|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafallys |
#511207 Wysłany:
14 Paź 2011, 17:37; Temat postu: Problem z napięciem |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 14 Paź 2011, Posty: 1
|
Witam! potrzebuję pomocy!! jestem posiadaczem punto II rocz. 2000 1,2 8 V jezdze tym autem ponad rok ostatnio miewam problemy z autem , zaczeły się one objawiać problemem z zamkiem centralnym, zamek jest otwierany z kluczyka i ostatnio po przekręceniu kluczyka czasem otwieraja się tylko drzwi od kierowcy i nie działa wtedy centralny zamek który powinien otworzyć wszystkie drzwi a czasem normalnie tak jak powinno być. Wcześniej zimą miałem w zimę taką sytuację że podczas mrozu po przekręceniu kluczyka otwierał się zamek od kierowcy a pozostałe po chwili ale myślę że akurat to była kwestia niskiej temp. Teraz czasem wogóle się pozostałe drzwi nie otwierają muszę je otworzyć ręcznie. Nie wiem czy to wina akumulatora czy np może alternatora ponieważ akumulator jest prawie nowy ma rok. To nie jedyny problem jaki występuje , czasem podczas włączania długich świateł na chwile przygasa radio, nie wiem czemu, jakbybyło za mało prądu. Dziś po wyjściu z pracy wsiadając do auta, zamek otworzył się tylko z mojej strony, po przekręceniu kluczyka lampki zapaliły się zgasły, ale mimo że lampki się nie paliły silnik się uruchomił. Po chwili zgasiłem silnik i lampki przy kolejnej próbie uruchomienia silnika normalnie się zapaliły i uruchomiłem silnik. Proszę o poradę nie wiem co zrobić, nie wiem czy to jest wina akumulatora czy alternator za mało prądu produkuje? ostatnio przeczyściłem klemy, ponieważ były zaśniedziałe bo myślałem że to był powód ale widocznie nie to......
proszę o porade co zrobić zanim będę zmuszony oddać auto do elektryka (traktuje to jako ostateczność )
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Brutal123 |
#634087 Wysłany:
29 Gru 2012, 23:21; Temat postu: Re: Problem z napięciem |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012, Posty: 164 Pomógł: 10
|
Skoro auto odpala to raczej problem nie leży po stronie akumulatora czy alternatora . Coś gdzieś nie łączy , jakaś masa albo na jakiejś kostce .
_________________ Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee , 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#634116 Wysłany:
30 Gru 2012, 01:46; Temat postu: Re: Problem z napięciem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Brutal123 napisał(a): Skoro auto odpala to raczej problem nie leży po stronie akumulatora czy alternatora . Coś gdzieś nie łączy , jakaś masa albo na jakiejś kostce . Zgadza się. Ale nic nie zaszkodzi sprawdzić stan akumulatora i napięcie ładowania alternatora: Przełącznik trybu wyboru pomiaru w mierniku przestawiamy w pozycję 20V DC. Wyłącz zapłon, na kilka sekund włącz światła auta. Przyłóż końcówki przewodów pomiarowych do biegunów akumulatora – wynik na poziomie 12,6V świadczy o tym, że bateria jest w pełni naładowana, 12,3V to wartość dla baterii w połowie rozładowanej. Uruchom silnik, a następnie ponownie zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Powinno ono wynosić między 13,6V a 14,4V. Zarówno wartość wyższa, jak i niższa świadczy o niesprawności układu. Warto też zmierzyć napięcie bezpośrednio na zaciskach alternatora – powinno być możliwie zbliżone do wartości uzyskanych na biegunach akumulatora.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#634117 Wysłany:
30 Gru 2012, 01:52; Temat postu: Re: Problem z napięciem |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
A jak ktoś nie ma multimetru, to FES/MES również jest w stanie pokazać napięcie (deska - do 1 miejsca po przecinku, silnik - do dwóch miejsc) 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|