Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jakie GP wybrać - kwestia silnika ! http://fiatpunto.com.pl/topic9703-175.html |
Strona 8 z 9 |
Autor: | mario-sz [ 01 Kwi 2009, 20:57 ] |
Temat postu: | |
Temat jest "jaki wybrać silnik": Napiszę tak. Brać taki silnik jakim się jest kierowcą oraz ile mamy pieniążków. 1. Jeżeli spokojnym i do jazdy po mieście to 1.2 2. Jeżeli spokojnym i do jazdy mieszanej to 1.4 3. Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V LUB najmocniejszy MULTIJET 4. Jeżeli "długodystanowcem" to oczywiście MULTIJET Oczywiście ZGODZĘ SIĘ z zarzutami, że 1.2 też mozna jeździć na trasie. Tylko, że "na trasie" na zachodnich autostradach gdzie jedzie się dość jednostajnie i nie trzeba tyle wyprzedzać. Co do POLSKICH warunków na tarsie, gdzie jeździ dużo ciężarówek, traktorów WYMAGANE jest dobre przyśpieszenie, które MOŻE URATOWAĆ NAM ŻYCIE w czasie wyprzedzania. Z małym silnikiem jest to "biczowanie" I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny. IMHO |
Autor: | sadoo [ 01 Kwi 2009, 21:13 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V
tu miałeś na mysli Tjeta. ?? |
Autor: | mario-sz [ 01 Kwi 2009, 21:38 ] |
Temat postu: | |
sadoo napisał(a): mario-sz napisał(a): Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V tu miałeś na mysli Tjeta. ?? Tak |
Autor: | kox [ 01 Kwi 2009, 21:53 ] |
Temat postu: | |
gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p |
Autor: | sadoo [ 01 Kwi 2009, 22:38 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p
za to ja T-jeta... |
Autor: | olos47 [ 02 Kwi 2009, 06:39 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.
a to niby dlaczego?? |
Autor: | kruger [ 02 Kwi 2009, 07:12 ] |
Temat postu: | |
Zanim dobrze nagrzejesz silnik to musisz już go wyłączać |
Autor: | krzysiek_pere [ 02 Kwi 2009, 09:24 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.
Jest to mit. Mój drugi samochód Golf II 1,6 GTD z turbiną garret na tamte czasy wysiloną (chłodzona wodą) ma obecnie 380 tys km bez jakiej kolwiek naprawy turbiny, samochód użytkowany tylko i wyłącznie po mieście. Podstawa to olej, filtr powietrza systematycznie i jak już się trafi trasa to nie gaszę samochodu zaraz po zatrzymaniu, co jest podstawą jeśli chodzi trwałość turbo, nie katuje go całkiem zimnego. Reasumując jak kogoś stać polecam T-jeta. |
Autor: | olos47 [ 02 Kwi 2009, 17:41 ] |
Temat postu: | |
krzysiek_pere dokladnie. Masz racje. Tez mialem kiedys Golfa GTD tylko ze bez intercoolera chlodzonego tylko olejem 70 KM, A-klase 170 CDI, SAABA 9-3 T - wszystkie z TURBO i nigdy nie mialem problemow z turbina (przebiegi dochodzily do 250 tys km). Jezeli wymieniasz olej i filtr powietrza na czas i jezeli pozwolisz chwile popracowac silnikowi po ostrej jezdzie zanim go wylaczysz to nie bedzie zadnych problemow. Takze stwierdzenie o katowaniu silnika z TURBO w miescie mozna wlozyc miedzy bajki. |
Autor: | mario-sz [ 02 Kwi 2009, 19:06 ] |
Temat postu: | |
OFF TOPIC krzysiek_pere To, że udało Ci sie TURBO akurat w tym modelu VW to super Założmy temat o TURBO i GIT Dziwi mnie jednak FAKT, że nie piszesz o turbo w VW, które są jednymi WIELKIMI niewypałami Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego: kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany Teściu 1.9TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już. I co z tego, że koloega z teściem leją specjalne oleje CASTROLA do pompo wtryskiwaczy i robią przeglądy co 10000km. KTO jak KTO ale VW ma najgosze sprężarki IMHO olos47 żona jedzie 3 km do pracy. więc BIEDNE te turbo by było....... |
Autor: | Gasiu [ 02 Kwi 2009, 19:26 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): Teściu 1.9TDi mario-sz napisał(a): 1.9 TDi
źle zamalowujesz na czerwono literki |
Autor: | AF [ 02 Kwi 2009, 19:29 ] |
Temat postu: | |
A u mnie: 1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo. 2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo. Trza umić jeżdzić |
Autor: | bbanditoss [ 02 Kwi 2009, 19:39 ] |
Temat postu: | |
koniec OT :] |
Autor: | mario-sz [ 02 Kwi 2009, 21:03 ] |
Temat postu: | |
AF napisał(a): A u mnie:
1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo. 2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo. no no,po mieście? |
Autor: | bbanditoss [ 02 Kwi 2009, 21:12 ] |
Temat postu: | |
koniec bo albo pousuwam wszytskie posty nie dot. tematu albo go na jakis czas zamknę... |
Autor: | mario-sz [ 02 Kwi 2009, 21:25 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss proszę o usunięcie MOICH postów nie wnoszących NIC do tematu DZIĘKI |
Autor: | olos47 [ 02 Kwi 2009, 21:26 ] |
Temat postu: | |
mario-sz u mnie w sodzie jest 2,0 TDI ponad 100 tys km przebieg serwisowane w ASO - terminy przegladow ustala komputer i jest to miedzy 20 - 30 tys km. Turbo smiga jak nowe, zadnych problemow. Olej jest do PD Castrol SLX III LONG LIFE. Nie wierze w to co napisales. Albo te auta mialy krecone liczniki albo ktos nie ma pojecia jak eksploatowac samochod z TURBO. ALe nawet ludzie ktorzy extremalnie nie dbaja o auta to jeszcze nie widzialem zeby tak szybko sprezarka padala. Przepraszam MODERATORA ale musialem to napisac Jesli chodzi O GP i eksploatacje na krotkich odcinkach w miescie to wcale nie jest to zazynanie turbiny. Turbina jest samrowana w tym samym obiegu olejowym co silnik. Nie panikujcie. W normalnie eksploatowanym aucie sprezarki wytrzymuja tyle co silniki, albo i dluzej. |
Autor: | AF [ 02 Kwi 2009, 21:46 ] |
Temat postu: | |
Mam nadzieję, że to nie jest off-topic: http://www.motofakty.pl/artykul/eksploa ... zarek.html Dotyczy wszystkich t-sprężarek, również fiatowskich |
Autor: | olos47 [ 02 Kwi 2009, 21:51 ] |
Temat postu: | |
Glownym ich producentem jest GARETT. Czy to jest VW czy FIAT to turbiny sa tej samej firmy. |
Autor: | krzysiek_pere [ 03 Kwi 2009, 21:38 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego:
kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany Teściu 1.9TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już. Postaram się odpowiedzieć: G 40 i G 60 to nie turbo tylko kompresory spiralne z założenia bardzo nietrwałe i drogie w serwisowaniu (maja nawet pasek zębaty) więc się nie liczy Grupa vw (i renault mocniejsze) w silnikach diesla (nie 90 KM) posiada turbiny vtg (zmienna geometria łopatek) która to na naszym rynku (duża zawartość siarki w paliwie) zacina się i tu masz rację te turbiny ze względu na taką usterkę regeneruje się często. Ale te turbiny z racji wysilenia (zmienna geometria łopatek powoduje że one cały czs pracują na wysokich obrotach) nie zniosą jednego. Jedziesz autostradą takim TDIkiem i zatrzymujesz się np na stacji zatankowac gasisz nagle samochód, dzieje się wtedy tak: W najlepszym przypadku olej na rozgrzanym wirniku zwęgla się w co powoduje przycieranie panewek wirnika. Znam kilka przypadków wygięcia wirnika który wirował w stanie plastyczności, a po zgaszeniu się wygiał, spowodowało to ocieranie łopatek o korpus i po turbo Powiem Ci tak znam gościa który wozi ludzi do Austrii Vw T4/T5 Renault trafic 07' robi po 500 tys i wyminia na nowe i nie padają mu turbiny. Zanudziłem ale wniosek polecam t-jeta do miasta bo ma prosta turbinke bez zmiennej geometrii i jak się odpowiednio potraktuje przeżyje silnik. mario-sz przyznam ci częściowo rację co do vw ale rozmawiamy o Fiacie. Będzie jeszcze gorzej: norma Euro 6 przewiduje kontrole ilości spalonego oleju Na szkoleniu w Garett wspominano nam że Turbiny będą miały łożyska kulkowe ( i nie będzie zużycia oleju przez turbo), Szczeże mówiąc ja sobie tego nie wyobrażam [ Dodano: 03 Kwi 2009 20:38 ] Aha nie ma turbin volkswagenowskich, oplowskich, fiatowskich. Są typy turbiny bardziej czułe na eksploatacje (vtg-zmienna geometria) i bardziej trwałe (ciśnienie regulowne (ograniczane) kanałełem obejściowym lub/i zaworem upustowym (np wszyskie stare diesle, T-JET 120 KM)) |
Autor: | mario-sz [ 03 Kwi 2009, 21:42 ] |
Temat postu: | |
OFF TOPIC OSTATNI Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią Niesety moim GP jeździ żona więc turbo odpada choćbyś tłumaczył to i tak swoje POZDRAWIAM Krzychu |
Autor: | krzysiek_pere [ 03 Kwi 2009, 21:53 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią
Polecam się na zaś Ale prawda jest jedna "jak się nia ma co się lubi, to się lubi co się ma" W moim przypadku kupując GP Sedan starczyło na samochód i opcję 1,4 77Km ale powiem tak że częściej sprawia radość z jazdy niż niezadowolenie z braku mocy więc nie jest źle. Pozdrawiam |
Autor: | olos47 [ 17 Kwi 2009, 16:34 ] |
Temat postu: | |
krzysiek_pere ja niestety tez musialem kupic auto na szybko i ze wzgledu na koszty kupilem 1,4 8V. Teraz troche zaluje bo ten silnik mnie dobija swoimi marnymi osiagami i ogromnym spalaniem. Dzisiaj to napewno kupilbym mocniejszy, pewnie diesla, ale wtedy niestety trzeba bylo brac slabszy ze wzgledu na stan finansow... |
Autor: | zoon [ 17 Kwi 2009, 17:05 ] |
Temat postu: | |
Dobrze wiedzieć, że turbina w T-Jet jest prosta. Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI. |
Autor: | krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:04 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.
dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu |
Strona 8 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |