|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 11:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BobMF |
#89064 Wysłany:
06 Lut 2008, 17:13; Temat postu: Awaria tylnych hamulców-bembny [szybka pomoc mile widziana] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Heja, dziś rozebrałem tylne bembny celem sprawdzenia stanu okładzin i samych bembnów, okładziny do wymiany, ale mam wyciek przy cylinderkach i okładziny nie wracają [pomimo ściśnięcia tłoczków].
Pytania następujące:
- zapewne wymiana cylinderków ??
- czy mechanizm [brak powrotu] jest do naprawy czy do wymiany ??
Proszę o szybkie sugestie gdyż garaż mam do soboty a auto na kołkach [tymczasem zajmę się innymi pierdółkami]
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
|
|
Tezet1956 |
#89147 Wysłany:
06 Lut 2008, 20:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
BobMF napisał(a): okładziny nie wracają [pomimo ściśnięcia tłoczków]
Okładziny cofają się w prawie niewidocznym zakresie, bo tak nakazują samoregulatory. Jak funkcjonuje zwalanianie hamulca możesz sprawdzić z założonym bębnem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#89249 Wysłany:
06 Lut 2008, 22:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
tylko, że pomimo wyjechanych maxymalnie okładzin, bembnów nie mogę założych bo nie chcą wrócić.
jak wcześniej sprawdzałem ręczny to widać było ruch, przy sprawdzeniu nożnego już nie wróciły... czyli gdybym miał teraz nówki okładziny to nie mogę sobie wyobrazić jak tam założę bembny
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
STax |
#89272 Wysłany:
06 Lut 2008, 23:14; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Ja też miałem podobny problem przy wymianie szczęk, ale jakoś pamiętam, że we dwoch z tatą to upchnęliśmy, chociaż masakrycznie ciężko było. Pamiętam też, że nawet ściągnąć bęben było trudno...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#89278 Wysłany:
06 Lut 2008, 23:24; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#89303 Wysłany:
07 Lut 2008, 00:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Szczęki rozepchane bez bębna trudno jest zsunąć, bo jest potrzebna znaczna siła na przepchnięcie samoregulatorów w inne miejsce. Trzeba się mocno natrudzić i jeszcze pilnować, żeby nie pokaleczyć okładzin.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#89382 Wysłany:
07 Lut 2008, 15:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
BĘBNY HAMULCE
Polszczyzna Chińszczyzna
wracając do tematu, to idę właśnie do garażu i będę się głowił i siłował, przestudiowałem schemat i jeśli nie dam rady to rozbiorę na części pierwsze
ale mam jeszcze takie pytanko, czy mechanizm cylinderków nie powinien być przykręcany ?? bo jak patrzyłem na All... to są do kupienia a ja mam jakieś SPAWY [ Dodano: 07 Lut 2008 15:01 ]na szczęście to tylko korozja i brud, a nie spawy - UFF
rozebrałem i faktycznie, samoregulatory jak są złożone to trzeba się siłować, jak są luźne to raz dwa się ściska.
Za godzinę jadę do sklepów i mam nadzieję, że będą mieli cylinderki
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#89415 Wysłany:
07 Lut 2008, 15:29; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#89571 Wysłany:
10 Lut 2008, 03:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
tak też zrobię [zrobiłem], narazie wszystko rozebrane, wyczyszczone i czeka do jutra na cylinderki bo dopiero zamówione, a syf straszliwy był [ Dodano: 10 Lut 2008 03:00 ]No to czas na podsumowanie, nie obeszło się bez warsztatu gdzie robili 3h.
Jak już dostałem cylinderki to ... za ch...olerę nie mogłem odkręcić przewodów, no i widać że ktoś już prubował to robić wcześniej bo sruby były zjechane. No to znów do sklepu po przewody [były 2 ostatnie], powrót i kolejny raz ZONK. Krok dalej i zapieczona śruba pomiędzy przewodem gumowym a tym stalowym. A że już było po 18ej godzinie to flaszeczka i kilka browarków pomogło ukoić nerwy. Następnego dnia z rana 2km do warsztatu z działającym jedynie ręcznym - i to teżnie do końca bo z prawej strony miałem szczęki zalane płynem hamulcowym z niewymienionych cylinderków - ale 90 km/h było .
Ale jest już GIT, przy okazji wymieniłem płyn bo był już stary, znaczy już go w sumie nie było.
A przy okazji pytanie, założyłem te przewody, są miedziane i nie są niczym osłonięte. Czy wystarczy, że je sprajem psiknę [ewentualnie temperaturoodpornym]??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|