|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
weksla |
#116375 Wysłany:
18 Kwi 2008, 18:13; Temat postu: Zapaliła mi się migająco pomarańczowa kontrolka silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Witam,
Jechałem dziś w korkach, włączam kierunkowskaz w lewo, nastepnie zapaliła mi się pomaranczowa kontrolka silnika???? Świeciła w trybie migajacym. Jak wyłączyłem kierunkowskaz to zgasła automatycznie, albo to zbieg okoliczności. Potem się już nie zapalila. Moje punto to 1.2 V8, 86000km przebiegu. pzdr i bardzo proszę o odpowiedź.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Adas |
#116381 Wysłany:
18 Kwi 2008, 18:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#116405 Wysłany:
18 Kwi 2008, 19:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Dzięki za odpowiedz, tylko problem tkwi w tym, że przejechałem się teraz i ona znów się zapaliła migająco, zauważyłem zależność, że jak mu "depne" to wtedy się zapala, a jak jadę spokojnie to gaśnie, co to może być, to chyba nie przypadek bo zapaliła mi się już 3-4 razy zawsze migająco i zawsze po chwili gasła. Co robić powiedzcie i co może być tego przyczyną>?? Cos z katalizatorem?? Bo tak pisze w instrukcji. To jeden problem, drugi to taki że czasem zacina mi się sprzęgło jak je wcisnę do końca, zostaje w podłodze i nie wraca, dziś stało mi się tak na skrzyzowaniu i dopiero jjak docisne je "na chama" do dechy to odskakuje?? Co to może być. Z góry dzięki za odpowiedz, bo już te problemy spędzają mi sen z powiek, Punto nabyłem około 1,5 tygodnia temu, jest to moje I auto, zapłaciłem 13.000 rocznik: listopad 2001, wersja GO, przebieg 86000.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#116425 Wysłany:
18 Kwi 2008, 21:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
To bym powiedział dość dużo dałeś:). Też mam Punto 2 z 2001 roku Z listopada:D.
Przeszukaj Forum, (Dział: Silnik itp), tam dużo będzie o Pomarańczowej Kontrolce i Centralce Wtrysków. Miałeś Pecha, pewnie temu poprzedni sprzedał Punto ,bo zaczął sprawiać mu problemy, a elektryka to najgorsza rzecz w tym samochodzie. No..moim skromnym zdaniem.. Ja jutro jadę z rana na wieś, muszę wymienić poduszki w przednich mcpersonach, i wogóle docisnąć taka śrubę bo mi stuka na wertepach:D, no i w końcu zamontuje Subwoofer Seryjny z Wersji Punto Sound, lub i w chyba wersji GO, też był:). Zrobię manuala, z mojej jutrzejszej roboty.
Przeszukaj forum, tam będzie odpowiedź na Twoje problemy, tak samo z pedałem sprzęgła, bo i to i to to Typowe dla "Kropków".
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#116450 Wysłany:
18 Kwi 2008, 22:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Nie wytrzymałem, poczytałem trochę na forum i poszedłem do garażu, wyjechałem autem i pojechałem się przewieść stestować go:
- temat sprzęgła już nieaktualny:) faktycznie dywanik gumowy podszedł pod sprzęgło:) ale mi ulżyłe.
- temat pomarańczowej kontrolki pozostał; mianowicie, w pierwszą stronę pojechałem łagodnie, spokojnie, zmieniając biegi max przy 3000obr/min, było wszystko ok, nic nie swieciło itp, jak wracałem postanowiłem bardziej go przykręcić aby zobaczyć co się stanie, rozpędziłem się do około 120km/h, przy tym kręcąc silnik do około 5000obr/min przy każdym biegu i wtedy kontrolka zaczęła migać, na parę sekund, wystarczyło że zdjąłem nogę z gazu i obroty spadły kontrolka zgasła!!!! No i co jest grane?? Dodam jeszcze że auta nie szarpie, nie jest słabe, nie dusi go itp, nic nie stuka, nie wydaje dziwnych dzwięków. No ale coś jest nie tak, tylko co???
|
|
Góra |
|
|
bossboss |
#116758 Wysłany:
19 Kwi 2008, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
kurde mi sie zapaliła po zatankowaniu na shellu i pozniej zgasła i znów sie zapaliła---czuje ze mam cos z czujnikiem odpowiedzialnym za ta kontrolkę bo w deszczowe dni pali się a w słoneczne gasnie--ale wale aso i nie jade bo auto jezdzi ok
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#117068 Wysłany:
20 Kwi 2008, 20:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
No moje też dobrze chodzi, nic nie słabnie, nic nie przerywa itp. Więc też chyba wale ASO?? Co wy na to?
|
|
Góra |
|
|
POst |
#117243 Wysłany:
21 Kwi 2008, 09:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Lasy Podkarpacia Rejestracja: 24 Wrz 2007, Posty: 65
|
Może druga sonda lambda za katalizatorem zaczyna zdychać i kiedy go wkręcisz na obroty i zwiększy sie spalanie to jej odczyt wychodzi poza zakres który komp uznaje za dopuszczalny.
_________________ Fiat Punto 2FL 1.2 8v - Rodzinna terenówka
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#117431 Wysłany:
24 Kwi 2008, 22:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
POst, chyba dobrze gadasz i cos w tym jest, musze podjechac do ASO, niech sprawdzą, ale mysle ze to nic powaznego, jednakze bardzo drazni:)
[ Dodano: 24 Kwi 2008 22:32 ] nie wiem co jest, ale dziś cisnąłem go i nic mi się nie zapaliło, nierozumiem tego, byłem w ASo, i za samo podłączenie do kompa chcą 85zł, a facet powiedział ze to mogą byc swiece, mogą kable, moze cewka, a moze centralka, i ze jak bede jezdzil to moge uszkodzic katalizator, nastraszyl mnie slowem mowiac. Wiem ze jak pojade i zaczną to robic to wymienia wszystko cewke, kable swiece i nie wiadomo czy trafią, czyli min. 1000 zostawie, a w trj chwili naprawde mnie nie stac, co poradzicie??
|
|
Góra |
|
|
jurasek |
#119365 Wysłany:
26 Kwi 2008, 23:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 20 Lip 2007, Posty: 14
|
Mialem podobnie, jedna cewka do wymiany, potem druga a skonczylo sie na centralce gdy silnik zdechl. 1600,- z rok temu w ASO. Cewki byly ok, podobno kompiuter nie mowi czy to cewka czy centralka:).
pozdrawiam,
jur
_________________ Punto II 1.2 8v 2002r
|
|
Góra |
|
|
bossboss |
#119891 Wysłany:
28 Kwi 2008, 20:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
mi nadal sie pali i wale to---nie raz mi gasnie i znów sie zapala--autko jezdzi wiec nie place aso--u mnie 100 za samo podlaczenie do kompa
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#120221 Wysłany:
29 Kwi 2008, 18:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Byłem u mechanika, ale nei w ASo, podłączył do kompa niby wyskoczył jakiś błąd, skasował go, potem przegazował fure chyba do 6500 obr i nic, zero błędów, polecił wymienić swiece i kable i to wszystko powiedzial ze reszta ok, teraz nawet jak mu depnę to nic mi nie swieci, także od razu lepszy komfort jazdy:)- psychiczny:) Aha mówił ze to mogła się jakaś wilgoś dostać czy coś takiego, więc wymienie kable i świece dla swietego spokoju, napiszcie prosze jakie swiece i kable kupic, chciałbym się zmiescic tak do 150 zł max. Dajcie jakies linki albo cos co polecacie. z góry dzięki. pzdr
|
|
Góra |
|
|
stepien |
#125676 Wysłany:
15 Maj 2008, 22:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 36
|
Witam!!
Mam podobny problem przy czym u mnie kontrolka zapala się w momencie gdy dłuższy czas jadę z obrotami w okolicach 3000 np na 5 biegu w momencie kiedy obroty zejdą ponizej 3000 kontrolka gaśnie świece były zmieniane około 2 tyg temu. Czy ktoś miał podobny problem??
|
|
Góra |
|
|
drmartin |
#125790 Wysłany:
16 Maj 2008, 09:31; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 18 Paź 2007, Posty: 71
|
ta kontrolka zapala się gdy lejecie do kropków paliwo o słabej jakości. Polecam zresetować pamięć komputera i zmienić stację.
_________________ Był czerwony, jest niebieski, ale też go kochamy...
Zapraszam: http://blog.lorki.pl
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#127200 Wysłany:
20 Maj 2008, 21:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Myslisz ze paliwo ze Statoilu jest złej jakości, ja myśle ze nei. Tankuje tylko na statoilu i niestety mam ten problem, właśnie gdy jade na 5 biegu około 120km/h przy ponad 3000obr/min
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#133320 Wysłany:
08 Cze 2008, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Lastek |
#135875 Wysłany:
16 Cze 2008, 18:03; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
U mnie kontrolka też się palila, ( stałym światłem .. co jakiś czas migała.. )
Dziś montowałem LPG ... zadzownili do mnie że mam świece do wymiany że auto jest już na warsztacie i trzeba mojej zgody na instalację nowych świec ( 65 zł ) .
Zgodziłem się , autko już jezdzi, kontrolka nie świeci się ...
Przejechałem na świecącej kontrolce 1000 km teraz jakoś dziwnie mi się przywyczaić że się nie świeci
Prawda jest taka, w warsztacie podłączyli pod komuputer.... i tam wszystko widać więc jako nowy posiadacz Kropka radze innemu nowemu posiadaczowi ... podjedź podłącz pod komputer dowiesz się wszystkiego...
_________________
|
|
Góra |
|
|
PUNCIACHO |
#136224 Wysłany:
17 Cze 2008, 18:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Brzeziny Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 66
|
jesli kontrolka mryga moze to byc zapchany katalizator niema odpowiedniego przeplywu albo wlasnie 2 sonda lambda u mnie byla walnieta 2 i niechcial wcale chodzic kopcil itd wymienilem i jest jak nowy podawala zla mieszanke :o
_________________ punto 1.2 8v FAIERV12
|
|
Góra |
|
|
sp4xkp |
#137389 Wysłany:
22 Cze 2008, 11:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Augustów Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 22
|
Ja też miałem problem z dwójeczką. Podłączyłem do kompa, skasowałem ustawienia (wtedy lampka błyska), zaprogramowałem od nowa (silnik pracuje aż do włączenia się wentylatora, następnie trzy przygazówki do 6000 obr/min i lampka zgasła na amen) i od tamtej pory nie błysnęła ani razu. A tak wogóle, problemem była pompa paliwa.
_________________ Punto II 1,2/8V - Grande Punto 1,4/8V.
Cytat: "Kto nie wyszalał się za młodu, będzie świnią na starość" - Józef Piłsudski.
|
|
Góra |
|
|
Lastek |
#138174 Wysłany:
24 Cze 2008, 18:40; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Hej , powiedz mi czy rozwiązałeś już ten problem.
U mnie zaczęło pojawiać się to samo , tzn może nie do końca, jak go podkręce ponad 3 tyś obrotów - jadę 120-130 i chcąc zwolnić puszczam nogę z gazu, faktycznie zaczyna migać kontrolka, podejrzewam że ma to związek ze źle wyregulowaną nowa instalacją gazową ( pisałem w innym wątku ).
Ale oczywiście może to być coś innego dlatego pytam.
Pozdrawiam
_________________
|
|
Góra |
|
|
Harry^ |
#150449 Wysłany:
28 Lip 2008, 11:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 10 Maj 2008, Posty: 10
|
mam ten sam problem od jakiegoś czasu.. paliwo nie jest problemem, bo tankuję na Statoilu. Zarówno na LPG jak i na benzynie przy kręceniu kropka na 4 albo 5 biegu do ok 3000 obrotów zaczyna migotać "check engine". Zastanawiam sie czy nie jest to problem z lambda. Odepne obie sądy i przejadę się nim na trasie - zobaczymy czy nadal będzie migotała.
Dodatkowo falują mi wolne obroty (tylko na benzynie!) - silnik krokowy?
Zna ktoś odpowiedź co powoduje migotanie kontrolki przy większym obciążeniu silnika, czy nadal tylko domysły?
|
|
Góra |
|
|
Slovan |
#168988 Wysłany:
14 Wrz 2008, 18:24; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 4
|
hej!
Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa, to swojego punciaka tankuje na Neste. Moim zdaniem najlepszymi świecami zapłonowymi do fiatów są świece m-ki Champion; najlepiej jest przestrzegac tego co jest napisane w instrukcji obsługi nt. świec. Ale do sedna sprawy,wyczytałem w tym temacie że zajeliście się kontrolką check engine. Mnie też się zapaliła takowa kontrolka, silnik zaczął pracowac tak jak fcc700 i to był właściwie koniec jazdy. Chciałbym się dowiedziec jaki były wasze doświadczenia związane właśnie z tą kontrolką i jak sobie poradziliście z późniejszą naprawą kropka. Ja już właściwie mam pojazd w warsztacie a naprawa ma przekroczyc 750zł (wymiana jednej z cewek zapłonowych oraz centralki wtrysku)
Pozdroall!!
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#169455 Wysłany:
15 Wrz 2008, 19:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
matti84 |
#359083 Wysłany:
24 Kwi 2010, 16:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
PUNCIACHO napisał(a): jesli kontrolka mryga moze to byc zapchany katalizator niema odpowiedniego przeplywu albo wlasnie 2 sonda lambda u mnie byla walnieta 2 i niechcial wcale chodzic kopcil itd wymienilem i jest jak nowy podawala zla mieszanke :o
czy ktośmógłby mi polecić jakąś sondę w rozsądnej cenie(jestem aktualnie bez pracy)musze wymienić tą za katem
a co z uniwersalnymi sondami?
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
haze44 |
#359418 Wysłany:
25 Kwi 2010, 17:35; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Gdynia - Miasto z morza i marzeń... Rejestracja: 09 Kwi 2010, Posty: 2
|
Witam
Miałem już kiedyś okazję walczyć z błyskającą kontrolką od silnika. Przyczyną były "wypadające" zapłony, a winowajcą - przewód zapłonowy.
Przy sondzie lambda, którą z resztą ostatnio wymieniałem, też zaświeca się kontrolka silnika, ale w moim przypadku, na stałe. Sondy są dwie, identyczne, koszt w ASO to ok 360 PLN. Można się potargować - sprawdziłem
_________________ Pozdrawiam,
haze44
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|