|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 15:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CITIZEN77 |
#219820 Wysłany:
16 Lut 2009, 21:40; Temat postu: Piski w tylnym zawieszeniu:( |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 37
|
--------------------------------------------------------------------------------
Koledzy powiedzcie mi jaka może być przyczyna popiskiwania w tylnym zawieszeniu podczas jazdy po nierównosciach.Tak jak we wczesniejszej mojej wypowiedzi mam wymienione tuleje tylnej belki a amorki wymieniałem w 2007r i na przeglądzie w październiku wszystko było cacy
Popiskuje tylko wtedy jak jest sucho, jak pada dzeszcz i jest chlapa jest czisza.Ten dźwięk jest bardzo podobny jakby guma tarła o gume.
Zaglądałem psikałem WD40 i smarem w spreyu ale co da psikanie jak człowiek niewie co piszczy i gdzie psikać
Deczko dało mi do myślenia to co napisał kolega krzysiek pere ale niewiem czy jest to możliwe po tak krótkim czasie.Gumy od tłumika też sprawdzałem i są oki.Jak ktoś może się wypowiedzieć to chętnie przyjme każdą podpowiedź
_________________
PUNTO II 2000R.
_________________ PUNTO II 2000R.
|
|
Góra |
|
|
|
|
tolekcacek |
#220175 Wysłany:
17 Lut 2009, 23:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Hej, miałem ten sam problem, żadne wd 40 tylko kup jakiś gęsty olej np w tesco 15w/40, pędzelek i wysmaruj połączenia zawieszenia do przodu od tylego koła nie wiem jak to się nazywa fachowo ( tuleje metalowo gumowe?). Mi pomogło na parę miesięcy
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#220187 Wysłany:
18 Lut 2009, 00:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
CITIZEN77 |
#220241 Wysłany:
18 Lut 2009, 11:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 37
|
Adas bo ty po prostu szczęsciaż jestes
Mam jeszcze jedna watpliwosc co do mocowania sprężyn czy oby tam cos nie może popiskiwac??
_________________ PUNTO II 2000R.
|
|
Góra |
|
|
~Przemo147 |
#320099 Wysłany:
24 Gru 2009, 14:17; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Kutno Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 64
|
Witam mam pytanie co do tych gum zawieszenia tłumika chce je kupić tylko ze koleś nie wie jak one wyglądają ja tez nie wiem bo jeszcze nie zaglądałem pod spód a chce kupić i dopiero wymienić patrzyłem na allegro nie ma takich do punto I możne ktoś wie jak wyglądają one jakiś obrazek by mi się przydał to już bym sobie kupił :0 Oczywiście do Punto I 98r :]
|
|
Góra |
|
|
Paul123 |
#401733 Wysłany:
05 Paź 2010, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Witam wszystkich forumowiczów jako nowy użytkownik
Sprawa jest banalnie prosta (kiedy staje się oczywista), mianowicie należy przesmarować gęstym środkiem smarnym dwie gumowe przelotki znajdujące się przy każdym tylnym kole każda, w których przechodzą linki z hamulca ręcznego. W przelotkach są linki a same gumowe przelotki są w metalowych obejmach, które mocują linki bodajże do tylnej belki (nie pamiętam) żeby nie wisiały pod autem. Środek do smarowania musi być na tyle płynny, żeby dobrze wszędzie wlazł (ja użyłem smaru w aerozolu do smarowania łańcucha w motorze firmy Castrol, podczas smarowania jest jak woda i wnika w każdą szczelinę, a po kilku minutach po odparowaniu rozpuszczalnika staje sie bardzo gęstu, lepki i kleisty). Najlepszy właśnie jest jakiś smar w aerozolu, ale nie WD-40 ani żadne inne penetratory, bo one dają efekt tylko na chwile, bo są rzadkie i niezbyt trwałe, woda je szybko wymyje i znowu będzie skrzypiało. Można też wysmarować to jakimś zwykłym smarem w postaci stałej, czy oliwiarką z olejem silnikowym, ważne, żeby środek smarujący dobrze wszędzie wlazł pomiedzy gumę a linkę i gumę a tą metalową obejmę w której się znajduje.
Metoda przetestowana i problem odrazu zniknął. Trwałosć tej metody, zależy od rodzaju zastosowanego środka do smarowania.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
Ostatnio edytowany przez Paul123 06 Paź 2010, 20:18, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#401766 Wysłany:
05 Paź 2010, 22:18; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Jedna mała sugestia: smarując elementy gumowe nie stosuje się środków smarnych na bazie ropy
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|