You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #308938 Wysłany: 16 Lis 2009, 23:37; 
 Temat postu: Zbyt mocno hamuje Tył.Dlaczego???
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wielkopolska
Rejestracja: 09 Paź 2009,
Posty: 18
Witam maniaków. Pisze z prośbą o zdiagnozowanie usterki...Codziennie rano gdy odpalę i ruszam zimnym autkiem, zaraz po pierwszym hamowaniu hamuje mi tylne prawe koło, po przejechaniu kilku km. i kilku hamowaniach wszystko wraca do normalności i hamuje przód i lekko tył. Wiem napewno, że mam do wymiany tarcze i klocki ale czy to by było przyczyną hamowani na zimnym tylnego prawego koła.
Pozdrawiam






Góra
 Profil  
 

 
 Post #308939 Wysłany: 16 Lis 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
pewnie zaciagasz na noc reczny, po prostu szczeki nie odpuszczaja

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308965 Wysłany: 17 Lis 2009, 01:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wielkopolska
Rejestracja: 09 Paź 2009,
Posty: 18
No właśnie że nawet jak nie zaciągam to po nocy mi przychamowuje mocniej to tylne prawe koło, ale musze i tak zajżęć to tych szczęk.Ciekawe czy wogóle ktoś kiedyś tam zaglądał, bo przód fatalnie wygląda.Pozdrówka
\


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308966 Wysłany: 17 Lis 2009, 01:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
martiii: a skąd wiesz które koło mocniej hamuje? Bo sorki, ale tak z wnętrza to raczej cięzko wyczuć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308968 Wysłany: 17 Lis 2009, 01:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Niby czemu? Jak miałem za bardzo naciągniętą linkę ręcznego na prawym kole to prawy tył potrafił na ręcznym bardziej "usiąść" niż lewy. Tak więc da się wyczuć.

martiii, od jakiego czasu tak się dzieję? Czy nie masz problemu z grzejącym się prawym kołem?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308971 Wysłany: 17 Lis 2009, 01:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Jak miałem za bardzo naciągniętą linkę ręcznego na prawym kole to prawy tył potrafił na ręcznym bardziej "usiąść" niż lewy

No niby tak, ale ciekaw jestem co w tym przypadku wskazuje na dane koło.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308989 Wysłany: 17 Lis 2009, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wielkopolska
Rejestracja: 09 Paź 2009,
Posty: 18
Panowie więc tak, wsiadamy do autka wyjeżdzamy na droge z rana i hamuje pedałem przed skrzyżowanie a tu nagle tylne prawe koło hamuje z całej siły i sie blokuje.Więc przód hamuje bardzo lekko a tamto koło z całej siły, dopiero po przejechaniu i kilkunastu razach hamowania wszystko wraca do normy.Ostatnio musiałem szybko z rana zahamować bo jechałem do pracy i na sliskiej nawierzchni zblokowało sie włąsnie to koło i wywinołem bączka.Strach w oczach heehhe, teraz idzie zima, ale pierwsze co trzeba zajrzeć do szczęk, jakiś mechanizm który z rana jest zimny musi sie chyba blokować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308991 Wysłany: 17 Lis 2009, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
martiii: może pękły te sprężynki, które mają przyciągać do siebie szczęki?
Obejrzyj mechanizm.
I nie pisz z pogrubieniem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309003 Wysłany: 17 Lis 2009, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wielkopolska
Rejestracja: 09 Paź 2009,
Posty: 18
Z tym pogrubieniem chciałem się wyróżnic hehe. żartuje okej.No musze to cholerstwo rozebrać i zajrzeć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309005 Wysłany: 17 Lis 2009, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Jeśli kręcisz bączki to nie z powodu jednej strony a dwóch. Tak więc sprawdź dokładnie co masz namieszane z tymi hamulcami.
I powiedz od kiedy tak się dzieje.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309203 Wysłany: 17 Lis 2009, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 122
Może poprostu gdy auto stoi na dworze to powierzchownie rdza na bębny wchodzi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309217 Wysłany: 17 Lis 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
dzikidaniel napisał(a):
Jeśli kręcisz bączki to nie z powodu jednej strony a dwóch. Tak więc sprawdź dokładnie co masz namieszane z tymi hamulcami.
I powiedz od kiedy tak się dzieje.

przy zablokowanym jednym kole, sytuacja bedzie podobna

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309242 Wysłany: 18 Lis 2009, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Nie będzie. Gwarantuję Ci. No chyba że specjalnie ale też ciężko. To jeszcze nie zima.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309422 Wysłany: 18 Lis 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Dopóki nie zwalisz bębna w tym kole to nie ma co gdybać.


Góra
  
 
 
 Post #309425 Wysłany: 18 Lis 2009, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Jeśli w bębnie wszystko jest OK (łącznie ze sprawdzeniem, czy tłoczki chodzą swobodnie :> ), to sprawdź linkę ham. ręcznego - czasem jak przyrdzewieje, to nie pozwala na cofnięcie się szczęk :E
Albo korektor siły hamowania masz padnięty :?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309523 Wysłany: 18 Lis 2009, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: opole
Rejestracja: 03 Sty 2008,
Posty: 37
Niesprawny korektor potrafi nieźle namieszać w układzie hamulcowym. Zazwyczaj jest zapieczony. Sprawdź czy sprężyna jest w ogóle naciągnięta. U mnie pomogło lanie wd-40 - kilkanaście razy oraz zdzielenie młotkiem w masywną część korektora - zaczął pracować :D
No, ale przede wszystkim szczęki hamulcowe muszą być OK.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309692 Wysłany: 19 Lis 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
to pewnie w tym drugim kole masz zawalony syfem cylinderek hamulcowy i za słabo hamuje


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO