|
Obecny czas: 20 Cze 2025, 21:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adam88 |
#131581 Wysłany:
03 Cze 2008, 11:43; Temat postu: Luzy na kierownicy |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 237
|
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Punto 1.2 ELX od kilku dni.
Mam pewien problem - przy wjechaniu na nierówny teren, dziury itd wyczuwam luzy na kierownicy (i delikatne stuki) nie chce rozbierać połowy samochodu.
Co jest główna przyczyna ? I od czego mam zacząć ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#131592 Wysłany:
03 Cze 2008, 12:57; Temat postu: |
|
|
Na początek gałki kierownicze, to wyeliminuje stuki. Jeśli luzy zostaną to wymiana łożysk w przekładni kierowniczej, czyli jej regeneracja.
Warto też sprawdzić wszystkie silentbloki mocujące wahacze i stabilizator. Luzy na gumach = stuki podczas jazdy.
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#131678 Wysłany:
03 Cze 2008, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Cytuj: Na początek gałki kierownicze

_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#131690 Wysłany:
03 Cze 2008, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Witam  Więc tak najpierw powiedz czy masz wspomaganie? Póżniej proponował bym sprawdzić krzyżaki na dolnym wałku kierowniczym. Mogą być już wybite i powodować luz ale nie w przekładni kierowniczej tylko na policzeniu kierownica -maglownica. Warto sprawdzić też luz w samej przekładni kierowniczej. Jeżeli nie jest on stosunkowo duży to nie ma się czym przejmować. Ale jeżeli jest spory to tak jak kolega mrider napisał kupujesz zestaw regeneracyjny przekładni kierowniczej i można to zrobić. Wymieniasz łożysko igiełkowe i 2 plastikowe tuleje koszt nie powinien być spory. Krzyżaki na wałku tez można zregenerować. Kupuje się takie gotowe cena za sztukę to 25 zł. Ale wymiana ich nie jest dość prosta. Warto sprawdzić tuleje metalowo gumowe na wahaczach. Pozdrawiam 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
adam88 |
#131834 Wysłany:
04 Cze 2008, 08:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 237
|
Gumy silenblocków i tak wymienię za kilka dni na zapas.
A mam wspomaganie kierownicy. Luz podczas jazdy jest nie wyczuwalny ale gdy jadę drogą polną (dojazd do pracy) to kierownicą telepocze.
Czytałem a poradniku Auto Świata, że profilaktycznie można wymienić na regenerowaną maglownicę.
Na szczęście mogę wymienić sam wszystko bo trochę się znam na mechanice a poza tym ojciec jest specem od Fiatów, więc na pewno wymiana mniej by mnie wyniosła.
_________________
Fiat Punto I 1.2 ELX 75 KM - kolor "Blue Midnigth" - to jest to -
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|