|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gr0mitss |
#240761 Wysłany:
15 Kwi 2009, 06:33; Temat postu: Hamulce tylnie - co jest grane?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 12
|
Witam,
Będąc na przeglądzie corocznym wyszedł w kropku następujący problem - tylne hamulce mają straszną różnicę w sile hamowania. Na pierwszy strzał poszedł zapieczony cylinderek, wydawało się że jest po teamcie a na stacji diagnostycznej wyszedł zonk  i dalej to samo było. Drugi strzał to jeden z korektorów siły hamowania do wymiany - niby to pomogło, przegląd wbili w dowód, ale tylnie hamulce były na granicy dobrej pracy (podobno może być tak, że hamulce po wymianie korektora muszę się "dotrzeć").
I teraz pytanie, czy któs ma pomysł co jest grane, dodam ze aktulanie oba tylnie korektory są nowe, przewody hamulcowe i płyn zostały wymienione z ramach kampanii 4400 w listopadzie 2008, bębny i szczęki były wymienianie w 2007 roku, hamulec ręczny działa bez zarzutu, auto przejechało 15000 km od tego czasu??
I dodatkowo jeszcze pytanie - gostek na przeglądzie jak zobaczył robotę "fachowców" po kampanii 4400 chwycił sięza głowę  . Powiedział, że przewody hamulocowe powinny być prostym,i odcinkami, a następnie pokazał jak u mnie są "ładne" pętle porobione - czy miał on rację mówiąc, że tak nie powinno być?? Przy tej okazji "pozdrowienia" dla Ganinexu w Gliwicach - osobiście polecam omijać szerokim łukiem
Z góry dzięki za odpowiedź.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
jls |
#240804 Wysłany:
15 Kwi 2009, 09:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 101
|
Gostek ma rację.
Ogólna zasada przewód jak najkrótszy i prosty. Im dłuższy i bardziej pokręcony przewód, tym większe opory przepływu płynu na odcinku pompa-cylinderki.
Sprawdż jeszcze przewody elastyczne, może one powodują blokowanie przepływu. Mogą być zaciśnięte, lub coś może w nich blokować płyn.
_________________ CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.
|
|
Góra |
|
 |
pers5 |
#241191 Wysłany:
15 Kwi 2009, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 37
|
Tylne przewody metalowe są oryginalnie "zawinięte w pętlę" przy tylnej belce. Nie rozumiem jak można by to zniwelować. Chyba że u ciebie jeszcze coś mechanicy nakombinowali, co wydaje mi się mało możliwe.
A co do nierównej pracy hamulców - też mam ten problem i też nie wiem jak to naprawić. U mnie przy skrajnych położeniach korektora (mam regulowany i ściągnąłem sprężynę żeby zob. co się dzieje) koła tylne nadal hamują zbyt wcześnie.
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#241733 Wysłany:
16 Kwi 2009, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
a pompe hamulcową masz sprawną ?? sprawdzałeś. Moze któraś sekcja nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ja np teraz wymieniam pompe bo mi płyn hamulcowy ucieka do serva 
|
|
Góra |
|
 |
gr0mitss |
#242008 Wysłany:
17 Kwi 2009, 06:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 12
|
Lotos napisał(a): a pompe hamulcową masz sprawną ?? sprawdzałeś. Moze któraś sekcja nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ja np teraz wymieniam pompe bo mi płyn hamulcowy ucieka do serva 
Brałem oczywiście to pod uwagę, ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to mogłaby to być wina pompy lecz wtedy podobno musiałby gdzieś być również wyciek płynu hamulcowego.
|
|
Góra |
|
 |
egon. |
#242026 Wysłany:
17 Kwi 2009, 09:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Pleszew Rejestracja: 01 Kwi 2009, Posty: 19
|
gr0mitss napisał(a): Brałem oczywiście to pod uwagę, ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to mogłaby to być wina pompy lecz wtedy podobno musiałby gdzieś być również wyciek płynu hamulcowego.
A w cale nie koniecznie, awaria pompy nie zawsze (praktycznie zadko) objawia sie wyciekiem płynu 
_________________ Fiat Punto 1,2 SX
Fiat Tipo 2,0 Sedicivalvole + LPG
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#245649 Wysłany:
25 Kwi 2009, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
różnica w sile hamowania może wynikać z zabrudzonych tylnych hamulców, jak mi strzelił cylinderek na bieżni i płyn poleciał na bębny to siła hamowania spadła o ponad 3 razy. Po wymianie cylinderka musiałem szczęki i bęben wyczyścić [odtłuścić] bo nie dawał rady, teraz obydwa jak żyleta. Sama praca hamulców nie przeczyści ich, to pewne. A że szczęki mają chropowatą powierzchnię to straszyli mnie w serwisie, że może być tak, że będę musiał kupić nowe, a te miały zaledwie 3 dni 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|