|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 07:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
wojti2001 |
#329616 Wysłany:
26 Sty 2010, 23:04; Temat postu: 1.4 8v zmienna faza rozrzadu |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
Witam. Jestem nowy i z gory przepraszam jesli naruszylem jakiekolwiek zasady tego forum. Posiadam Cinquecento 1242ccm i jestem z Centomanii.com. Planuje kolejny swap na 1368 8v z grande punto. Slupek juz nowy zakupiony. Calosc bedzie na osprzecie ze wspomnianego 1242 MPI 75KM. Teraz rodzi sie pytanie, gdyz silnik z GP posiada zmienne fazy rozrzadu i ma to cale ustrojstwo w pokrywie zaworow. Czy ktos moze mi opisam jak to dokladnie dziala ?? Bo w 16v jest chyba jeszcze jakis zawor i odbywa sie sterowanie hydrauliczne i wariator chyba jest a w 8v jest mechaniczne, poprawnie ?? I nie wiem jak to dokladnie jest w 8v. Bede wdzieczny za pomoc i ew fotki.
Ma ktos moze schemat elektryczny tego silnika ?? Bo nie wiem czy takowy wystepuje wogule
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#329621 Wysłany:
26 Sty 2010, 23:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
tam nie ma wariatora
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Berliozz |
#329632 Wysłany:
26 Sty 2010, 23:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 240
|
_________________ Kobieta powinna traktować swojego faceta jak Psa! - dobrze nakarmić, nie drażnić i wypuszczać na wieczór....
********Grande Punto 1.4 8V*********
|
|
Góra |
|
|
wojti2001 |
#329838 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
greg505 napisał(a): tam nie ma wariatora
to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329847 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
wojti2001 napisał(a): greg505 napisał(a): tam nie ma wariatora to na podstawie czego zmienia sie faza rozrzadu i jak ?
ten silnik- 1,4 8V nie ma zmiennych faz rozrzadu
skad ci sie wzielo ze ma
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#329849 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
greg505, co ty gadasz?? Oczywiście ze ma!! 1,2 8v w GP nie ma
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329851 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
16tka 1,4 i owszem
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#329852 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329856 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
rozumie ze gdyby na zdjeciu byla opona, a w opisie ze jest to wariator, tez bys wkleil ten link?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#329858 Wysłany:
27 Sty 2010, 20:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
o czym ty gadasz?? Udowodniłem ci, ze 1,4 8v ma zmienne fazy rozrzadu. A ty dalej swoje.... Masz nawet głowicę gdzie wszystko widac.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329861 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
udowodniles ze obie aukcje wystawila ta sama osboba
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#329862 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
ok. Dyskusja nie ma sensu. To moze zadzwon do ASO to ci to potwierdza. Poki co ja mam GP 1,4 8v i na 100% ma wariator
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
wojti2001 |
#329864 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
dobrze wiemy, ze zmienna faza rozrzadu i wariator jest.
Na jakies podstawie odbywa sie zmiana rozrzadu ? dziala calkowicie mechanicznie ten wariator ?? Bo w pokrywie zaworow jest czujnik ktory podobno za to odpowiada
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329865 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
zaznacz prosze na zdjeciu w ktorym miejscu na walku jest ten wariator
i skoro on tam jest, to opisz rowniez na jakiej zasadzie on dziala
chetenie sie dowiem...
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#329867 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
"Silnik ten jest nie tylko dynamiczny, ale też ekonomiczny. Osiągi te zawdzięcza zastosowaniu elektronicznego systemu kontroli przepustnicy zwanego "drive by wire", a przede wszystkim zastosowaniu nowej komory spalania o wysokiej turbulencji, która jest połączona z ciągłym regulatorem fazy, kontrolowanym przez centralkę." [ Dodano: 27 Sty 2010 19:15 ]znalazlem:
http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje ... Fire-.html
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329872 Wysłany:
27 Sty 2010, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz
pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu
wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V
wojti2001 zreszta tez
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#329917 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Zalozylem podobny temat i zdania rowniez byly podzielone. Otoz w wikipediii (wersja angielska) jest info ze zarowno 8v jak i 16v posiadaja zmienne fazy rozrzadu. Tylko czy mozna ufac do konca w prawdziwosc danych z wikipedii?Z tego co pamietam to w instrukcji GP albo a jakims folderze jest wspomniane, ze zmienne fazy rozrzadu sa w 16v, o 8v nie ma ani slowa (chyba, ze cos przegapilem). Prawde mowiac nadal nie wiem jakie sa fakty i w co wierzyc.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
wojti2001 |
#329925 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
greg505 napisał(a): znajdz w tym samym zrodle silnik StarJet w ktorym jest zastosowany wariator faz pozniej mozesz uzyc przegladarki na litere G, w ktorej znajdziesz co najmniej kilka porownan silnika 1,4 8 i 16V w ktorych jest wskazane w ktorych z nich znajduje sie wariator faz rozrzadu wciaz czekam na wyjasnienie zasady dzialania "wariatora" w silniku 1,4 8V wojti2001 zreszta tez
No dobrze. W takim razie co to jest:
I co to robi w pokrywie zaworow i za co to odpowiada ??
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#329938 Wysłany:
27 Sty 2010, 22:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
polaczone jest to z walkiem?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#329957 Wysłany:
27 Sty 2010, 23:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: polaczone jest to z walkiem?
witam,
zasada działania:
Siłownik regulatora fazy składa się z wirnika połączonego z wałkiem krzywkowym, który może kręcić się względem koła pasowego (twornika) poruszanego przez wał silnika. Wirnik posiada łopatki i przestawiają się przez efekt nacisku oleju silnikowego na łopatki.
Z obu stron każdej z łopatek tworzą się w ten sposób dwie komory (komora wyprzedzenia i komora opóźnienia): Olej może wpływać do jednej lub drugiej komory.
Ciśnienie oleju, który wpływa do komory popycha łopatki z jednej strony i olej znajdujący się w drugiej komorze zostaje wypchany do głowicy cylindrów. Uzyskuje się w ten sposób obrót wirnika i wału krzywkowego w pewnym kierunku (wyprzedzenie lub opóźnienie).
Jeśli olej silnikowy wchodzi alternatywnie do jednej lub drugiej komory w sposób ciągły przez taki sam czas, uzyskuje się wyważenie dynamiczne nacisku na obie strony wirnika, który zostaje w ten sposób zatrzymany.
Przepływ oleju silnikowego następuje poprzez elektrozawór kasetowy, który otwiera komunikację w kanałach olejowych znajdujących się w głowicy cilnidrów z komorami wyprzedzenia lub opóźnienia.
tak działa ten element w silnikach 1.4 8V
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
Limet |
#329974 Wysłany:
27 Sty 2010, 23:38; Temat postu: |
|
|
Cesarz Bendzina |
|
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
wojti2001 |
#330032 Wysłany:
28 Sty 2010, 09:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 5
|
Yacek napisał(a): tak działa ten element w silnikach 1.4 8V
no dobrze co do tego elementu to rozumiem. A w jaki sposob jest to polaczone z kolem pasowym walka rozrzadu, ze faza rozrzadu sie zmienia ? Czy to poprzez pokrywe zaworow to jakos wplywa walek rozrzadu??
|
|
Góra |
|
|
jurekl |
#330184 Wysłany:
28 Sty 2010, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
A tak to wygląda na schemacie
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#330214 Wysłany:
28 Sty 2010, 19:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
witam,
silnik 1.4 8v posiada wałek rozrządu z kołem fonicznym ( nr1 na ilustracji kolegi jurekl)
Silnik 1.4 8v posiada regulator fazy "ciągły" będący w stanie zmieniać pozycje wału krzywkowego w stosunku do wału silnika.
W ten sposób w każdym punkcie operacyjnym silnika pracuje z fazą optymalną.
Regulator fazy sterowany jest całkowicie przez centralkę kontroli silnika, która:
- rozpoznaje pozycję wałka rozrządu poprzez czujnik fazy;
- modyfikuje tą pozycję na bazie punktu funkcjonowania silnika zgodnie z kalibrowanym programem;
- utrzymuje pod kontrolą pozycję wałka rozrządu.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#330254 Wysłany:
28 Sty 2010, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
greg505, niestety ja nie potrafiłem ci tego wyjaśnić tak jak kolega Yacek. Ale tak jak mówiłem, jeżeli nie jesteś pewien to nie wprowadzaj innych w błąd. Tak jak to kolega powyżej wyjaśnił 1,4 8V ma zmienną fazę rozrządu.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|