Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Drgania na kierownicy powyżej 70km/h
http://fiatpunto.com.pl/topic51749.html
Strona 1 z 1

Autor:  Marlon [ 05 Lip 2015, 17:08 ]
Temat postu:  Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Witam.
Wygląda na to, że nigdy nie dopieszczę swojego kropka, bo co chwila coś mi w nim nie pasuje, dlatego znowu piszę na forum o poradę ale do rzeczy.

Wczoraj na trasie S1 Cieszyn>Bielsko.B pociskałem trochę za szybko, drgania kierownicy się nasilały i dało się odczuć lekkość (tak jakby luz) na kierownicy. W pewnym momencie coś zaczęło tłuc z przodu, zwolniłem więc i zatrzymałem się na poboczu. Obejrzałem auto , jednak nie spojrzałem na śruby felg. Bo jak się później okazało, jedną zgubiłem. Po obejrzeniu stwierdziłem, że tarcze hamulcowe się zgrzały i biją, więc postanowiłem że jakoś się dokulam do stacji na awaryjnych. Jadąc 70km/h dźwięk przy dodawaniu gazu się nasilał, przy hamowaniu ustawał, aż w pewnym momencie usłyszałem brzdręg i w lusterku ujrzałem wypadającą śrubę z felgi :D Wyhamowałem i okazało się że felga trzyma się ledwo na dwóch śrubach. 200m dalej pewnie by odpadło koło.

Dwa dni wcześniej wymieniałem u mechanika cały przegub, konserwowałem zaciski, wymieniałem bębny, felgi i opony, wszystko było dokręcane. Co mogło spowodować samo wykręcenie się śruby?
Moja pierwsza myśl była taka, że tarcze hamulcowe biją z przegrzania, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem, nawet bez odważników na feldze, które gdzieś zgubiłem, dopiero w drodze powrotnej zaczęły się cyrki z kierownicą.

Ponieważ jedną śrubę zgubiłem, wykręciłem jedną z tyłu i wkręciłem do przodu, bo tam większe bicie i jakoś dojechałem bez szwanku do domu. Jednak pozostał niesmak, co mogło się stać i jak temu zaradzić.

Autor:  domin45670 [ 05 Lip 2015, 18:42 ]
Temat postu:  Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Marlon napisał(a):
Witam.
Wygląda na to, że nigdy nie dopieszczę swojego kropka, bo co chwila coś mi w nim nie pasuje, dlatego znowu piszę na forum o poradę ale do rzeczy.

Wczoraj na trasie S1 Cieszyn>Bielsko.B pociskałem trochę za szybko, drgania kierownicy się nasilały i dało się odczuć lekkość (tak jakby luz) na kierownicy. W pewnym momencie coś zaczęło tłuc z przodu, zwolniłem więc i zatrzymałem się na poboczu. Obejrzałem auto , jednak nie spojrzałem na śruby felg. Bo jak się później okazało, jedną zgubiłem. Po obejrzeniu stwierdziłem, że tarcze hamulcowe się zgrzały i biją, więc postanowiłem że jakoś się dokulam do stacji na awaryjnych. Jadąc 70km/h dźwięk przy dodawaniu gazu się nasilał, przy hamowaniu ustawał, aż w pewnym momencie usłyszałem brzdręg i w lusterku ujrzałem wypadającą śrubę z felgi :D Wyhamowałem i okazało się że felga trzyma się ledwo na dwóch śrubach. 200m dalej pewnie by odpadło koło.

Dwa dni wcześniej wymieniałem u mechanika cały przegub, konserwowałem zaciski, wymieniałem bębny, felgi i opony, wszystko było dokręcane. Co mogło spowodować samo wykręcenie się śruby?
Moja pierwsza myśl była taka, że tarcze hamulcowe biją z przegrzania, ale wcześniej tego nie zaobserwowałem, nawet bez odważników na feldze, które gdzieś zgubiłem, dopiero w drodze powrotnej zaczęły się cyrki z kierownicą.

Ponieważ jedną śrubę zgubiłem, wykręciłem jedną z tyłu i wkręciłem do przodu, bo tam większe bicie i jakoś dojechałem bez szwanku do domu. Jednak pozostał niesmak, co mogło się stać i jak temu zaradzić.


Dziękuję, że mnie i osoby towarzyszącej nie zabiłeś którąś ze śrub. Wczoraj tamtędy jechałem na moto.
Chociaż może jakby coś więcej się wydarzyło to uruchomiłbyś program p.t.: "WYOBRAŹNIA"!

Autor:  Marlon [ 05 Lip 2015, 21:37 ]
Temat postu:  Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Śruby nie wystrzeliwują i nie zabijają, oczywiście ta która wypadła, usunąłem z jezdni. Leżała 100m dalej.

Cytuj:
Chociaż może jakby coś więcej się wydarzyło to uruchomiłbyś program p.t.: "WYOBRAŹNIA"!


W moim odczuciu zachowałem się wzorowo, mimo przeoczonych śrub na feldze, więc raczej nic by się nie stało, z resztą, gdzie bym przypuszczał, że mi się same odkręcą? Po za tym dźwięk dochodził bardziej z prawej, a okazało się że to lewe koło. Przed wyjazdem wszystko sprawdzałem :> .

Tak czy inaczej nie chcę doprowadzić do kolejnej tego typu awarii, więc chyba oddam autko na hamownie. Za dużo prawdopodobieństw

Zbieżność kół
Krzywa felga
krzywa piasta
krzywa tarcza hamulcowa
Śruby do dupy
?

Ale i tak winę zwalę na mechanika, bo przegub jest źle założony, tzn inaczej niż drugie koło i kierownica jest lekko przechylona w lewo i stąd właśnie luzy na kierownicy i bicie na któreś z kół.

Autor:  czech22 [ 05 Lip 2015, 23:15 ]
Temat postu:  Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Może po prostu śruby masz za krótkie. Jaki masz otwór centrujący, W przypadku większego otworu masz pierścienie centrujące. Osobiście po zamontowaniu alufelg przez ok 300 km musiałem dokręcać śruby. W końcu przestały się luzować.

Autor:  Marlon [ 06 Lip 2015, 01:28 ]
Temat postu:  Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Z przodu faktycznie pierścienie centrujące prawdopodobnie nie trzymają. Felgi mają otwór 70mm
Z tyłu mam założone dystanse 10mm i śruby spokojnie wkręcam, więc z przodu bez dystansów powinny jeszcze bardziej być dokręcone.

Autor:  BogdanK [ 06 Lip 2015, 23:07 ]
Temat postu:  Re: Drgania na kierownicy powyżej 70km/h

Marlon napisał(a):
Tak czy inaczej nie chcę doprowadzić do kolejnej tego typu awarii, więc chyba oddam autko na hamownie. Za dużo prawdopodobieństw
Zbieżność kół
Krzywa felga
krzywa piasta
krzywa tarcza hamulcowa
Śruby do dupy
?

Zapomniałeś o wyważeniu kół (to sprawdziłbym w pierwszej kolejności).
Jeśli chodzi o śruby, to albo są za krótkie, albo były źle dokręcone, albo ... ktoś je posmarował niewłaściwym smarem przed dokręceniem.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/