You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 12:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #860836 Wysłany: 29 Lip 2023, 20:12; 
 Temat postu: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
Witam.
Postaram się konkretne i na temat
Pacjent GP 1.4 8V 2016 Ori przebieg 71000 km.

Przy przebiegu 60000 wymieniłem...

-swiece
-olej 5w40
-filtr powietrza
-tłumik końcowy
-wyczysciłem przepustnicę, odmę, obudowę filtra i wymieniłem uszczelkę obudowa filtra powietrza a przepustnica.

I wszystko było cacy, tylko cieszyć się jazdą.

Od 3 miesięcy silnik pracuje troszkę nie równo, czuję wibracje na kierownicy.
Od biegu jałowego do ok, 2000 obr jest strasznie mułowaty i trzeba uważać żeby nie zgasł ( o spaleniu "gumy" nie ma mowy)
Od 2500 obr przyśpiesza w miarę dobrze .
Spalanie z miesiąca na miesiąc stale rośnie.

Mam kabel i dwa programy diagnostyczne i błędów BRAK.

Bardzo proszę o pomoc, sugestie gdzie szukać problemu żeby nie wymienić części na pałę.....
Dziękuję.
Oleju nie spala, płynu chłodzącego nie ubywa, brak LPG.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #860837 Wysłany: 29 Lip 2023, 21:08; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Powodów może być naprawdę wiele.
Ile miesięcy lub lat temu był przebieg 60000 km i nastąpiła wymiana wspomnianych elementów?

Skoro nie ma błędów, to przyjrzałbym się po prostu parametrom wyświetlanym np. w MES'ie. Np. czy ciśnienie i temp. powietrza odpowiadają rzeczywistym parametrom powietrza. Może być np. tak, że temp. powietrza będzie ok. 30*C, a odczyt z komputera pokaże 5*C. W takim przypadku warto by się było przyjrzeć mapsensorowi (nie jestem pewien na 100% ale w GP może podobnie jak w PII również odpowiadać za odczyt ciśnienia w dolocie). Można też odpiąć mapsensor i zobaczyć czy coś się zmieni w pracy silnika. Najprawdopodobniej będzie po tym zabiegu konieczne skasowanie błędu.
Warto przeklikać również inne parametry np. sprawdzić wykres obu sond lambda. W przypadku pierwszej powinna być sinusoida. Co do drugiej nie jestem pewien jaki powinien być wykres.
Dla niektórych parametrów można uzyskać informację o oczekiwanych parametrach.

Generalnie w przypadku problemów z silnikiem warto też wymienić filtr powietrza, świece i kable. Wiem, że wymieniałeś ale tu akurat warto spróbować, gdyż cena nie jest wygórowana.
Winna może być też np. któraś z cewek. Napisałeś, że trzęsie silnikiem, więc jeśli to nie wina świec/kabli ani naderwanej poduszki silnika, to może być i cewka. Zdarzały się przypadki, że problem z wypadaniem zapłonu był spowodowany awarią komputera ale tu bym zaczął od najprostszych rzeczy, czyli od opisanych wyżej rzeczy.

Warto też zerknąć czy spaliny wydobywające się z rury wydechowej wyglądają prawidłowo (nie są białe lub niebieskie) oraz czy nie ma np. oleju w układzie chłodzenia.

Trochę się rozpisałem ale zacznij od tych rzeczy. Na pewno jeszcze ktoś podsunie kilka innych rzeczy do sprawdzenia :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860838 Wysłany: 29 Lip 2023, 21:28; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 829
Pomógł: 47
domin45670 napisał(a):
(nie jestem pewien na 100% ale w GP może podobnie jak w PII również odpowiadać za odczyt ciśnienia w dolocie)


Tak, MAP sensor odczytuje ciśnienie i temp. powietrza w kolektorze



Z mojej strony, jako że wspominasz o tym że do 2k obr. jest zamulony, podejrzyj też w parametrach czy nie ma problemu ze zmienną fazą rozrządu (kąty zmiennej fazy czy się pokrywa wartość zadana z rzeczywistą, oraz ile trwa przejście z jednej wartości do drugiej). W razie czego w zrób to sam masz poradnik z mycia elektrozaworu zmiennych faz, możliwe że gdzieś na sitkach się przytkał i przepływ oleju nie jest taki jak powinien. To jeśli chodzi o zamulenie przy niskich obrotach, ale to raczej nie powinno mieć wpływu na spalanie


Natomiast, najbardziej prawdopodobnymi winowajcami spalania, mogą być sonda lambda (przekłamuje), ew.uszkodzony altek lub akumulator, (większe opory na silniku)

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860839 Wysłany: 30 Lip 2023, 02:10; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 531
Pomógł: 8
Jak wyżej. Serwisowanie (regularne "dbanie" o auto) się kłania. Na bank coś było nie robione, albo źle, przeoczone.
Samoistna awaria to na trzecim miejscu. Te samochody są masowo zaniedbywane. Później ratunku, problem.
Sposób użytkowania też ma wpływ, np. jak auto stoi po 2-3-4 tygodnie nie używane. To też źle.

Oprócz oceny w MES, czy wszystkie parametry mają sens fizyczny, dodałbym pomiar spalin w SKP (tylko na spaliny).
Sondy lambda i katalizatory się starzeją, ucieka im charakterystyka, fala ("sinusoida") przed katalizatorem ma mniejszą amplitudę (za powinna być płaska linia, na biegu jałowym przynajmniej, około 0,4 V z grubsza).
Załącznik:


Załącznik:


Amatorska "analiza spalin" - jak na rozgrzanym nadal czuć benzynę w spalinach, to nie wolno tak jeździć. Bo to przelewanie ubije sondę i katalizator (a nie odwrotnie, że sonda padła, stąd więcej pali, a raczej nie dopala).

Listwę wtryskową można wyjąć z kolektora i zobaczyć (włączony zapłon, pompa nabija wstępnie), czy nie kapie z jednego.

Reszta jest w poradnikach. Czyszczenie zaworka zmiennych faz. Domowa ocena układu zapłonowego (wymiana świec).
http://fiatpunto.com.pl/forum37.html

Przypominam, że system odmy w tym silniku składa się z 2 wężyków i 2 punktów krytycznych, tzw. przewężek (otworki trzeba czyścić, a nie tylko węże przemyć).
Odma: http://fiatpunto.com.pl/post841117.html#p841117 Tego nawet większość "zawodowców" nie wie.

Jak nie ma LPG to fajnie. Ale raz w życiu samochodu wypada mu sprawdzić luzy zaworowe (jak OK, to następne sprawdzenie można przeciągnąć x2).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860843 Wysłany: 30 Lip 2023, 14:02; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
pmxoo7pI napisał(a):
Jak wyżej. Serwisowanie (regularne "dbanie" o auto) się kłania. Na bank coś było nie robione, albo źle, przeoczone.
Samoistna awaria to na trzecim miejscu. Te samochody są masowo zaniedbywane. Później ratunku, problem.
Sposób użytkowania też ma wpływ, np. jak auto stoi po 2-3-4 tygodnie nie używane. To też źle.
.


Do 60000 km był serwisowany w ASO.

Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Zabieram się za odczyt parametrów ze wszystkich czujników .
Najprawdopodobniej będę miał problem z interpretacją niektórych rzeczy to poproszę Was o pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860847 Wysłany: 30 Lip 2023, 18:08; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 531
Pomógł: 8
ASO = "long-life" i tak dalej. Więc mamy podpowiedź (kolejne zaniedbane - choć z pozoru "serwisowane" - Grande).
Przygotuj się, że nie będzie tutaj jednej przyczyny, w jeden dzień nie naprawisz nic.
Potrzeba nawet lat (2-3 kolejne normalne wymiany oleju, co 10-12 do 15 tysięcy kilometrów, nie 20-30).

Niżej małym drukiem masz skróconą listę wad modelu, dokument PDF.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860848 Wysłany: 04 Sie 2023, 20:35; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
Dzięki....wiem...wiem, po ASO wymieniam co 10kkm

Jeszcze raz dziękuję i na pewno się odezwie :D bo działam w temacie.

[ Dodano: 04 Sie 2023, 19:22 ]

[ Dodano: 04 Sie 2023, 19:29 ]

Ww

[ Dodano: 04 Sie 2023, 19:29 ]

Pytanie
Mam niezgodny ISO w Mes.
Mój to Magneri Marelli iaw 9gf cf6/eobd injection

Nie mam takiego wyboru w Mes.
Mam tylko cf5

[ Dodano: 04 Sie 2023, 20:27 ]



[ Dodano: 04 Sie 2023, 20:35 ]

Panda podeszła mi z tym silnikiem bez błedu w iso


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #860854 Wysłany: 04 Sie 2023, 21:15; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 829
Pomógł: 47
Poza samymi wartościami, nie zaszkodziłoby gdyby było też podane czego/którego elementu dotyczą. Zrób screenshota z MES-a i będzie wszystko ładnie widać

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860855 Wysłany: 05 Sie 2023, 09:03; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
Ok


Załączniki:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860857 Wysłany: 05 Sie 2023, 09:05; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Napisz proszę czy ten odczyt jest na zimnym silniku czy na rozgrzanym.
Czy to wszystkie parametry jakie możesz włączyć? Brakuje mi odczytu z mapsensora typu temp. powietrza (wraz z Twoją oceną jaka jest temp. powietrza wokół samochodu). Do tego by się przydał wykres z pierwszej sondy.
Info o sondach lambda typu uboga/bogata by musiał ktoś porównać u siebie ale do tego potrzebne jest wspomniane wyżej info o tym czy silnik jest zimny czy rozgrzany, tylko uruchomiony czy już po przejechaniu jakiegoś dystansu.

P.S. Zwróć proszę uwagę na to aby załączane grafiki nie były obrócone o 90* ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860858 Wysłany: 05 Sie 2023, 09:12; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 829
Pomógł: 47
Nie o to prosiłem (prosiłem o screenshota z ekranu mes-a, a nie zdjęcie telefonem fragmentu z zapisanej sesji), ale przy takiej "zamrożonej ramce" parametrów, wydaje mi się że trzeba by było przyjrzeć się zmiennej fazie, rzeczywista z wymaganą jest 2 stopnie różnicy. Jak mnie pamięć nie myli, to koło ma 30 stopni zakresu swojej pracy, czyli jakieś 13% odchylki, co wydaje mi się sporą wartością. Musiałbyś przejechać się z mes-em i zrobić sobie wykres w oboma wartościami (rzeczywista i wymagana), i porównać jak bardzo od siebie odbiegają podczas jazdy.

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860859 Wysłany: 05 Sie 2023, 13:37; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
mes coś wykresu sond mi nie pokazuje, może jeszcze to ogarne, na razie to.
dzieki.
W czasie jazdy, silnik rozgrzany.


Załączniki:




Góra
 Profil  
 
 
 Post #860860 Wysłany: 05 Sie 2023, 17:26; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 829
Pomógł: 47
Żeby zrobić wykresy, najpierw zaznaczasz w parametrach (F4) interesujące cię parametry, później wchodzisz w Wykres (F5) i klikasz start (F10) i jedziesz na jazdę próbną. Jak skończysz jazdę to klikasz stop, i eksportujesz plik (E) z zapisanymi parametrami i wrzucasz go tutaj. Wtedy będziemy mogli sobie wrzucić to do MES-a i odtworzyć wykres w MES-ie lub exelu.

Na początek możesz zacząć od parametrów sondy lambda, koła zmiennych faz oraz map sensor (Obr. silnika, temp.silnika,integratory i napięcia sond, stan i diagnostyka sond lambda, pozycja wałka rozrządu i oczekiwana pozycja wałka, ciśnienie w dolocie) , bo jak dasz za dużo danych, to "rozdzielczość" parametrów odczytywanych spadnie i może coś przegapimy ;)




Bo przy 2700obr/min z groszem, zmienne fazy są ok (zadane/rzeczywiste się pokrywa), ale przy tych obrotach z tego co pisałeś wcześniej, problemu nie ma

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860861 Wysłany: 05 Sie 2023, 19:51; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 531
Pomógł: 8
Czy przy samochodzie zostało już cokolwiek wykonane (fizycznie), czy tylko ściema i zabawa MES-em?
Czyszczenie elektrozaworka faz? Luzy zaworowe? Prawidłowe czyszczenie całej odmy? Lejąca listwa? Skład spalin w SKP? :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860883 Wysłany: 08 Sie 2023, 17:23; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
Ponawiam pytanie :?:

Mam niezgodny ISO w Mes.4.8
Mój to Magneri Marelli iaw 9gf cf6/eobd injection

Nie mam takiego wyboru w Mes.
Mam tylko cf5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860884 Wysłany: 08 Sie 2023, 17:42; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 829
Pomógł: 47
To jest tylko program, błędy tego typu to norma, Odczytuj go jako inne auto i tyle. Nie przejmuj się takimi pierdołami, diagnostyka czeka

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860911 Wysłany: 16 Sie 2023, 17:29; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Lip 2023,
Posty: 7
Odma sprawdzona, wyczyszczona.
Przepustnica wyczyszczona/adaptacja
Czujnik/ zawór zmiennych faz wyczyszczony.
Katalizator czysty, nie zapchany.

I teraz przełom :)
Pierwsza sonda przd katalizatorem czysta ( jedynie biały nalot)
Przez całą noc wymoczyłem ją w preparacie do czyszczenia przepustnic i opiekłem ja opalarką na 600C.

No i teraz auto jedzie!
Sondy na katem nie ruszałem, już zamówiłem i wymienię dwie na raz.

Dziękuję za pomoc.
Dam jeszcze znać ja będzie po wymianie na nowe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860913 Wysłany: 16 Sie 2023, 21:08; 
 Temat postu: Re: Diagnoza problemu z rosnącym spalaniem.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 531
Pomógł: 8
Złap wykresy, oscylacje przez MES, przed i po wymianie. Będzie na forum dowód jak wygląda zła (starzejąca się) sonda, a jak dobra w Grande.
Książkowo powinna być większa amplituda oraz szybsza reakcja (nieco większa częstotliwość oscylacji, czy ostrość/nachylenie zboczy).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO