Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP wybrać - kwestia silnika !
http://fiatpunto.com.pl/topic9703-175.html
Strona 8 z 9

Autor:  mario-sz [ 01 Kwi 2009, 20:57 ]
Temat postu: 

Temat jest "jaki wybrać silnik":

Napiszę tak. Brać taki silnik jakim się jest kierowcą oraz ile mamy pieniążków.

1. Jeżeli spokojnym i do jazdy po mieście to 1.2
2. Jeżeli spokojnym i do jazdy mieszanej to 1.4
3. Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V LUB najmocniejszy MULTIJET
4. Jeżeli "długodystanowcem" to oczywiście MULTIJET

Oczywiście ZGODZĘ SIĘ z zarzutami, że 1.2 też mozna jeździć na trasie. Tylko, że "na trasie" na zachodnich autostradach gdzie jedzie się dość jednostajnie i nie trzeba tyle wyprzedzać.

Co do POLSKICH warunków na tarsie, gdzie jeździ dużo ciężarówek, traktorów WYMAGANE jest dobre przyśpieszenie, które MOŻE URATOWAĆ NAM ŻYCIE w czasie wyprzedzania. Z małym silnikiem jest to "biczowanie"

I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.

IMHO

Autor:  sadoo [ 01 Kwi 2009, 21:13 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V

tu miałeś na mysli Tjeta. ??

Autor:  mario-sz [ 01 Kwi 2009, 21:38 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
mario-sz napisał(a):
Jeżeli z zacięciem sportowym to 1.4 16V

tu miałeś na mysli Tjeta. ??


Tak :)

Autor:  kox [ 01 Kwi 2009, 21:53 ]
Temat postu: 

gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p

Autor:  sadoo [ 01 Kwi 2009, 22:38 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
gdybym miał 2 raz silnik wybierać,bez wahania 1,9jtd ;p


za to ja T-jeta...

Autor:  olos47 [ 02 Kwi 2009, 06:39 ]
Temat postu: 

Cytuj:
I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.

a to niby dlaczego??

Autor:  kruger [ 02 Kwi 2009, 07:12 ]
Temat postu: 

Zanim dobrze nagrzejesz silnik to musisz już go wyłączać

Autor:  krzysiek_pere [ 02 Kwi 2009, 09:24 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
I oczywiście zgodzę się, że można jeździć z TURBO po mieście, ale jak dla mnie JEST to katowanie turbiny.

Jest to mit.
Mój drugi samochód Golf II 1,6 GTD z turbiną garret na tamte czasy wysiloną (chłodzona wodą) ma obecnie 380 tys km bez jakiej kolwiek naprawy turbiny, samochód użytkowany tylko i wyłącznie po mieście. Podstawa to olej, filtr powietrza systematycznie i jak już się trafi trasa to nie gaszę samochodu zaraz po zatrzymaniu, co jest podstawą jeśli chodzi trwałość turbo, nie katuje go całkiem zimnego. Reasumując jak kogoś stać polecam T-jeta.

Autor:  olos47 [ 02 Kwi 2009, 17:41 ]
Temat postu: 

krzysiek_pere dokladnie. Masz racje. Tez mialem kiedys Golfa GTD tylko ze bez intercoolera chlodzonego tylko olejem 70 KM, A-klase 170 CDI, SAABA 9-3 T - wszystkie z TURBO i nigdy nie mialem problemow z turbina (przebiegi dochodzily do 250 tys km). Jezeli wymieniasz olej i filtr powietrza na czas i jezeli pozwolisz chwile popracowac silnikowi po ostrej jezdzie zanim go wylaczysz to nie bedzie zadnych problemow.
Takze stwierdzenie o katowaniu silnika z TURBO w miescie mozna wlozyc miedzy bajki. :>

Autor:  mario-sz [ 02 Kwi 2009, 19:06 ]
Temat postu: 

OFF TOPIC

krzysiek_pere To, że udało Ci sie TURBO akurat w tym modelu VW to super :) Założmy temat o TURBO i GIT :wink:

Dziwi mnie jednak FAKT, że nie piszesz o turbo w VW, które są jednymi WIELKIMI niewypałami :)

Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW :D Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego:

kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany
kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany
Teściu 1.9TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji
Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI

AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już.

I co z tego, że koloega z teściem leją specjalne oleje CASTROLA do pompo wtryskiwaczy i robią przeglądy co 10000km.

KTO jak KTO ale VW ma najgosze sprężarki :D IMHO

olos47 żona jedzie 3 km do pracy. więc BIEDNE te turbo by było.......

Autor:  Gasiu [ 02 Kwi 2009, 19:26 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Teściu 1.9TDi


mario-sz napisał(a):
1.9 TDi

źle zamalowujesz na czerwono literki :wink:

Autor:  AF [ 02 Kwi 2009, 19:29 ]
Temat postu: 

A u mnie:
1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo.
2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo.
Trza umić jeżdzić :E

Autor:  bbanditoss [ 02 Kwi 2009, 19:39 ]
Temat postu: 

koniec OT :]

Autor:  mario-sz [ 02 Kwi 2009, 21:03 ]
Temat postu: 

AF napisał(a):
A u mnie:
1. Skoda Octavia 1,9 TDI, 90 KM ( silnik VW ) - 330 000 km bez wymiany turbo.
2. Skoda Octavia kombi, 1,9 TDI, 110 KM - 350 000 km bez wymiany turbo.


no no,po mieście? :> :hahaha:

Autor:  bbanditoss [ 02 Kwi 2009, 21:12 ]
Temat postu: 

koniec bo albo pousuwam wszytskie posty nie dot. tematu albo go na jakis czas zamknę...

Autor:  mario-sz [ 02 Kwi 2009, 21:25 ]
Temat postu: 

bbanditoss proszę o usunięcie MOICH postów nie wnoszących NIC do tematu :) DZIĘKI :wink:

Autor:  olos47 [ 02 Kwi 2009, 21:26 ]
Temat postu: 

mario-sz u mnie w sodzie jest 2,0 TDI ponad 100 tys km przebieg serwisowane w ASO - terminy przegladow ustala komputer i jest to miedzy 20 - 30 tys km. Turbo smiga jak nowe, zadnych problemow. Olej jest do PD Castrol SLX III LONG LIFE. Nie wierze w to co napisales. Albo te auta mialy krecone liczniki albo ktos nie ma pojecia jak eksploatowac samochod z TURBO. ALe nawet ludzie ktorzy extremalnie nie dbaja o auta to jeszcze nie widzialem zeby tak szybko sprezarka padala.
Przepraszam MODERATORA ale musialem to napisac
Jesli chodzi O GP i eksploatacje na krotkich odcinkach w miescie to wcale nie jest to zazynanie turbiny. Turbina jest samrowana w tym samym obiegu olejowym co silnik. Nie panikujcie. W normalnie eksploatowanym aucie sprezarki wytrzymuja tyle co silniki, albo i dluzej. :>

Autor:  AF [ 02 Kwi 2009, 21:46 ]
Temat postu: 

Mam nadzieję, że to nie jest off-topic:
http://www.motofakty.pl/artykul/eksploa ... zarek.html
Dotyczy wszystkich t-sprężarek, również fiatowskich :E

Autor:  olos47 [ 02 Kwi 2009, 21:51 ]
Temat postu: 

Glownym ich producentem jest GARETT. Czy to jest VW czy FIAT to turbiny sa tej samej firmy.

Autor:  krzysiek_pere [ 03 Kwi 2009, 21:38 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Jesteś mechanikiem to pisz prawdę o turbo w VW Można dbać o turbo w VW i to bardzo ale co z tego:

kolega VW Polo G40 dbany - 70 tyś km TURBO do wymiany
kolega VW Corrado G60 dbany 90 tyś km TURBO do wymiany
Teściu 1.9TDi GOLF IV tylko na trasach do pracy w AUSTRII 70tyś km TURBO do regeneracji
Kolega PASSAT 1.9 TDi 2x turbo na gwarancji mieszka w NIEMCZECH i jeździ do POLSKI

AHA no i kupla LAGUNA 1.9 2 x turbo padło już.

Postaram się odpowiedzieć:
G 40 i G 60 to nie turbo tylko kompresory spiralne z założenia bardzo nietrwałe i drogie w serwisowaniu (maja nawet pasek zębaty) więc się nie liczy :E
Grupa vw (i renault mocniejsze) w silnikach diesla (nie 90 KM) posiada turbiny vtg (zmienna geometria łopatek) która to na naszym rynku (duża zawartość siarki w paliwie) zacina się i tu masz rację te turbiny ze względu na taką usterkę regeneruje się często. Ale te turbiny z racji wysilenia (zmienna geometria łopatek powoduje że one cały czs pracują na wysokich obrotach) nie zniosą jednego. Jedziesz autostradą takim TDIkiem i zatrzymujesz się np na stacji zatankowac gasisz nagle samochód, dzieje się wtedy tak:
W najlepszym przypadku olej na rozgrzanym wirniku zwęgla się w co powoduje przycieranie panewek wirnika. Znam kilka przypadków wygięcia wirnika który wirował w stanie plastyczności, a po zgaszeniu się wygiał, spowodowało to ocieranie łopatek o korpus i po turbo :bom:
Powiem Ci tak znam gościa który wozi ludzi do Austrii Vw T4/T5 Renault trafic 07' robi po 500 tys i wyminia na nowe i nie padają mu turbiny.
Zanudziłem ale wniosek polecam t-jeta do miasta bo ma prosta turbinke bez zmiennej geometrii i jak się odpowiednio potraktuje przeżyje silnik.
mario-sz przyznam ci częściowo rację co do vw ale rozmawiamy o Fiacie. Będzie jeszcze gorzej: norma Euro 6 przewiduje kontrole ilości spalonego oleju Na szkoleniu w Garett wspominano nam że Turbiny będą miały łożyska kulkowe ( i nie będzie zużycia oleju przez turbo), Szczeże mówiąc ja sobie tego nie wyobrażam

[ Dodano: 03 Kwi 2009 20:38 ]
Aha nie ma turbin volkswagenowskich, oplowskich, fiatowskich. Są typy turbiny bardziej czułe na eksploatacje (vtg-zmienna geometria) i bardziej trwałe (ciśnienie regulowne (ograniczane) kanałełem obejściowym lub/i zaworem upustowym (np wszyskie stare diesle, T-JET 120 KM))

Autor:  mario-sz [ 03 Kwi 2009, 21:42 ]
Temat postu: 

OFF TOPIC OSTATNI

Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią :wink:


Niesety moim GP jeździ żona więc turbo odpada :E choćbyś tłumaczył to i tak swoje :wink:

POZDRAWIAM Krzychu :)

Autor:  krzysiek_pere [ 03 Kwi 2009, 21:53 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Jestem USATYSFAKCJONOWANY tą odpowiedzią

Polecam się na zaś :E
Ale prawda jest jedna "jak się nia ma co się lubi, to się lubi co się ma"
W moim przypadku kupując GP Sedan starczyło na samochód i opcję 1,4 77Km :E ale powiem tak że częściej sprawia radość z jazdy niż niezadowolenie z braku mocy więc nie jest źle.
Pozdrawiam

Autor:  olos47 [ 17 Kwi 2009, 16:34 ]
Temat postu: 

krzysiek_pere ja niestety tez musialem kupic auto na szybko i ze wzgledu na koszty kupilem 1,4 8V. Teraz troche zaluje bo ten silnik mnie dobija swoimi marnymi osiagami i ogromnym spalaniem. Dzisiaj to napewno kupilbym mocniejszy, pewnie diesla, ale wtedy niestety trzeba bylo brac slabszy ze wzgledu na stan finansow... :roll:

Autor:  zoon [ 17 Kwi 2009, 17:05 ]
Temat postu: 

Dobrze wiedzieć, że turbina w T-Jet jest prosta. Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

Autor:  krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:04 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu

Strona 8 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/