Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zakup Punto w dieslu. Pytania przed zakupem.
http://fiatpunto.com.pl/topic3404-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  pieta [ 30 Gru 2009, 13:41 ]
Temat postu: 

krzysiek82

a dlaczego sprzedajesz ? masz klime u siebie ?

Autor:  krzysiek82 [ 30 Gru 2009, 14:40 ]
Temat postu: 

Sprzedaje z powodów o których piszę na prv. W planie jest stilo multivagon lub jakiś van.

Autor:  MlodyB7 [ 20 Sty 2010, 15:04 ]
Temat postu: 

Witam nosze sie z zamiarem kupna Punciaka II.
Glownie chodzi o osczedny silnik zeby malo palil.Zastanawiam sie wlasnie nad wyborem 1.9JTD badz 1.2 1.4 na gazie. Tak sie wlasnie zastanawiam czy taki silnik dizla dajmy na to z 2001 2002 bedzie jeszcze ok ?
Czy nie bylo by bezpieczniej kupic benzyniaka na sekwencji?
Taki wlasnie mam dylemat.Za dizlem przemawia moc 85km i dobry moment obrotowy.Wikszosc dizli ma bardzo dobre wyposazenie. Benzyna z kolei na gazie chyba mniej spali tylko znow slaby silnik i wyposazenie ubogie.Planuje przeznacyzc kwote kolo 12 tys i moze byc 5d badz 3d.
Wszelkie opinie mile widzane.

Autor:  greg505 [ 20 Sty 2010, 15:54 ]
Temat postu: 

wszystko zalezy od stanu autka

faktem jest ze klekoty byly drozsze i przez to lepiej wyposazone

Autor:  nosscore [ 27 Lut 2010, 01:38 ]
Temat postu: 

Pytam doświadczonych, czy jest sens zmiany Punto MK1 55km na punto 1.2 16v, lub opisywanego właśnie JTD? W skali roku wykręcę przebieg około 15tys, głównie po mieście. Oczywiście lubię jak pedał gazu działa- tak stwierdzam gdy przesiadam się czasem do alfy 146 1,6 boxter, działa idelanie. Na obecne punto nie dam złego słowa powiedzieć, tylko czasem trochę brakuje mocy. Mam też na uwadze też koszty utrzymania- 1.2 16v spali niemal to samo co moje obecne 1.1, diesel będzie w podobnej cenie, spali trochę mniej. dodam że nigdy nie jeździłem dieslem.
Pytanie czy warto iść w stronę ON, czy zostać przy PB95 przy rocznym przebiegu około 15 tys???

Autor:  jaculek [ 28 Lut 2010, 00:10 ]
Temat postu: 

nosscore - nawet się nie zastanawiaj ja miałem audi 2,5 tdi 116km ale rok temu zmieniłem na Punto MK1 55km dla żony ale to nie to . W marcu zmieniłem na JTD I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY TO JUŻ KLASA WYŻEJ lubię gwizd turbinki przy przyspieszeniu ja robię ok 12 tkm i dizlek to dizelek oczywiście [turbinka i intercooler] to podstawa żona też jest pozytywna do punta jtd regulacja fotela chętny pedał gazu i zwrotny kosztował 11000 i przyjechał na lawecie z niemiec 123tkm 1 właściciel 4 poduszki klima elektryka abs jest ok . Na chwilę obecną nie wiem czy wrócę do audi podoba mi się grande ale to trochę inna kasa POLECAM !!! :D

Autor:  nosscore [ 01 Mar 2010, 15:13 ]
Temat postu: 

Dzięki jaculek :) Chyba będę patrzył w tym kierunku jak piszesz! Punto MK2 jtd z bajerem, klima, szyby elektro itp. i właśnie ten sam przedział cenowy jak u Ciebie.

Już przeszła mi troszeczkę alfa 147 1,9 jtd, lub 1,6 TS. Alfa jest piękna, ale to jak z piękną kobietą- jest fajnie do chwili, gdy wszystko idzie gładko. Jak coś zaczyna się dziać... to alfa potrafi dopiec, i płacisz za to grube pieniądze. Jest to oczywiście mit o alfie, bo mój ojciec ma już kilka dobrych lat alfę 146 1,6 boxter, i samochodzik jest super, ryk silnika jak w subaru! Nigdy nie było z nią problemów, a i znajomy mechanik nie musiał się na niej uczyć :wink: Wszystko oczywiście zależy od tego co się kupi, stanu i modelu, ale moja kieszeń takich testów może niestety nie wytrzymać...

A czy w punto MK2 są też JTD jak w alfie 1.9 JTD 16V Multijet?? Te silinik są podobno rewelacyjne i fabrycznie tylko 140 KM. Znalazłe Grande Punto Multijet i ma 130KM.

Autor:  krzysiek82 [ 09 Mar 2010, 16:32 ]
Temat postu: 

nie w punto z silników 1.9 JTD montowali tylko 8 zaworowe. Pamiętaj przy zakupie uważaj na rudą to nie prawda, że mk2 nie koroduje.

Autor:  dj_mati88 [ 03 Kwi 2010, 23:16 ]
Temat postu: 

Witam. Jestem tu pierwszy raz na forum. Posiadam punto 2 z silnikiem 1,9JTD i 80KM. Na waszym miejscu brałbym diesla. Mój pali 4-4,5l w zimie góra 5,3l na 100km. (trasy około 10 km) Chcąc kupić punciaka przejeździłem około 600km aby znaleźć fajny okaz:D i sporo się naoglądałem. Parę podstawowych spraw do sprawdzenia autka przed kupnem. zbiornik na płyn chłodzący: sprawdzić czy nie ma rosołu. Na korku wlewu oleju czy nie zbiera sie masło.W zimie masło może się pojawić ale w lecie nie może. Sprawa zawieszenia: najlepiej podjechać do mechanika, stacja kontroli pojazdów lub serwis. Warto też gdy jesteście pewni zakupu autka wydać te 50( u mechanika) albo około 80(serwis) na podłączenie autka pod kompa. Taki fiacik już ma trochę tej elekroniki pod maską... I jeszcze jedno jeżeli odpalisz autko do kupienia(zimne) to przegazuj tak do 3tys obr. i sprawdzcie czy przy tych 3 tys silnik nie dzwoni. Wiem, że przegazowanie zimnego silnika jest nie zdrowe ale przy zakupie warto wiedzieć co w nim stuka. Pozdrawiam

Autor:  krzysiek82 [ 04 Kwi 2010, 20:41 ]
Temat postu: 

dj_mati88 napisał(a):
I jeszcze jedno jeżeli odpalisz autko do kupienia(zimne) to przegazuj tak do 3tys obr. i sprawdzcie czy przy tych 3 tys silnik nie dzwoni. Wiem, że przegazowanie zimnego silnika jest nie zdrowe ale przy zakupie warto wiedzieć co w nim stuka. Pozdrawiam


Tak z ciekawości zapytam, co w ten sposób chciałbyś sprawdzić?

Autor:  dj_mati88 [ 08 Kwi 2010, 18:33 ]
Temat postu: 

Wielu mechaników mi mówiło, że można w ten sposób sprawdzić w jakimś stopniu stan silnika (luzy itd....) Przy zakupie samochodu nikt niestety nie umie wejść do silnika aby sprawdzić go od środka. Przed zakupem mojego kropka widziałem jeszcze 7 samochodów. Wszystkie to kropki. To razem z tych 8 aut, 3 autka dzwoniły jak były zimne. Klekotały itd. A gdy był już ciepły silnik to wszystko ładnie cicho... Wiem że deptanie zimnego diesla( tak samo inne autka) nie jest zdrowe dla niego, no ale jeżeli (nie daj boże) stanie się coś złego komuś z twoich bliskich to ani nie będziesz patrzył czy silnik ciepły czy nie. Pozdrawiam

Autor:  krzysiek82 [ 09 Kwi 2010, 21:09 ]
Temat postu: 

dj_mati88 napisał(a):
Wielu mechaników mi mówiło, że można w ten sposób sprawdzić w jakimś stopniu stan silnika (luzy itd....)

lepiej zmienić mechaników.


[ Dodano: 09 Kwi 2010 20:09 ]
jaculek napisał(a):
kosztował 11000 i przyjechał na lawecie z niemiec 123tkm 1 właściciel 4 poduszki klima elektryka abs jest ok


Także myślałem, że mój ma podobny przebieg, niestety examiner rozwiał moje nadzieje :D sprawdź sobie opcję hodometr.

Autor:  Knodr [ 10 Maj 2010, 10:13 ]
Temat postu: 

Mam takie pytanie ile punto JTD 1.9 jest w stanie zrobić km .

Autor:  Raafaaell [ 10 Maj 2010, 14:13 ]
Temat postu: 

Knodr napisał(a):
Mam takie pytanie ile punto JTD 1.9 jest w stanie zrobić km .


To znaczy - ile jest w stanie zrobić km na pełnym baku ?

Moje spokojnie robi ponad 950 pół trasa, pół miasto. Sama trasa to pewnie przekroczy tysiąc.

A ile km bez remontu - nie mam pojęcia. Jak kolegi ma 560k km to gratulacje. Tylko Lexus LS, BMW7 i amerykańskie wynalazki robią takie przebiegi. :E

Autor:  Knodr [ 10 Maj 2010, 22:31 ]
Temat postu: 

a na jakim jeździsz ? bo ja nigdy tyle nie zrobiłem . W mieście miałem co najwyżej 750 na full

[ Dodano: 10 Maj 2010 22:31 ]
Moj ma 200k km

Autor:  grzechu18 [ 10 Maj 2010, 22:41 ]
Temat postu: 

wlasnie ja rowniez nigdy tyle nie zrobilem... najmniejsze spalanie mam 5,4 i nigdy nie mialem mniej... a tak normalnie mam okolo 6l....

Autor:  Knodr [ 10 Maj 2010, 23:02 ]
Temat postu: 

a ze tak spytam jak sprawdzić spalanie . Bo wiem ze jest ten komputer pokładowy z funkcjami ale nie wiem jak sprawdzić .

Chciał bym sprawdzić ile spalam na odcinku 20 km jak jade do szkoły

Autor:  lakikwap [ 10 Maj 2010, 23:48 ]
Temat postu: 

jak wyjeżdżasz to kasujesz licznik, jak dojedziesz patrzysz ile km możesz przejechać na litrze i obliczasz z tego ile spalił na 100tke, heh mam nadzieje że zrozumiałeś, jak sie kasuje i jake funkcje ma kom to poszukaj na forum albo w instrukcji

Autor:  Lukasz_zn [ 10 Kwi 2011, 17:11 ]
Temat postu: 

Kasujesz odczyty komputer przytrzymując przez chwilę ten przycisk co przełącza funkcję komputer (po prawej stronie blisko kolumny kierownicy, jeden do godziny, drugi do komputera) Bodajże w komputerze masz 1 - stan łącznie przejechanych km, 2 - ilość kom przejechanych od kasacji komputera 3 - spalanie (100 dzielisz przez liczbę która komputer pokazuje i masz średnie spalanie na 100).

Ps. Dal tych co myślą nad Punto II JTD to mam 86 konnego i kupując miałem 100 tys (o ile to prawdziwa liczba, bo wiadomo jak to jest kupując używany samochód) z końca 2002roku, mam go 2 lata - przejechałem przeszło 70 tys, dużo po mieście i krótkie trasy- spalanie średnio koło 6- 6,5litra, na trasie nie dochodzi do 6, ale jeżdżę różnie, bardziej dynamicznie, najmniej to wyniosło mi 4,6, raczej mojej dziewczynie :) ale na trasie spokojnie w 5,3 da się zmieścić. Awarie to wycieraczki i klamki do przesmarowania były, raz sprzęgło spaliłem (ale raz z dziury samochód wyciągałem i z przyczepką za ostro jeździłem, co było główna przyczyną i nie wiem jak tam poprzedni właściciel jeździł). Więcej awarii nie miałem, silnik chodzi dobrze, nie kopci, ale muszę wymienić uszczelkę pod klawiaturą, bo trochę cieknie, ale to pikuś. Wymieniam olej co 10tyś i bardzo mało go ubywa. Reszta to rzeczy standardowe jak wszędzie - klocki, tarcze, łożyska. Samochód naprawdę dobry jak za taką cenę, jak awarie to same drobnostki, zawsze dojechałem do domu i niech tak będzie. Osiągi jak na tą moc mogą być, ale nic nadzwyczajnego 11,5 do setki i około 180km/h. Polecam ten samochód, przyjemny i mało awaryjny. Kiedyś gdzieś czytałem to ponoć te silniki diesla Fiata dorównują do VW, niby jedne z lepsze silników diesla.

Autor:  neos50 [ 08 Cze 2011, 17:37 ]
Temat postu: 

Czy w Punto 1.9 JTD jest dwumasowe koło zamachowe? W Internecie pojawiają się różne opinie, i już sam nie wiem jak jest naprawdę…

Autor:  yak [ 08 Cze 2011, 19:22 ]
Temat postu: 

jest dwumasa - juz wymienialem 1100zl valeo

Autor:  neos50 [ 08 Cze 2011, 21:07 ]
Temat postu: 

Dzięki za szybką odpowiedź….

Autor:  marian77 [ 03 Lip 2011, 22:41 ]
Temat postu: 

Witam od 3 lat jestem posiadaczem punto 1,9 jtd przy zakupie radzę zwrócić szczególną uwagę na stan koła dwumasowego z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nie jest miłe gdy po kilku miesiącach użytkowania okazuje się iż, mamy do wymiany dwumas i 1tys. zł w kieszeni mniej. Objawy zużytego koła dwumasowego jakie zaobserwowałem w swoim punciaku to drżenie całego auta w przypadku jazdy na półsprzęgle na pierwszym biegu oraz szczególnie na biegu wstecznym. Mocne drżenie można było również zauważyć w przypadku jazdy na za wysokim biegu np na 5 przy obrotach poniżej 1500tyś Przy zmianie biegów słychać było lekkie uderzenie ale nie wiem czy to wynikało ze zużytego sprzęgła czy dwumasu lub może z winy niedoświadczonego kierowcy gdyż był to mój pierwszy diesel. Po wymianie dwumasu i sprzęgła wszystkie wyżej wymienione usterki ustąpiły. Jeszcze drobna sugestia co poprawnego użytkowania punciaka nie starajcie się uzyskać jak najniższego spalania poprzez jazdę na za niskim biegu np. 70-80km/godz na piątym biegu silnik kreci się wtedy na obrotach poniżej 1500tys. a dwumas jest narażony na największe zużycie. Moim zdanie spalanie poniżej 4,5 litra na trasie jest jak najbardziej osiągalne, ale nie wiem czy warto tak żyłować silnik.

Autor:  jaskun_zajcev [ 04 Lip 2011, 17:12 ]
Temat postu: 

http://otomoto.pl/fiat-punto-C19134713.html

Witam. Bylem dzisiaj ogladac w komisie w/w egzemplarz. Przejechane zgodnie z informacja 160 tys przy czym srodek wykazywal bardzo mocne zuzycie. Pytanie mam odnosnie silnika a mianowicie dymu z rury.

1. Czy to normalne, ze zaraz po odpaleniu na zimnym puszcza chmurke niewielka?

2. Czy to normalne, ze na zimnym silniku przy gwaltownym, impulsywnym dodawaniu gazu (o 500/1000 obr/min) z rury leci czarny, gesty dym?

Do tego auto schodzac z obrotow na ulamek sekundy lekko sie zadlawialo w najnizszej partii.


pozdrawiam

Autor:  Sexik [ 07 Lip 2011, 15:20 ]
Temat postu: 

jaskun_zajcev 1 co przy odpaleniu nie powinien zakopcić, ew delikatnie ale nie co by SMOŁA się lała, 2 co nie powinno wgl być takiego czegoś,może trochę kopnąć ale nie jak SMOŁA, jak ja kupowałem swojego jtd i sprzedawca odpalił kropke to nie puściła żadnego dymka, przy gazowaniu także nic nie zauważyliśmy i dobrze wchodził na obroty, i nic się nie dławił i nie wieszał.

Zobacz że to auto z Niemiec, tam 20 tyś rocznie to pikuś, autostrady więc grzeje się ile fabryka dała, i niekiedy samochody stamtąd są bardzooo zużyte :|

Mówię tylko jak ja miałem więc sugerować się moją wypowiedzią nie trzeba, chciałem tylko pomóc

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/