Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zakup Punto w dieslu. Pytania przed zakupem.
http://fiatpunto.com.pl/topic3404.html
Strona 1 z 3

Autor:  Rufus [ 10 Sie 2007, 23:58 ]
Temat postu:  Porady dotyczące Punto 1.9JTD (85KM) 2001r.

Byłybym wdzięczny za kilka porad dotyczących mojego kropka. Na co mam zwracać uwagę w czasie eksplatacji i takie tam. To jest mój pierwszy samochód, jeździ mi się nim wspaniale ale nie mam pojęcia na co powinienem uważać i o co szczególnie dbać :) Pozdrawiam

Autor:  No Name [ 11 Sie 2007, 00:37 ]
Temat postu: 

Dbaj o regularna wymiane filtrow i plynow a zwlaszcza oleju no i nie żyłuj go jak jest zimny

Autor:  makobos [ 16 Sie 2007, 23:39 ]
Temat postu: 

na wstepie radzil bym ci zrobic konserwacje drzwi progi podloga w punto sa one suche wiadomo cena niska to i wykonanie tez badziewne ;) chodzi mi o konserwacje ja w drzwi i progi wposcilem Fluidol nad podloga sie zastanawiam co zastowowac jak zdejmiesz boczki fajnie by bylo przykleic mate tlumiaca cos jak sie stosuje do wygluszenia auta przy montarzy glosnikow w moim sklepie koszt 0.5m kw takiej maty to 13zl na drzwi spokojnie starczy
sprawadzaj czesto czy nie ubywa olej lub plyn chlodzacy oraz staraj sie w miare mozliwosci naprawiac wszytkko poki zaczyna sie psuc a nie jak juz sie popsuje;)

Autor:  marcon [ 17 Sie 2007, 00:04 ]
Temat postu: 

No dobrze, wymiana filtra paliwa, powietrza (jeszcze jakis), ale czy cos jeszcze przejrzec? Moze dolac preparatu ktory czysci silnik i uklad paliwowy - wtryskowy, a moze sprawdzic ustawienie wtryskiwaczy? Ktos z Was praktykowal? Moj siliczek ma dopiero 66 tys., ale zamierzam jeszcze go jakis czas miec.
A co z turbosprezarka, tez jakis serwis?
moj "niebieski" jest 2003 ale to chyba o ten sam silnik chodzi, wiec dlatego ciagne watek:)

i na koniec, czy filtr H2O nalezy jakos serwisowac?

Autor:  szymlorek [ 17 Sie 2007, 00:27 ]
Temat postu: 

Filtry oleje ,jeżeli nie wiesz czy i kiedy był zmieniany możesz także profilaktycznie zmienić rozrząd, przy tym przebiegu daruj sobie wszelkie uszlachetniacze , rozbieranie silnika czy serwisy turbiny bo mało jest w kraju serwisów które potrafią to zrobić naprawde dobrze a dobrymi chęciami piekło wybrukowane.. Jak raz coś papracze rozbiorą to nigdy nie złożą tergo tak jak w fabryce.
Pozdrawiam:)

Autor:  miketof [ 25 Wrz 2007, 21:09 ]
Temat postu:  Zakup Punto w dieslu. Pytania przed zakupem.

Witam!!

Przeszukałem forum, żeby nie było, ale za bardzo nic o dieslach nie znalazłem.

Więc przymierzamy sie do zakupu dla mojej dziewczyny punciaka II w dieslu. W jakim stopniu są one awaryjne? Na co zrwacać uwagę? jak z rdzą? Nigdy nie miałem fiata, więc chciałbym wiedzieć jak najwięcej. Przy jakich przebiegach trzeba liczyć sie z remontem zawieszenia? i jakie koszty? Prosiłbym o wszystko co związane z eksploatacją takiego auta.

Autko idzie dla blondyneczki, która raczej bedzie chciała nim jeździć zamiast naprawiac ;) Zastanawiam sie jeszcze nad peugotem 206.... no i ewentualnie polo

Autor:  EDi [ 26 Wrz 2007, 07:51 ]
Temat postu: 

szczerze, to nie wiem czy diesel w punciaku to jest dobre rozwiązanie, skoro to ma byc to samochód dla "blondyneczki" to raczej bym sie zastanowił nad jakimś małym silniczkiem w benzynce np. 1,2 oszczędny, dośc tani w eksploatacji, mało awaryjny, a jak ma ciężka noge to 1.2 16V 80KM

co do diesli to nic madrego nie napisze bo sam mam benzyniaka :lol: :lol: :lol:

pozdro

Autor:  miketof [ 26 Wrz 2007, 08:45 ]
Temat postu: 

Raczej musi być diesel, bo wtedy jej ojciec bedzie tankował na firmę, a benzyniaka bedzie musiała sama zalewać. A tak z ciekawości, ile taki 1.2 16V pali w mieście??

Autor:  Fenix [ 26 Wrz 2007, 09:48 ]
Temat postu: 

Ja mam Diesla 1.9D 60Km... ale szukaj JTD silnika niby to samo a 25Km wiecej ... a na co patrzec przede wszystkim na prace silnika czy nie przerywa,jak pali,czym go zalewal nie sprawdzisz :( jakie dzwieki wydaje podczas pracy,czy nie ma wycieków,czym byl zalewany (olej), czy jak podlozysz reke pod rure przy wlaczonym silniku czy chlapie olejem jak tak to podaruj sobie go,pytaj sie o rozrzad i ks serwisowa.Przejedz sie nim kawalek i bedziesz wszysko wiedzial...... Jak w karzdym aucie zwracaj uwage na spawy bo polak wszystko naprostuje ,....., to jest moj 3 Dieselek a 1 z rodziny Fiata i powiem ci zalewam i jade nic nie trzeba dokladac (odpukac)....

Autor:  ipIV [ 26 Wrz 2007, 16:34 ]
Temat postu: 

miketof napisał(a):
A tak z ciekawości, ile taki 1.2 16V pali w mieście??

0,5l więcej niż 8V. 8V pali mi 6-7l w zależności od stylu jazdy, bo w sumie da sie wyciągnąć 5,5 w mieście :>

Autor:  divers88 [ 26 Wrz 2007, 18:04 ]
Temat postu: 

zakup Punciaka w dieslu niczym się nie różni od zakupu innego samochodu :wink:
najlepiej po przeprowadzeniu oględzin przejechać się do warsztatu :)
koszt takie przeglądu to max.100zł.Mało w porównaniu do tego ile musiałbyś wydać jeśli podjąłbyś złą decyzje.

Autor:  Maciey [ 26 Wrz 2007, 22:31 ]
Temat postu: 

Jeśli chodzi o Twoje zastanawianie się na dieslami to tez myślałem o Polo 1.4TDI, ale relacja ceny do rocznika była bardzo niekorzystna jak to w VW, myślałem tez o 206 HDI, lub zwykłym "D" były tez droższe od Punto- w sumie troszeczkę ale chciałem młode auto, podobno są bardziej awaryjne i przede wszystkim mniejsze i mniej wygodne od Punto...
Ostatecznie kupiłem Punto II FL z silnikiem 1.3 MultiJet i jestem zadowolony jak bąk!!! O rdzy zapomnij!!! Fiaty są ocynkowane i mają dobry lakier. Moje auto ma 25tysiecy przebiegu, i zawieszenia nie słychać, ale z tego co wiem ceny są bardzo przystępne, czego nie można powiedzieć o 206...
Eksploatacja diesla jest bardzo przyjemna mój, gdy wlokę się po mieście pali około 5 litrów ON w trasie spokojnie 4...

Autor:  ghost2255 [ 28 Wrz 2007, 23:08 ]
Temat postu: 

jak diesel, to tylko JTD. Ten silnik jest zaje... bardzo fajny, właściwie to najlepsz rzecz w tym samochodzie. Mało pali i potrafi zadziwić przyspieszeniem. 80KM to niby nie dużo, ale spokojnie wytarcza, a jak ci mało, to można go zchipowac na ok 105KM.
Co do żywotności silnika, to mój ma 196 tys. przebiegu, a stan jest taki, jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Zero dymienia, przedmuchów, wycieków. Chodzi równo i cicho. Po zmianie oleju kolor oleju był jasno brązowy przez ok 2 tys. km, co w dieslu zdarza się bardzo rzadko przez tak długi czas.
Dodatkowo JTD mają przeważnie niezłe wyposażenie(ja mam elektrykę i klimę).

Ja niestety muszę się rozstać ze swoim, ale uważam, że to udany samochód i szczerze polecam.

Autor:  wlodwoz [ 03 Gru 2007, 22:01 ]
Temat postu: 

Mam 1,9 JTD. Wyposażenie - oprócz skóry. Zresztą nie lubię tego dodatku a miałem aut 14 (od 1972 r.) Tylko chwalić. Psuje się czasem. Ot, drobiazgi. Mam to szczęście, że mieszkam w Bielsku-Białej. Związanej z Fiatem. Koszty robocizny w serwisie autoryzowanym (fabrycznym), są o połowę niższe niż w okolicznych warsztatach. Nie jestem w żaden inny sposób związany z tą firmą i nie chcę być posądzony o reklamiarstwo. Przestrzegam tylko zasad eksploatacji: Olej silnikowy: Castrol magnatec GTD 5W40, tankuję BP Ultimate lub Castrol v-power. To niewiele drożej. Pewność warta tej ceny.

Autor:  remind [ 31 Gru 2007, 09:04 ]
Temat postu: 

Ja mam 1.9D, O dziwo lepiej jeździ na paliwie z Auchan Białystok za 3.89 niż jak zaleje na orlenie w swoim mieście. Z eksploatacji to bardzo ważne są częste zmiany oleju (10tys) z filtrem oraz na zimę filtru paliwa lub spuszczanie syfu. Po zakupie najważniejsze wymienić płyny, rozrząd z rolkami oraz pompą wody koniecznie. Też odpowietrzyć często sprzęgło dla wygodnej jazdy. Oczywiście z zawieszenia to wahacze i końcówki sprawdzić i ewentualnie wymienić. Jak się wymieni to trochę można pojeździć. Polecam też wymienić tańsze zewnętrzne żarówki P21W i R10W W5W wszystkie w samochodzie bo koszt niewielki a nie trzeba 10x rozbierać reflektorów i świateł. A pewnie zgodzą się ze mną wszyscy z forum że punto II nie ma najciekawiej rozwiązanej sprawy wymiany żarówek.

Autor:  blashey [ 02 Sty 2008, 18:50 ]
Temat postu: 

Witam!
Od trzech miesięcy mam 1.9JTD i jestem niesamowicie zadowolony, poza tym że uszkodził mi się czujnik położenia wału (ale to napewno był jakiś wadliwy). Autko śmiga pięknie. Polecam ten silniczek...

Autor:  kobe83 [ 25 Mar 2008, 18:44 ]
Temat postu:  Zmiana Punto na Punto

Tak się składa że mam w planach wymianę mojego Punto 2 1.2 8v goła wersja z 2000 roku, na dobrze wyposażoną wersje 1.9 JTD tak 2002 rok. Mam 15 tyś i nie wiem co innego by kupić. Lubie włoskie auta, napaliłem sie na Alfe 156 jednak po kalkulacji koszów stwierdziłem, że nie stać mnie na jej utrzymanie. W grę wchodzi też 1.2 16V.
Jaką wersje wy byście polecili? Plusy i minusy obydwu wersji.

Autor:  MatHEO [ 09 Lip 2008, 15:22 ]
Temat postu: 

Witam
Zastanawiam sie nad zakupem punciaka z silnikiem 1,9 jtd, moze mi ktos powiedziec jak jest z awaryjnoscia takiego silnika, do jakiego przebiegu da sie nim jakos w miare bez remontow jezdzic (wiem, ze to zalezy od eksploatacji, ale tak ksiazkowo) ile kosztuje filtr paliwa.

pozdrawiam
i z gory dzieki za pomoc

Autor:  krzysiek82 [ 23 Sty 2009, 17:01 ]
Temat postu: 

Mam od kilu dni punto 1.9 JTD o trwałość silnika bym się nie martwił, po prostu po zakupie powieniaj olej i wszystkie filtry i pamiętaj, że masz turbinę więc nie wyłączaj silnika odrazu po zatrzymaniu. Turbina nie jest wtedy smarowana i się zaciera z czasem. Warto trochę odczekać, aż jej obroty zmniejszą się. Jeśli chodzi o przebieg to zadbany egzemplarz z 400tyś powinien lekko przejechać. Bo nie wydaje mi się aby silnik fiata pod tym względem ustępował np VW. Wszystko zależy od osoby która jeździ autem.

Autor:  gray5 [ 23 Sty 2009, 18:18 ]
Temat postu: 

hej , ja akurat mam 1,9 D i nie narzekam, jedymi rzeczami do wymiany jakie miałem to były świece zarowe tak co 4 lata:P i przepływomierz powietrza czy jakis tam:P przebieg na dzis to ok 153 tys i jedzie dalej

Autor:  goldi [ 23 Lut 2009, 15:01 ]
Temat postu:  JTD-polecam

Mam punto 1,9jtd z 2001r. od 3 lat. Eksploatacja silnika ok. Wymiana rozrządu może nie najtańsza, ale tam nie ma co oszczędzać. Należy wymienić wszystkie rolki pasek i pompę wody. Uwaga do czujnika położenia wałka rozrządu. Raz padł sam i auto na ciepłym silniku nie paliło. 2 raz uszkodzili mi go przy wymianie rozrządu (zagięli pierścień na kole, z którego czujnik czyta). Usterka mechaniczna. Auto ma 270tyś km. Nic silnikowi nie jest. (suchy, nie dymi). Patrząc na osiągi auta na tle tego co czytam to chyba miał chipa zmienianego (nie jestem 1 właścicielem). Ja przejechałem nim 140tyś km. Pali ok 5.2 w mieście, na trasie ok 4. Tankuje ropę klasy premium (Lotos Dynamic, BP Ultimate, V-power diesel). Olej Mobil 1 0w50. Polecam.

Autor:  ibisz [ 29 Gru 2009, 00:23 ]
Temat postu: 

mam około 11 tys. zł na samo auto bo wiadomo, że będzie trzeba na początku jeszcze trochę w nie włożyć i opłacić oc itp. i teraz moje pytanie, dłuuuuuuuuuuugo siedziałem i szukałem aut w tej cenie i chyba padło na punto oczywiście jtd z początków produkcji. pytanie czy może lepiej do tej kwoty kupić bravo starszej generacji ? albo np. renault meganke z silnikiem dTi... zależy mi na niskim spalaniu ale bez przesady chcę też, żeby było w miarę dynamiczne i na pewno będę go wirusował :P i pytanie CZY PUNTO TRZYMA SIĘ DOBRZE DROGI na zakrętach ? ;> kiedyś jeździłem seicento to był dramat..... teraz mam sportowe autko i to jest poezja a jak to wygląda w punto... da się bezpiecznie wchodzić w lekkie zakręty z prędkością około 60km / h ? pozdrawiam !

Autor:  ipIV [ 29 Gru 2009, 00:51 ]
Temat postu: 

ibisz więc tak skoro temat dotyczy przed zakupowości :E
po 1. czy był bezwypadkowy.... przede wszystkim patrzysz na miejsca technologiczne łączeń - wszędzie powinny być zgrzewy oporowe a nie coś zamalowane glutem i pomalowane ;) Pod uszczelki itp czy wygląda jak fabrycznie - warto byłoby się pojawić na jakimś spocie i oblukać bo reszta o niczym nie swiadczy imho :).

po2. stan silnika -> to pytanie do klekociarzy nie do mnie ;)

po 3. czy trzyma się dobrze drogi.... no srednio z tym jest.
seryjny zawias:
na 13" koła i 155/80 to masakra, 14" i 165/70 czy 185/60 jest przyzwoicie

...ale na 15" i 195 laciu oraz glebie (koszt ~400zł) to strach dojść do prędkości w której traci przyczepność... 80km/h i rondo prosto z delikatnym szumem opon chyba daje do myślenia ;)

Czy za 11tys kupisz klekota w db stanie - wątpię niestety. 12-13kzł trzeba dać imho. Za 11 to co najwyżej 1.2 8V benzyna.

Autor:  krzysiek82 [ 29 Gru 2009, 22:38 ]
Temat postu: 

Jak coś mój na wiosnę będzie (chyba do sprzedania) jak ktoś mnie zna to wiem o co chodzi.

Autor:  rajtek [ 29 Gru 2009, 23:32 ]
Temat postu: 

ja mam 1.3 jtd,a dlaczego nie 1,9? otóz 1,3 jest ....mniej serwisowy,ma koło 1 masowe,łańcuch,kasowanie luzów hydrauliczne,a z tego co wiem to 1,9 jtd ma odwrotnie-czyli drożej serwisowo,ale...osiagi 1,9 to inna jazda niz 1.3,no ale 1,3 mozna troche tez podkrecić...myslałem o następnym aucie i....będzie to raczej benzyna,bo mało jezdze,a wiekszoścpo miasteczku i nie ma gdzie wykorzystac atutów diesla

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/