Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Układ kierowniczy - luz http://fiatpunto.com.pl/topic15362.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | HIPER [ 26 Kwi 2009, 00:36 ] |
Temat postu: | Układ kierowniczy - luz |
witam... Ostatnio zmieniałem oponki z zimowych na letnie i miałem samochodzik na podnośniku. Postanowiłem sprawdzić czemu czasem przednie zawieszenie stuka. Zdiagnozowałem że występuje luz "w poziomie", ale troszkę nietypowy bo: - gałki wymienione - wahacze nowe - gumy od drążka stabilizującego wymienione - łożysko OK luz był wyczuwalny na układzie kierowniczym, a konkretnie na końcówce drążka ale po stronie układu kierowniczego - na łączeniu schowanym pod osłoną gumową. . Niestety miałem samochód zbyt krótko w powietrzu aby to ocenić dokładnie. Jedyne co jeszcze zdążyłem zauważyć to to że od strony pasażera luz ten jest wyczuwalny, natomiast po stronie kierowcy jakby mniej. Moje pytanie jest takie: 1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ? 2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne? 3. Jakaś orientacyjna cena ? 4. Co z tym można zrobić ? |
Autor: | Kodako [ 26 Kwi 2009, 01:11 ] |
Temat postu: | |
HIPER ja mam Punto MkI więc chyba za bardzo nie różni się od dwójki, powiem Ci że mam ten sam problem też mam jakiś luz w układzie kierowniczym, tylko u mnie prawdopodobnie jest do wymiany przekładnia kierownicza |
Autor: | mrider [ 26 Kwi 2009, 01:43 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Moje pytanie jest takie:
1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ? 2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne? 3. Jakaś orientacyjna cena ? 4. Co z tym można zrobić ? 1. Tak, jest kasator luzów automatyczny. Eliminuje on luzy listwy zębatej. 2. Końcówki drążków jak i same drążki (zakończone przegubami kulistymi, przykręcone do listwy zębatej) są wymienne. 3. Nie mam pojęcia ile kosztują drążki, łożysko górne o którym mowa poniżej to koszt ok 60-80zł. 4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości. |
Autor: | HIPER [ 26 Kwi 2009, 10:20 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: 4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.
mrider - czy mogę ten luz sprawdzić odkręcając krzyżak kolumny kierownicy i spróbować poruszać wałkiem ślimaka ? Ja bym bardziej się kierował luzem na drążku (listwa <-> drążek), gdyż w przypadku luzu na listwie było by po obu stronach symetrycznie, choć mogę się mylić. Taka czy owak muszę wyciągnąć cały układ kierowniczy na warsztat... ? masz może jakieś manuale rozbierania tego układu ? Dodam tylko że podczas skrętów w prawo/lewo kierownicom na postoju nie odczuwam luzu ani stuków. Słychać je podczas wolnej jazdy po nierównościach.. wtedy ewidentnie słychać stukanie po drążkach. |
Autor: | dreszka [ 04 Maj 2009, 10:39 ] |
Temat postu: | wymiana przekładni |
Czy ktoś wie jak wymienić całą przekładnie - chodzi mi głównie czy wyciąga ją się do góry i jak jest mocowana przy wejściu do wnętrza samochodu |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |