Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Automatyczna skrzynia biegów MTA [opinie]
http://fiatpunto.com.pl/topic6603.html
Strona 1 z 2

Autor:  and63 [ 08 Mar 2008, 19:27 ]
Temat postu:  Automatyczna skrzynia biegów MTA [opinie]

witam
jestem tutaj nowy i mam pytanie
zastanawiam sie nad zakupem GP z Automatyczna skrzynia biegów MTA - easytronic,
poniewaz mam lekki niedowlad prawej reki.
czy warto brac ta skrzynie biegow. czy jest awaryjna i o ile wzrasta zuzycie paliwa
GP ma byc z silnikiem 1,4 v8
obecnie mam manual w swoim aucie i sobie radze ale latwiej by bylo z takim automatem
pozdrawiam

Autor:  mireks [ 08 Mar 2008, 19:39 ]
Temat postu:  Re: GP i Automatyczna skrzynia biegów MTA

and63 napisał(a):
witam
jestem tutaj nowy i mam pytanie
zastanawiam sie nad zakupem GP z Automatyczna skrzynia biegów MTA - easytronic,
poniewaz mam lekki niedowlad prawej reki.
czy warto brac ta skrzynie biegow. czy jest awaryjna i o ile wzrasta zuzycie paliwa
GP ma byc z silnikiem 1,4 v8
obecnie mam manual w swoim aucie i sobie radze ale latwiej by bylo z takim automatem
pozdrawiam


Pewnie ciężko Ci będzie znaleźć odpiwedź na to pytanie, bo tacy użytkownicy w tym segmencie to rodzaj białych kruków...
Ale życze powodzenia w znalezieniu odpowiedzi!

Pzdr
Mirek

Autor:  and63 [ 08 Mar 2008, 19:43 ]
Temat postu: 

Cytuj:
to rodzaj białych kruków...


przeciez od dawna sa sprzedawane te skrzynie
nikt ne kupuje?

Autor:  bbanditoss [ 08 Mar 2008, 19:49 ]
Temat postu: 

no u nas na forum chyba nikt nie ma takiej skrzyni, przynajmniej mnie o tym nic nie wiadomo ;)

Autor:  and63 [ 08 Mar 2008, 20:15 ]
Temat postu: 

zapytam inaczej czy byscie kupili taka nowke - oferta dla niepelnosprawnych

Model: Fiat Punto Grande Active 1.4 8V 77 KM 5 drzwi
Kolor: Lakier pastelowy
Ilość: 1 sztuka

Wyposażenie standardowe:
Immobilizer Fiat CODE 2. generacji
Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
Reflektory halogenowe
Korektor położenia reflektorów
Trzecie światło stopu
Ogrzewana tylna szyba
Zagłówki siedzeń przednich + 2 zagłówki tylne
Przednie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami
Trzy trzypunktowe pasy dla pasażerów tylnej kanapy
Elektrycznie regulowane szyby przednie
Zamek centralny
Elektrycznie regulowane lusterka boczne
Elektryczne podwójne wspomaganie kierownicy
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
ABS + EBD
Komputer pokładowy
Przystosowanie do montażu radia z 6 – cioma głośnikami

Wyposażenie ponadstandardowe:
Automatyczna skrzynia biegów MTA


Cena samochodu:
Cena podstawowa: 41 490 zł brutto

Cena wraz z doposażeniem:
Cena: 46 490 zł brutto

Proponowane warunki sprzedaży:
Cena: 41 376 zł brutto

Autor:  ppawel [ 08 Mar 2008, 20:20 ]
Temat postu: 

sam zastanawialem sie nad automatem ale raz, że nie ma takiej opcji w sporcie a dwa i to najwazniejsze - nic o tej skrzyni nie wiedza w ASO :(

gdybym był bardziej zainteresowny pewnie próbował bym kopac w kierunku porównania automatycznej z GP z Alfa - powinna miec odpowiednik - a jesli tak to brał bym... :)

cena tez ciekawa - doplata do automata to 6kPLN


jeśli chodzi o spalanie - jezdzilem 2 autkami z automatem i spalanie wzrasta o jakies 20% - oczywiście jak wszystkim - trzeba sie nauczyc jezdzic ekonomicznie :)

