Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v
http://fiatpunto.com.pl/topic18128.html
Strona 1 z 1

Autor:  Jacekzielony2 [ 24 Wrz 2009, 17:42 ]
Temat postu:  Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v

Witajcie
Jestem od niedawna posiadaczem Punto II 1,2 8v z 2000 r. Nie mam obrotomierza. Jakie są maax szybkości na poszczególnych biegach i szybkości opytymalne
Cieszę się ze, jestem w Waszym Gronie

Autor:  xONx [ 24 Wrz 2009, 18:29 ]
Temat postu: 

Zależy czy chcesz wysoko kręcić silnik czy nie. Optymalnie przy których można jeździć:

1 bieg - do 20 - 30 km/h
2 bieg - do 40 - 50 km/h
3 bieg - do 60 - 70 km/h
4 bieg - do 80 - 90 km/h
5 bieg - powyżej 80 km/h - ale da się jechać około 65 km/h

to jest oczywiście MOJE zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać

Autor:  fajgi [ 24 Wrz 2009, 19:31 ]
Temat postu: 

1 bieg nie wiem ale przy 2 biegu wskazówka prędkościomierza wskazuje około 95-97 km/h przy max obrotach i odcina :) tylko, że ja mam koła 17 cali i mnie troszkę oszukuje prędkościomierz :)na 3 biegu nie próbowałem ciągnąć go do końca....to jeżeli chodzi o max....a o optymalne na każdym biegu -> patrz post wyżej :)

Autor:  lakikwap [ 24 Wrz 2009, 19:32 ]
Temat postu: 

Zmienia sie tak aby samochód przy zmianie biegów nie zamulał i już dobrze ciągną.
Ja tak samo kręce. tylko mi wychodzą troche wyższe obroty bo mam 6biegów. Na tych obrotach poszczególnych biegów silnik już bardzo dobże ciągnie. AHA tylko ja mam 16v, nie wiem jaka to różnica ale podejrzewam że już od niższych obrotów lepiej ciągnie. Bo umnie od 2000-2500 już ciągnie bardzoo fajnie

Autor:  greg505 [ 24 Wrz 2009, 20:10 ]
Temat postu: 

lakikwap napisał(a):
Zmienia sie tak aby samochód przy zmianie biegów nie zamulał i już dobrze ciągną.
Ja tak samo kręce. tylko mi wychodzą troche wyższe obroty bo mam 6biegów. Na tych obrotach poszczególnych biegów silnik już bardzo dobże ciągnie. AHA tylko ja mam 16v, nie wiem jaka to różnica ale podejrzewam że już od niższych obrotów lepiej ciągnie. Bo umnie od 2000-2500 już ciągnie bardzoo fajnie

8V ma lepszy "dol" niz 16tka ;)
w gorze jest odwrotnie

Autor:  Breyton [ 24 Wrz 2009, 22:05 ]
Temat postu: 

mi na 2 biegu odcina przy 105km/h na 14"

Autor:  Jacekzielony2 [ 24 Wrz 2009, 22:23 ]
Temat postu: 

Dzięki
Na moim standartowym egzemplarzu to
będę wybierał biegi co 30 km
Tak ładnie równo, cichutko chodzi. Niech się 9 latek nie przemęcza.

Autor:  STax [ 25 Wrz 2009, 00:02 ]
Temat postu: 

Jacekzielony2 napisał(a):
Na moim standartowym egzemplarzu to
będę wybierał biegi co 30 km

2 od 30, 3 od 60, 4 od 90? Trochę wysoko go pokręcisz, spalanie w górę pójdzie.
Wrzucaj co 20 to już bardziej ekonomicznie, a najlepiej to słuchaj silnika, po jakimś czasie wyczujesz kiedy już można wrzucić bieg itd. I eksperymentuj, to najlepsza metoda na poznanie auta i wyrobienie własnej techniki.

Autor:  ipIV [ 25 Wrz 2009, 00:16 ]
Temat postu: 

1 - 6krpm przy 50
2 - 6krpm przy 90
3 - 6krpm przy 130-140
4 - 6krpm przy 170-180
5 - 6krpm przy 210 :E

Autor:  Manfred [ 25 Wrz 2009, 08:13 ]
Temat postu: 

Ja tam przy 70-75 km/h zapinam mu piąteczkę i spalanie przy średniej prędkości w trybie mieszanym mam zawsze na widełkach 5,5 - 6,5 L

A co do przeciągnięcia to na trójeczce fajnie ciągnie :) Bo na dwójce do pewnego momentu jest ok ale potem tylko ryk ale nic nie idzie do przodu
he NIe wiem jak można katować tak na 2 :shock:

Autor:  lakikwap [ 25 Wrz 2009, 08:47 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
8V ma lepszy "dol" niz 16tka

niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu.

Autor:  Manfred [ 25 Wrz 2009, 08:51 ]
Temat postu: 

lakikwap napisał(a):
greg505 napisał(a):
8V ma lepszy "dol" niz 16tka

niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu.

Ustawiłem się raz z 16nastką na 2 mnie wciągnął na 3 zacząłem równać ale jak zapiał 4 to już go nie doszedłem :) Tyle że miałem jakieś 40 L w baku

Autor:  WLBN [ 25 Wrz 2009, 09:39 ]
Temat postu: 

Manfred napisał(a):
lakikwap napisał(a):
greg505 napisał(a):
8V ma lepszy "dol" niz 16tka

niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu.

Ustawiłem się raz z 16nastką na 2 mnie wciągnął na 3 zacząłem równać ale jak zapiał 4 to już go nie doszedłem :) Tyle że miałem jakieś 40 L w baku


Najnormalniej w świecie. 16V ma 114 nM przy 4000 obr/min, a 8V 102 nM przy 2500 obr/min.

Autor:  lakikwap [ 25 Wrz 2009, 09:52 ]
Temat postu: 

WLBN napisał(a):
Najnormalniej w świecie. 16V ma 114 nM przy 4000 obr/min, a 8V 102 nM przy 2500 obr/min.


yhhhyyymm, no to potwierdza to tylko że czy 8v czy 16v to itak tylko wozidełko odwdzięczające się małym spalaniem, i fajnym wyglądem (wdzięcznym do liftów) a napis sporting umnie na klapie to.. :E
Ale w sumie to dobrze, wmiare dynamiczny, mało pali, tani w utrzymaniu. Idealny dla mnie na teraz, pozwoli zaoszczędzić na jakąś imprez'ke w przyszłości :-o

Autor:  WLBN [ 25 Wrz 2009, 11:26 ]
Temat postu: 

Tak źle to nie jest, 16V na pewno górkę widzi później niż 8V. A i pasażerowie jej nie przeszkadzają. Różnica jest taka, że 8V ma swoją małą moc od samego dołu, a w 16V trzeba trochę pokręcić, żeby szybciej było:) Przypuszczam, że przy 2500 obr/min w 16V jest mniejszy moment niż w 8V, pasowałoby jakiś wykres pracy silnika dopaść.

Autor:  lakikwap [ 25 Wrz 2009, 11:41 ]
Temat postu: 

wwykresik itp. 1.2 16v
http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... artsID=528

p2 1.2 8v
http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... hartsID=73

może coś wydedukujesz z tego :E

Autor:  ipIV [ 25 Wrz 2009, 11:54 ]
Temat postu: 

Wykres tej pandy jest na dotarciu :E 4kkm przejechane :E

Autor:  WLBN [ 25 Wrz 2009, 11:59 ]
Temat postu: 

Trochę ciężko się w tym rozczytać. Widać, że 8V ma bardziej płaski przebieg momentu, 16-tka ma faktycznie sporo momentu w okolicach 2000-3000 obr/min, a potem spory spadek, żeby w okolicach czterech dostać dobrego kopa.

Autor:  BogdanK [ 08 Gru 2012, 23:33 ]
Temat postu:  Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v

Znalazłem w necie charakterystykę pracy na poszczególnych biegach dla silnika 1,2 8V (PII)


http://img13.imageshack.us/img13/3212/puntojpg.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/4852/puntooo2.jpg

Autor:  Qnek [ 11 Lut 2016, 19:47 ]
Temat postu:  Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v

Ja na 5 biegu mam 2k obrotów i około 80km/h

Autor:  jutrek [ 10 Wrz 2017, 15:27 ]
Temat postu:  Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v

Podepnę się tutaj. Proszę o przeniesienie jeśli nie wybrałem dobrego :)
Mój problem jest taki że od pewnego czasu jakby "przestawiła" się odcinka. Na 2-gim biegu spokojnie łapie 90 przy 6000 obrotów. od pewnego czasu dojdzie do 70 i dalej nie da rady (~4000obr). (nie odcina tylko po prostu więcej nie pojedzie) jakby tryb awaryjny? Zauważyłem też że jak odpuszczę troszkę gaz z deski to np przyspieszy do 75-80 i dalej nie chce. Czego to może być przyczyna? Czasami wszystko jest ok i przyspiesza aż do 90km/h niezależnie od położenia gazu. Sytuacja dzieje się tak samo na LPG jak ja PB. Dziwne jest to że do tych 70 auto zbiera się normalnie jakby bez problemu co w przypadku trybu awaryjnego chyba nie miało miejsca?
P.S Oliwiłem przepustnicę oraz linkę gazu, zmieniałem jej naciąg bez skutku.
Pomóżcie :) Jurek
(1.2 FL 8v 60KM)

Autor:  3000 [ 10 Wrz 2017, 19:37 ]
Temat postu:  Re:

WLBN napisał(a):
Tak źle to nie jest, 16V na pewno górkę widzi później niż 8V. A i pasażerowie jej nie przeszkadzają. Różnica jest taka, że 8V ma swoją małą moc od samego dołu, a w 16V trzeba trochę pokręcić, żeby szybciej było:) Przypuszczam, że przy 2500 obr/min w 16V jest mniejszy moment niż w 8V, pasowałoby jakiś wykres pracy silnika dopaść.

skorzystałem z wykresów z tematu:
topic351-25.html
i naniosłem wykresy momentów na siebie, nie miałem akurat excela :>
wygląda to tak, że do 2000 obr/min przewagę ma 8v a później 16v. Różnica na korzyść 16v rośnie przy wyższych obrotach i maksymalnie moment jest większy o około 20% co nie kolosalna różnicą. Np przy 5k obr 110 Nm vs 90Nm.
Załącznik:


Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/