You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #845991 Wysłany: 12 Lut 2019, 19:16; 
 Temat postu: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Witam, będę pierwszy raz wymieniać rozrząd i chciałbym aby wszystko zostało wykonane prawidłowo i silnik wstał po tym zabiegu.
W Elearn mam instrukcje ale jest jakaś wybrakowana bo nie piszą nic o dokręceniu górnego koła.
1.Mam odkręcić zaślepki z przodu i tyłu silnika, wkręcić blokady widoczne na zdjęciu kręcić wałem i wpychać blokadę aż zaskoczy?(Patrz załącznik z komentarzem)
2.Wał korbowy ustawić tak aby kołek centrujący był na przeciwko czujnika obrotów.
3.Poluzować nakrętkę napinacza i zdjąć pasek zębaty/
4.Wyciągnąć świecę 3 i 4 i wkręcić wskaźniki(te długie) momentem 5Nm i obracać wałem aż wyrównają się.
5.Zablokować górne koło (Proszę o wymiary tej blokady żeby ją dorobić z płaskownika), odkręcić korek i odkręcić koło(wymiana uszczelniacza).
6.Odkręcić blokadę koła górnego, zamontować pasek zakładając go najpierw na koło zębate wału korbowego, na pompę płynu, na koło pasowe górne i na koniec na napinacz ruchomy.(luźne górne koło)
7.Napinacz paska napiąć na maxa do skrajnej pozycji.(tu nie jestem pewny)
8.
Cytuj:
"Wyjąć narzędzia poprzednio ustawione dla faz(wskaźniki te długie), zablokować wałki rozrządu i wykonać dwa obroty wałem korbowym silnika."

9.Poluzować napinacz paska i ustawić go wskaźnikiem na środku(w dziurce) i dokręcić 22-27Nm. Dokręcić koło górne (120Nm dla 1.4 16V) i blokady wałka odciągnąć na zewnątrz.(załącznik 1)
10.
Cytuj:
Wykonać dalsze dwa obroty wałem korbowym silnika w normalnym kierunku jego obrotów, następnie przestawić narzędzia używane do ustawiania faz silnika i sprawdzić czy silnik jest w fazie.
Czyli teraz 2 obroty i blokady wkładam aby sprawdzić czy wchodzą dobrze w swoje miejsce?
11.Wyciągnąć blokady wału, zamontować świece itp.

Tak wiec w instrukcji nie mamy podane kiedy przykręcić koło górne i nie jestem pewny czy wszystko dobrze zrozumiałem podaje jeszcze link do instrukcji(PDF prosto z Elearn) https://drive.google.com/open?id=1HzK1bAYuSXfAtb4czTqwcDuYC-eS8iMp. Proszę o wyrozumiałość i wymiary blokady koła górnego bo nie mogę jej nigdzie namierzyć a dorobię sobie z płaskownika.


Załączniki:
Komentarz do pliku: Blokada wałka punkt 10

Komentarz do pliku: Blokada koła pasowego, proszę o podanie wymiarów.
Screenshot_216.png
Screenshot_216.png [ 42.48 KiB | Obejrzany 7330 razy ]
Komentarz do pliku: Blokada wałka punkt 1

Góra
 Profil  
 

 
 Post #845998 Wysłany: 12 Lut 2019, 21:08; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Zlecenia na tłumaczenie tekstów technicznych dostają przygłupy bez wiedzy technicznej (słownictwa), a tak prywatnie i poza tym mające dwie lewe ręce. Stąd takie durne opisy. Sztucznie skomplikowane (i/lub wręcz błędne, wybrakowane).

Taki sam szajs (eLearn) jest dla silnika 8V.
Bez względu na pozycję w jakiej zatrzymał się silnik, głąby piszą, że: najpierw luzuje się napinacz, zrzuca stary pasek, luzuje koło zmiennych faz, blokuje wałek rozrządu (wymaga kręcenia nim - a gdzie są tłoki, nie wiadomo), nakłada nowy pasek, dopiero na końcu blokuje wał korbowy "lizakiem" (tu też trzeba będzie nim ruszyć)...później coś tam z napinaniem, kręceniem silnikiem...ogólnie odechciewa się czytać. Po internecie krążą też inne procedury obejmujące dwukrotne zakładanie i zdejmowanie blokad, a po drodze nie tyle obroty silnikiem, co "odpalenie na 10 sekund". Tragedia ogólnie.

W obu silnikach (8/16V) komplikacja wynika "tylko" z tego (prawdopodobnie), że w trakcie napinania paska, rusza on kołem zmiennych faz i trzeba było skomplikować procedurę, aby wariator zmieniał te fazy we właściwym zakresie.
W starych silnikach (bez VVT) też tak było o ile pamiętam, przed napinaniem paska trzeba było go celowo ustawić minimalnie źle, aby dopiero po napięciu się znaki zgrały.

Dlatego mimo blokad, porób tradycyjne znaki markerem i przenieś na nowy pasek (coś jak "ruska procedura" przy 8V - w dziale "Zrób to Sam").
Obejrzyj też YouTube, filmiki z wymiany w 16V (są i reklamówki blokad, ale też filmy z warsztatów), niestety większość nie po naszemu i raczej wersje bez zmiennych faz.

PS
Polska książka do GrandePunto też jest do niczego. Procedura dla 16V jest obcięta w połowie. Książki NIE polecam.


Góra
  
 
 
 Post #846006 Wysłany: 13 Lut 2019, 01:47; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
No własnie tu jest pies pogrzebany, rozrząd planuje zmienić w sobotę, garaż już sobie załatwiłem na dzień. A instrukcja dziwne rzeczy pokazuje, pmx007p1, ty nie masz może wymiarów tej blokady koła górnego? Lizaka sobie dorobię bo podałeś wymiary w innym temacie.

[ Dodano: 12 Lut 2019, 23:22 ]

U mnie ten problem że muszę koło odkręcić żeby prawidłowo ustawić i wymienić uszczelniacz.

[ Dodano: 12 Lut 2019, 23:22 ]

U mnie ten problem że muszę koło odkręcić żeby prawidłowo ustawić i wymienić uszczelniacz.

[ Dodano: 13 Lut 2019, 01:47 ]

https://youtu.be/_fSoj8BYdO8 https://youtu.be/Ptzkpa_sCto znalazlem filmik z wymiany :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846024 Wysłany: 13 Lut 2019, 19:47; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
"Ząbek" do zablokowania koła faz różni się niestety w 8 i 16V (niewiele ale jednak). Ale to najmniej "precyzyjny" element zestawu, więc można "na oko" go "pomierzyć" z fotografii blokad, albo dorobić na szybko już przy silniku. Wystarczy jakaś gruba blacha (5-10 mm), kwadratowy kawałek z przedziału 35x35 do 50x50 mm, wiertarka, brzeszczot/szlifierka kątowa, pilnik.

Jak dasz radę, to może zrób dokumentację (o ile wymiana się uda :E ) i napisz poradnik dla 16V.

PS
Dziwaczna komplikacja procedur wymiany paska może wynikać z tego, że to są instrukcje (i blokady) skopiowane prosto z fabryki i dotyczyły pierwszego montażu, składania silnika, który jeszcze nigdy nie pracował. Dlatego tak "kombinują", jak koń pod górę. To może być wyjaśnienie "tajemnicy"...


Góra
  
 
 
 Post #846031 Wysłany: 13 Lut 2019, 19:58; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Spoko, dam znać co i jak :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846220 Wysłany: 21 Lut 2019, 17:01; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
No i zapadła złowroga cisza... :roll:
Działa, czy zmieliło zawory? :E


Góra
  
 
 
 Post #850008 Wysłany: 29 Wrz 2019, 11:50; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Działa działa, teraz czas na remont :P z powodu kompresji .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850013 Wysłany: 29 Wrz 2019, 17:20; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Gru 2016,
Posty: 193
Kupiłeś już z LPG czy sam dołożyłeś :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850017 Wysłany: 29 Wrz 2019, 20:05; 
 Temat postu: Re: Pierwsza wymiana rozrządu 1.4 16V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
Sam dokładałem, najlepsza opcja. Auta z lpg są droższe, i nie wiadomo jak instalacja zamontowana/użytkowana a tobie nowa się zwróci w 4-8 msc zależy od przebiegu.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO