Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z ręcznym...
http://fiatpunto.com.pl/topic1899.html
Strona 1 z 1

Autor:  Master [ 19 Cze 2007, 13:16 ]
Temat postu:  Problem z ręcznym...

Witam.

Po wymianie szczęk hamulcowych w Puncie 2 nie mam hamulca ręcznego.
A po zaciągnięciu ręcznego wewnętrzna część szczęki trze o piaste.

Co robić :?:

Autor:  EDi [ 19 Cze 2007, 14:21 ]
Temat postu: 

jechac jeszcze raz do zakładu w którym ci to wymienili i niech robią jeszcze raz, no chyba że sam wymieniałes to rozbierz całośc od nowa

Autor:  Master [ 19 Cze 2007, 20:01 ]
Temat postu: 

Ja wszystko robie sam.


Okazało się że miałem za bardzo naciągniętą linkę ręcznego i ona to ściągała i tarło. :wink:

Autor:  toom [ 23 Paź 2007, 22:09 ]
Temat postu: 

czesc Master
Czy przy wymianie szczek zwalniales linke recznego, zeby latwiej zalozyc beben?. Wczesniej mialem seja i tu nie bylo problemu wyciagalem zawleczki swoznie i odczepialem linke. W punciaku nie wiem jak sie za to zabrac. Z doswiadczenia wiem ze nie latwo zalozyc bebny na nowe szczeki.

Autor:  EDi [ 24 Paź 2007, 08:10 ]
Temat postu: 

toom problem już dawno rozwiązany
Master napisał(a):
Okazało się że miałem za bardzo naciągniętą linkę ręcznego i ona to ściągała i tarło.
troche sie sppóźniłeś, ale i tak wielki + bo licza się chęci :wink: :wink: :wink:

Autor:  toom [ 24 Paź 2007, 08:52 ]
Temat postu: 

chodzilo mi o to ze ja nie wiem jak zabrac sie za wymiane szczek w swoim punciaku i chcialem dowiedziec sie jak to zrobic.

Autor:  rallypl [ 26 Paź 2007, 22:01 ]
Temat postu: 

toom napisał(a):
czesc Master
Czy przy wymianie szczek zwalniales linke recznego, zeby latwiej zalozyc beben?. Wczesniej mialem seja i tu nie bylo problemu wyciagalem zawleczki swoznie i odczepialem linke. W punciaku nie wiem jak sie za to zabrac. Z doswiadczenia wiem ze nie latwo zalozyc bebny na nowe szczeki.


W punto masz takią fajną zapadkę, którą regulujesz sobie polozenie szczęk. Sam montaz nowych szczęk jest dość prosty. Coprawda w swoim Punciaku jeszcze tego nie robilem :wink: , ale niedawno wymiałem spężyne i w sumie na jedno wyszło, bo wsio z bebna musiałem wyciagnąc :D Jak to ma byc Twój pierwszy raz, to najlepiej strony rób pokoleji, napierw jedną, pozniej drugą, tak żebyś w razie czego miał podgląd gdzie jest miejsce poszczególnych częsci w bębeneku. :wink:

Autor:  misieq79 [ 24 Lut 2008, 10:22 ]
Temat postu: 

Teraz o moim ręcznym (żeby drugiego tematu nie zakładać)
Linki były zapewne niewymienianie od maleńkości, ręcznego praktycznie nie było pomimo regulowania, co wskazywało na daleko posunięte zapieczenie linek.
Pewnego pięknego dnia przy zaciągnięciu lewarek poszedł do pionu... Rzut oka pod popielniczkę - poszła prawa linka.
Nabywszy linki, kobyłki, zabrałem sie do wymiany (obu, gdyż lewa była w tym wieku co i prawa). Dwie godziny przeklinania i wszystko (zdawało się ) grało. Pierwsza jazda, zajeżdżam pod dom, zaciągam... chrup.
Oczywiście, lewa linka wymskła się z mocowania na bębnie.
Tydzień jazdy bez ręcznego (i tak byłem przyzwyczajony, a mokro było) po czym wczoraj podniosłem mobil, zdjąłem koło i bęben, założyłem linkę na powrót, chyba z 50 próbnych zaciągnięć - wszystko gra i trzyma.
Dojeżdżam do domu, zaciągam - chrup... (tak, znowu lewa)

Kto rozbierał, wie - w bębnie jest taka metalowa płytka na sprężynie, która blokuje linkę w szczęce. U mnie z niewiadomych powodów po rozgrzaniu szczęk przestaje blokować

Teraz mam 3 opcje
1) rozebranie całego bębna i wymiana w/w płytki ze sprężynką (o ile da się to kupić samo, a nie komplet)
2) nałożenie na końcówkę linki jakiejś podkładki żeby utrudnic wyskakiwanie
3) sr** to pies, zaciągnąć śrubę regulacji na max i hamować tylko prawym bębnem

Czy ktoś ma lepszy pomysł?

Autor:  EDi [ 24 Lut 2008, 11:34 ]
Temat postu: 

zdecydowanie odradzam 3 opcje, może ściągać auto przy hamowaniu, oraz mogą być problemy przy przeglądach okresowych

opcja 1 i 2 jak najbardziej

Autor:  misieq79 [ 24 Lut 2008, 12:34 ]
Temat postu: 

EDi napisał(a):
może ściągać auto przy hamowaniu

Problem dotyczy tylko ręcznego, zasadniczy jest ok. Wątpię żeby aż tak wyrobiło szczękę na postoju.
A przy przeglądach okresowych od 3 lat powtarza się "nie ma pan ręcznego" "wiem" :D

Autor:  EDi [ 24 Lut 2008, 22:10 ]
Temat postu: 

misieq79 napisał(a):
Problem dotyczy tylko ręcznego, zasadniczy jest ok

ale hamulec zasadniczy nie działa tylko na przednie koła, rozkład siły hamowania jest 70/30 (przód/tył)

Autor:  rallypl [ 25 Lut 2008, 09:21 ]
Temat postu: 

misieq79 napisał(a):
EDi napisał(a):
może ściągać auto przy hamowaniu

Problem dotyczy tylko ręcznego, zasadniczy jest ok. Wątpię żeby aż tak wyrobiło szczękę na postoju.
A przy przeglądach okresowych od 3 lat powtarza się "nie ma pan ręcznego" "wiem" :D


Przeglądy co trzy lata? :roll:

Autor:  EDi [ 25 Lut 2008, 09:48 ]
Temat postu: 

jak co trzy lata :?: :roll: przeglądy są: pierwszy po 3 latach, 2 przegląd po 2 latach, a potem to już co rok

Autor:  Gennosuke [ 25 Lut 2008, 17:35 ]
Temat postu: 

a gdzie napisane ze co trzy lata ?:PP kolega misieq79 napisał że od 3 lat robi przeglądy i nigdy nie miał ręcznego :DD

Autor:  misieq79 [ 25 Lut 2008, 18:24 ]
Temat postu: 

Dokładnie

Autor:  EDi [ 26 Lut 2008, 08:50 ]
Temat postu: 

rallypl napisał(a):
Przeglądy co trzy lata? :roll:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/