Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL
http://fiatpunto.com.pl/topic351-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  E.T. [ 05 Maj 2009, 01:19 ]
Temat postu: 

Pawian napisał(a):
zrozumiałem to co do tej pory tylko poznałem doświadczalnie

co na myśli miałeś?

Autor:  mrider [ 05 Maj 2009, 03:14 ]
Temat postu: 

DaRoN napisał(a):
Byłby ktoś łaskaw wrzucić 1.2 8V 60KM?


bajek napisał(a):
I wciąż dla 60 konnej kropki brak.


Widocznie nikt się nie wybrał na hamownię, co tak na prawdę nie jest dziwne... Ale poczekajcie jak admin zreanimuje swoją kropkę to może uda się na hamownię i wrzuci wykresik :)

Autor:  ipIV [ 05 Maj 2009, 04:03 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
Ale poczekajcie jak admin zreanimuje swoją kropkę to może uda się na hamownię i wrzuci wykresik

Z seryjną charakterystyką teraz już ma niewiele wspólnego ;)

Autor:  DaRoN [ 05 Maj 2009, 06:48 ]
Temat postu: 

Ale ten wykres tam był. W sensie wisiał przez jakiś czas.
Ja bym na hamownie jechać mógł, ale cóż zrobić jak piniendzy brak.

Autor:  lakikwap [ 03 Sie 2009, 17:20 ]
Temat postu: 

wwykresik itp. 1.2 16v
http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... artsID=528

Autor:  greg505 [ 03 Sie 2009, 17:56 ]
Temat postu: 

silniczek jak w p2 1.2 8v
http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... hartsID=73

Autor:  lakikwap [ 03 Sie 2009, 18:05 ]
Temat postu: 

fajna stronka :E szoda tylko że ja zawiele sensownych spraw z tego wykresu nie potrafie odczytać :shock: :hahaha:

[ Dodano: 03 Sie 2009 18:05 ]
wykminiłem że umnie 1.2 16v najlepiej silniczek ciągnie między 3000-5000 :P

Autor:  greg505 [ 03 Sie 2009, 18:42 ]
Temat postu: 

ciagnie w tym przedziale bo z tego co widze na wykresie od 3500 do 4000 masz najwiekszy moment, a przy 5000 moc ;)

Autor:  domin45670 [ 03 Sie 2009, 18:52 ]
Temat postu: 

Ja czytam ten sam wykres co lakikwap i próbuję się dowiedzieć dlaczego zmiana biegów (na wyższy) przy 6500 obr./min. jest lepsza niż przy 5500 oraz 6000 obr./min. i owocuje lepszym czasem przy jeździe na 1/4 mili... ale chyba nie dojdę do tego ;)

Autor:  piotrq [ 05 Sie 2009, 09:10 ]
Temat postu: 

A możecie powiedzieć mi coś o ELX 1.2 16V, ostatnio natknąłem się na ofertę z takim silnikiem. Wcześniej planowałem standardową 1.2 ale może warto zainwestować w te 80 koników?

Autor:  greg505 [ 05 Sie 2009, 09:44 ]
Temat postu: 

domin45670
a sprawdz na jakie obroty ci spada przy zmianie przy 6500 i porownaj to samo przy zmianie 5500-6000 ;)

piotrq
16V bedzie o wiele lepszym wyborem, gdyz 8V dynamika nie grzeszy ;)
spalanie bedzie na tym samym poziomie

Autor:  kozlo [ 15 Sty 2013, 19:08 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

Mógłby ktoś wrzucić charakterystykę do Fiata Punto Mk2 1.2 8v która była w pierwszym poście, ale padła wraz serwerem na imageschack.us?


chodzi mi o charakterystykę taka jaka jest w pierwszym poście: teoretyczna, nowego świeżo dotartego silnika.
na gorze 2 strony ktoś wrzucił charakterystykę z http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... hartsID=73

właściciel tego punciaka tak go zajechał ze z 60 kM zostało 54KM xD.
dlatego chodzi mi o teoretyczna taka jaka jest w 1 poście.

Autor:  mario1978 [ 15 Sty 2013, 23:10 ]
Temat postu:  Re:

kozlo napisał(a):
Mógłby ktoś wrzucić charakterystykę do Fiata Punto Mk2 1.2 8v która była w pierwszym poście, ale padła wraz serwerem na imageschack.us?
Oczywiście ;) Wrzucam na serwer forumowy (aby się nie straciły w nieznanych okolicznościach) wykresy, przy okazji w większej rozdzielczości (lepszej jakości):

Przedstawione krzywe mocy i momentu obrotowego dotyczą silników sprawdzonych i dotartych (50 godzin pracy), bez wentylatora z tłumikiem i filtrem powietrza w warunkach ciśnienia jak nad poziomem morza.

Załącznik:

1242 8V
Załącznik:

1242 16V
Załącznik:

1747 16V
Załącznik:

1910 D
Załącznik:

1910 JTD

Przy okazji "do kompletu" ile każdy z powyższych silników "kopci"

Emisje CO z układu wydechowego
Emisje powinny być zgodne z dyrektywą 93/116/CE (g/km). Wartości emisji podane w tabeli zostały określone w oparciu o przepisy dotyczące pomiaru zgodnie z dyrektywą 93/116/CE. Dane te zostały określone podczas prób homologacyjnych obejmujących cykl jazdy mieszanej.

Wartość maksymalna (g/km)
1242 8V - 136
1242 16V - 142
1242 16V - 155 (Wersja z automatyczną skrzynią biegów)
1242 16V - 159 (Wersja Sporting z automatyczną skrzynią biegów)
1747 16V - 197
1910 D - 150
1910 JTD - 130

Autor:  kozlo [ 19 Sty 2013, 19:57 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

dzieki mario1978!
na pewno przyda sie wielu uzytkownikom!

znasz może wartości przełożeń dla fiata Punto mk2 1.2 8v? ja dotarłem do takich wartości:
BIEG PRZEŁOŻENIE
PIERWSZY 3.909
DRUGI 2.158
TRZECI 1.480
CZWARTY 1,121
PIĄTY 0.897
WSTECZNY 3.818

Przełożenie przekładni głównej wynosi: ipg=3,438

tylko nie wiem czy to na pewno jest od 1,2 8v czy może od 1,2 16v.

Autor:  mario1978 [ 19 Sty 2013, 23:40 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

kozlo napisał(a):
znasz może wartości przełożeń dla fiata Punto mk2 1.2 8v?
Oczywiście że mam sporo "wiedzy tajemnej" he... Poniżej zrzuty ekranowe tabelek, nie wklejam bo ciężko byłoby to tutaj edytować aby było czytelne, mam nadzieję że da się odczytać. Gdzieś są tematy chyba już pozakładane, wkleję tutaj a potem najwyżej Zarząd przerzuci jak znajdę gdzie można byłoby się podpiąć. A to co mam podaję poniżej, wartości dla wszystkich wersji silnikowych PUNTO II, również wersje z automatyczną skrzynią biegów. Jest tego sporo, więc pisać co mam wrzucić, postaram się sukcesywnie wrzucać.
Załącznik:


Załącznik:


kozlo napisał(a):
na pewno przyda sie wielu uzytkownikom!
Mam nadzieję, że to powyższe również ;)

Autor:  kozlo [ 20 Sty 2013, 13:55 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

czyli masz takie same przełożenia jak ja podałem. zastanawiam sie czy sa one poprawne, bo zakldajac te dane prędkość maksymalna wyszla mi vmax= 206km/h :cyclopsani: :roll:

v=2*n*pi*rd / (60*ib*ipg)=2*6000*3,14* 0,281/(60*3,438*0,897)=57,22[m/s]

57,22 m/s= 206 km/h

gdzie:
n - obr/min
rd -promien dynamiczny kola
ib -przelozenie biegu V
ipg - przelozenie przekladni glownej


promien dynamiczny dla opon 165/70R14

rd = 14"*25,4 + 70%*165 -10= 281 [mm]
rd = 281 mm = 0,281 m

Autor:  mario1978 [ 20 Sty 2013, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

kozlo napisał(a):
czyli masz takie same przełożenia jak ja podałem.
Muszą być takie same, bo są one oficjalnymi danymi FIAT. Nie może być inaczej. Jak zauważysz, przy okazji masz również inne dane silników.
kozlo napisał(a):
zastanawiam sie czy sa one poprawne, bo zakldajac te dane prędkość maksymalna wyszla mi vmax= 206km/h :cyclopsani: :roll:
Nie są one poprawne do końca, gdyż liczyłeś teoretyczną prędkość maksymalną w warunkach laboratoryjnych, a zapomniałeś o życiu, czyli oporach powietrza w dużym skrócie. To opory powietrza powodują, że raz leci się max a raz leci się mniej niż max, bo wiatr masz z przodu a nie z tyłu ;)

BTW: tu masz ładny kalkulator online - http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html lub stąd program dla Windows - http://www.locost7.info/gearcalc.php

A tutaj masz obliczenia wykonane na Politechnice Lubelskiej Wydział Mechaniczny - "OBLICZENIA TRAKCYJNE SAMOCHODU
FORD FIESTA 1,25TREND" - www.kolo_samoch.pollub.pl/TRP/TRP1/FIESTA-T.DOC

Autor:  Szakarl [ 10 Kwi 2013, 07:43 ]
Temat postu:  Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL

Cze czy możecie mi sprawdzić jakie ciśnienie otwarcia korka zbiornika wyrównawczego macie w punto 1.2 8V?

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/