|
Obecny czas: 04 Maj 2024, 17:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TMS |
#257376 Wysłany:
23 Maj 2009, 15:28; Temat postu: hamulce tylne - bębny do wymiany? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
Cześć!
Mam problem z tylnymi hamulcami, prawdopodobnie bębny zakończyły już swój żywot. Zaczęło się od problemów z ręcznym, wymiana linek i podciąganie na maksa już nic nie pomaga,
okładziny są nowe a samoregulatory w krańcowym położeniu. Brak oznak wycieku płynu hamulcowego. Na bębnach widać dość głębokie bruzdy co może świadczyć o ich znacznym zużyciu.
Jestem także na 99% pewny że nikt ich nie wymieniał wcześniej, więc mają za sobą ponad 120 tyś. km i prawie 10 lat!
Zauważyłem też dość znaczny spadek skuteczności hamowania, układ jest odpowietrzony a z przodu nowe tarcze i klocki, zmienione z rok temu.
Dlatego właśnie stawiam na bębny i mam zamiar wymienić. Czy przy okazji warto wymieniać także szczęki, bo mam w sumie nowe i niema na nich śladów zużycia.
Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane
Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
|
|
Lotos |
#257380 Wysłany:
23 Maj 2009, 16:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
mam to samo u siebie (brak recznego)- bębny do wymiany. Koszt 50-60 PLN/sztuke
|
|
Góra |
|
|
cyklista |
#257458 Wysłany:
23 Maj 2009, 20:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Zawsze trzeba szczeki wymieniac przy wymianie bebnów.Ale jesli masz nowe szczeki i jeszcze nie zdazyły sie one wyrobic do tych starych bebnów to mozesz je zostawic.ale musisz sie liczyc ze pierwsze kilkadziesiad kilometrow nie beda one zbyt skutecznie działac.Muszą sie ułozyc i dotrzec do nowych powierzchni bebnów.
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#257483 Wysłany:
23 Maj 2009, 21:35; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
dzięki za odpowiedzi!
no to zmieniam na razie bębny i zobaczę efekty,
mam nadzieję że wreszcie będzie ręczny
|
|
Góra |
|
|
ELX Driver |
#257578 Wysłany:
24 Maj 2009, 12:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice/Deblin Rejestracja: 02 Sty 2008, Posty: 92
|
hehe ja z tym samym problemem zaczynam walke od jutra zobaczymy na ile moj portfel zrobi sie lzejszy
_________________ ...:::Live to Ride:::......:::Ride to Live:::...
Moje kochane Złotko
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#257629 Wysłany:
24 Maj 2009, 14:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
ELX Driver napisał(a): hehe ja z tym samym problemem zaczynam walke od jutra zobaczymy na ile moj portfel zrobi sie lzejszy
bebny w cenie 100 PLN komplet + szczęki TRW 85 PLN albo wloskie PERMAFUSE 80 PLN czyli zmieścisz sie w kwocie ponżej 200 PLN za heble na tył
|
|
Góra |
|
|
RedDevil |
#257639 Wysłany:
24 Maj 2009, 15:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
Mnie tez to czeka w najbliższym czasie na razie wymieniłem tylne amory, gumy i tulejki w przednim zawieszeniu, klocki hamulcowe oraz zestaw naprawczy tylnego prawego wahacza aha no i świece
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
|
ELX Driver |
#257646 Wysłany:
24 Maj 2009, 17:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice/Deblin Rejestracja: 02 Sty 2008, Posty: 92
|
Lotos napisał(a): ELX Driver napisał(a): hehe ja z tym samym problemem zaczynam walke od jutra zobaczymy na ile moj portfel zrobi sie lzejszy bebny w cenie 100 PLN komplet + szczęki TRW 85 PLN albo wloskie PERMAFUSE 80 PLN czyli zmieścisz sie w kwocie ponżej 200 PLN za heble na tył
+ klocki na przod Ferodo Premier okolo 50zl i robocizna bo szczerze nie mam kiedy tego zrobic niestety wiec trzeba isc do znajomego mechanika
_________________ ...:::Live to Ride:::......:::Ride to Live:::...
Moje kochane Złotko
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#258198 Wysłany:
25 Maj 2009, 21:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
hmm no u mnie to będzie nieco drożej, właśnie kupiłem bębny na ebayu
prawie 40 funtów z przesyłką, no ale jak tu o puntko nie dbać
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#258383 Wysłany:
26 Maj 2009, 11:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
ELX Driver napisał(a): Lotos napisał(a): ELX Driver napisał(a): hehe ja z tym samym problemem zaczynam walke od jutra zobaczymy na ile moj portfel zrobi sie lzejszy bebny w cenie 100 PLN komplet + szczęki TRW 85 PLN albo wloskie PERMAFUSE 80 PLN czyli zmieścisz sie w kwocie ponżej 200 PLN za heble na tył + klocki na przod Ferodo Premier okolo 50zl i robocizna bo szczerze nie mam kiedy tego zrobic niestety wiec trzeba isc do znajomego mechanika
ja na przód wstawiłem oryginalne tarcze fiatowskie 90pln komplet i klocki TRW w cenie 50 PLN
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#259997 Wysłany:
30 Maj 2009, 19:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
no bębny założone, ręczny jak żyleta!
no ale przy okazji okazało się że jeden z cylinderków cieknie,
więc jeszcze ta wymiana mnie czeka
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#260126 Wysłany:
31 Maj 2009, 12:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
TMS napisał(a): no bębny założone, ręczny jak żyleta! no ale przy okazji okazało się że jeden z cylinderków cieknie, więc jeszcze ta wymiana mnie czeka
cylinderek 25 PLN jak dobrze pamiętam
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#260162 Wysłany:
31 Maj 2009, 14:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
no nie jest to droga sprawa, dałem 16 funtów za 2 sztuki,
biorąc pod uwagę wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy to
powiedziałbym ze groszowe sprawy,
ciekaw jestem jak mi pójdzie odkręcanie starych, pamiętam że w maluchu
był z tym kłopot, a to przecież podobna konstrukcja
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#260183 Wysłany:
31 Maj 2009, 15:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
TMS napisał(a): no nie jest to droga sprawa, dałem 16 funtów za 2 sztuki, biorąc pod uwagę wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy to powiedziałbym ze groszowe sprawy, ciekaw jestem jak mi pójdzie odkręcanie starych, pamiętam że w maluchu był z tym kłopot, a to przecież podobna konstrukcja
nie ma problemu z odkręceniem
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#260230 Wysłany:
01 Cze 2009, 21:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
no mam nadzieję, jutro się okaże... [ Dodano: 01 Cze 2009 20:47 ]no i zrobione, chociaż nie do końca bo nie obyło się bez atrakcji...
śruby mocujące cylinderek faktycznie poszły bez kłopotu, ale nakrętka mocująca przewód zapieczona na amen!
A że jest mosiężna chyba, to zrobiła się okrągła po paru obrotach klucza
Takich atrakcji nie przewidziałem i niestety zmuszony byłem przełożyć tłoczki z nowego cylinderka do starego korpusu.
Mam nadzieję że nie będzie ciekło, sprawdzę za kilka dni jak w środku wygląda, jak nie pomoże to kupię przewód hamulcowy i zrobię porządnie,
ech ten Fiat, zawsze pełen niespodzianek
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#262744 Wysłany:
08 Cze 2009, 15:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Czy ktos mógłby mi odpowiedziec na pytanie, czy bebny z punta II pasują do punta I. Czy wszystko jest takie same.
|
|
Góra |
|
|
TMS |
#262860 Wysłany:
08 Cze 2009, 21:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Dudley/UK Rejestracja: 10 Lis 2007, Posty: 32
|
w opisie aukcji na której kupowałem swoje bębny byłą informacja że jest to tak jakby fiatowski standard czyli 180 mm i pasują do Punto I, II, Panda, Doblo i nawet Brawo/Brawa. Zatem wydaje mi się że będą pasować,
dla 100% pewnosci zapytaj w jakimś sklepie i tyle
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|