Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Układ kierowniczy - luz
http://fiatpunto.com.pl/topic15362.html
Strona 1 z 1

Autor:  HIPER [ 26 Kwi 2009, 00:36 ]
Temat postu:  Układ kierowniczy - luz

witam...

Ostatnio zmieniałem oponki z zimowych na letnie i miałem samochodzik na podnośniku. Postanowiłem sprawdzić czemu czasem przednie zawieszenie stuka. Zdiagnozowałem że występuje luz "w poziomie", ale troszkę nietypowy bo:

- gałki wymienione
- wahacze nowe
- gumy od drążka stabilizującego wymienione
- łożysko OK

luz był wyczuwalny na układzie kierowniczym, a konkretnie na końcówce drążka ale po stronie układu kierowniczego - na łączeniu schowanym pod osłoną gumową. . Niestety miałem samochód zbyt krótko w powietrzu aby to ocenić dokładnie. Jedyne co jeszcze zdążyłem zauważyć to to że od strony pasażera luz ten jest wyczuwalny, natomiast po stronie kierowcy jakby mniej.

Moje pytanie jest takie:

1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ?
2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne?
3. Jakaś orientacyjna cena ?
4. Co z tym można zrobić ?

Autor:  Kodako [ 26 Kwi 2009, 01:11 ]
Temat postu: 

HIPER ja mam Punto MkI więc chyba za bardzo nie różni się od dwójki, powiem Ci że mam ten sam problem też mam jakiś luz w układzie kierowniczym, tylko u mnie prawdopodobnie jest do wymiany przekładnia kierownicza :?

Autor:  mrider [ 26 Kwi 2009, 01:43 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Moje pytanie jest takie:

1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ?
2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne?
3. Jakaś orientacyjna cena ?
4. Co z tym można zrobić ?


1. Tak, jest kasator luzów automatyczny. Eliminuje on luzy listwy zębatej.
2. Końcówki drążków jak i same drążki (zakończone przegubami kulistymi, przykręcone do listwy zębatej) są wymienne.
3. Nie mam pojęcia ile kosztują drążki, łożysko górne o którym mowa poniżej to koszt ok 60-80zł.
4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.

Autor:  HIPER [ 26 Kwi 2009, 10:20 ]
Temat postu: 

Cytuj:
4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.



mrider - czy mogę ten luz sprawdzić odkręcając krzyżak kolumny kierownicy i spróbować poruszać wałkiem ślimaka ?

Ja bym bardziej się kierował luzem na drążku (listwa <-> drążek), gdyż w przypadku luzu na listwie było by po obu stronach symetrycznie, choć mogę się mylić. Taka czy owak muszę wyciągnąć cały układ kierowniczy na warsztat... ?

masz może jakieś manuale rozbierania tego układu ?

Dodam tylko że podczas skrętów w prawo/lewo kierownicom na postoju nie odczuwam luzu ani stuków. Słychać je podczas wolnej jazdy po nierównościach.. wtedy ewidentnie słychać stukanie po drążkach.

Autor:  dreszka [ 04 Maj 2009, 10:39 ]
Temat postu:  wymiana przekładni

Czy ktoś wie jak wymienić całą przekładnie - chodzi mi głównie czy wyciąga ją się do góry i jak jest mocowana przy wejściu do wnętrza samochodu

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/