You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #240761 Wysłany: 15 Kwi 2009, 06:33; 
 Temat postu: Hamulce tylnie - co jest grane??
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 12
Witam,

Będąc na przeglądzie corocznym wyszedł w kropku następujący problem - tylne hamulce mają straszną różnicę w sile hamowania. Na pierwszy strzał poszedł zapieczony cylinderek, wydawało się że jest po teamcie a na stacji diagnostycznej wyszedł zonk :E i dalej to samo było. Drugi strzał to jeden z korektorów siły hamowania do wymiany - niby to pomogło, przegląd wbili w dowód, ale tylnie hamulce były na granicy dobrej pracy (podobno może być tak, że hamulce po wymianie korektora muszę się "dotrzeć").

I teraz pytanie, czy któs ma pomysł co jest grane, dodam ze aktulanie oba tylnie korektory są nowe, przewody hamulcowe i płyn zostały wymienione z ramach kampanii 4400 w listopadzie 2008, bębny i szczęki były wymienianie w 2007 roku, hamulec ręczny działa bez zarzutu, auto przejechało 15000 km od tego czasu??

I dodatkowo jeszcze pytanie - gostek na przeglądzie jak zobaczył robotę "fachowców" po kampanii 4400 chwycił sięza głowę :x . Powiedział, że przewody hamulocowe powinny być prostym,i odcinkami, a następnie pokazał jak u mnie są "ładne" pętle porobione - czy miał on rację mówiąc, że tak nie powinno być?? Przy tej okazji "pozdrowienia" dla Ganinexu w Gliwicach - osobiście polecam omijać szerokim łukiem :>

Z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #240804 Wysłany: 15 Kwi 2009, 09:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 101
Gostek ma rację.
Ogólna zasada przewód jak najkrótszy i prosty. Im dłuższy i bardziej pokręcony przewód, tym większe opory przepływu płynu na odcinku pompa-cylinderki.
Sprawdż jeszcze przewody elastyczne, może one powodują blokowanie przepływu. Mogą być zaciśnięte, lub coś może w nich blokować płyn.

_________________
CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #241191 Wysłany: 15 Kwi 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: opole
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 37
Tylne przewody metalowe są oryginalnie "zawinięte w pętlę" przy tylnej belce. Nie rozumiem jak można by to zniwelować. Chyba że u ciebie jeszcze coś mechanicy nakombinowali, co wydaje mi się mało możliwe.

A co do nierównej pracy hamulców - też mam ten problem i też nie wiem jak to naprawić. U mnie przy skrajnych położeniach korektora (mam regulowany i ściągnąłem sprężynę żeby zob. co się dzieje) koła tylne nadal hamują zbyt wcześnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #241733 Wysłany: 16 Kwi 2009, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
a pompe hamulcową masz sprawną ?? sprawdzałeś. Moze któraś sekcja nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ja np teraz wymieniam pompe bo mi płyn hamulcowy ucieka do serva :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242008 Wysłany: 17 Kwi 2009, 06:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 12
Lotos napisał(a):
a pompe hamulcową masz sprawną ?? sprawdzałeś. Moze któraś sekcja nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ja np teraz wymieniam pompe bo mi płyn hamulcowy ucieka do serva :E


Brałem oczywiście to pod uwagę, ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to mogłaby to być wina pompy lecz wtedy podobno musiałby gdzieś być również wyciek płynu hamulcowego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242026 Wysłany: 17 Kwi 2009, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pleszew
Rejestracja: 01 Kwi 2009,
Posty: 19
gr0mitss napisał(a):
Brałem oczywiście to pod uwagę, ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to mogłaby to być wina pompy lecz wtedy podobno musiałby gdzieś być również wyciek płynu hamulcowego.

A w cale nie koniecznie, awaria pompy nie zawsze (praktycznie zadko) objawia sie wyciekiem płynu ;)

_________________
Fiat Punto 1,2 SX
Fiat Tipo 2,0 Sedicivalvole + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245649 Wysłany: 25 Kwi 2009, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
różnica w sile hamowania może wynikać z zabrudzonych tylnych hamulców, jak mi strzelił cylinderek na bieżni i płyn poleciał na bębny to siła hamowania spadła o ponad 3 razy. Po wymianie cylinderka musiałem szczęki i bęben wyczyścić [odtłuścić] bo nie dawał rady, teraz obydwa jak żyleta. Sama praca hamulców nie przeczyści ich, to pewne. A że szczęki mają chropowatą powierzchnię to straszyli mnie w serwisie, że może być tak, że będę musiał kupić nowe, a te miały zaledwie 3 dni :hahaha:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO