Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Swap Hamulcow http://fiatpunto.com.pl/topic55473.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PiterCn [ 26 Paź 2016, 09:42 ] |
Temat postu: | Swap Hamulcow |
Witam jak w tytule z jakiefo Fiata najlepiej zrobic Swapa Hamulcy?? Punto HGT?? Brawo hgt?? moze cos innego?? dodam ze pacjent to Punto 2 1.2 8v w oryginale po Swapie Silnika na 1.4 t-jet 160km wiec jest czym sie odpychac ale hamowac juz nie bardzo... a w przyszlym roku wieksza turbina i modyfikacje Silnika wiec hamulce musza byc naprawde duze... ew. jakies namiary na kogos kto by mial na sprzedaz?? dzieki za kazde info... pozdro!!! |
Autor: | _marcin00_ [ 26 Paź 2016, 13:09 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
P&P pasują od Punto II 1,9 JTD, trochę mało ale zawsze będzie wentylowana tarcza 252 zamiast litej 240, a na tył przeszczep kompletnej belki z hgt i będą tarcze z tyłu. Podobno na przód tak samo pasują od Punto GT, z tym że jest to to samo co hamulce od dizla. |
Autor: | xONx [ 26 Paź 2016, 19:27 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
PiterCn napisał(a): dodam ze pacjent to Punto 2 1.2 8v w oryginale po Swapie Silnika na 1.4 t-jet 160km zaprezentuj tego ciekawego Punciaka |
Autor: | PiterCn [ 29 Paź 2016, 20:59 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
nie prezentuje mojego punto bo nie lubie sie chwalic niektorzy widzieli go na zakonczeniu sezonu "dobre bo Włoskie" w Gliwicach moze na nastepnym spocie ktos z Was zobaczy niepozornego Punciaka wsród tłumów... zaciski z Gt mam ale teraz nie pamietam ktore a tylna belke zerwac z HGT??? |
Autor: | _marcin00_ [ 29 Paź 2016, 22:09 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
PiterCn napisał(a): a tylna belke zerwac z HGT??? No tak, będziesz miał wtedy tarcze 240 z tyłu, zawsze to lepsze od bębnów |
Autor: | PiterCn [ 09 Lis 2016, 11:09 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
tylna belka niczym sie nie rozni a wystarczy mi zmienic bebny na tarcze zaciski z P1Gt ktore mam i tyl bedzie jak HGT a na przod najlepiej z Pandy m-jet P&P pasuje wszystko i jest wentylowana (tak sie dowiedzialem) macie jakies sugestie co do tego?? tylko teraz nastepujace pytanie jakiej marki kupic klocki tarcze...?? |
Autor: | PawełG [ 09 Lis 2016, 12:01 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
Również w Punto II FL 1.3 m-jet masz 252 mm wentylowane z przodu. Niezłe są tarcze firmy ATE. |
Autor: | Complit [ 15 Gru 2016, 22:19 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
Co do wymiany tarcz i zacisków z 1.9 JTD to trzeba wymieniać także jarzma zacisków? |
Autor: | _marcin00_ [ 16 Gru 2016, 08:36 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
Kupujesz cały komplet, czyli jarzmo i zacisk. Wszystko pasuje do oryginalnej zwrotnicy z 1,2 16V. Tak to u mnie wyglądało: http://fiatpunto.com.pl/post647629.html#p647629 |
Autor: | fenix8 [ 08 Sty 2017, 20:19 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
Jak kogoś to interesuje to: przód 257 wentylowane z fiata marei/marei weekend/bravo hgt/alfa 145 pasują P&P tył zdejmuje się bęben, zakłada flansze z cc (do montażu tarcz w cc/sc) i zaciski z PGT/hgt/alfa 145/marea weekend no i punciak teraz hamuje pacjent 1.2 8v |
Autor: | Lowslow [ 15 Sty 2017, 00:31 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
fenix8 napisał(a): przód 257 wentylowane z fiata marei/marei weekend/bravo hgt/alfa 145 pasują P&P pacjent 1.2 8v Napisaleś o tarczach, a co z zaciskami? Też p&p pasują do zwrotnicy 1.2 8v od tych modeli? Przy okazji jak już jesteśmy w świeżym temacie o hamulcach, mnie interesują tarcze +270mm, najlepiej 281mm lub 284 mm z alfy 147,156. Tylko jak to wszystko połączyć, bo dokupienie zwrotnic z alfy nic tez nie da, jak one nie będą pasować do punto,.. |
Autor: | _marcin00_ [ 15 Sty 2017, 10:50 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
Jeżeli nie masz w planach zwiększania mocy, to po co Ci takie hamulce w Punto? Wentylowane 257mm w 1,2 16V w każdych warunkach jest wystarczające, auto zatrzymuje się w miejscu. |
Autor: | Lowslow [ 16 Sty 2017, 00:10 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
A kto powiedział, że nie mam? |
Autor: | _marcin00_ [ 16 Sty 2017, 08:33 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
No wiesz, z podpisu wynika że 1,2 8V, więc tak przyjąłem |
Autor: | fenix8 [ 22 Sty 2017, 14:51 ] |
Temat postu: | Re: Swap Hamulcow |
kolega z Uno Turbo będzie zakładał 284 (albo 308) z Coupe (284 były też w marei weekend 2,4 jtd).... kwestia adaptera mocowania pod jarzmo, docelowo o ile się nie mylę będzie wycinana z blachy dla niego flansza przejściowa (do 227, 240 (lie i wentylowane) oraz 257 (lite i wentylowane) mają taki sam rozstaw śrub pod jarzmo; większe średnice mają inny rozstaw...) da się do jak widzisz ogarnąć nawet na seryjnej zwrotnicy, tylko szukaj z odpowiedniego dawcy (w sensie nie alfy :p)... np wspomniany tutaj fiat Coupe, marea, stilo itp... co do twojego pytania, pisałem o całych hamulcach które siedzą na aucie (mam alfę 145 (płyta podwoziowa wspólna z brava/bravo/marea/multipla/alfa 155/lancia delta) z której właśnie przełożyłem owe hamulce (a wcześniej do alfy właśnie z marei 1.9 jtd włożyłem wentylowane zamiast litych przód, oraz tarcze zamiast bębnów z tyłu (240mm lite)) fiat (ale nie tylko grupa fiat) miała tendencję do uwspólniania wielu elementów, żeby było śmieszniej to 240 lite z punto2 to są dokładnie te same hamulce co CC/SC/Punto mk1/panda. i w tej lini elementy są wymiennne (przód). stąd zamienność również innych rozmiarów (do 257 nawet na tych samych zwrotnicach)... ale.... ale linia Fiat Uno/Siena/Palio/Albea to nieco odmienna linia płyty podwoziowej i... z tych aut hamulce nie pasują P&P (co nie oznacza że całkiem nie pasują)... ale da się je założyć sam tył żeby było śmieszniej to 240 lite (system lucas albo ate) pasuje również z np.... volvo (na jarzmo z fiata, niekoniecznie jego jarzmo)(znam osobę z fiatem Uno i zaciskami z volvo s40 z tyłu)... kwestia tylko flanszy montażowej zamiast bębna (różnice bywały w klockach względem zacisków alu/żeliwo (sam mam jarzma z zacisków alu, a same zaciski żeliwne)) do kompletu tarcze w tych modelach są współwymiennne mnie docelowo zestaw który założyłem wystarczy, zwłaszcza że na częściach ATE spisuje się znakomicie w pojazdach do 1000 kg i mocach do 200KM (sprawdzone na kilku samochodach) jak coś to pytaj na priv, myślę że trochę naświetliłem temat |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |