|
Obecny czas: 20 Cze 2025, 00:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gregu |
#120815 Wysłany:
01 Maj 2008, 14:25; Temat postu: spadające obroty |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 1
|
Witam serdecznie wszystkich,
od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Fiata Punto 1.2 SX, rocznik 2000. Z auta byliśmy (jeszcze jesteśmy) bardzo zadowoleni, ale wczoraj pojawił się nieoczekiwany problem. Mianowicie na biegu jałowym spadają obroty i auto gaśnie  Czym jest to spowodowane i jak ewentualnie można to naprawić? Z góry wszystkim dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Gregu
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adek4100 |
#121368 Wysłany:
03 Maj 2008, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kropka Rejestracja: 03 Cze 2007, Posty: 216
|
Najlepiej to go wrzucić na komputer, albo w jakim stanie są świece ? STAWIAM RACZEJ NA KOMPUTER. odlacz akumulator na okolo 1h, podlacz i zostaw samochod na postoju okolo 5 minut bez gazu moze to cos pomoze 9to tzw. reset komputera)
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic3836.html
|
|
Góra |
|
 |
maxx_krk |
#127358 Wysłany:
21 Maj 2008, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
ja przy podobnych objawach oddalem do serwisu, przeczyscili przepustnice zdaje sie, 50 zl i dziala do dzis.
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#175981 Wysłany:
02 Paź 2008, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
Panowie Koledzy pomóżcie...
Mam ten sam problem z autem, od wczoraj gaśnie i nie wiem jak sobie poradzić. Czy lepiej najpierw wrzucić go na komputer czy może pojechać wyregulować obroty?
Jeśli pytanie wyda wam się śmieszne, to nie gniewajcie się - kobietki nie zawsze znają się na autach 
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#175983 Wysłany:
02 Paź 2008, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#175984 Wysłany:
02 Paź 2008, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
Szarpać nie szarpie, tylko wskazówka od obrotów szybko spada i silnik gaśnie. Ostatnio miałam wymieniany czujnik temperatury, bo mam też problemy z porannym odpalaniem. A na komputerze wykaże mi konkretnie co jest zepsute?
_________________ "To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest takie fascynujące."
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#175987 Wysłany:
02 Paź 2008, 13:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#176002 Wysłany:
02 Paź 2008, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
Dzięki wielkie za pomoc. Zobaczymy co mi powiedzą
A tak na marginesie to mój Puntek mnie chyba nie za bardzo lubi, bo ciągle mi problemów przysparza 
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176008 Wysłany:
02 Paź 2008, 14:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#176012 Wysłany:
02 Paź 2008, 14:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
Mam go zaledwie 2 miesiące, a już tyle rzeczy w nim wymieniłam... Na brak mojego zainteresowania nie może narzekać 
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176020 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#176025 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
Oj tak... U mnie dzieje się tak, bo wcześniej jeździła nim kobieta która nie miała zielonego pojęcia że o samochód trzeba dbać. Wszystko o co zapytałam było wg niej wymianiane "niedawno". A przecież w samochodzie liczy się wymiana co ileś km a nie pół roku temu czy miesiąc temu
A jak się później okazało od nowości niczego w nim nie wymieniała!
_________________ "To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest takie fascynujące."
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176035 Wysłany:
02 Paź 2008, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Niom. Temu rozumiesz, jak to z jest z tymi kobietami. No nie wszystkimi, Ty to wyjątek. Wymieniasz, musisz, niestety.
A tak już na serio  , to właśnie, to nie wina samochodu.. Po prostu kupiłaś wyeksploatowany egzemplarz, który po prostu jeździł. To tak samo jak nie iść do dentysty gdy jest małą dziurka.. Da się i tak.. Ale później gdy już przyjdzie tyska na motyska, to kaput z ząbkiem, podobnie z samochodzikiem, jak coś nie tak to robimy na bierząco, wymiana olejów, pasków rorządu itp.. [ Dodano: 02 Paź 2008 16:02 ]Podjedź do ASO, niech powiedzą co jest mu i co trzeba zrobić w Autku, powiedz jaka sytuacja.. Ogólnie było kupić auto od starego dziadka, oni mało jeźdzą, a dbaja tak, że wiesz pucują pieluchą dla dzieci.. Widziałem na własne oczy takiego, sąsiad tak Robi..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#177074 Wysłany:
05 Paź 2008, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
A więc poszedł reduktor... Duże koszta naprawy i póki co zostaje jeżdżenie na benzynie 
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#177085 Wysłany:
05 Paź 2008, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#177191 Wysłany:
06 Paź 2008, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
W warsztacie powiedzieli mi 450 zł za wymianę. Ale faktycznie o tych membranach coś słyszałam. Więc nie wygląda to tragicznie skoro da się zrobić tańszym kosztem 
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#177195 Wysłany:
06 Paź 2008, 10:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#177201 Wysłany:
06 Paź 2008, 11:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
To napiszę Ci jak mi powiedzieli: reduktor 450 zł, plus wymiana 4-5 godz. Chcę na własną rękę kupić ten reduktor ale nie mogę w swojej okolicy namierzyć sklepu gdzie to sprzedają
Sklep znaleziony  Życzcie mi powodzenia 
_________________ "To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest takie fascynujące."
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#177229 Wysłany:
06 Paź 2008, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Malagosia_C |
#178097 Wysłany:
09 Paź 2008, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: okolice Wawy Rejestracja: 28 Lip 2008, Posty: 9
|
A więc mój Puntek jest już zrobiony i śmiga lepiej niż wcześniej
Reduktor był padnięty do końca, więc włożyli mi nowy a przy okazji sprawdzili co jeszcze trzeba w autku poprawić.
I żeby nie było, skorzystałam z usług innego mechanika - lepszego i tańszego 
_________________ "To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest takie fascynujące."
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#278515 Wysłany:
13 Sie 2009, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Dzisiaj myślałem, że wyparuje... Ciśnienie mi skoczyło, a pojechałem się zrelaksować na działkę. Wróciłem poirytowany jak cholera, chociaż to i tak dobrze że zdołałem wrócić. Problem podobny do wcześniej opisywanego, samochód gubi obroty. Opisze dokładniej co się dzieje...
Samochód odpala chociaż też nie bez szemrania, wchodzi na obroty ok. 10tys. zaczynają spadać powoli coraz niżej i niżej, dławi się i gaśnie.
Po przygazowaniu w sposób normalny czyt. płynne dodawanie gazu dławi się i gaśnie. Żeby nim ruszyć obroty trzeba 'pompować' w sposób pulsujący bardzo delikatny podkręcić obroty. Jak się go potrzyma trochę na ok. 4 tys. to potrafi trzymać obroty i nie gasnąć, tyle że przy ruszaniu dławi się i trzeba jak to wcześniej określiłem 'pompować' obroty. Przejechałem ok. 50km do domu na wysokich obrotach na możliwie niskich biegach, dałem radę zgasł mi jakieś 3 razy problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku nie znikł.
Żeby nie gasł podkręciłem nawet linkę gazu tak żeby było 10tys. obrotów ale to nic nie dało obroty na luzie to wartość pomiędzy 7 tys. a 8 tys.
Powrót do domu to była istna katorga, trudno było ruszać ze skrzyżowania skręcać itp. No ale udało się!
Aha należy wspomnieć, że przed tym cyrkiem odpalał słabiej niż wcześniej bo jakieś kilka miesięcy temu palił 'na dotyk' a teraz trzeba było mu czasem przygazować. Wymieniłem świece zapłonowe jak radził mój mechanior (on osobiście to robił, w piątek rano) dolałem dolewki do czyszczenia zaworów do paliwa i teraz taki cyrk. Jutro się do niego wybieram, ale macie jakiś pomysł tak orientacyjnie żeby było wiadomo co jest grane?
Z góry dzięki za pomoc!
[ Dodano: 11 Sie 2009 10:03 ] Podejrzanym o wywołanie wyżej opisanych objawów stał się silnik krokowy, który odpowiada za pracę silnika na niskich obrotach. Dzisiaj może spróbujemy go wyczyścić, chociaż mechanik jest sceptykiem takich zabiegów. Uważa, że najlepiej było by go wymienić. Dam znać o finale sprawy.
[ Dodano: 13 Sie 2009 14:41 ] Zrobiliśmy co w Naszej mocy:
1. Silnik krokowy został wykluczony.
2. Świece wymienione.
3. Kable wymienione.
4. Sonda lambda wymieniona.
5. Komputer nie wykrywa błędów.
I tu mam pytanie czy w wersji Punto II SX 1.2 8V z 2000 roku są dwie sondy lambda?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#279359 Wysłany:
13 Sie 2009, 16:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jedna masz na wysokosci oslony katalizoatora <- ta masz,
aby sprawdzic czy masz druga wejdz pod auto i sprawdz czy 'idac dalej rura wydechowa' masz kolejna.
obstawiam ze nie 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#279420 Wysłany:
13 Sie 2009, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Znalazłem na forum temat w którym opisane są symetryczne objawy pracy silnika do moich. Lecz użytkownikowi udało się rozwiązać ten problem opisał to w następujący sposób:
"już wszystko jasne - posrednio przyczyną była sonda lambda - nie sama - wraz z komputerem (wykazywał napięcie 1,8 do 2 V co w efekcie powodowało że odcinał silnikowi "nadmiar" paliwa przy wyższych obrotach co znowu skutkowało jazdą taka jak opisałem - dodatkowo silnik krokowy był w stanie lekko zapchanym - przeczyszczony
tyle - przyjemnośc wraz z diagnozą komputerową - 160 zł"
Interesuje mnie jedna rzecz jak wyczyścić silnik krokowy który jest wpuszczony w korpus przepustnicy? No i to napięcie... Czy problem ten zostanie wykazany przy podpięciu do komputera? Bo już dwa razy był podpinany i raz został wykazany błąd immo, a za drugim razem żadnego błędu nie było (na szczęście płaciłem tylko za jedno podpięcie  ). No i jeszcze jedna kwestia po jakim czasie po odpięciu klem komputer się zresetuje, no i czy wymienienie sondy lambda daje natychmiastowe efekty bez resetowania komputera?
Z góry dzięki za pomoc
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#279440 Wysłany:
13 Sie 2009, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jezeli chodzi o krokowca to jest manual autorstwa Adasia.
sam czyscilem przepustnice w ten weekend i przy okazji krokowca.
ja tez mam problem z obrotami, a wlasciwie z wrkeceniem sie od 900 do 1500 po gwaltownym dodaniu gazu (tylko na Pb), pozniej nie ma problemow.
czyszczenie przepusstnicy nie pomoglo.
zmierzylem napiecie na sondzie i wyszlo mi ze nie jest podawane zadne napiecie.
I teraz nie wiem czy moze zle mierzylem czy sonda padla na amen
jak masz miernik to sprawdz jakie podaje ci napiecie.
ja mierzylem tak:
minus do minusa na aku, + do czarnego kabelka w sondzie. mierzone na rozgrzanym silniku.
w sumie nikt na forum mi nie potwierdzil, jak i nie zaprzeczyl czy dobrze mierzylem 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#279452 Wysłany:
13 Sie 2009, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
greg505 napisał(a): zmierzylem napiecie na sondzie i wyszlo mi ze nie jest podawane zadne napiecie. I teraz nie wiem czy moze zle mierzylem czy sonda padla na amen  jak masz miernik to sprawdz jakie podaje ci napiecie. ja mierzylem tak: minus do minusa na aku, + do czarnego kabelka w sondzie. mierzone na rozgrzanym silniku. w sumie nikt na forum mi nie potwierdzil, jak i nie zaprzeczyl czy dobrze mierzylem 
Sonda jak to się mówi "nówka salonówka" także nie ma mowy pracuje poprawnie, ja gazowni nie posiadam i na PB95 tylko się przemieszczam. Spróbuje z tym krokowcem, ale jeszcze jedno czy zalane świece mogą powodować wyżej opisane objawy?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|