You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 02 Maj 2024, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #78689 Wysłany: 06 Sty 2008, 16:51; 
 Temat postu: Przepis na przedłużenie żywotności turbiny (z konkurencji)
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Gru 2007,
Posty: 20
Cytuj:
Zalecenia dotyczące wyłączania silnika wyposażonego w turbosprężarkę
(silnik o zapłonie samoczynnym)
Po jeździe z dużą prędkością lub długiej podróży, a także w innych przypadkach związanych z dużym obciążeniem silnika, przed
wyłączeniem silnika należy przez określony według poniższego schematu czas pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym.

Warunki jazdy i wymagany czas pracy na biegu jałowym:

Zwykła jazda miejska

Czas pracy na biegu jałowym: nie jest konieczny

Jazda z dużą prędkością:
około 80 km/h

Czas pracy na biegu jałowym: około 20 sekund

Około 100 km/h

Czas pracy na biegu jałowym: około 1 minuty

Strome podjazdy w górach lub długotrwała jazda z prędkością powyżej 100 km/h

Czas pracy na biegu jałowym: Około 2 minut


Zaczerpnięte z konkurencji, - nie ważne jakiej, dziwi mnie, że Fiat nie popisał się taką recepturą dla użytkowników MJ. Myślę że nie zaszkodzi stosować - wielu z nas po raz pierwszy powozi ropniakami


Góra
 Profil  
 

 
 Post #78692 Wysłany: 06 Sty 2008, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
grgp

Ale dla mnie np. to jest jasne ;)

Większość tutaj chyba wie jak się obchodzić z Dieslem.

Tak należy postępować z Dieslami, dodam, że przy mrozach jak jest zimny silnik to nie deptać od razu i najlepiej żeby turbina miała jak najmniej roboty nim się trochę nagrzeje.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78696 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Gru 2007,
Posty: 20
Jaco napisał(a):
grgp

Ale dla mnie np. to jest jasne ;)

Większość tutaj chyba wie jak się obchodzić z Dieslem.

Tak należy postępować z Dieslami, dodam, że przy mrozach jak jest zimny silnik to nie deptać od razu i najlepiej żeby turbina miała jak najmniej roboty nim się trochę nagrzeje.


Dla mnie też, być może komuś się przyda. Fiat tak precyzyjnie nie opisał w instrukcji co i jak. A to jest cytat z instrukcji obslugi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78699 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 42
temperatura spalin w dieslu nie przekracza przy max obciazeniu silnika 750 stopni celcjusza a w turbo benzynie niekiedy dochodzi do 1000 wiec turbo benzynke trzeba studzic minimum 1.5 raza dluzej niz diesla....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78706 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ale to chyba kazdy wie... poza tym po takiej jezdzie na wyzszych obrotach trzeba troszke na wolnych obotach podstudzic i nie wylaczac silnika od razu :!: :!: gdyz turbina ma jeszcze duze obroty a poprzez wylaczenie silnika po takiej jezdzie momentalnie powoduje odciecie doplywu oleju a co za tym idze smarowania turbiny :!: :!: i po niedl;ugim czasie wydatki bo turbina sie zatarla :D

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78717 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:47; 
 Temat postu:
Czyli tak ja mam stary silnik 1,4 8v i jadę sobie trasą np. te 120/h, ktoś jedzie 1,4 turbo 150/h i oczywiście mnie odsadza. Biorąc pod uwagę ograniczenia, światła , remonty zwężki ten z turbo jest przedemną jakieś 5 min wcześniej, po czym chłodzi silnik 3 min (bo1,5x dłużej niż w dieslu z tego co piszecvie) i ja podjeżdżam i wusiadamy razem. Fajne hehehehehe


Góra
  
 
 
 Post #78719 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11760
Pomógł: 13
Ja nie mam diesel'a, a też to wiem ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78721 Wysłany: 06 Sty 2008, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
no i wiadomo tez ze trzeba tutaj dbaco o olej tez i raczej lac dobry jakosciowo bo tutaj olej silnikowy smaruje tez turbinke :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78746 Wysłany: 06 Sty 2008, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
Pytanko Panowie. Jade trasa kolobrzeg szczecin - 130 km, wjezdzam do szczecina i pedze jakis 1/2 h przez miasto (jak mam szczescie i nie ma korkow np niedziela wieczor). Chlodze turbine dodatkowo na postoju czy nie?
Co innego jak z trasy pod dom, wowczas sprawa jasna, ale w cyklu mieszanym? Ciekawi mnie to.

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78883 Wysłany: 06 Sty 2008, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Gru 2007,
Posty: 20
adrian napisał(a):
Pytanko Panowie. Jade trasa kolobrzeg szczecin - 130 km, wjezdzam do szczecina i pedze jakis 1/2 h przez miasto (jak mam szczescie i nie ma korkow np niedziela wieczor). Chlodze turbine dodatkowo na postoju czy nie?
Co innego jak z trasy pod dom, wowczas sprawa jasna, ale w cyklu mieszanym? Ciekawi mnie to.


Wszystko zależy jak to miasto przejedziesz - jak spokojnie i postoisz na kilku światłach - to się "wychłodzi"... jak się pościgasz ze świateł lub pojeździsz dynamicznie to pewnie trzeba postudzić...

Co do reszty odpowiadających:
nie podałem tej informacji jako niusa i odkrycia ameryki... Fiat w naszych instrukcjach tak dokładnie nie pisze jak się obchodzić. A u konkurencji piszą - ot taka ciekawostka. Ale jak widać jest ktoś kto pyta......


Góra
 Profil  
 
 
 Post #78989 Wysłany: 07 Sty 2008, 02:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
mi przy odbiorze mówili jak sie obchodzic z turbo a w szczegolnosci w silniku z turbina ze zmienna geometria łopatek.
ja tam zawsze chłodzę przed wyjściem czy to w mieście czy to na trasie, oczywiście odpowiednio czasowo, ale mówicie ze w miescie nie trzeba, jesli jezdzimy spokojnie to ok, ale jesli mamy nerwowy okres albo kilka sytuacji ze trzeba wykorzystac miejsce i turbo chodzi praktycznie non top to jak to jest?? bo dokladnie nie wiem chłodzimy te turbo jakis czas, jak tak to jaki??, mi mówił kumpla ojciec co nie jeden samochód juz przerobił ze 40 sekund to musi postac po takiej jezdzie. ustosunkujcie sie bo nie mam pojecia a czasem zdaży sie ze mam ciężka nogę w mieście.
kiedys w Ibizie Cuprze chyba z 280koni miała :wink: przynajmniej tak wyglądała widziałem taki bajur ze silnik jeszcze przez 3 min chodził już w zamkniętym samochodzie i bez ludzików facet wysiadał kluczyki zabierał a silnik jeszcze pracował :) to dla ludzi chyba którzy sie wszedzie spiesza :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79004 Wysłany: 07 Sty 2008, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
sadoo napisał(a):
silnik jeszcze przez 3 min chodził już w zamkniętym samochodzie i bez ludzików facet wysiadał kluczyki zabierał a silnik jeszcze pracował

jestem ciekaw jak to bylo zrobione bo chyba na biegu go nie zostawial wtedy :P

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79007 Wysłany: 07 Sty 2008, 09:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
W lancerze evo 9 też coś takiego było, timer silnika do chłodzenia turbo, przekręcałeś kluczyk a silnik dalej chodzi, wysiadasz, silnik za 2 min gaśnie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79009 Wysłany: 07 Sty 2008, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax ale jak to dziala ?? mozna zostawic samochod na biegu czy jak ?? :E ciekaw jestem :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79010 Wysłany: 07 Sty 2008, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Nie jestem pewien, bo to w AŚ o tym czytałem jak kiedyś testowali evo9. Myślę, że na biegu jednak nie, choć dało by się to zrobić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79039 Wysłany: 07 Sty 2008, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 42
turbo timer jest odpowiedzialny za to auto musi byc pozostawione na luzie i musi byc zaciagniety hamulec awaryjny w innym wypadku auto zgasnie po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki jeszcze jedno....pozostawiemie pojazdu samochodowego z właczonym silnikiem bez kierowcy jest nagradzane mandatem w wysokosci 50 zł...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79060 Wysłany: 07 Sty 2008, 13:34; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
t0mek napisał(a):
turbo timer jest odpowiedzialny za to auto musi byc pozostawione na luzie i musi byc zaciagniety hamulec awaryjny w innym wypadku auto zgasnie po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki jeszcze jedno....pozostawiemie pojazdu samochodowego z właczonym silnikiem bez kierowcy jest nagradzane mandatem w wysokosci 50 zł...

heh jak na luzie to tak niezbyt ... jednak wolal bym poczekac :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79085 Wysłany: 07 Sty 2008, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Trochę ten przepis na długowieczność turbiny jest nieprecyzyjny.
Ile jest osób, które jadą stale z prędkością 140 km/h przez 400 km (mi się to zdarzyło - komu jeszcze?) i po wyhamowaniu natychmiast wyłączają zapłon?
Przecież zawsze jest chwila po jeździe w trasie na wychłodzenie turbiny, choćby jazda w mieście, dojazd na stację benzynową lub parkowanie - tak żeby zmniejszyć obroty silnika i turbiny.
Co nie zmienia faktu, żeby lepiej silnik poterkotał chwilę na wolnych obrotach :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79087 Wysłany: 07 Sty 2008, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Ciekawe jak Ci to policjant udowodni :D bo zanim wypisze bloczek to auto zgaśnie :P, wiec tu akurat policja nie ma co sie przejmowac, koszt turbo timera firmy greddy z okablowaniem to ok 500-600zł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79094 Wysłany: 07 Sty 2008, 15:58; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
to za te 500-600 zl wole ta chwile poczekac :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79128 Wysłany: 07 Sty 2008, 18:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 42
ja tylko napisałem jakie jest polskie prawo i jakie sa przepisy ostatnio jechałem gietekiem dostał troche po piorach mowie sobie nie gasze bo rozgrzany an maxa wyskoczyłem do sklepu po pifko wychodze a tu juz 2 psy spisuja rejestracje i cos tam notuja...wychodze pyatm co jest a oni własnie wytłumaczyli mi to ze niewolno zostawiac pojazdy samochodowego z właczonym silnikiem bez kierowcy...50zł :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79158 Wysłany: 07 Sty 2008, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
oni własnie wytłumaczyli mi to ze niewolno zostawiac pojazdy samochodowego z właczonym silnikiem bez kierowcy...50zł Evil or Very Mad

trzeba bylo powiedziec ze nie jedziesz sam :) tylko z Panem Bogiem :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79291 Wysłany: 08 Sty 2008, 00:22; 
 Temat postu: Re: Przepis na przedłużenie żywotności turbiny (z konkurencj
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
Cytuj:
Zalecenia dotyczące wyłączania silnika wyposażonego w turbosprężarkę
(silnik o zapłonie samoczynnym)
Po jeździe z dużą prędkością lub długiej podróży, a także w innych przypadkach związanych z dużym obciążeniem silnika, przed
wyłączeniem silnika należy przez określony według poniższego schematu czas pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym.


Jak odbierałem swoją lineę z salonu to dostałem kartkę z informacją jak należy się obchodzić z turbiną.

W skrócie
1) po uruchomieniu odczekać minutę aby ciśnienie oleju wzrosło do nominalnego poziomu
2) zimnego silnika nie obciążać ze względu na zimny olej i gorsze właściwości smarne zgęstniałego oleju
3) po powrocie z trasy, szczególnie gdy jechało się dynamicznie, odczekać na postoju 3 minuty aby turbina zwolniła do nabardziej wolnych obrotów jakie wymusza silnik pracujący na biegu jałowym oraz aby ją wystudzić

Nie wolno jechać szosą 120 km/h i nagle zrobić stopa z wyłączeniem silnika. Trzeba odczekać...
Turbina ma takie same ułożyskowanie jak parowozy na osiach - zwykłe tuleje. Jeśli nagle zabraknie oleju (spadek ciśnienia) wałek turbiny zaczyna się obracać przy dużo gorszym smarowaniu i w połączeniu z wysoką temperaturą oraz wysokimi obrotami może dojśc do uszkodzenia powierzchni trących co w konsekwencji skróci żywotność turbiny.

Z kolei jazda bez powera też raczej zdrowo jej nie wyjdzie, bo wtedy spaliny mają niską temperaturę i na łopatkach zaczyna się osadzać nagar co w końcu może zablokować kierownice łopatek i kiszka.

Ja przestrzegam powyższych zasad konsekwentnie, ale bez zbytniego rygoru. Odpalam motor, ruszam bez gazu (viva diesel :) ) i zanim się wytoczę z garażu (ma 3 poziomy) smarowanie już jest OK.
Gdy wracam z trasy ostatnie 2-3km i tak stoję w korkach lub na światłach więc turbina zdąży ostygnąć i zwolnić.

Jedyne co mnie drażni to fakt, że diesel baaardzo wolno się nagrzewa. 10km to mało aby złapał 90 stopni :( No i podczas mrozów jadę w zimnym samochodzie. No i bardziej męcząca jazda w mieście...

Za to zużycie ropy w mieście - 7,5 litra w korkach po horyzont.
Poza miastem przy ostrej jeździe bez szarżowania 120<v<140 km/h - 5,2 litra.
Przy jeździe emeryckiej 80<v<100 km/h - 4,7 litra
A przy 60-70 km/h to nawet pokazuje 3,7 litra i to przez dłuższy czas.

Wyprzedzanie na 4 biegu to frajda :)

Pzdr
Mirek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79299 Wysłany: 08 Sty 2008, 00:38; 
 Temat postu: Re: Przepis na przedłużenie żywotności turbiny (z konkurencj
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
mireks napisał(a):
10km to mało aby złapał 90 stopni :( No i podczas mrozów jadę w zimnym samochodzie.

Wypróbuj poniższą sztuczkę (o ile nie potrzebujesz odmrozić szyb):
1. Ustaw regulator temperatury na minimum, siłę nawiewów na 2, nawiew na samą przednią szybę.
2. Odpal silnik.
3. Jedź.
4. Regulator temperatury ustaw na pożądaną temperaturę (maksimum?) dopiero jak silnik dotrze do temperatury nominalnej. Ustaw siłę nawiewów i ich kierunek wedle potrzeb.

Wyjaśnienie: silnik nie musi nagrzewać również powietrza idącego do kabiny i tam się znajdującego, przez co szybciej osiąga temperaturę nominalną. Wtedy również i szybciej nagrzejesz wnętrze autka. A temperatura powietrza wiejącego z nawiewów przy ustawieniu na minimum i tak nie jest niższa niż ta na zewnątrz autka.

Oczywiście, jeśli potrzebujesz odmrozić szyby:
1. Ustaw regulator temperatury na maksimum, nawiew na samą przednią szybę. Siłę nawiewu ustaw na 2.
2. Odpal silnik.
3. Ustaw siłę nawiewu na 4.
4. Skrobanie i inne czyszczenie szyb.
5. Jedziemy. Ustaw nawiewy na 2. Możesz regulator temperatury przestawić na środek - silnik szybciej "dojdzie" do nominalnej temperatury, a szyby tak łatwo "nie zajdą" z powrotem.
6. Regulator temperatury ustaw na pożądaną temperaturę (maksimum?) dopiero jak silnik dotrze do temperatury nominalnej. Ustaw siłę nawiewów i ich kierunek wedle potrzeb.

P.S. Ja osobiście mam manualną klimę zawsze włączoną.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79302 Wysłany: 08 Sty 2008, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
michalj

Ale przy mrozach chyba sprężarka się nie załącza ?

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO