You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 21:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #131581 Wysłany: 03 Cze 2008, 11:43; 
 Temat postu: Luzy na kierownicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 03 Cze 2008,
Posty: 237
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Punto 1.2 ELX od kilku dni.

Mam pewien problem - przy wjechaniu na nierówny teren, dziury itd wyczuwam luzy na kierownicy (i delikatne stuki) nie chce rozbierać połowy samochodu.

Co jest główna przyczyna ? I od czego mam zacząć ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #131592 Wysłany: 03 Cze 2008, 12:57; 
 Temat postu:
Na początek gałki kierownicze, to wyeliminuje stuki. Jeśli luzy zostaną to wymiana łożysk w przekładni kierowniczej, czyli jej regeneracja.
Warto też sprawdzić wszystkie silentbloki mocujące wahacze i stabilizator. Luzy na gumach = stuki podczas jazdy.


Góra
  
 
 
 Post #131678 Wysłany: 03 Cze 2008, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Cytuj:
Na początek gałki kierownicze


:?:

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131690 Wysłany: 03 Cze 2008, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
Witam :) Więc tak najpierw powiedz czy masz wspomaganie? Póżniej proponował bym sprawdzić krzyżaki na dolnym wałku kierowniczym. Mogą być już wybite i powodować luz ale nie w przekładni kierowniczej tylko na policzeniu kierownica -maglownica. Warto sprawdzić też luz w samej przekładni kierowniczej. Jeżeli nie jest on stosunkowo duży to nie ma się czym przejmować. Ale jeżeli jest spory to tak jak kolega mrider napisał kupujesz zestaw regeneracyjny przekładni kierowniczej i można to zrobić. Wymieniasz łożysko igiełkowe i 2 plastikowe tuleje koszt nie powinien być spory. Krzyżaki na wałku tez można zregenerować. Kupuje się takie gotowe cena za sztukę to 25 zł. Ale wymiana ich nie jest dość prosta. Warto sprawdzić tuleje metalowo gumowe na wahaczach. Pozdrawiam :lol:

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131834 Wysłany: 04 Cze 2008, 08:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 03 Cze 2008,
Posty: 237
Gumy silenblocków i tak wymienię za kilka dni na zapas.

A mam wspomaganie kierownicy. Luz podczas jazdy jest nie wyczuwalny ale gdy jadę drogą polną (dojazd do pracy) to kierownicą telepocze.

Czytałem a poradniku Auto Świata, że profilaktycznie można wymienić na regenerowaną maglownicę.

Na szczęście mogę wymienić sam wszystko bo trochę się znam na mechanice a poza tym ojciec jest specem od Fiatów, więc na pewno wymiana mniej by mnie wyniosła.

_________________
Image

Fiat Punto I 1.2 ELX 75 KM - kolor "Blue Midnigth" - to jest to -


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO