Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Pare pytan po zakupie: filtr paliwa, swiece zarowe, wspomaga
http://fiatpunto.com.pl/topic9214.html
Strona 1 z 1

Autor:  uki1906 [ 14 Lip 2008, 16:48 ]
Temat postu:  Pare pytan po zakupie: filtr paliwa, swiece zarowe, wspomaga

Witam. Wreszcie stalem sie szczesliwym posiadaczem Kropka II z silnikiem JTD. Musze jednak zrobic pare rzeczy, abym mogl smigac na calego:D.
1. Wymienilem juz filtry i olej, jednak zostal mi do wymiany filtr paliwa. I tu moje pytanie. Czy trzeba cos jeszcze wykecac, aby go wyjac spod tej polki, czy trzeba go tylko odkrecic i ma wyjsc? Bo mialem juz go wymieniac, wyciagnalem aku i mialem sciagac ta plastikowa oslone wokol niego, ale zobaczylem ze tam dalej bedzie ciasno i moge nie wyjac. Postanowilem wiec sie poradzic.
2.Po zapaleniu przez chwile miga mi kotrolka swiec zarowych. Podejrzewam, ze to ktoras swieca jest do wymiany chociaz silnik pali odrazu. Czy moze to byc cos innego? Mysle, ze nie, ale chcialbym was wysluchac. Jesli to bedzie swieca, to zechce ja wymienic(moze skusze sie na komplet)i tu pytanie. Na forum jest opis: jak wymienic swiece w 1.9D, a w JTD idzie jeszcze taka rura(kwadratowa) i dostep jest jeszcze trudniejszy. Jaki bedzie potrzebny klucz? Czy robi sie to od gory, czy trzeba na kanale od dolu?
3. Musze naprawic takze wspomaganie. Swieci mi sie kontrolka na zegarach i dodam, ze jezdze juz nim troche i pewnego wieczoru wspomaganie sie naprawilo. Niestety musialem zjezdzac do domu i dlugo sie nie nacieszylem, gdyz rano juz go nie bylo. Pewnego dnia drugi razsie zrobilo, zapalilem silnik, zgasla kontrolka, pokrecilem pare razy i sie skonczylo. Czy mozecie stwierdzic po tym opisie ktora to bedzie czesc? Dodam, ze szukalem i czytalem o wspomaganiu. Moze, jesli tak sie robi to te "zimne luty"-stawiam na to i mam nadzieje, ze bedzie to to.
4. Jest jeszcze problem z temperatura. Silnik sie zagrzeje do 70 stopni w czasie jazdy i pozniej idzie to mu opornie. Na postoju grzeje sie normalnie do stalej temp. Ale gdzy zaczne jezdzic to temp spada(maxymalnie do 80 stopni) i tak sie wacha. Raz wzrasta, raz maleje, malo kiedy lapie norme. Ale jak stane to sie zagrzewa szybciutko do normy. Trzyma norme zgasz go wyjde do sklepu. Wracam za 5 minut zapalam go i wskaznik pokazuje norme i po chwili temp. spada do okolo 80 stopni. I od nowa silnik sie musi grzac ale podczas jazdy, jak juz oisalem, nie lapie normy. Stawiam, ze bedzie to czujnik do wymiany, gdzyz termostat otwiera sie i zamyka, tak jakby dostawal bledny sygnal o temp. z czujnika, chociaz moze byc to i termostat.
Prosze o pomoc. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Autor:  No Name [ 14 Lip 2008, 21:21 ]
Temat postu: 

Filtr po prostu odkręcasz a nowy zalewasz ropą (najlepiej go podłożyć pod ta kopułkę i zalać go ropą przez jakiś wężyk)i przykręcasz>co do świec to zainwestuj w komplet nowych i będziesz miał spokój

Autor:  uki1906 [ 14 Lip 2008, 22:04 ]
Temat postu: 

No dobra, bardzo dziekuje. A wiesz moze ktoredy sie wykreca swiece i czy trzeba miec jakis specjalistyczny klucz z powodu tego dostepu.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/