Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

łozysko przednie - częsta wymiana
http://fiatpunto.com.pl/topic28841.html
Strona 1 z 1

Autor:  jackyl [ 23 Maj 2011, 13:38 ]
Temat postu:  łozysko przednie - częsta wymiana

Witam


Może ktoś z Forumowiczów mi pomoże w temacie wymiany łożyska przedniego z lewej strony (od strony kierowcy) - temat jest taki że założyłem już 3 łożyska na tą stronę i cały czas sie psują - interwały wymiany to 30tys - 10 tys km. Łożyska firmy SKF.

Co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy - nie chce znowu zakładać samego łożyska nowego bo czuje że temat powróci - czy wymiana piasty z łożyskiem rozwiąże problem?

z góry dzięki za pomoc

Autor:  buladag [ 23 Maj 2011, 14:04 ]
Temat postu: 

może zmień warsztat. ;)

Autor:  2rotor [ 23 Maj 2011, 19:01 ]
Temat postu: 

Dokładnie, może zamiast używać mózgu i prasy używają młotka i robią to na fizola niszcząc przy okazji łożysko. Znam takich co na szlifierce staczali bo im nie chciało w piastę wejść a potem łożysko pracowało na połowie szerokości i psuło się momentalnie :E

Autor:  jackyl [ 23 Maj 2011, 19:51 ]
Temat postu: 

w tym sęk że mechanik sprawdzony i z dobrą opinią, łożysko montuje za pomocą praski

wyżej opisanych magików wyzbyłem się dość szybko

Autor:  _twardy_ [ 24 Maj 2011, 16:38 ]
Temat postu: 

może koło bije?!

Autor:  Paul123 [ 24 Maj 2011, 21:09 ]
Temat postu: 

Jeśli jestes 100% pewny że to łozysko do wymiany i tyle razy juz je wymieniałeś to powodem szybkiego zużywania się przedniego łożyska moga być np.:

1. Krzywa piasta.

Podnies tą strone auta w górę podnośnikiem (najlepiej takim hydraulicznym typu "żaba", bo te z wyposażenia auta sa dobre tylko do podnoszenia w razie awari na trasie kiedy złapie sie kapcia, przy takim zabiegu jaki chce opisać są niebezpieczne, bo auto się na takim podnośniku znacznie chwieje) odpal silnik, wrzuc np. 2 bieg, puśc delikatnie sprzęgło i niech koło sie kręci na luzie, takie obroty koła wystarczą. Następnie sprawdź czy felga jest prosta, np. oprzyj reke na ziemi i zblizaj z boku do krawędzi felgi przy oponie jakis przedmiot np. kawalek jakiegoś drewienka (tylko jesli jeździsz na stalówkach musisz sciągnac kołpak, bo plastikowe kołpaki sa często troche krzywe i niczego wtedy sie nie dowiesz) jeśli będziesz mial blisko ten przedmiot i rękę oparta o ziemię (nie będzie wtedy drżała) to zobaczysz czy felga/piasta jest prosta. Bicie felgi może być ale takie ledwo zauważalne np. 0,5mm-1mm to jest normalne, ale większe znaczy, że cos jest krzywe albo felga albo piasta.

Nie sugeruj się żadnymi odgłosami, bo wtedy najbardziej hałasuje skrzynia biegów i wszystko zagłusza, a dźwięki rozchodzą sie po całym aucie.


2. Zużyty/wyrobiony/lekko skrzywiony przegub.


3. Zły sposób montazu

Jeśli mechanik ma doświadczenie w mechanice samochodowej to watpie, żeby źle montował łożyska.


Jesteś pewny że to łożysko i że właśnie jest to te łozysko? Jeśli to lewy przód (od kierowcy) to musiałoby szumiec albo gorzej niz szumiec przy skręcaniu w prawo (lewe koło dociażone).

Polecam sprawdzić stan tarcz hamulcowych, jesli sa skorodowane w pobliżu pracy klocków (zwłaszcza przy zewnętrznej krawędzi tarczy) to przy skręcaniu często dochodza wtedy nieładne odgłosy od kół. Ja tak kiedys miałem. Oklepałem tarcze młotkiem, rdza odpryskiwała że az miło i dziwne odgłosy znikneły.

Autor:  Adas [ 24 Maj 2011, 21:19 ]
Temat postu: 

Ja u siebie za 1 razem, postanowiłem, wymienić łożyska, kupiłemchinczyka, 1 padło po 500 km może miej, ale od razu pojawił się luz..luz wyczuwalny palcem!..brałem rekkami za tarcze i na skosy i stukało, ba brałem za samą piasta i też było już czuć. Z 2 strony chinczyk chodzi do tej pory, ale po tym od razu kupilem 2 x SKF, jedne wstawiłem, a jedne skf leży i czeka az drugi chinczyk padnie, ale skubany się trzyma. Kup oryginalne łożysko SKF. Koszt ok 130zł. Jesli te ci padnie to fkatycznie sprawdź piastę, zresztą nowa piasta na allegro coś 70-80zł, więc ja bym kupił to i to.. Zresztą i kupiłem ale póki co mam stare piasty w ucie a nowe.. leżą ;).

Autor:  barseba [ 26 Maj 2011, 14:18 ]
Temat postu: 

Ja bym na Twoim miejscu zmienil warsztat, moze sie okazac ze poprzedni mechanik nie zalozyl segera bo zgubil lub zapomnial i teraz za kazdym razem popelnia ten sam blad. A lozysko nie ma podparcia przesuwa sie i jak sie juz przesunie to sie roz.... Dokladnie nie wiem jak to wyglada bo w PII nie rozbieralem ale lozyska musza byc skosne i jak nie maja prawidlowego luzu (nie moze byc za duzy i nie moze byc za maly) to sie niszcza.


A ja w mechanikow nie wierze bo to sa ludzie a ludzie popelniaja bledy, albo im sie nie chce i robia zeby bylo. Bo przeciez to nie jego. A poza tym to jak dobry mechanik to czemu nie znajduje przyczyny.

Autor:  jackyl [ 28 Maj 2011, 08:31 ]
Temat postu: 

to napewno łożysko - co do mechanika to na ręce mu nie patrzyłem przy wymianach łozysk więc głowy nie dam sobie uciąć. Sprawa jest o tyle dziwna że pada tylk lewa strona, prawa jest bez zarzutu.

Generalnie mechanik powiedział że najlepiej kupić używaną zwrotnicę wraz z używanym łożyskiem i piastą i wszystko to wymienić. Tyle że taki używany zestaw ciężko dostać. Druga opcja to kupić nowa piaste i lozysko i tak temat zalatwic.

Ciezko znalezc przyczyne - mechanik twierdzi ze byc moze kolo jest przesuniete lub pochylone i przez to pada lozysko.

Autor:  Lupus [ 21 Cze 2011, 23:12 ]
Temat postu:  Re: łozysko przednie - częsta wymiana

jackyl napisał(a):
Witam


Może ktoś z Forumowiczów mi pomoże w temacie wymiany łożyska przedniego z lewej strony (od strony kierowcy) - temat jest taki że założyłem już 3 łożyska na tą stronę i cały czas sie psują - interwały wymiany to 30tys - 10 tys km. Łożyska firmy SKF.

Co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy - nie chce znowu zakładać samego łożyska nowego bo czuje że temat powróci - czy wymiana piasty z łożyskiem rozwiąże problem?

z góry dzięki za pomoc



Kumplowi też w aucie mieliło łożyska - okazało się że po strzale i klepaniu była przekoszona geometria...

Autor:  jackyl [ 30 Cze 2011, 22:47 ]
Temat postu: 

po wyciagnieciu uszkodzonego lozyska okazalo sie ze puscilo gumowe uszczelnienie lozyska (miedzy biezniami) i caly smar z lozyska wyplynal dzieki czemu lozysko sie zatarlo

lozysko ktore zalozylem teraz ma uszczelnienie metalowe wiec moze bedzie spokoj z nim na dluzsza mete - przy okazji zalozylem nowa piaste

PS. lozysko zarowno stare jak i nowe - firma SKF

Autor:  DeviLL [ 30 Cze 2011, 23:13 ]
Temat postu: 

Najlepsze sa bodajze lozyska FAG-a , SKF to lepiej na rozrzad ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/