Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
usztywnienie tyłu http://fiatpunto.com.pl/topic10288.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kojot01 [ 05 Wrz 2008, 00:14 ] |
Temat postu: | usztywnienie tyłu |
Witam! Nie wiem czy jest tak we wszystkich kropkach ale generalnie tył jest dosć miękki. Może wiecie jak usztywnić tył tak żeby ladnie to pracowało i nie cudować z czymś takim jak wsazanie gum między zwoje sprężyn, bardziej mnie interesuje czy ktoś może bawił się w podmianę oryginalnych sprężyn od innego samochodu i od jakich np by pasowaly, jak to sie zachowuje. Moja kropka to IIfl 2003. Pozdrawiam |
Autor: | STax [ 05 Wrz 2008, 06:46 ] |
Temat postu: | |
kojot01: kupowanie sprężyn od innego auta raczej mija się z celem. No może jeszcze z punto mk II HGT by przeszły. Generalnie lepiej kup po prostu jakiś zestaw twardszych sprężyn do punto mk II FL i już. Koszt za 4 sprężyny to ok. 400zł jak dobrze poszukasz. |
Autor: | Adas [ 05 Wrz 2008, 08:38 ] |
Temat postu: | |
Przeszukaj Zrób To sam, tam ktoś wstawiał sprężyny od Palio Weekend. Obciąć trza jeden zwój... Dzięki tył będzie wyższy i twardszy zarazem. |
Autor: | STax [ 05 Wrz 2008, 09:23 ] |
Temat postu: | |
Adas: brawo, obcianie zwojów to wspaniały pomysł Boże, skąd w ludziach takie pomysły Sprężyn NIE WOLNO OBCINAĆ |
Autor: | Adas [ 05 Wrz 2008, 15:53 ] |
Temat postu: | |
Tak jest tam napisane w manualu.. |
Autor: | STax [ 05 Wrz 2008, 15:57 ] |
Temat postu: | |
Adas: tak? To wrzuć tu link do tego... |
Autor: | Adas [ 05 Wrz 2008, 16:02 ] |
Temat postu: | |
Poważnie był taki Manual, dawno temu go czytałem, a teraz go nie ma Co do cięcia to hmm. Wiadomo to już na własną odpowiedzialność, ja jak dorwę sprężyny od PAlIo, to mimo wszystko i tak spróbuję.. |
Autor: | STax [ 05 Wrz 2008, 16:04 ] |
Temat postu: | |
Adas: tylko przed jazdą na takich sprężynach wyjmij co cenniejsze rzeczy z auta, więcej dla rodziny zostanie... |
Autor: | kojot01 [ 05 Wrz 2008, 19:28 ] |
Temat postu: | |
na początku dzieki za odpowiedzi, sa dosyć cenne, na razie nie mam kiedy sie tym zajać zeby tam pogrzebać. cięcie spreżyn nie wchodzi w gre, bo nie utniesz nigdy równo co do milimetra, a pozatym osłabia się sprężynę, przy cięciu spręzyna częściowo sie rozhartowuje i podczas pracy może pęknąć a moze wiecie jaki jest koszt wymiany gumek w amorkach bo chyba zaczynają mi tluc, w końcu są pewnie od nowości a juz dopilem do 210tys. pozdrawiam |
Autor: | mycek [ 05 Wrz 2008, 23:40 ] |
Temat postu: | |
panowie ja mam ten sam problem doradźcie jakie dokładnie spręzyny zakupić aby był troszke wyższy i sztywniejszy Byłbym Wdzięczny |
Autor: | STax [ 06 Wrz 2008, 09:44 ] |
Temat postu: | |
mycek: porawiłem Ci orty, ale pilnuj sie trochę. Jakie sprężyny? W "zrób to sam" hubi opisał wymianę sprężyn u siebie i tam podawał jakie ma. Generalnie nie bardzo da się, żeby było i wyżej i sztywniej, bo zazwyczaj twardsze sprężyny obniżają... |
Autor: | kojot01 [ 07 Wrz 2008, 07:30 ] |
Temat postu: | |
rozmawialem w warsztacie zajmującym się zawieszeniami i generalnie sie zdziwili ze chce deko podnieść i usztywnić tył, bo generalnie to obniobniżają "usportowiają" zawieszenia. Da sie to zrobić ale to juz wiąże się z wymianą zespołu amorek-sprężyna a co zatym idzie koszta sa wieksze, chyba sobie dam spokój i trzeba bedzie kupić gumy między zwoje sprężyn, chociaż nie jestem tego zwolenikiem, bo wtedy spręzna pracuje tylko w częściach wolnych a nie na calości. |
Autor: | STax [ 07 Wrz 2008, 09:22 ] |
Temat postu: | |
kojot01: tak jak mówię - kup po prostu nowe sprężyny - nie będzie sztywniejszy, ale pójdzie trochę w górę. Natomiast gumy to pomyśł tej samej kategorii co obcinane sprężyny |
Autor: | kojot01 [ 07 Wrz 2008, 10:45 ] |
Temat postu: | |
STax: dzieki za rade, jeszcze to przemyśle może jednak uda mi sie kupić sztywniejsze sprężyny, generalnie chodiz o to ze jak jade w 5 osób, konkretnych osób niestety nie zalekkich, a ostatnio często mi sie to zdarza, potrafie dobić bo podłoża, a tak jeszcze mi wpadło do głowy, może założyć większe odbojniki tzn wyższe, żeby w newralgicznych przypadkach usiadł na odbojnikach i stal w miare wyżej niż standardowo. Słyszeliście coś o tym, czy jest coś taiego dostępne?? |
Autor: | Hubi [ 07 Wrz 2008, 13:13 ] |
Temat postu: | |
panowie tak jak STax napisał w w zrób to sam opisałem zmianę sprężyn u siebie razem z fotkami, tyl prawie nie poszedł w dół ale jest sztywniejszy i bardzo polecam, możecie ewentualnie sam tył zrobić jak nie chcecie przodu obniżać, tak czy siak polecam wszystkie 4 bo prowadzenie po wymianie jest zaje...... nie to samo auto |
Autor: | kojot01 [ 18 Wrz 2009, 15:18 ] |
Temat postu: | |
Aleś odkopał temat, ale to fajnie, że to ciągle żyje, jeździłem jakiś czas na gumach z tyłu, ale w końcu kropek dostał całe nowe zawieszenie KAYABA olejowo gazowe, łącznie z nowymi wahaczami i jest poprostu miodzio. Na początku był bardzo twardy ale sie juz unormował, przede wszystkim duzo lepsze trzymanie w zakretach, z duzo wieksza predkoscią można wejsc w zakręt bez uślizgu. Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz. u mnie sportowe by sie nie sprawdziło bo nawet u mnie na ulicy dziury takie że lepiej terenówka wjeżdzać niż bolidem. pozdrawiam |
Autor: | STax [ 18 Wrz 2009, 15:21 ] |
Temat postu: | |
kojot01 napisał(a): Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz.
Znaczy się o amortyzatorach mówisz, a nie o całym zawieszeniu Ale fakt, KYB dobre są. |
Autor: | kojot01 [ 18 Wrz 2009, 15:59 ] |
Temat postu: | |
tak o amorkach, sprezyn nie wymieniałem, mimo to stanął wyżej. Kyb są najlepsze w swojej klasie cenowej. Jak kupowałem były nawet droższe od delphi i monroe, a sachs byl sporo droższy, jednak każdy polecał kyb |
Autor: | rajtek [ 18 Wrz 2009, 20:37 ] |
Temat postu: | kyb ok |
poprawka .te gumy pasują na tył,na przód teoret też,ale maja luz więc ich nie dałem,co do kyb,to dałem w lanku -fakt ,całkiem coś inego |
Autor: | BartekL [ 28 Wrz 2009, 00:35 ] |
Temat postu: | |
A jakie dałes te gumy? który rozmiar? ps czy nie lepszym rozwiązaniem jest https://ssl.allegro.pl/item754309616_gu ... mocja.html O Twoich gumach pisza ludzie na innych forach, że sprężyna pracuje bez jednego zwoju, co niedobrze wpływa na jej żywotność, natomiast o tych co ja pokazałem, że jak ten gumowy cycek sie rozerwie to sprężyna może wypaść... inna sprawa, czy lepiej te co pokazałem monowac u dołu? czy u góry? Z tego co pamiętam jak wymieniałem amorki, to na dole jest odbój, który chyba bedzie uniemożliwiał montaż na dole |
Autor: | rajtek [ 28 Wrz 2009, 09:04 ] |
Temat postu: | |
ja u siebie dałem te wkrecane,bo te co zapodales fote to podnosza,a tamte moje wkrecilem na srodku dł sprezyny,im nizej tym podnosisz im blizej srodka-usztywniasz,powyzej srodka-nic nie daje-tak podaje producent tego,oczywiscie ta guma to półsrodek-tanie rozwiazanie,nowa zawiecha to co innego,na tył punto 2 dalem gume nr 1,na przod wymiarowo tez byla ok ale odstep miedzy zwojami byl dobry i guma byla luzna wiec jej nie montowalem-tylko na tyl |
Autor: | BartekL [ 28 Wrz 2009, 10:24 ] |
Temat postu: | |
hmmm, to mi nie pomogłes za bardzo, bo mi w sumie nie o usztywnienie a o podniesienie chodzi. Punto mi przez butle i graty w bagażniku za nisko siedzi, i chciałbym podnieść choćby o te 3cm W sumie to chyba powinienem osobny temat założyć. |
Autor: | rajtek [ 28 Wrz 2009, 11:38 ] |
Temat postu: | |
w lanku podnosłem tył ze wzgl. na lpg poprzez zamontowanie sprezyn od kadeta kombi-lanek sedan,bo do 5d chyba sa inne,a w corsie dałem podkładkę nr 1 na dolnym zwoju i podnosło,a potem przekreciłem podkładkę w kierunku srodka wyskoksci psrezyny co dało usztywnienie,zamiast podniesienia,co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta |
Autor: | BartekL [ 28 Wrz 2009, 18:26 ] |
Temat postu: | |
rajtek napisał(a): co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta
Czy ja wiem, czy poniesienia środka cieżkości, skoro staram się doprowadzic do stanu przed butlą? ponawiam pytanie, czy da rade w pI zamontowac na tylniej osi, w miejscu górnego mocowania sprężyny? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |