Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
P0010 i brak rozwiązań http://fiatpunto.com.pl/topic58299.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | aniol [ 16 Mar 2018, 19:34 ] |
Temat postu: | P0010 i brak rozwiązań |
Witajcie, mam duży problem z GP 1,4 8V i brak pomysłów na rozwiązanie. Może opisze dłuższą historię, ponieważ sam nie wiem, który szczegół może mieć na to wpływ. Od jakiegoś czasu (parę miesięcy) pokazywał się błąd katalizatora - dokładniej informacja o różnych parametrach przed i za katalizatorem i zapalany błąd. Nie ingerowałem, bo po wykasowaniu i tak po około 1tyś wracał. Tak to zostawiłem. Jednak do rzeczy. Któregoś dnia podnoszę maskę, aby sprawdzić poziom oleju i widzę wysunięty bagnet i zalany cały narożnik olejem. Sprawdzam poziom oleju i był ok, ale na wszelki dolałem 0,1l. Silnik pracował równo a to były godziny wieczorne, więc więcej nie ingerowałem. Sprawdziłem jednak komputer i błąd tylko katalizatora, wszystko wykasowałem. Dnia następnego zrobiłem 50km i powrót. Bez jakiś problemów. Kolejnego dnia odpalony samochód na rozgrzanie i po chwili zgasł. Odpalony ponownie niby wszystko ok i do pracy. Na pierwszym skrzyżowaniu jakieś 200m od domu przy ruszeniu zgasł. No to powrót bo jednak coś nie tak. Po podłączeniu komputera pojawiły się błędy: Kod: ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: P0010 - Elektrozawór wariatora fazy rozrządu SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Czas działania ECU: 275990 Min Obroty silnika: 1461 obr/min Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 % Temperatura wody: 30 °C Wyprzedzenie zapłonu: 21,0 ° Ciśnienie w dolocie: 465 mBar Brak dostępnej pomocy Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 2: P0016 - Montaż wałka rozrządu SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Czas działania ECU: 275990 Min Obroty silnika: 1315 obr/min Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 % Temperatura wody: 32 °C Wyprzedzenie zapłonu: 41,0 ° Ciśnienie w dolocie: 587 mBar Elektrozawór sterujący systemem zmiennych faz rozrządu lub jego obwód jest uszkodzony. Sprawdź elektrozawór i jego obwód pod kątem przerw, zwarć i słąbych połączeń. Błąd jest sporadyczny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. Po wykasowaniu błędów przy uruchomieniu silnika natychmiast wracał tylko P0010. Dzwonię do mechanika, co i jak. Powiedział, że zapewne odma zabrudzona zamarzła i dlatego ciśnienie oleju wypchnęło bagnet. No a głupieje, bo może olej zalał jakieś wtyczki. Do tego przy bagnecie było widać uszkodzoną koszulkę od przewodu – świec, czyli kto wie jak prąd hulał po tym narożniku. Jednak wymieniłem przewody, świece, wyczyszczona odma, zmieniony olej i filtr i błąd P0010 Wyczytałem w sieci, że może tyczyć się czujnika położenia wałka, więc kupiłem, co prawda używkę, ale jest. Nadal ten sam błąd. Zakupiłem zawór zmiennych faz rozrządu nowy zamiennik i bez zmian. Rozebrany nawet rozrząd, aby zobaczyć czy nie przeskoczył z racji gdzieś otrzymanego oleju i tam wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny? Samochód odpala poprawnie, silnik pracuje równo. Po przygazowaniu nie wchodzi na więcej niż 4tyś obrotów. Dupowaty zamiennik? Czy może zapchał się doszczętnie katalizator i nie ma ciśnienia jednak to taki błąd pokazywałby? Poradzicie coś? |
Autor: | cedec1 [ 18 Mar 2018, 19:34 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
to ze odma zamarzła to pewnik co do elekrozaworu to może któryś kanał olejowy zapchało rozbierałeś pokrywę czyściłeś to ? jaki olej lejesz i co ile go wymieniasz ? ten wariator jest bardzo wrażliwy na olej |
Autor: | aniol [ 05 Kwi 2018, 08:40 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
Autko jest w serwisie, niestety terminy czekania są straszne. Co do wymiany olej to regularnie a korzystam z MOBIL SUPER 2000 X1 10W40. Jeśli wspominasz "ten wariator jest bardzo wrażliwy na olej" - to na myśli masz wariator - czujnik faz rozrządu, który jak wspomniałem w pierwszym poście wymieniłem i nie pomogło. Jakieś inne sugestie? Chyba, że okaże się, że przeskoczył o ząbek rozrząd. |
Autor: | cedec1 [ 05 Kwi 2018, 09:15 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
do tego silnika jest zalecany olej 5w40 C3 lejac pułsyntetyk robisz wiecej szkody niż pożytku |
Autor: | aniol [ 05 Kwi 2018, 10:36 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
Dzięki za info zmieniając przy kolejnym razie o ile będzie bo auto stoi. Jak sprawdzić sam wariator aby upewnić się czy ma wine? |
Autor: | cedec1 [ 05 Kwi 2018, 11:11 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
o ile sam regulator faz rozrządu może być sprawny to przez nieodpowiedni olej przewody olejowe którymi zarządza mogły zostać przypchane i sama wymiana regulatora może nic nie dać ale to takie troche wróżenie z fusów bo równie dobrze moze być uszkodzona wiązka elektryczna do niego prowadząca |
Autor: | aniol [ 05 Kwi 2018, 12:05 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
Nie czepiałbym się tak bardzo nieodpowiedniego oleju bo autko jeździ na nim od 5 lat jak je mam a zalane było z tego tytułu, że sprowadzone autko miało taki olej w sobie. Średnio sobie radzą mechaniki niby każdy mówi prosty silnik fiata a autko stoi. |
Autor: | Malycha [ 13 Sie 2019, 22:32 ] |
Temat postu: | Re: P0010 i brak rozwiązań |
Witam. Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem. Mam identyczny przypadek i juz nie mam pomyslow co to moze byc |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |