Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP wybrać - kwestia silnika !
http://fiatpunto.com.pl/topic9703-200.html
Strona 9 z 9

Autor:  mario-sz [ 17 Kwi 2009, 20:28 ]
Temat postu: 

krzysiek_pere napisał(a):
zoon napisał(a):
Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu


Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?

Autor:  xsadol [ 17 Kwi 2009, 20:38 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
krzysiek_pere napisał(a):
zoon napisał(a):
Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu


Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?


Jeśli chodzi o turbo, to cos mi się widzi, ze tylko do 16V ;) Ale 'szpecem' nie jestem.

Autor:  olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:39 ]
Temat postu: 

mario-sz ja mam podobny problem z ALfa 147 Selespeed. Stoi mi juz ponad 2,5 roku w garazu. Wszystko ok tylko skrzynia selespeed nie przelacza biegow lub przelacze ktore chce i kiedy chce. Chcialem przerobic na reczna, ale sama skrzynia i sprzeglo nie wystarcza. Najwiekszy problem wlasnie z kompem, trzeba wymieniac a to sie juz robia takie koszty, ze nie warto. W Carserwisie w wawie ponad 2 lata temu chcieli 18 tys zl za zrobienie tego - czyt. wymiane. :roll:

Autor:  krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:43 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?


Widze że myślimy o tym samym :E
Pewnie przeleciałeś allegro nie raz - ja też

W grę wchodziło by tzw soft turbo (ok 0,3 bara) na tej turbince (trza by ją troche przeregulować) układ paliwowy powinien dać rade, ale są dwa problemy:
Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece)
Pomiar obciążenia silnika poprzez map sensor ( tutaj niektóre systemy świetnie się oszukuje zaworem jednostronnym przed map sensorem tak żeby map nie widział ciśnienia doładowania)
Fajnie by było mieć ok 100 KM zamiast 77 a co najważniejsze z 50 NM więcej :E

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:43 ]
Aha oglądałem rozstaw szpilek w t-jet pod kolektor wydechowy i wygląda na oko identycznie więc może było by to takie plug & play ale głowy nie daje

Autor:  olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:49 ]
Temat postu: 

krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??

Autor:  krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:54 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??

już odpowiadam
silnik przy soft turbo mechanicznie dają rade poczytaj ile sie tego robi.
Smarowanie z czujnika ciśnienia oleju a powrót z turbiny przeróbka misy oleju.
Wszystko zależy jak kiedyś będą kształtowały się ceny części bo jak kiedyś calego T jeta z osprzętem kupisz za 3,5 tysia to faktycznie gra nie warta śieczki

Autor:  olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:57 ]
Temat postu: 

ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe. Nie wiem tez czy turbina nie musi byc chlodzona dodatkowo z obiegu chlodzenia.
Kiedys sie bawilem w taki tuning w SAABie 9-3 T (zestaw MAPTUN). Tam zmienienie intercoolera na wydajniejszy i zwiekszenie cisnienia doladowania podnioslo moc z 210 do 270 KM. Pompa oleju i glowica byla taka sama nawet w wersji Viggen wiec nie bylo problemu.

Autor:  krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 21:05 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe


krzysiek_pere napisał(a):
ale są dwa problemy:
Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece)


[ Dodano: 17 Kwi 2009 20:02 ]
http://www.v-maxzone.pl/produkty/7115,m ... -soft.html

[ Dodano: 17 Kwi 2009 20:05 ]
a tu o matizie
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=288
da sie? :E

Autor:  mario-sz [ 17 Kwi 2009, 21:34 ]
Temat postu: 

Czyli czekam aż się gwarancja skończy :E

Strona 9 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/