You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 02 Maj 2024, 03:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #9581 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:44; 
 Temat postu: Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
Witam Panie i Panów :P
Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie :?:

Pytam bo zawsze jeżdziłem 1.2 8v i tam do 4000 to był max bo więcej nie było sensu, a tu max moment jest dopiero przy 4500 obr./min

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #9584 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
Nie kręć silnika powyżej obrotów przy których osiąga maksymalną moc. Zabójcze dla silnika może być ciągłe zamykanie obrotomierza (aż do odcięcia - prawie koniec skali ;) ):P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9585 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:52; 
 Temat postu:
przede wszystkim najefektywniejszy zakres obrotów dla silnika to pomiędzy max momentem a max mocą,
Odcinka jest po to, aby nie zniszczyć silnika, wiec nawet jazda w pobliżu odcinki nie powinna zaszkodzić silnikowi
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)

ipIV napisał(a):
aż do odcięcia - prawie koniec skali Wink )

e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys ;D


Góra
  
 
 
 Post #9586 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
nie no tak że odcina to bym nigdy nie zrobił szkoda mi auta przecież on też ma uczucia i czuje :lol: ale skoro moc max ma przy 6000 to do 5500 może se pokręcić :D oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9588 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys Mr. Yellow

Ale ty masz licznik z HGT :P A silnik zwykły 1,2 8V

[ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 11:55 am ]
Ja mam odcięcie podczas jazdy przy "obrotomierzowych" ~6750 rpm, a skala jest do 7000 :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9589 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
Wojtas_BB napisał(a):
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)


Żeby szybko jechać :D hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9591 Wysłany: 27 Lut 2007, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13054
Pomógł: 54
Liban napisał(a):
Wojtas_BB napisał(a):
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)


Żeby szybko jechać :D hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9592 Wysłany: 27 Lut 2007, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
dzieki teraz już wszystko wiem :) Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.

Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000 :P

Pozdrawiam

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9593 Wysłany: 27 Lut 2007, 13:11; 
 Temat postu:
Liban napisał(a):
oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

dla 16V to szybkie jego dobijanie poprzez mulenie, niestety 16 rządzą sie swoimi prawami

Liban napisał(a):
Żeby szybko jechać Very Happy hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

za przyspieszanie odpowiedzialny jest z tego co wiem max moment, a za prędkość - max moc, wiec przyspieszać należy w okolicach max momentu
ipIV napisał(a):
Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają.

dokładnie tak ;) dlatego najlepiej jest jeździć pomiedzy max momentem i max mocą bo jedno i drugie zachowują dość wysokie wartości

Liban napisał(a):
dzieki teraz już wszystko wiem Smile Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.

no 8V to taki benzynowy diesel, moment nisko a moc wysoko ;]


Góra
  
 
 
 Post #9602 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Liban napisał(a):
Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000

Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać 8) Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda. :D

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9607 Wysłany: 27 Lut 2007, 14:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Są silniki, które pomimo że teoretycznie kręcą się do np. 6 tyś. obr. to już przy np. 4 tyś. obr. sprawiają wrażenie jakby miały dość a olej z nich dawno odparował.
Nie znam tego 1.4 16V ale jesli bezproblemowo i "lekko" kręci się do 6 tyś. obr. to jaki problem żeby tak go kręcić skoro tak lubi?
Po dotarciu i ułożeniu się oczywiście :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9618 Wysłany: 27 Lut 2007, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
No właśnie ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie sie wkreca na wys. obroty bo w porównaniu z 1.2 8v to przy 4500tys było czuć że on juz nie chce i było to nie przyjemne.

milk13 napisał(a):
Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda.

Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr :D

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9623 Wysłany: 27 Lut 2007, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
ipIV napisał(a):
Ale ty masz licznik z HGT Razz A silnik zwykły 1,2 8V


nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego :mrgreen:

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9639 Wysłany: 27 Lut 2007, 16:40; 
 Temat postu:
Rome napisał(a):
nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego Mr. Green

i Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz :foch:


Góra
  
 
 
 Post #9641 Wysłany: 27 Lut 2007, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
Wojtas_BB napisał(a):
Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz


a co może skłamałem Image

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9646 Wysłany: 27 Lut 2007, 16:47; 
 Temat postu:
Rome napisał(a):
a co może skłamałem Image

oczywiście że tak :foch:


Góra
  
 
 
 Post #9650 Wysłany: 27 Lut 2007, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
Wojtas_BB napisał(a):
oczywiście że tak


no już dobrze niech Ci będzie Image

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9691 Wysłany: 27 Lut 2007, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 28 Sty 2007,
Posty: 180
ja nie kręce na wysokie obroty max na 3000-3500 zmieniam bieg na next :)

_________________
Grande Punto 1.4 8V 5d Czerwony Bolero


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9745 Wysłany: 27 Lut 2007, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Liban napisał(a):
Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr

Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie. :D :D Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.
BTW Zobacz post z wykresami obrotów i momentów 8)

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #9761 Wysłany: 27 Lut 2007, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Liban napisał(a):
Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie

Jak najbardziej możesz jeździć na 4000-5500 obrotach! ;) To jest 16V! 8)

Liban napisał(a):
oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

No co ty? :D To ja nawet 1.4 8V tak nie jeżdże, bo więcej pali... Przeważnie zmieniam bieg przy 2500-3500 RPM, a przy wyprzedzeniu zapinam kolejny na około 5000 RPM (wiadomo 8V - max moment przy 3000 RPM - dalsze kręcenie nie jest efektywne). ;)

milk13 napisał(a):
Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie.

A i 1.4 8V nie lubi jeździć poniżej 2000 RPM - w końcu to nie diesel... ;)

milk13 napisał(a):
Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.

Mój miał max 6000 RPM... ;D

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #11670 Wysłany: 07 Mar 2007, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v :P A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole :?:

Pozdrawiam :)

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #491278 Wysłany: 17 Lip 2011, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice/Knurów
Rejestracja: 18 Wrz 2008,
Posty: 95
Liban napisał(a):
A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v :P A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole :?:

Pozdrawiam :)


Nie, nie ma czerwonego pola - przynajmniej u mnie białe zegary z czerwonymi nadrukami i tyle.
U mnie obrotomierz kiedyś pokazał chyba 80 ;) Niechcący przy zjeździe z autostrady zamiast do V zredukowałem do III ;)
A co do obrotów, to tak jak pisali - jazda zaczyna się powyżej 4000 RPM :D

_________________
--
Pozdrawiam
Krzysztof vel Majkiel

Uno 1.0 MPI SX 1997, 148kkm
Grande Punto 1.4 16V Sport 2007, 212kkm
Fiesta 1.25 2009, 111kkm


Ostatnio edytowany przez majkiel, 17 Lip 2011, 23:49, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #491287 Wysłany: 17 Lip 2011, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367

swoją drogą niezły odgrzany kotlet :lol:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #491311 Wysłany: 17 Lip 2011, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice/Knurów
Rejestracja: 18 Wrz 2008,
Posty: 95
bbanditoss napisał(a):
w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367

swoją drogą niezły odgrzany kotlet :lol:


Nie wiem, ale wpisałem w Google'a frazę "grande punto sport" i wyskoczyły mi między innymi wyniki z takim licznikiem jak mój:

Image

Może były różne wersje?

_________________
--
Pozdrawiam
Krzysztof vel Majkiel

Uno 1.0 MPI SX 1997, 148kkm
Grande Punto 1.4 16V Sport 2007, 212kkm
Fiesta 1.25 2009, 111kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #491322 Wysłany: 17 Lip 2011, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
Ty masz licznik z 2006, ja już mam z 2007 wtedy się nieco zmieniłu (patrz mój) :) a w 2008 znowu zrobili nowe, więc lekkie zamieszanie :P

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO