Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
http://fiatpunto.com.pl/topic1114.html
Strona 1 z 42

Autor:  gacol;] [ 11 Kwi 2007, 21:03 ]
Temat postu:  Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]

Naprawa wspomagania
Wymiana centralki, silniczka i kolumny

----------------------
Witam
Mam problem ze wspomaganiem a mianowicie podczas kręcenia kierownicą do oporu wyłącza się całkowicie wspomaganie. Czego to może być przyczyna? Samochód to punto II 2000 1.2 8v 60km.

Autor:  meti [ 11 Kwi 2007, 22:55 ]
Temat postu: 

System wyłacza wspomaganie wtedy i tylko wtedy kiedy uzna silniczek elektrycznego wsp. za przegrzany/przeciążony :) Wyłącza sie wspomaganie el. CITY mam rozumieć :?: :P

Autor:  gacol;] [ 12 Kwi 2007, 08:19 ]
Temat postu: 

Nie. Wyłącza spomaganie zwykłe i CITY. A dzisiaj kierownica chodziła tak że nawet z garażu nie wyjechałem

Autor:  meti [ 12 Kwi 2007, 13:19 ]
Temat postu: 

W takim razie to problem z pompą hudrauliczną od wsp. :x

Autor:  dymny [ 12 Kwi 2007, 16:06 ]
Temat postu: 

Meti zastanow sie co ty piszesz? jak pompa? w punto masz wspomaganie elektryczne- silnik elektryczny :!:
moim zdaniem to albo czujnik momentu lub poczatek konca silnika wspomagania

Autor:  meti [ 12 Kwi 2007, 17:13 ]
Temat postu: 

dymny napisał(a):
Meti zastanow sie co ty piszesz? jak pompa? w punto masz wspomaganie elektryczne- silnik elektryczny Exclamation
moim zdaniem to albo czujnik momentu lub poczatek konca silnika wspomagania


W Punto II masz wspomaganie hydrauliczno-elektryczne :oops: Jak masz wyłączona funkcje CITY to wtedy masz wspomaganie hydrauliczne, a jak włączysz funkcję CITY to wtedy włącza sie silnik elektryczny i masz wsp. hydrauliczne + elektryczne :) Wiec w PII jest i pompa i silnik el. do wspomagania :) Na samym wsp. elektrycznym jest np. SC Sporting 1.1 i tak sie skłąda że testowałem to SC i na samym wsp. el. ciężko sie kręci :roll: Jeszcze sprawdze to wspomaganie w instrukcji Punciaka II :D Ja na szczeście nie mam problemów, bo nie mam wspomagania i mój samochodzik bez wsp. świetnie sie prowadzi :P

Autor:  ipIV [ 12 Kwi 2007, 17:17 ]
Temat postu: 

Teraz to mi zrobiliście mix w głowie z tego co ja wiem punto II ma Tylko elektryczne :hmm:
I dalej tak twierdzę ;D

Autor:  dymny [ 12 Kwi 2007, 17:26 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Punto II masz wspomaganie hydrauliczno-elektryczne Jak masz wyłączona funkcje CITY to wtedy masz wspomaganie hydrauliczne, a jak włączysz funkcję CITY to wtedy włącza sie silnik elektryczny i masz wsp. hydrauliczne + elektryczne Wiec w PII jest i pompa i silnik el. do wspomagania Na samym wsp. elektrycznym jest np. SC Sporting 1.1 i tak sie skłąda że testowałem to SC i na samym wsp. el. ciężko sie kręci Jeszcze sprawdze to wspomaganie w instrukcji Punciaka II Ja na szczeście nie mam problemów, bo nie mam wspomagania i mój samochodzik bez wsp. świetnie sie prowadzi


Sorki ale to najwieksza bzdura jaka slyszalem-kto ci naopowaiadal takie bajki?
:respect: , jakie elektrohydrauliczne? gdzie niby masz pompe hydrauliczna wspomagania?

Jest jeden silnik elektryczny przy kierownicy i tyle :!: wspomaganie jest elektryczne, a przycisk city zwieksza sile wspomagania o 30-50%

Autor:  meti [ 12 Kwi 2007, 17:35 ]
Temat postu: 

Instrukcja faktycznie pisze o wspomaganiu el. Dualdrive związanym z funkcją CITY to jest wiadome :) A w dziale ukł. kierowniczy piszą o 2 rodzajach wspomagania zamontowanym na żądanie :) Nie mam wspomagania, wiec nie zobacze u siebie jak to jest, ale powiem jedno - Ci co mają wspomaganie niech zobaczą czy mają pompe do wspomagania i czy jest zbiorniczek wyrównawczy do pompy wspomagania ?? Zbiorniczek taki jest zazwyczaj wilności ok 15 cm. :D Zawsze wydawało mi sie że silniczek el. jest tylko do funkcji CITY, a jak funkcja CITY jest WYŁĄCZONA to jest samo wsp. hydrauliczne, ale nie będe sie sprzeczał......może i w Punciaku II jest samo wsp. elektryczne 8) Ja tam nie mam wspomagania i jezdzi sie świtenie :wink: :lol:


gacol;] napisał(a):
Witam
Mam problem ze wspomaganiem a mianowicie podczas kręcenia kierownicą do oporu wyłącza się całkowicie wspomaganie. Czego to może być przyczyna? Samochód to punto II 2000 1.2 8v 60km.


Instrukcja pisze wyraznie o usztywnieniu wsp. podczas przeciążenia np. na parkingu - ma to chronić silnik przed przegrzaniem, jak tobie całokowicie pada wspomaganie i masz awarię silnika el. to powinna świecić sie kontrolka awarii wspomagania, jak kontrolka sie nie świeci to mieże coś z centralką, czujnikami itp. posprawdzaj wszystko :roll:

Autor:  ipIV [ 12 Kwi 2007, 17:38 ]
Temat postu: 

A to w takim razie powiedz gdzie się wlewa płyn hydrauliczny :> Bo ten w porównaniu z hamulcowym zużywa się dużo szybciej :>

Autor:  dymny [ 12 Kwi 2007, 17:41 ]
Temat postu: 

Taka jest prawda- jest tylko wsp. elektryczne.

A to prawda ze przy przeciazeniu ukladu zmniejsza sie sila wspomagania, ale podejzewam ze nie w tym przypadku- dokladny wynik da podpiecie w ASo pod examiner, bo kontrolki nie zawsze swieca sie kiedy trzeba.

Autor:  Basti [ 12 Kwi 2007, 17:49 ]
Temat postu: 

gacol;] Przypuszczalnie zaczyna się koniec silnika wspomagania :/ Oczywiście jest w silniku wsp. układ zabezpieczający, które zadaniem jest wył. wsp. przy jego przeciążeniu i przegrzaniu. Jednak w Twoim przypadku wydaje mi się, że objawy są za często i wnet może się okazać, że już poprostu padnie całkiem :/

meti Mam prośbe aby przy doradzaniu być pewnym swoich wypowiedzi. Takie pomoganie w przypuszczeniach może komuś kiedyś jeszcze bardziej zaszkodzić niż pomóc :/ I w Punto jest tylko wspomaganie lektryczne :roll:

dymny Jak najbardziej masz racje :)

Autor:  meti [ 12 Kwi 2007, 19:32 ]
Temat postu: 

ok ok :) Może i jest samo elektryczne, nie mam wspomagania w swoim Punciaku i nie byłem pewien, wydawało mi sie że jest hudrauliczno-elektryczne jak np. w VW Polo :) Ale zawsze staram sie pomaga innym, nie byłem pewien czy w Punciaku jest samo elektryczne, czy hydrauliczno-elekrtyczne :lol: A jak już jesteśmy przy temacie wspomagania, to ile kosztowałoby założenie wspomagania w miom Punciaku :?: ASO zaśpiewało mi kiedyś za silnik + założenie 2000 PLN, jak mam wywalić 2000 PLN za wsp. to wole mieć ciężej na parkingu, a pewniej na trasie, bo bez wsp. bardziej "czuć" drogę np. jak jest ślisko/gołoledz :) Pozdrawiam wszystkich :wink:

Autor:  dymny [ 12 Kwi 2007, 19:43 ]
Temat postu: 

meti napisał(a):
ASO zaśpiewało mi kiedyś za silnik + założenie 2000 PLN, jak mam wywalić 2000 PLN za wsp. to wole mieć ciężej na parkingu, a pewniej na trasie, bo bez wsp. bardziej "czuć" drogę np. jak jest ślisko/gołoledz Pozdrawiam wszystkich


Cena normalna jak na ASO gdybys cos pokombinowal z uzywanymi czesciami to byloby taniej ,ale zapewne trudno bedzie ci znalesc mechanika ktory sie tego podejmie.
Z zakladaniem wspomagania jest podobnie jak z zakladaniem klimy- niby mozna ale to droga przyjemnosci i skompilkowana.
A ztym czuciem drogi na wspomaganiu nie jest tak zle :lol:

Autor:  ipIV [ 12 Kwi 2007, 21:29 ]
Temat postu: 

Cytuj:
A ztym czuciem drogi na wspomaganiu nie jest tak zle

Ale wolałbym te wspomaganie z GP ;D Trochę ciężej jak jest city off 0) ;)

Autor:  gacol;] [ 13 Kwi 2007, 08:33 ]
Temat postu: 

Basti napisał(a):
gacol;] Przypuszczalnie zaczyna się koniec silnika wspomagania Oczywiście jest w silniku wsp. układ zabezpieczający, które zadaniem jest wył. wsp. przy jego przeciążeniu i przegrzaniu. Jednak w Twoim przypadku wydaje mi się, że objawy są za często i wnet może się okazać, że już poprostu padnie całkiem


Znalazłem na allegro silniczek z punto II FL bedzie on pasował? Mi się wydaje że raczej tak ale wole się upewnić

Autor:  dymny [ 13 Kwi 2007, 10:24 ]
Temat postu: 

gacol;] napisał(a):
Znalazłem na allegro silniczek z punto II FL bedzie on pasował? Mi się wydaje że raczej tak ale wole się upewnić


Nie, wspomaganie w FL niby takie samo ale inne 8)

Autor:  gacol;] [ 13 Kwi 2007, 15:51 ]
Temat postu: 

na 100% nie podejdzie?? Czym się one mniej więcej różnią

[ Dodano: 13 Kwi 2007 14:56 ]
Ile w ASO kosztuje sam silnik?

Autor:  Basti [ 13 Kwi 2007, 18:56 ]
Temat postu: 

KATEGORYCZNIE NIE WOLNO PODMIENAĆ ELEMENTÓW SKLADOWYCH układu mk2<-> fl a w szczególności silnika i centrali bo wiaze sie to z natychmiastowym ich uszkodzeniem.

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup odpowiedniego silnika. Może warto jeszcze poszukać na Allegro - ale tam sprzedający nie zawsze wie czy sprzedaje z MKII czy z MKIIFL. Może jednak lepiej podjechać do ASO. Jak będę w domku to sprawdze w ePerku jaki jest orientacyjny koszt silnika ;)

Autor:  ipIV [ 13 Kwi 2007, 21:37 ]
Temat postu: 

do tego dochodzi mały szczegół - kawałek deski rozdzielczej - inna osłona bezpieczników.
Silnik swoje zajmuje ;D
Image

Autor:  Tusia [ 19 Kwi 2007, 21:24 ]
Temat postu: 

kurcze a ja wczoraj kupiłam takie samo punto i dzisiaj wsiadłam do pierwszej nim jazdy ( wczoraj w komisie przejechał się nim mój mąż), jako że wczoraj odebrałam prawo jazdy bałam się.I zonk - w/g mnie on nie posiada wspomagania a jak wół było napisane, że ma i facet w komisie pewnie twierdził, że ma tylko Punto ma jakieś gorsze.Uczyłam się jeżdźić na Corsach ze wspomaganiem i gdy dzisiaj w Punto parkowałam przeżyłam szok!!!On nie ma wspomagania...bardzo ciężko było...Jak to jest z tym wspomaganiem, guzika city nie posiada - czy to znaczzy że nie ma wspomagania i wprowadzono nas w błąd???

Autor:  ipIV [ 19 Kwi 2007, 21:33 ]
Temat postu: 

Tusia napisał(a):
kurcze a ja wczoraj kupiłam takie samo punto i dzisiaj wsiadłam do pierwszej nim jazdy ( wczoraj w komisie przejechał się nim mój mąż), jako że wczoraj odebrałam prawo jazdy bałam się.I zonk - w/g mnie on nie posiada wspomagania a jak wół było napisane, że ma i facet w komisie pewnie twierdził, że ma tylko Punto ma jakieś gorsze.Uczyłam się jeżdźić na Corsach ze wspomaganiem i gdy dzisiaj w Punto parkowałam przeżyłam szok!!!On nie ma wspomagania...bardzo ciężko było...Jak to jest z tym wspomaganiem, guzika city nie posiada - czy to znaczzy że nie ma wspomagania i wprowadzono nas w błąd???


Witamy kobietę :)

Jesli punto ma wspomaganie obudowa skrzynki bezpieczników powinna wyglądać tak jak tutaj:


Image

Schowek w niej jest malutki + miejsce na monety oraz powinien być przycisk "City" na desce rozdzielczej.

Są 2 tryby wspomagania: słabsze z city:off ale na postoju spokojnie można kręcić kierownicą, oraz z włączonym city kierownica powinna chodzić bardzo lekko - 1 palcem można kręcić ;)


Tutaj wersja bez wspomagania:

Image

Jak widać półka w tym miejscu jest dużo większa ;)

Pozdrawiam :D

Autor:  Tusia [ 19 Kwi 2007, 21:38 ]
Temat postu: 

Wtam, witam :lol: :D :wink: powinnam od tego zacząć ale się b.wkurzyłam bo poczułam się oszukana, zaraz lecę oglądać!!!

Autor:  dymny [ 20 Kwi 2007, 11:53 ]
Temat postu: 

Tusia napisał(a):
guzika city nie posiada

= Punto II nie ma wspomagania.

Autor:  Tusia [ 20 Kwi 2007, 15:53 ]
Temat postu: 

Jednak chyba niektóre mają, zależy to od nr nadwozia ( jedne tak inne nie) - tak wyczytałam w instrukcji, tabelka.Mój ma te rowki na monety więc i wspomaganie też chyba ma.Zresztą całkiem samiutka pojechałam dziś do i z...pracy, parkowałam i dziś po drugiej próbie jazdy tym samochodem nie wydało mi się , że tak ciężko chodzi kierownica.Całe szczęście nie oszukali mnie :) !!!!Tylko mnie trochę dziwi, że kierownica po skręcie nie odbija płynnie tylko takimi skokami, drobiazg ale czy to normalne?
Za tydzień dam go do mechanika na przegląd to zobaczymy co znajdzie.Kupowany był ,przyznam, na wariata.

Strona 1 z 42 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/