Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

usztywnienie tyłu
http://fiatpunto.com.pl/topic10288.html
Strona 1 z 2

Autor:  kojot01 [ 05 Wrz 2008, 00:14 ]
Temat postu:  usztywnienie tyłu

Witam!
Nie wiem czy jest tak we wszystkich kropkach ale generalnie tył jest dosć miękki. Może wiecie jak usztywnić tył tak żeby ladnie to pracowało i nie cudować z czymś takim jak wsazanie gum między zwoje sprężyn, bardziej mnie interesuje czy ktoś może bawił się w podmianę oryginalnych sprężyn od innego samochodu i od jakich np by pasowaly, jak to sie zachowuje. Moja kropka to IIfl 2003.

Pozdrawiam

Autor:  STax [ 05 Wrz 2008, 06:46 ]
Temat postu: 

kojot01: kupowanie sprężyn od innego auta raczej mija się z celem. No może jeszcze z punto mk II HGT by przeszły. Generalnie lepiej kup po prostu jakiś zestaw twardszych sprężyn do punto mk II FL i już. Koszt za 4 sprężyny to ok. 400zł jak dobrze poszukasz.

Autor:  Adas [ 05 Wrz 2008, 08:38 ]
Temat postu: 

Przeszukaj Zrób To sam, tam ktoś wstawiał sprężyny od Palio Weekend. Obciąć trza jeden zwój... Dzięki tył będzie wyższy i twardszy zarazem.

Autor:  STax [ 05 Wrz 2008, 09:23 ]
Temat postu: 

Adas: brawo, obcianie zwojów to wspaniały pomysł :/
Boże, skąd w ludziach takie pomysły :evil:
Sprężyn NIE WOLNO OBCINAĆ :!: :!: :!:

Autor:  Adas [ 05 Wrz 2008, 15:53 ]
Temat postu: 

Tak jest tam napisane w manualu..

Autor:  STax [ 05 Wrz 2008, 15:57 ]
Temat postu: 

Adas: tak? To wrzuć tu link do tego...

Autor:  Adas [ 05 Wrz 2008, 16:02 ]
Temat postu: 

Poważnie był taki Manual, dawno temu go czytałem, a teraz go nie ma :)

Co do cięcia to hmm. Wiadomo to już na własną odpowiedzialność, ja jak dorwę sprężyny od PAlIo, to mimo wszystko i tak spróbuję..

Autor:  STax [ 05 Wrz 2008, 16:04 ]
Temat postu: 

Adas: tylko przed jazdą na takich sprężynach wyjmij co cenniejsze rzeczy z auta, więcej dla rodziny zostanie...

Autor:  kojot01 [ 05 Wrz 2008, 19:28 ]
Temat postu: 

na początku dzieki za odpowiedzi, sa dosyć cenne, na razie nie mam kiedy sie tym zajać zeby tam pogrzebać.


cięcie spreżyn nie wchodzi w gre, bo nie utniesz nigdy równo co do milimetra, a pozatym osłabia się sprężynę, przy cięciu spręzyna częściowo sie rozhartowuje i podczas pracy może pęknąć

a moze wiecie jaki jest koszt wymiany gumek w amorkach bo chyba zaczynają mi tluc, w końcu są pewnie od nowości a juz dopilem do 210tys.

pozdrawiam

Autor:  mycek [ 05 Wrz 2008, 23:40 ]
Temat postu: 

panowie ja mam ten sam problem doradźcie jakie dokładnie spręzyny zakupić aby był troszke wyższy i sztywniejszy :) Byłbym Wdzięczny

Autor:  STax [ 06 Wrz 2008, 09:44 ]
Temat postu: 

mycek: porawiłem Ci orty, ale pilnuj sie trochę.

Jakie sprężyny? W "zrób to sam" hubi opisał wymianę sprężyn u siebie i tam podawał jakie ma.
Generalnie nie bardzo da się, żeby było i wyżej i sztywniej, bo zazwyczaj twardsze sprężyny obniżają...

Autor:  kojot01 [ 07 Wrz 2008, 07:30 ]
Temat postu: 

rozmawialem w warsztacie zajmującym się zawieszeniami i generalnie sie zdziwili ze chce deko podnieść i usztywnić tył, bo generalnie to obniobniżają "usportowiają" zawieszenia. Da sie to zrobić ale to juz wiąże się z wymianą zespołu amorek-sprężyna a co zatym idzie koszta sa wieksze, chyba sobie dam spokój i trzeba bedzie kupić gumy między zwoje sprężyn, chociaż nie jestem tego zwolenikiem, bo wtedy spręzna pracuje tylko w częściach wolnych a nie na calości.

Autor:  STax [ 07 Wrz 2008, 09:22 ]
Temat postu: 

kojot01: tak jak mówię - kup po prostu nowe sprężyny - nie będzie sztywniejszy, ale pójdzie trochę w górę. Natomiast gumy to pomyśł tej samej kategorii co obcinane sprężyny :/

Autor:  kojot01 [ 07 Wrz 2008, 10:45 ]
Temat postu: 

STax: dzieki za rade, jeszcze to przemyśle może jednak uda mi sie kupić sztywniejsze sprężyny, generalnie chodiz o to ze jak jade w 5 osób, konkretnych osób niestety nie zalekkich, a ostatnio często mi sie to zdarza, potrafie dobić bo podłoża,

a tak jeszcze mi wpadło do głowy, może założyć większe odbojniki tzn wyższe, żeby w newralgicznych przypadkach usiadł na odbojnikach i stal w miare wyżej niż standardowo. Słyszeliście coś o tym, czy jest coś taiego dostępne??

Autor:  Hubi [ 07 Wrz 2008, 13:13 ]
Temat postu: 

panowie tak jak STax napisał w w zrób to sam opisałem zmianę sprężyn u siebie razem z fotkami, tyl prawie nie poszedł w dół ale jest sztywniejszy i bardzo polecam, możecie ewentualnie sam tył zrobić jak nie chcecie przodu obniżać, tak czy siak polecam wszystkie 4 bo prowadzenie po wymianie jest zaje...... nie to samo auto

Autor:  rajtek [ 18 Wrz 2009, 13:05 ]
Temat postu:  podkładki

ja dałem podkładki usztywniające,taniocha-sprawdziłem ich działanie wpoprzednim aucie wiec...tutaj się nie zastanawiałem-wkręcaszna spodzie zwoju-podnisisz,na srodku wys. sprężyny usztywniasz-dzis montuje na przód to samo ,refleksje?w corsie zrobiłem tak i:auto nie nurkowało,nie spowodowało bujania na dziurach,nie kładło sie na zakrętach,wcale nie było twardsze a jedynie sztywniejsze,tak jak byłoby to nowe auto-ale każdy robi jak chce,do punto 2 jtd 1.3 te z nr 1-na przód i tył,firma gum-max,na allegro

Image

Autor:  kojot01 [ 18 Wrz 2009, 15:18 ]
Temat postu: 

Aleś odkopał temat, ale to fajnie, że to ciągle żyje, jeździłem jakiś czas na gumach z tyłu, ale w końcu kropek dostał całe nowe zawieszenie KAYABA olejowo gazowe, łącznie z nowymi wahaczami i jest poprostu miodzio. Na początku był bardzo twardy ale sie juz unormował, przede wszystkim duzo lepsze trzymanie w zakretach, z duzo wieksza predkoscią można wejsc w zakręt bez uślizgu. Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz. u mnie sportowe by sie nie sprawdziło bo nawet u mnie na ulicy dziury takie że lepiej terenówka wjeżdzać niż bolidem.
pozdrawiam

Autor:  STax [ 18 Wrz 2009, 15:21 ]
Temat postu: 

kojot01 napisał(a):
Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz.

Znaczy się o amortyzatorach mówisz, a nie o całym zawieszeniu ;) Ale fakt, KYB dobre są.

Autor:  kojot01 [ 18 Wrz 2009, 15:59 ]
Temat postu: 

tak o amorkach, sprezyn nie wymieniałem, mimo to stanął wyżej. Kyb są najlepsze w swojej klasie cenowej. Jak kupowałem były nawet droższe od delphi i monroe, a sachs byl sporo droższy, jednak każdy polecał kyb

Autor:  rajtek [ 18 Wrz 2009, 20:37 ]
Temat postu:  kyb ok

poprawka .te gumy pasują na tył,na przód teoret też,ale maja luz więc ich nie dałem,co do kyb,to dałem w lanku -fakt ,całkiem coś inego

Autor:  BartekL [ 28 Wrz 2009, 00:35 ]
Temat postu: 

A jakie dałes te gumy? który rozmiar?

ps czy nie lepszym rozwiązaniem jest

Image

Image

https://ssl.allegro.pl/item754309616_gu ... mocja.html

O Twoich gumach pisza ludzie na innych forach, że sprężyna pracuje bez jednego zwoju, co niedobrze wpływa na jej żywotność, natomiast o tych co ja pokazałem, że jak ten gumowy cycek sie rozerwie to sprężyna może wypaść...

inna sprawa, czy lepiej te co pokazałem monowac u dołu? czy u góry? Z tego co pamiętam jak wymieniałem amorki, to na dole jest odbój, który chyba bedzie uniemożliwiał montaż na dole

Autor:  rajtek [ 28 Wrz 2009, 09:04 ]
Temat postu: 

ja u siebie dałem te wkrecane,bo te co zapodales fote to podnosza,a tamte moje wkrecilem na srodku dł sprezyny,im nizej tym podnosisz im blizej srodka-usztywniasz,powyzej srodka-nic nie daje-tak podaje producent tego,oczywiscie ta guma to półsrodek-tanie rozwiazanie,nowa zawiecha to co innego,na tył punto 2 dalem gume nr 1,na przod wymiarowo tez byla ok ale odstep miedzy zwojami byl dobry i guma byla luzna wiec jej nie montowalem-tylko na tyl

Autor:  BartekL [ 28 Wrz 2009, 10:24 ]
Temat postu: 

hmmm, to mi nie pomogłes za bardzo, bo mi w sumie nie o usztywnienie a o podniesienie chodzi. Punto mi przez butle i graty w bagażniku za nisko siedzi, i chciałbym podnieść choćby o te 3cm :)

W sumie to chyba powinienem osobny temat założyć.

Autor:  rajtek [ 28 Wrz 2009, 11:38 ]
Temat postu: 

w lanku podnosłem tył ze wzgl. na lpg poprzez zamontowanie sprezyn od kadeta kombi-lanek sedan,bo do 5d chyba sa inne,a w corsie dałem podkładkę nr 1 na dolnym zwoju i podnosło,a potem przekreciłem podkładkę w kierunku srodka wyskoksci psrezyny co dało usztywnienie,zamiast podniesienia,co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta

Autor:  BartekL [ 28 Wrz 2009, 18:26 ]
Temat postu: 

rajtek napisał(a):
co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta

Czy ja wiem, czy poniesienia środka cieżkości, skoro staram się doprowadzic do stanu przed butlą? :)

ponawiam pytanie, czy da rade w pI zamontowac na tylniej osi, w miejscu górnego mocowania sprężyny?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/