You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 03:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #39343 Wysłany: 16 Sie 2007, 20:45; 
 Temat postu: Piszczenie czegoś....
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Od pewnego czasu Kropek piszczy w czasie jazdy. Przypomina świerszcza. Nie głośno ale irytująco, piszczenie wydobywa się z przodu pojazdu, po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów - jak się wszystko nagrzeje? Delikatne skręcenie kierownicy i po piszczeniu, prostuję - coś piszczy. Co to może być? Łożyska kół, przestawiające się szczęki?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #39346 Wysłany: 16 Sie 2007, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
Mam podbny problem jak jadę na wstecznym i daję pełny skręt. Według mnie ten pisk związany jest z hamulcami przednimi. Czy może jestem w błędzie??

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39348 Wysłany: 16 Sie 2007, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Wiesz mam założone szczęki zamienniki nie oryginały - jakoś kasy nie było jak zmieniałem :cry: :( może stąd problem? Niedługo będę zmieniał, kupię oryginały to zobaczę. Choć może to nie jest wina szczęk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39360 Wysłany: 16 Sie 2007, 22:13; 
 Temat postu: Re: Piszczenie czegoś....
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
marcin r. napisał(a):
Od pewnego czasu Kropek piszczy w czasie jazdy. Przypomina świerszcza. Nie głośno ale irytująco, piszczenie wydobywa się z przodu pojazdu, po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów - jak się wszystko nagrzeje? Delikatne skręcenie kierownicy i po piszczeniu, prostuję - coś piszczy. Co to może być? Łożyska kół, przestawiające się szczęki?


Podobne objawy mialem w kilku Fiatach po kolei. Podejrzewam jakies ziarenko piasku/zwirku ktore dostalo sie w okolice przednich hamulcow. Sprawdz moze czy to nie wentylator 'swierszczuje' na pierwszej predkosci bo to w Punto niestety klasyka. :(

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #39361 Wysłany: 16 Sie 2007, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Piszczy nawet przy wyłączonym wentylatorze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39419 Wysłany: 17 Sie 2007, 08:18; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
przypuszczam (jestem pewny) że to klocki hamulcowe z przodu miałem identyczne objawy (jak jadę na wstecznym i daję pełny skręt oraz przy jeździe do przodu delikatnie skręcając kierownicą) po wymianie i dotarciu sie klocków problem ustąpił

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39443 Wysłany: 17 Sie 2007, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Dzięki, czyli wymiana klocków. Mam dylemat: oryginały czy zamienniki?. Obecnie mam zamienniki których objawy znacie, więc chyba będą oryginały. Na hamulcach nie ma co oszczędzać. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39446 Wysłany: 17 Sie 2007, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
oryginalnie są założone klocki BOSCH, ale są cięzkie do dostania, jak by były trudności z dostaniem BOSCHów to pocecam LUCAS'a

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39462 Wysłany: 17 Sie 2007, 10:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Edi orientujesz się może w cenach tylko klocków?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39464 Wysłany: 17 Sie 2007, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
ja zapłaciłem 100 za komplet przednich klocków razem z wymianą w ASO

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39492 Wysłany: 17 Sie 2007, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Za Boscha czy Lucasa?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39958 Wysłany: 19 Sie 2007, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
Stawiam na klocki...
ALE:
Raczej na zaciski!!!! Też mialem taki problem. Panowie ilu z mechaników lub was samych rozbierało czyściło zacisk i smarowało smarem grafitowym prowadnice podczas wymiany klocków, tak aby się nie zacinały tylko po zdjęciu nogi z hamulca wpełni i płynnie odbijały??
Problem jest własnie kiedy klocek lekko ociera o tarcze, a nie cofnie się. Tarcza posiada specjalnie lekusieńkie bicie aby po puszczeniu hamulca "odbiła" klocki które w zacisku jak ładnie pracują to sie cofną - jak nie to piszczą :)

Polecam kontrolę zacisków odczyszczenie prowadnic i przesmarowanie smarem grafitowym (lekutko) no i sprawdzenie efektów.

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39983 Wysłany: 19 Sie 2007, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
HIPER napisał(a):
Stawiam na klocki...
ALE:
Raczej na zaciski!!!! Też mialem taki problem. Panowie ilu z mechaników lub was samych rozbierało czyściło zacisk i smarowało smarem grafitowym prowadnice podczas wymiany klocków, tak aby się nie zacinały tylko po zdjęciu nogi z hamulca wpełni i płynnie odbijały??
Problem jest własnie kiedy klocek lekko ociera o tarcze, a nie cofnie się. Tarcza posiada specjalnie lekusieńkie bicie aby po puszczeniu hamulca "odbiła" klocki które w zacisku jak ładnie pracują to sie cofną - jak nie to piszczą :)

Polecam kontrolę zacisków odczyszczenie prowadnic i przesmarowanie smarem grafitowym (lekutko) no i sprawdzenie efektów.


Masz całkowicie rację tak powinna wyglądać wymiana klocków dodał bym jaszcze , że warto wyczyścić również gniazda klocków z tego syfu co powstaje na skutek zużywania się klocków tak żeby miały lakki luz.Miałem podobne objawy i taki zabieg pomógł w 100%


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54458 Wysłany: 15 Paź 2007, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
W środę jadę do mechanika, więc jak wrócę to napiszę co był. Płyn hamulcowy też wymienię, a co ...... :D :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54555 Wysłany: 16 Paź 2007, 07:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
płyn to w sumie żaden wydatek, tak więc czemu nie ...

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54718 Wysłany: 20 Paź 2007, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Sie 2007,
Posty: 78
Po 60 tyś trzeba, no więc, że jest okazja. Mechanik telefonicznie sugerował, że może wystarczyć tylko przeczyszczenie szczęk i tłoczków. Fajnie by było gdyby tylko to...

[ Dodano: 17 Paź 2007 21:07 ]
Wróciłem od mechanika wynik: jeden z klocków hamulcowych nie odbijał do końca i tarł po tarczy. Przeszlifowano klocek, przesmarowano wszystko i wymieniono płyn hamulcowy na nowy. Cena 90 zł. Czas ok. 45 minut. Problem jest taki, że po przejechaniu ok. 20 km pojawiło się cichutkie piszczenie, które czasami jest czasami ginie. Pytanko: Czy jest to normalne, bo musi się wszystko ułożyć czy mają poprawić?

[ Dodano: 20 Paź 2007 21:34 ]
W dalszym ciągu czasami popiskuje, ale cichutko i zaraz przestaje. Mechanik mówił, że jak wymienię klocki na uczciwe :wink: to przestanie.

Wymieniłem przy okazji rozrząd, i wiecie co? Kropek dostał skrzydeł! Silnik pracuje równo i spokojnie, nie ma szarpnięć i wibracji. Nawet żona powiedziała, że jeździ lepiej niż poprzednio. :D 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #95171 Wysłany: 21 Lut 2008, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 07 Sty 2008,
Posty: 284
czuje ze czeka mnie to samo czyli rpzeczyszczenie i posmarowanie zaciskow poniewaz dzis wracajac z pracy cos wlasnie tak zaczelo piszczec....
klocki raczej sie nie starly bo byly wymieniane z jakies 15~20tys temu... 8)

_________________
BYŁO
JEST

.:: Poznań Punto Team ::..


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO