/watch?v=FTMd6vi-Pm0 To są te elementy wymienione w 4:06 Ja mam sterowanie przez zmienną geometrię. Jak włożę rękę pod tzw gruszkę to mogę podciągnąć mechanizm i wyczuwam że on pracuje i z jaka siłą odpycha sprężyna. A jak to jest w słabszej wersji to nie mam pojęcia. Niby też to jest sterowanie podciśnieniem. Ale z dostepnych grafik w internecie nigdzie nie widzę gdzie to jest doprowadzane. Bo wężyk wychodzi od turbo do turbo http://s265.photobucket.com/user/discov ... 9.jpg.html Wygląda to tak jakby sprężarka pracowała niezależnie od komputera... Może to są starsze wersje... Nie mam pojęcia edit. Zrób zdjęcie swojego turbo jak to faktycznie wygląda od góry, tylko będziesz musiał ściągnąć przewód doprowadzający powietrze sprzed maski bo on centralnie jest umieszczony nad turbiną |
Autor: | Nivens4 [ 16 Lis 2016, 23:09 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
chodzi Ci o ten tłoczek od gruszki podciśnienia? jeśli dobrze się rozumiemy to jest takie coś bo próbowałem to rozruszać ale nie mam porównania jak wygląda jej odpowiednia praca |
Autor: | KarolGt [ 16 Lis 2016, 23:34 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Tak chodzi o ten mechanizm czy pracuje poprawnie. Może sie zacinać w dowolnym miejscu. Wężyk do gruszki dochodzi Ci z grodzi silnika czy moze prowadzi od turbiny do gruszki? |
Autor: | Nivens4 [ 17 Lis 2016, 10:12 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Wężyk do gruszki idzie tak jakby od jakiegoś czujnika |
Autor: | PawełG [ 17 Lis 2016, 10:38 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Wężyk od gruszki idzie do zaworka sterującego, a z zaworka idzie gdzieś do dolotu (pobiera ciśnienie). Warto sprawdzić ten zaworek czy działa prawidłowo. |
Autor: | KarolGt [ 17 Lis 2016, 12:26 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
To do sprawdzenia jest sterowanie zaworka, zaworek, przewody do gruszki i do kolektora, sama gruszka, te cięgienka od gruszki do sprężarki. Ruchome metalowe elementy przesmaruj. Więcej nie doradzę bo się nie znam. Powodzenia |
Autor: | Nivens4 [ 19 Lis 2016, 15:23 ] | |||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | |||
Chciałem zobaczyć na ten egr ale za cholerę go nie mogę znaleźć. Czytałem coś o zaślepianiu u u mnie wygląda jakby właśnie był zaślepiony.
|
Autor: | KarolGt [ 19 Lis 2016, 22:03 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Na to wygląda. Musisz się skupić na turbinie |
Autor: | Nivens4 [ 20 Lis 2016, 07:47 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Pisałeś coś o smarowaniu ruchomych elementów, co poza "siłownikiem" od gruszki mogę tam nasmarowac? |
Autor: | PawełG [ 20 Lis 2016, 14:25 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Zdejmij przewód z zaworka idący do gruszki. Ustami wdmuchaj powietrze dość mocno i zobacz czy gruszka się rusza. Zakorkuj krociec w zaworku i przejedź się autem, nie przekraczaj 2500 obr i zobaczysz czy auto rzwawiej jeździ. Jeśli będzie lepiej to znaczy że jest problem ze sterowaniem turbo (najprawdopodobniej zaworek szaleje). |
Autor: | fullxda [ 21 Lis 2016, 12:15 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
nie sprawdzisz na oko zaworu egr czy jest zaślepiony trzeba byloby go wymontowac i wtedy miedzy zawor a slinki włożyc zaślepke ale od razu bys mial bląd i tryb awaryjny ,ja zaślepiałem czyścilem kolektor dolotowy i jechalem do tunera na deaktywacje egr z softu jest caly czas zamkniety;) [ Dodano: 21 Lis 2016 11:59 ] ogolnie te dane co logowales to wychodzi na to ze wogole nie masz doladowania tylko cisnienie atmosferyczne a to nierealne jakies cisnienie musi wytworzyc turbo !!! niewiem czy jakis czujnik nie szwankuje ? [ Dodano: 21 Lis 2016 12:15 ] ściągnij sobie z forum elarna zamontuj obraz i poczytaj posprawdzaj http://fiatklubpolska.pl/download/plik/154 |
Autor: | KarolGt [ 21 Lis 2016, 12:50 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Na początku widać jakby coś doładowywało 2 piki przy najwyższych obrotach. Ale tylko o 0,15 atmosfery. Wg mnie to nie przypadek że i nie ma ciśnienia i brak powietrza. 2 czujniki by zaniżały? Wg mnie to turbo szwankuje, prawdopodobni spaliny puszcza maksymalnie w upust i nie może się wkręcić na obroty... albo wyzionęło ducha. |
Autor: | fullxda [ 21 Lis 2016, 13:24 ] | ||||||
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES | ||||||
turbina nie!!!! zeby nie bylo doladowania to by musiala wszystkie lopatki polamac hehe nierealne ale jak gadasz cos ze sterowaniem [ Dodano: 21 Lis 2016 13:22 ] tutaj wrzucam ci foty z elarna jak sterowana jest turbina w wersji 75km i jak w wersji 90km z zmienna geometria
|
Autor: | fullxda [ 22 Lis 2016, 10:57 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
Czyli najprawdopodobniejsza przyczyna to zaciety zawor wastegate w pozycji otwartej i uciekajace doladowanie??? chyba ze jak mowisz sterowanie tym zaworem szwankuje hmmm |
Autor: | Nivens4 [ 22 Lis 2016, 17:35 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
jestem zielony w tym temacie i kompetentnie nie wiem co mam dalej robić, na co patrzeć? z czym teraz grzebać? |
Autor: | KarolGt [ 22 Lis 2016, 21:49 ] |
Temat postu: | Re: P0238 - Ciśnienie Turbo - Zdjęcia z MES |
1 otwierasz maskę 2 demontujesz plastkowy waż doprowadzający powietrze od zderzaka do silnika 3 wsadzasz ręke pod gruszkę i łapiesz za pręt metalowy który z niej wychodzi. 4 sprawdzasz czy mozna go podciągnąc do góry w stronę gruszki, jeśli tak to prosisz inną osobę o pomoc 5 odpalasz samochód i podłaczasz komputer, podglądasz rzeczywiste ciśnienie doładowania 6 druga osoba podciąga pręt pod gruszką a ty wtedy dodajesz gazu, robisz to z wyczuciem i podglądasz cisnienie doładowania zeby nie przesadzić. powinno wtedy sie pojawic doladowanie którego wcześniej nie było. gdyby uruchomił Ci się wyntylator to trzeba uważać zeby w niego ręki nie włozyć @fullxda ja zakładam że z racji bezpieczeństwa tak to zostało skonstruowane że w razie kłopotów ze sterowaniem to w zaworze sprężyna ma otwierać upust. Więc wątpie że to sama klapka się zacięła, ja stawiam na brak podciśnienia na gruszce. |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |