You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #329616 Wysłany: 26 Sty 2010, 23:04; 
 Temat postu: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
Witam. Jestem nowy i z gory przepraszam jesli naruszylem jakiekolwiek zasady tego forum. Posiadam Cinquecento 1242ccm i jestem z Centomanii.com. Planuje kolejny swap na 1368 8v z grande punto. Slupek juz nowy zakupiony. Calosc bedzie na osprzecie ze wspomnianego 1242 MPI 75KM. Teraz rodzi sie pytanie, gdyz silnik z GP posiada zmienne fazy rozrzadu i ma to cale ustrojstwo w pokrywie zaworow. Czy ktos moze mi opisam jak to dokladnie dziala ?? Bo w 16v jest chyba jeszcze jakis zawor i odbywa sie sterowanie hydrauliczne i wariator chyba jest a w 8v jest mechaniczne, poprawnie ?? I nie wiem jak to dokladnie jest w 8v. Bede wdzieczny za pomoc i ew fotki.
Ma ktos moze schemat elektryczny tego silnika ?? Bo nie wiem czy takowy wystepuje wogule :)

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #329621 Wysłany: 26 Sty 2010, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
tam nie ma wariatora

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329632 Wysłany: 26 Sty 2010, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 23 Kwi 2007,
Posty: 240
:hahaha:

_________________
Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329838 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
greg505 napisał(a):
tam nie ma wariatora


to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329847 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
wojti2001 napisał(a):
greg505 napisał(a):
tam nie ma wariatora


to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?

ten silnik- 1,4 8V nie ma zmiennych faz rozrzadu
skad ci sie wzielo ze ma :>

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329849 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
greg505, co ty gadasz?? Oczywiście ze ma!! 1,2 8v w GP nie ma

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329851 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
16tka 1,4 i owszem

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329852 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
http://moto.allegro.pl/item886781828_fi ... iator.html

[ Dodano: 27 Sty 2010 18:47 ]
Jezeli czegos nie wisz to nie wprowadzaj innych w blad...

[ Dodano: 27 Sty 2010 18:53 ]
http://www.allegro.pl/item876567151_fia ... letna.html

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329856 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
rozumie ze gdyby na zdjeciu byla opona, a w opisie ze jest to wariator, tez bys wkleil ten link?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329858 Wysłany: 27 Sty 2010, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
o czym ty gadasz?? Udowodniłem ci, ze 1,4 8v ma zmienne fazy rozrzadu. A ty dalej swoje.... Masz nawet głowicę gdzie wszystko widac.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329861 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
udowodniles ze obie aukcje wystawila ta sama osboba

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329862 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
ok. Dyskusja nie ma sensu. To moze zadzwon do ASO to ci to potwierdza. Poki co ja mam GP 1,4 8v i na 100% ma wariator

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329864 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
dobrze :) wiemy, ze zmienna faza rozrzadu i wariator jest.
Na jakies podstawie odbywa sie zmiana rozrzadu ? dziala calkowicie mechanicznie ten wariator ?? Bo w pokrywie zaworow jest czujnik ktory podobno za to odpowiada


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329865 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
:lol:
zaznacz prosze na zdjeciu w ktorym miejscu na walku jest ten wariator
i skoro on tam jest, to opisz rowniez na jakiej zasadzie on dziala
chetenie sie dowiem...

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329867 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
"Silnik ten jest nie tylko dynamiczny, ale też ekonomiczny. Osiągi te zawdzięcza zastosowaniu elektronicznego systemu kontroli przepustnicy zwanego "drive by wire", a przede wszystkim zastosowaniu nowej komory spalania o wysokiej turbulencji, która jest połączona z ciągłym regulatorem fazy, kontrolowanym przez centralkę."

[ Dodano: 27 Sty 2010 19:15 ]
znalazlem:
http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... Fire-.html

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329872 Wysłany: 27 Sty 2010, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329917 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Zalozylem podobny temat i zdania rowniez byly podzielone. Otoz w wikipediii (wersja angielska) jest info ze zarowno 8v jak i 16v posiadaja zmienne fazy rozrzadu. Tylko czy mozna ufac do konca w prawdziwosc danych z wikipedii?Z tego co pamietam to w instrukcji GP albo a jakims folderze jest wspomniane, ze zmienne fazy rozrzadu sa w 16v, o 8v nie ma ani slowa (chyba, ze cos przegapilem). Prawde mowiac nadal nie wiem jakie sa fakty i w co wierzyc.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329925 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
greg505 napisał(a):
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu

wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez ;)


No dobrze. W takim razie co to jest:

Image

I co to robi w pokrywie zaworow i za co to odpowiada ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329938 Wysłany: 27 Sty 2010, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
polaczone jest to z walkiem?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329957 Wysłany: 27 Sty 2010, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
Cytuj:
polaczone jest to z walkiem?

witam,
zasada działania:
Siłownik regulatora fazy składa się z wirnika połączonego z wałkiem krzywkowym, który może kręcić się względem koła pasowego (twornika) poruszanego przez wał silnika. Wirnik posiada łopatki i przestawiają się przez efekt nacisku oleju silnikowego na łopatki.

Z obu stron każdej z łopatek tworzą się w ten sposób dwie komory (komora wyprzedzenia i komora opóźnienia): Olej może wpływać do jednej lub drugiej komory.

Ciśnienie oleju, który wpływa do komory popycha łopatki z jednej strony i olej znajdujący się w drugiej komorze zostaje wypchany do głowicy cylindrów. Uzyskuje się w ten sposób obrót wirnika i wału krzywkowego w pewnym kierunku (wyprzedzenie lub opóźnienie).

Jeśli olej silnikowy wchodzi alternatywnie do jednej lub drugiej komory w sposób ciągły przez taki sam czas, uzyskuje się wyważenie dynamiczne nacisku na obie strony wirnika, który zostaje w ten sposób zatrzymany.

Przepływ oleju silnikowego następuje poprzez elektrozawór kasetowy, który otwiera komunikację w kanałach olejowych znajdujących się w głowicy cilnidrów z komorami wyprzedzenia lub opóźnienia.

tak działa ten element w silnikach 1.4 8V :D

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329974 Wysłany: 27 Sty 2010, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
No i Yacek w piekny sposób rozwiał wszelkie watpliwosci a przy okazji i my sie czegos dowiedzielismy za co wielkie dzieki ;) .greg505 nie upieraj sie przy czyms czego nie jestes pewien pozdrawiam

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330032 Wysłany: 28 Sty 2010, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 26 Sty 2010,
Posty: 5
Yacek napisał(a):
tak działa ten element w silnikach 1.4 8V


no dobrze co do tego elementu to rozumiem. A w jaki sposob jest to polaczone z kolem pasowym walka rozrzadu, ze faza rozrzadu sie zmienia ? Czy to poprzez pokrywe zaworow to jakos wplywa walek rozrzadu??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330184 Wysłany: 28 Sty 2010, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
A tak to wygląda na schemacie
Image

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330214 Wysłany: 28 Sty 2010, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
witam,
silnik 1.4 8v posiada wałek rozrządu z kołem fonicznym ( nr1 na ilustracji kolegi jurekl)
Silnik 1.4 8v posiada regulator fazy "ciągły" będący w stanie zmieniać pozycje wału krzywkowego w stosunku do wału silnika.
W ten sposób w każdym punkcie operacyjnym silnika pracuje z fazą optymalną.
Regulator fazy sterowany jest całkowicie przez centralkę kontroli silnika, która:
- rozpoznaje pozycję wałka rozrządu poprzez czujnik fazy;
- modyfikuje tą pozycję na bazie punktu funkcjonowania silnika zgodnie z kalibrowanym programem;
- utrzymuje pod kontrolą pozycję wałka rozrządu.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330254 Wysłany: 28 Sty 2010, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
greg505, niestety ja nie potrafiłem ci tego wyjaśnić tak jak kolega Yacek. Ale tak jak mówiłem, jeżeli nie jesteś pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. Tak jak to kolega powyżej wyjaśnił 1,4 8V ma zmienną fazę rozrządu. :lol:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO