Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Trzęsie kierownicą a potem całym autem http://fiatpunto.com.pl/topic16585.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gacol;] [ 22 Cze 2009, 19:09 ] |
Temat postu: | Trzęsie kierownicą a potem całym autem |
Mam problem. Przy prędkości około 60-70km/h zaczyna mi się lekko trząś kierownica. Powyżej 70 zaczyna trząś już całym autem:/ Czego to może być wina? Jeżeli chodzi o opony i koła to to odpada bo są sprawdzone i wyważone. Moja pierwsza myśl to była zbieżność i/lub wahacze ale wtedy (koło miesiąc temu) trzęsło tylko kierownicą przy 80-100km/h teraz już całym samochodem. Koledzy/Koleżanki proszę was o pomoc |
Autor: | ArmyDriver [ 22 Cze 2009, 20:29 ] |
Temat postu: | |
a może luz (i to spory) na drążkach?? |
Autor: | gacol;] [ 22 Cze 2009, 20:52 ] |
Temat postu: | |
Jak by trzęsło samą kierom to może i tak ale nie że trzęsie całym autem. A drążki były wymieniane w listopadzie razem z przegubami. |
Autor: | skoro [ 25 Cze 2009, 22:41 ] |
Temat postu: | |
gacol;] napisał(a): Jak by trzęsło samą kierom to może i tak ale nie że trzęsie całym autem.
A drążki były wymieniane w listopadzie razem z przegubami. czy bieg na którym wtedy jedziesz ma wpływ na poziom wibracji? |
Autor: | Vulcan [ 25 Cze 2009, 22:53 ] |
Temat postu: | |
Napisz dokładniej jakie drgania i skąd. Ja stawiam na oponę z tego co piszesz |
Autor: | goofer007 [ 25 Cze 2009, 23:11 ] |
Temat postu: | |
Ewentualnie piasta krzywa ... |
Autor: | fajgi [ 26 Cze 2009, 06:33 ] |
Temat postu: | |
a może totalnie wyczochrane gumy w belce.....i przy pewnej prędkości wpada w wibracje i przenosi się na budę..... |
Autor: | gacol;] [ 28 Cze 2009, 09:29 ] |
Temat postu: | |
skoro napisał(a): czy bieg na którym wtedy jedziesz ma wpływ na poziom wibracji? Bieg nie ma wpływu. Obojętnie czy jadę na 3 4 czy 5 Vulcan napisał(a): Ja stawiam na oponę z tego co piszesz Nie ma szans na opony, bo są wymienione. Na zimowych kołach też się to działo ale nie aż tak jak teraz. fajgi napisał(a): a może totalnie wyczochrane gumy w belce belka z tyłu wymieniowe w zeszłym rok. goofer007 napisał(a): Ewentualnie piasta krzywa ...
Da się gdzieś to sprawdzić? Czy sprawdzenie geometrii kół coś wykaże? Wiem, że poprzedni właściciel wymieniał przekładnie, ale nie wiem czy robił po tym geometrie. |
Autor: | STax [ 28 Cze 2009, 09:32 ] |
Temat postu: | |
Poduszki silnika bym obstawiał. |
Autor: | gacol;] [ 28 Cze 2009, 09:41 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Poduszki silnika bym obstawiał.
można to gdzieś/jakoś sprawdzić? Czy jest to poduszka tzw lizak czy łapa? |
Autor: | STax [ 28 Cze 2009, 09:42 ] |
Temat postu: | |
Co do sprawdzenia to nie mam pojęcia jak to zrobić i która to może być, ale sądząc po objawach to właśnie na to bym stawiał. Drgania silnika przenoszą się najpierw na kierownicę a potem na całe auto... |
Autor: | skoro [ 28 Cze 2009, 12:14 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Co do sprawdzenia to nie mam pojęcia jak to zrobić i która to może być, ale sądząc po objawach to właśnie na to bym stawiał. Drgania silnika przenoszą się najpierw na kierownicę a potem na całe auto...
ale czy wtedy, bieg nie wpływałby na poziom drgań? żeby się upewnić proponuję zgasić silnik w momencie kiedy drgania występują - wtedy wykluczymy jedno z dwojga |
Autor: | gacol;] [ 28 Cze 2009, 13:49 ] |
Temat postu: | |
Dzisiaj raczej nigdzie nie będę wyjeżdżał ale jutro to postaram się sprawdzić. |
Autor: | STax [ 28 Cze 2009, 19:18 ] |
Temat postu: | |
skoro napisał(a): ale czy wtedy, bieg nie wpływałby na poziom drgań? Bieg nie. Co najwyżej szybkośc tzn obroty - im wyższe tym większe drgania, ale tylko do pewnego stopnia, bo potem się drgania uspokajają (są zbyt szybkie by je wyczuć). gacol;] napisał(a): Przy prędkości około 60-70km/h zaczyna mi się lekko trząś kierownica. Powyżej 70 zaczyna trząś już całym autem
Tak jak mówiłem - najpierw lekkie drgania, potem mocniejsze... gacol;] spróbuj pojechać jeszcze szybciej, tak ze 100-120 i zobacz czy drgania wzrosną czy zmaleją. I zobacz czy lewarek biegów nie drga bardziej niż normalnie |
Autor: | gacol;] [ 29 Cze 2009, 14:26 ] |
Temat postu: | |
STax około 110 drgania ustają. Co do drgań lewarka to sprawdzę dziś jak i zrobię ten "eksperyment" z wyłączeniem silnika. [ Dodano: 29 Cze 2009 14:26 ] Drążek nie drzy, na wyłączonym silniku dalej trzęsie Wiec chyba poduszki odpadają |
Autor: | STax [ 29 Cze 2009, 14:27 ] |
Temat postu: | |
gacol;] napisał(a): na wyłączonym silniku dalej trzęsie
Znaczy w trakcie jazdy na wyłączonym? I na luzie, dobrze rozumiem? Jeśli tak to problemem mogą być np łożyska itp, trudno dokładniej powiedzieć. |
Autor: | AF [ 29 Cze 2009, 14:33 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: ........... około 110 drgania ustają.
Sprawdź luzy poprzeczne na półosiach. |
Autor: | gacol;] [ 29 Cze 2009, 23:04 ] |
Temat postu: | |
AF Da się to zrobić na domowym sprzęcie? Czyli "żabce" klockach i kanale(chociaż po ostatnich deszczach do połowy zalany)? |
Autor: | AF [ 30 Cze 2009, 07:24 ] |
Temat postu: | |
Z kanału się da. Z podnośnika nie bardzo, bo półosie powinny być w takiej pozycji, jak podczas jazdy. Trzeba poszarpać półosiami prostopadle do ich długości. Nie powinno być luzu |
Autor: | gacol;] [ 30 Cze 2009, 09:41 ] |
Temat postu: | |
Jak znajdę chwilę wolnego, czyli najwcześniej w poniedziałek wjadę na kanał i zobaczę. Na razie serdecznie Wam dziękuję. |
Autor: | michalkaras [ 13 Lut 2014, 18:29 ] |
Temat postu: | Re: Trzęsie kierownicą a potem całym autem |
Witam jestem nowy na forum. Pytanie do gacola. Czy mozesz mi powiedziec co bylo przyczyna tego trzesienia? U mnie przy predkosci ok 60-80km/h telepie calym autem. Zarowno podczas przyspieszania jak i hamowania. Wymienilem opony wszystkie 4 nowe, przegoby na prawej polosi i poduszke pod skrzynia ale dalej to samo. Z gory przepraszam za brak polskich znakow. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |