Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V
http://fiatpunto.com.pl/topic9442.html
Strona 1 z 5

Autor:  naad [ 24 Lip 2008, 19:12 ]
Temat postu:  Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V

Chcialbym kupić grande Punto ale nie wiem dokladnie z jakim silnikiem wybrać. Może ktoś wie jak wygląda kwestia regulacji zaworów w silniku 1,2 65 KM i 1,4 8V 77KM. w jaki sposób realizowana jest regulacja zaworów: popychacze hydrauliczne, za pomocą płytek regulacyjnych czy też za pomocą śrub regulacyjnych. i czy silniki te są kolizyjne, tzn. w przypadku zerwani paska rozrządu następuje zderzenie zaworów z tłokami.

Autor:  Dzióbel [ 24 Lip 2008, 19:19 ]
Temat postu: 

ww. silniki są kolizyjne....

Autor:  naad [ 24 Lip 2008, 20:00 ]
Temat postu: 

dzieki, ale jak z regulacją

Autor:  Dzióbel [ 24 Lip 2008, 20:44 ]
Temat postu: 

http://www.motofakty.pl/artykul/hydraul ... chacz.html

hydraulicznie....przez co podczas dłuższego postoju autka , czasem je slychać podczas uruchomienia autka (ok 2/3sek. )

Autor:  daras [ 25 Lip 2008, 07:51 ]
Temat postu: 

Na pewno FIRE 8V mają popychacze hydrauliczne?
Coś mi mówi, że mechaniczne, regulowane co 60 tysi.

Autor:  Dzióbel [ 25 Lip 2008, 11:43 ]
Temat postu: 

1.4 ma

Autor:  adchmie [ 27 Lip 2008, 18:18 ]
Temat postu: 

Dzióbel napisał(a):
1.4 ma


Z tego co wiem, a poza tym jest na forum
temat odnosnie regulacji zaworów:
1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)
1.4 16V ma hydrauliczne
Pzdr

Autor:  daras [ 28 Lip 2008, 08:15 ]
Temat postu: 

adchmie napisał(a):
1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)

Tak mi się zdawało właśnie.
Co do 1.4 8V nie byłem pewny, nie miałem z nim do czynienia ale mój 1.2 8V miał popychacze mechaniczne, wymagające okresowej regulacji.
"nowoczesne" silniki VTEC Hondy też tak mają ;)

Autor:  Yoka [ 28 Lip 2008, 13:35 ]
Temat postu: 

daras ma racje - płytki dla 1.2 8V oraz 1.4 8V
Mój GP już jedną regulację zaworów przeszedł :-)

Autor:  daras [ 28 Lip 2008, 13:40 ]
Temat postu: 

Yoka witaj! Dawno Cię nie było :)

Autor:  Dzióbel [ 28 Lip 2008, 17:56 ]
Temat postu: 

adchmie napisał(a):
1.4 16V ma hydrauliczne

to coś mi się po "kićkało" :/ sądziłem że tylko 1.2 :roll:

Autor:  Dave [ 08 Sty 2009, 22:14 ]
Temat postu: 

A jak jest w 16 zaworowym turbo? Też sa hydrauliczne popychacze?

Autor:  daras [ 09 Sty 2009, 09:38 ]
Temat postu: 

Wersja 1.4 z 16 zaworową głowicą ma popychacze hydrauliczne.
Nie wymaga mechanicznej ingerencji ASO.

Autor:  kubeusz77 [ 14 Sty 2009, 16:15 ]
Temat postu: 

Witam
Czyli po ilu tys.km jest ta regulacja? Czy tak jak w Punto mk2 co 40 tys.?

Autor:  kruger [ 14 Sty 2009, 16:27 ]
Temat postu: 

Instrukcja krzyczy że co 60kkm

Autor:  Yoka [ 14 Sty 2009, 20:38 ]
Temat postu: 

... a jak sie ma gaz to za każdym przeglądem instalacji gazowej winna być przeprowadzana regulacja zaworów :)

Autor:  pepe [ 10 Lut 2009, 10:10 ]
Temat postu:  Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V

Dzióbel napisał(a):
ww. silniki są kolizyjne....

Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.

Autor:  krzysiek_pere [ 10 Lut 2009, 12:07 ]
Temat postu: 

Witam
Silniki 1,2 i 1,4 8V mają płytkową regulację zaworów. Natomiast silnik 1,4 8V ma zastosowane zmienne fazy wałka rozrządu, które potrafi zastukać na zimnym silniku podobnie do popyhacza hydraulicznego. Regulacja zaworów co 60 tys.

Autor:  Barrtek96 [ 10 Lut 2009, 14:55 ]
Temat postu: 

A u mnie w Albei 1.4 8V są hydrauliczne popychacze. Słychać je rano jak jest zimno, wtedy silnik pracuje przez około 5 sekund jak diesel :D

Autor:  bartekm [ 11 Lut 2009, 23:24 ]
Temat postu:  Re: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V

pepe napisał(a):
Dzióbel napisał(a):
ww. silniki są kolizyjne....

Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.

ale już w PIIfl nie wszystkie 1.2 8V były bezkolizyjne

Autor:  kubeusz77 [ 09 Wrz 2009, 11:30 ]
Temat postu: 

Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów.
Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo?
Pozdrawiam

Autor:  robimal [ 09 Wrz 2009, 18:36 ]
Temat postu: 

kubeusz77 napisał(a):
Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów.
Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo?
Pozdrawiam


A jaki jest koszt takiej regulacji zaworów?
Samochód oddany do ASO czy innego warsztatu?

Autor:  yacagp [ 09 Wrz 2009, 21:23 ]
Temat postu: 

no właśnie ja dziś dzwoniłem do warsztatu (nie ASO) i powiedzieli tak: 60 robocizna, 40 uszczelka i 16 za każdą dodaną płytkę

Autor:  kubeusz77 [ 10 Wrz 2009, 09:03 ]
Temat postu: 

Już wszystko pisze:
Regulacja w ASO Maredi Łódź
Robocizna 100 zł
Płytka 1 szt. 16 zł.
Uszczelka pod pokrywe zaworów 60 zł
W Punto 2 regulowałem poza ASO i u mechanika ktorego to robiłem wyszło tak samo jak w ASO .A poza tym Grande za bardzo " Mietki" nie chcą robić bo nie znają tych aut.

Autor:  robimal [ 10 Wrz 2009, 16:17 ]
Temat postu: 

Dzięki za odp.
Wynika z tego, że nie warto zlecać tej roboty "Mietkom" bo dużej oszczędności nie ma.
Pozdrawiam

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/