Autor:  bbanditoss [ 08 Mar 2008, 20:23 ]
Temat postu: 

and63 napisał(a):
Proponowane warunki sprzedaży:
Cena: 41 376 zł brutto

cena wydaje się być ok :)

Autor:  and63 [ 08 Mar 2008, 20:29 ]
Temat postu: 

wiem cena ok - 11% upustu dla niepelnosprawntych
ale jesli po powiedzmy paru latach skrzynia zacznie szwankowac albo od poczatku bedzie awaryjna to ja dziekuje za taki interes

Autor:  ppawel [ 08 Mar 2008, 20:40 ]
Temat postu: 

nowoczesne skrzynie poprostu dzialaja - raczej az tak bardzo bym sie nie obawial - ja robie 80 - 100 tys rocznie i kazdy dzien bez auta to spora strata - dlatego jestem wyczulony na brak wiedzy w ASO - z tego powodu tez nie bralem pod uwage star jeta.

Bierz automata - luksus z jazdy, szczegolnie w miescie...

Autor:  Yoka [ 08 Mar 2008, 20:47 ]
Temat postu: 

and63 takiej oferty w zyciu bym nie kupił. Nigdy więcej :-)

Pomimo, iż wydaje sie cenowo oki to znając jakość fiata bedzie masa problemów ze skrzynią biegów ....i ASO które nie bedzie wiedziało jak to ustrojstwo naprawić :-)

Autor:  ppawel [ 08 Mar 2008, 20:55 ]
Temat postu: 

Yoka - slyszalem, że Twoje GP jest wyjatkowe :)

ja już katuje drugiego GP i nie mam czego naprawiac na gwarancji :D


może sposobem na to jest "Made in Turyn"?

Autor:  and63 [ 08 Mar 2008, 21:01 ]
Temat postu: 

zwiazku z tym ze jestem niepelnosprawny i dojezdzam do pracy 10km musze miec przede wszystkim auto niezawodne, bo autobusem do pracy nie dam rady. automat dla mnie jest pomocny ale i z dobrym manualem daje sobie rade.
takze trudny problem mam

Autor:  Grzegorz1976 [ 08 Mar 2008, 21:32 ]
Temat postu: 

and63 automat w GP to u nas chyba miałbyś jako pierwszy, ale myslę że na zachodzie takie wersje są częstsze. Ja mając takie kłopoty ze zdrowiem jak ty zaryzykowałbym. Wcale nie musi być tak jak pisze Yoka. On ma problemy, a ja 2 GP i nawet połowy tych kłopotów co on z jednym. Aha i absolutnie nie bierz alfy z selespeedem. Dramatyczne dziadostwo - psuje się jak cholera. Czytałem o tym na forum alfy - ludzie przerabiają toto na manuale. Może po prostu pogadaj z kimś kompetentnym z ASO czy jeśli zamówiłbyś taką wersję to oni byliby w stanie takie autko rzetelnie serwisować.

Autor:  mireks [ 08 Mar 2008, 21:37 ]
Temat postu: 

and63 napisał(a):
zwiazku z tym ze jestem niepelnosprawny i dojezdzam do pracy 10km musze miec przede wszystkim auto niezawodne, bo autobusem do pracy nie dam rady. automat dla mnie jest pomocny ale i z dobrym manualem daje sobie rade.
takze trudny problem mam


Ja bym Ci doradził mocno się zastanowić nad tym zakupem. FIAT nie specjalnie rwał się do stosowania automatów w swoich autach (nie mówię o Lancii czy AlfaRomeo) i pierwszym i podstawowym kryterium przy zakupie automatu byłby wywiad czy to się da naprawić i gdzie się da naprawić.
Jeśli się zdecydujesz na zakup, to prawdopdobnie będziesz jednym z kilkudziesięciu użytkowników w Polsce. To oznacza, że żaden serwis z marszu Ci tego nawet nie przetestuje a co dopiero mówić o podjęciu naprawy. To się wydaje wszystko proste, ale w praktyce będzie tak, że stracisz samochód na kilknaście dni jeśli nie na kilka tygodni a i tak nie będziesz mieć gwarancji, że Ci naprawią. A nie sądzę żeby ot tak wymienili Ci cały podzespół. Zawsze trzeba brac poprawkę na to, że coś się może posypać.

Dlatego zaraz potem jak sprzedawca Cię przekona do zakupu, idź do pomieszczenia obok, poproś o rozmowę z kierownikiem Serwisu i zapytaj wprost czy już mieli takie samochody i jak im szła naprawa.

O resztę rzeczy możesz tutaj pytać - napewno wszystkiego się dowiesz.

Autor:  Yoka [ 09 Mar 2008, 00:24 ]
Temat postu: 

and63 kup samochód w takim razie od wytwórcy który ma doświadczenie w produkcji skrzyń automatycznych, Toyota albo Opel będzie oki.
Pamietaj też, że rozmowa z serwisem może być czystym zagraniem marketingowym. Serwis stwierdzi, że "jasne, naprawiają i wiedzą jak to naprawić bo mają certyfikat fiata, a mechanicy to zuch chłopaki co nie jedną skrzynie automatyczną na czesci pierwsze rozebrali i to z przepaską na oczach" :-) Przy jakichkolwiek kłopotach ze skrzynią może sie później okazać, że samochód twój będzie stał na hali a serwis bedzie czekał na instrukcje, bądź wymontuje skrzynkę i wyśle ją w świat" :-)

Nie ryzykuj jeśli priorytetem dla ciebie jest niezawodność samochodu...szczególnie, że to fiat...szczególnie, że grande są trefne (Grzegorz1976 też miał kłopoty ze swoimi Grande Punto...tylko nie nazywa je kłopotami..ale do serwisu z nimi musiał jeździć) :-)
Wybierz auto producenta który umie zadbać o jakość i wie jak produkować i serwisować automatyczne skrzynie biegów :-)

Autor:  and63 [ 09 Mar 2008, 11:31 ]
Temat postu: 

w takim razie zapytam inaczej: co kupic:

GP 1.2 8V 65KM SKRZYNIA MANUAL - 36050 ZL

czy

GP 1.4 8V 77KM SKRZYNIA EASYTRONIC - 37300 ZL
za skrzynie placi sponsor
pozdrawiam

Autor:  autofan [ 09 Mar 2008, 12:37 ]
Temat postu: 

Gdzieś czytałem (chyba w AŚ), że skrzynia EASYTRONIC pochodzi od Opla (taką skrzynię stosowano w Corsie C).

Autor:  Jedi [ 09 Mar 2008, 14:57 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
kup samochód w takim razie od wytwórcy który ma doświadczenie w produkcji skrzyń automatycznych, Toyota albo Opel będzie oki.



Akurat tu się z Tobą nie zgodzę Yoka
Toyota ma doświadczenie w automatach, tyle że prawdziwych automatów nie oferuje na naszym rynku. Automaty są stosowane w Camry m.in.
Skrzynie z mniejszych aut to normalne manuale z automatycznym przełączaniem biegów. I nie są wbrew pozorom zbyt dopracowanymi konstrukcjami. Mój znajomy, który "opiekował" się moją Cariną pracował w ASO Toyoty (teraz awansował do ASO Lexusa) niezbyt pochlebnie wypowiadał się na temat tych skrzyń. Wbrew pozorom są z nimi problemy.
O Oplu się nie wypowiem bo nie miałem styczności z automatami.

Autor:  Grzegorz1976 [ 09 Mar 2008, 15:19 ]
Temat postu: 

Yoka napisał(a):
(Grzegorz1976 też miał kłopoty ze swoimi Grande Punto...tylko nie nazywa je kłopotami..ale do serwisu z nimi musiał jeździć)


Z pierwszym grande były kłopoty. To znaczy raz spisałem na kartce pierdołki i zrobili mi to za jednym posiedzeniem. Były to tylne klamki, spasowanie schowka, regulacja klaksonu i jakieś tam inne pierdołki, co aso zajęło ok godziny czasu wszystko, więc chyba zmartwienia z tym nie było co? Drruga wizyta to fakt poważniej, czyli zepsuta regulacja nawiewu. Auto coś około 4 czy 5 dni w ASO z czego wtedy większość to było oczekiwanie na część. I to właściwie wszystko. Więc Yoka sorry ale chyba dramatu nie miałem. Np. Przekładnię kierowniczą mam tą samą od nowości czyli od 33 tysięcy i ... nic wszystko gra. Więc naprawdę nie mogę napisać że raz w miesiącu jestem w serwisie, bo mając 2 grande i nie licząc akcji serwisowej fiata w grudniu to ostatni raz z usterką w aso byłem ponad rok temu. Natomiast kropek czerwony z 2007 roku absolutnie nie ma tych przypadłości. Nie mam na co w nim narzekać i oby tak dalej.

[ Dodano: 09 Mar 2008 14:18 ]
P.S. Sorko zapomniałem, wymienili mi akumulator varty w srebrnym, bo miał wewnętrzne zwarcie, zapomniałem o tym.

[ Dodano: 09 Mar 2008 14:19 ]
Cytuj:
GP 1.4 8V 77KM SKRZYNIA EASYTRONIC - 37300 ZL
za skrzynie placi sponsor
pozdrawiam


Ja bym wziął to, ale wcześniej do kierownika ASO, który miałby serwisować w przyszłości autko z pytaniem, czy ewentualnie podołaliby naprawie takiej skrzyni.

Autor:  and63 [ 09 Mar 2008, 22:06 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Ja bym wziął to, ale wcześniej do kierownika ASO, który miałby serwisować w przyszłości autko z pytaniem, czy ewentualnie podołaliby naprawie takiej skrzyni.

ASO najprawdopodobniej odpowie - nie ma problemu
a fakty jak poczytalem na forach nie zachecaja
ludzie biora albo manual albo automat, malo kto berze taka hybryde easytronic
jutro jade do fiata pogadac i do serwisu fiata nezaleznego od centrali
zobaczymy co powiedza

Autor:  daras [ 10 Mar 2008, 08:38 ]
Temat postu: 

Trudno coś doradzać. Wcale nie jestem pewny czy ten automat to autorska skrzynia Fiat'a. W Alfie stosowali automaty japońskie - ale te pełne automaty do 166 nie żadne selespeed'y, które są skrzyniami zwykłymi z automatycznym sterowaniem.
Ta skrzynia MTA w Grande to zdaje się jest bezstopniowy automat, teoretycznie znakomita konstrukcja, lepsza od manuala. Ale ile to wytrzyma i czy ktoś w ASO będzie potrafił tą skrzynię właściwie serwisować?
I jeszcze raz powtórzę: wydaje mi się, że nie jest to skrzynia Fiat'a.

Autor:  golab [ 11 Mar 2008, 19:36 ]
Temat postu: 

Jak w skuterach :P dzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........

Autor:  aver [ 28 Mar 2008, 09:55 ]
Temat postu:  Skrzynia MTA

Witam

Właśnie wczoraj zamówiłem swojego GP i teraz czekam aż go fabryka stworzy. Wersja Dynamic (2008) 1,4 8V w kolorku szarym "Chemical" nieco doposażony, m.in. w czujniki cofania, skrzynie MTA oraz (ponieważ jest w komplecie ze skrzynią) gniazdo 12v w bagażniku. Ponadto przełożenie pedału gazu na lewą stronę gdyż osoba która będzie go również prowadzić ma niedowład prawej nogi (oczywiście pedał jest składany). Z ubezpieczeniem na cały rok cena mieści się w 50 tyś.

