Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Trzęsie kierownicą a potem całym autem
http://fiatpunto.com.pl/topic16585.html
Strona 1 z 1

Autor:  gacol;] [ 22 Cze 2009, 19:09 ]
Temat postu:  Trzęsie kierownicą a potem całym autem

Mam problem.
Przy prędkości około 60-70km/h zaczyna mi się lekko trząś kierownica. Powyżej 70 zaczyna trząś już całym autem:/ Czego to może być wina?
Jeżeli chodzi o opony i koła to to odpada bo są sprawdzone i wyważone.
Moja pierwsza myśl to była zbieżność i/lub wahacze ale wtedy (koło miesiąc temu) trzęsło tylko kierownicą przy 80-100km/h teraz już całym samochodem.
Koledzy/Koleżanki proszę was o pomoc

Autor:  ArmyDriver [ 22 Cze 2009, 20:29 ]
Temat postu: 

a może luz (i to spory) na drążkach??

Autor:  gacol;] [ 22 Cze 2009, 20:52 ]
Temat postu: 

Jak by trzęsło samą kierom to może i tak ale nie że trzęsie całym autem.
A drążki były wymieniane w listopadzie razem z przegubami.

Autor:  skoro [ 25 Cze 2009, 22:41 ]
Temat postu: 

gacol;] napisał(a):
Jak by trzęsło samą kierom to może i tak ale nie że trzęsie całym autem.
A drążki były wymieniane w listopadzie razem z przegubami.


czy bieg na którym wtedy jedziesz ma wpływ na poziom wibracji?

Autor:  Vulcan [ 25 Cze 2009, 22:53 ]
Temat postu: 

Napisz dokładniej jakie drgania i skąd. Ja stawiam na oponę z tego co piszesz

Autor:  goofer007 [ 25 Cze 2009, 23:11 ]
Temat postu: 

Ewentualnie piasta krzywa ...

Autor:  fajgi [ 26 Cze 2009, 06:33 ]
Temat postu: 

a może totalnie wyczochrane gumy w belce.....i przy pewnej prędkości wpada w wibracje i przenosi się na budę.....

Autor:  gacol;] [ 28 Cze 2009, 09:29 ]
Temat postu: 

skoro napisał(a):
czy bieg na którym wtedy jedziesz ma wpływ na poziom wibracji?


Bieg nie ma wpływu. Obojętnie czy jadę na 3 4 czy 5

Vulcan napisał(a):
Ja stawiam na oponę z tego co piszesz


Nie ma szans na opony, bo są wymienione. Na zimowych kołach też się to działo ale nie aż tak jak teraz.


fajgi napisał(a):
a może totalnie wyczochrane gumy w belce


belka z tyłu wymieniowe w zeszłym rok.


goofer007 napisał(a):
Ewentualnie piasta krzywa ...


Da się gdzieś to sprawdzić?
Czy sprawdzenie geometrii kół coś wykaże?
Wiem, że poprzedni właściciel wymieniał przekładnie, ale nie wiem czy robił po tym geometrie.

Autor:  STax [ 28 Cze 2009, 09:32 ]
Temat postu: 

Poduszki silnika bym obstawiał.

Autor:  gacol;] [ 28 Cze 2009, 09:41 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Poduszki silnika bym obstawiał.


można to gdzieś/jakoś sprawdzić? Czy jest to poduszka tzw lizak czy łapa?

Autor:  STax [ 28 Cze 2009, 09:42 ]
Temat postu: 

Co do sprawdzenia to nie mam pojęcia jak to zrobić i która to może być, ale sądząc po objawach to właśnie na to bym stawiał. Drgania silnika przenoszą się najpierw na kierownicę a potem na całe auto...

Autor:  skoro [ 28 Cze 2009, 12:14 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Co do sprawdzenia to nie mam pojęcia jak to zrobić i która to może być, ale sądząc po objawach to właśnie na to bym stawiał. Drgania silnika przenoszą się najpierw na kierownicę a potem na całe auto...


ale czy wtedy, bieg nie wpływałby na poziom drgań?
żeby się upewnić proponuję zgasić silnik w momencie kiedy drgania występują - wtedy wykluczymy jedno z dwojga

Autor:  gacol;] [ 28 Cze 2009, 13:49 ]
Temat postu: 

Dzisiaj raczej nigdzie nie będę wyjeżdżał ale jutro to postaram się sprawdzić.

Autor:  STax [ 28 Cze 2009, 19:18 ]
Temat postu: 

skoro napisał(a):
ale czy wtedy, bieg nie wpływałby na poziom drgań?

Bieg nie. Co najwyżej szybkośc tzn obroty - im wyższe tym większe drgania, ale tylko do pewnego stopnia, bo potem się drgania uspokajają (są zbyt szybkie by je wyczuć).

gacol;] napisał(a):
Przy prędkości około 60-70km/h zaczyna mi się lekko trząś kierownica. Powyżej 70 zaczyna trząś już całym autem

Tak jak mówiłem - najpierw lekkie drgania, potem mocniejsze... gacol;] spróbuj pojechać jeszcze szybciej, tak ze 100-120 i zobacz czy drgania wzrosną czy zmaleją. I zobacz czy lewarek biegów nie drga bardziej niż normalnie ;)

Autor:  gacol;] [ 29 Cze 2009, 14:26 ]
Temat postu: 

STax około 110 drgania ustają. Co do drgań lewarka to sprawdzę dziś jak i zrobię ten "eksperyment" z wyłączeniem silnika.

[ Dodano: 29 Cze 2009 14:26 ]
Drążek nie drzy, na wyłączonym silniku dalej trzęsie :/
Wiec chyba poduszki odpadają :/

Autor:  STax [ 29 Cze 2009, 14:27 ]
Temat postu: 

gacol;] napisał(a):
na wyłączonym silniku dalej trzęsie

Znaczy w trakcie jazdy na wyłączonym? I na luzie, dobrze rozumiem?

Jeśli tak to problemem mogą być np łożyska itp, trudno dokładniej powiedzieć.

Autor:  AF [ 29 Cze 2009, 14:33 ]
Temat postu: 

Cytuj:
........... około 110 drgania ustają.

Sprawdź luzy poprzeczne na półosiach.

Autor:  gacol;] [ 29 Cze 2009, 23:04 ]
Temat postu: 

AF
Da się to zrobić na domowym sprzęcie? Czyli "żabce" klockach i kanale(chociaż po ostatnich deszczach do połowy zalany)?

Autor:  AF [ 30 Cze 2009, 07:24 ]
Temat postu: 

Z kanału się da.
Z podnośnika nie bardzo, bo półosie powinny być w takiej pozycji, jak podczas jazdy.
Trzeba poszarpać półosiami prostopadle do ich długości.
Nie powinno być luzu :>

Autor:  gacol;] [ 30 Cze 2009, 09:41 ]
Temat postu: 

Jak znajdę chwilę wolnego, czyli najwcześniej w poniedziałek wjadę na kanał i zobaczę.
Na razie serdecznie Wam dziękuję.

Autor:  michalkaras [ 13 Lut 2014, 18:29 ]
Temat postu:  Re: Trzęsie kierownicą a potem całym autem

Witam jestem nowy na forum.
Pytanie do gacola. Czy mozesz mi powiedziec co bylo przyczyna tego trzesienia? U mnie przy predkosci ok 60-80km/h telepie calym autem. Zarowno podczas przyspieszania jak i hamowania.
Wymienilem opony wszystkie 4 nowe, przegoby na prawej polosi i poduszke pod skrzynia ale dalej to samo.
Z gory przepraszam za brak polskich znakow.
Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/