Może parę słów o samej skrzyni bo to temat który jest bardzo mało poruszany w sieci. MTA (Manual Transmission Automated) to tak naprawdę nie skrzynia automatyczna tylko zautomatyzowana, a to zasadnicza różnica. Skrzynia która jest dosyć młodym produktem na rynku (przeznaczonym do aut głównie z niższych klas) lecz stosowanym już u konkurencji m.in. w Yarisie czy Corsie. Sterowanie autem odbywa się za pomocą manualnej skrzyni biegów lecz z sekwencyjnym wybieraniem (MTA). Są dwie opcje jej obsługi tj. tryb auto czyli autko będzie samo zmieniało biegi tak by osiągnąć w danym momencie optymalne obroty oraz tryb ręczny gdzie sekwencyjnie można zmieniać biegi na wyższy bądź niższy. Co ciekawe skrzynia w przeciwieństwie do tradycyjnych "automatów" jest lekka, ma prostą budowę, nie wiąże się z zwiększonym spalaniem oraz utratą mocy auta. Co więcej, spalanie przy jej stosowaniu może nawet zmaleć o parę procent, a sprzęgło nie zużywa się tak szybko jak przy tradycyjnej przekładni. Jedyną niedogodnością może być szybkość zmiany biegów, manualnie można było by to uczynić szybciej, ale nie ma tragedii. Przy normalnej jeździe opóźnienie jest praktycznie nieodczuwalne, jedynie przy wysokich obrotach da się to zauważyć. Ale czy GP z silnikiem 77KM to "sprinter"

To tyle teorii... Jak eksploatacje tego urządzenia sprawdzi sie w praktyce napisze gdy tylko fabryka dostarczy KROPKA. Postaram się również dorzucić parę zdjęć. :) Wiem, że zakup tej skrzyni to trochę ryzyko, ale ktoś musi zrobić ten pierwszy krok... Może te sceptyczne domysły dotyczące MTA na forum są zupełnie bezzasadne :) ...OBY... :)

Autor:  Grzegorz1976 [ 29 Mar 2008, 14:43 ]
Temat postu: 

aver koniecznie po odbiorze autka daj nam znać co i jak. Ja jestem bardzo ciekaw tego urządzenia :D

Autor:  aver [ 05 Maj 2008, 21:49 ]
Temat postu: 

Oki... Kropek trafił do mych rąk :) Dzisiaj pierwsza jazda... no i po kolei... Wbrew obawom autko z tym silniczkiem połączone z MTA nawet daje rade... sądziłe ze przy przyspieszaniu usne a tu miłe zaskoczenie. Całkiem niezła elastycność, te biegi mogłyby się szybciej zmieniac, chociaz gdy podciagnałem go do 5500obrotów to zmienial przekladnie błyskawicznie. Miałem tez okazje postac troche w korku, pod tym względem to cudenko. Auto w przeciwienstwie do zwyklego automatu nie rusza po puszczeniu hamulca, a po dodaniu gazu. Mozna wiec w korku miec wlaczony automat i puscic hamulce a autko bedzie stalo do momentu dodania gazu. Super sprawa. Chwilami zerkałem na komputer i spalanie chwilowe, przy prędkości ok 70km/h na 5 biegu pokazało coś ponad 4 litry... niezle zaskoczenie, ale przy wdepnieciu pedalu w podłoge to 23 litry :) O sredniej trudno mówić, za mało jezdziłem. Zauwazyłem również pewną niedogodność. A mianowicie... kilka razy zdazylo mi sie ze jadac spokojnie w momencie kiedy chcialem przyspieszyc autko wlasnie zmienialo sobie bieg np z czwórki na piątke bo do tej pory jechałem bardzo spokojnie. I w tym momencie trzeba było chwile poczekac az znowu zredukuje i wyrwie do przodu. To standarodwy problem w automatach. Mozna tez sekwencyjnie zmieniac manulanie biegi wtedy redukuje sie przed przyspieszeniem i nie ma zaskoczen. Przypuszczam ze to kwesia przyzwyczajenia, automatem trzeba sie nauczyc jezdzić. Bedac w USA miałem okazje smigac wieloma automatami i ten w punto naprawde niezle sie sprawuje. Pierwsze wrazenia na prawde pozytywne. A bym zapomniał. Jest również coś takiego jak tryb EKO. Włącza sie guziczek i auto dązy do jak najmniejszego spalania. Juz przy 50km/h wrzuca 5kę wiec przyspiesza bardzo spokojnie. Osobiscie nie bawiłem się tą opcją wiec na razie nie bede jej opisywał :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/