Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Proszę o info nt. PII. diesel 1.9
http://fiatpunto.com.pl/topic5492.html
Strona 1 z 1

Autor:  daras [ 14 Sty 2008, 11:03 ]
Temat postu:  Proszę o info nt. PII. diesel 1.9

Wiem, że pewnie powielam tematy, które już były ale mam prośbę:
czy możecie mi w kilku zdaniach napisać opinię nt. Punto II (rocznik 2000).
Interesują mnie głównie wytrzymałość zawieszenia, układu kierowniczego i ewentualne koszty eksploatacji.
Możecie też coś podpowiedzieć nt. wolnossącego silnika diesla 1.9?
Podobnie: wytrzymałość i koszty eksploatacji?

Autor:  Fenix [ 15 Sty 2008, 13:15 ]
Temat postu: 

Osiągi
Punto z wolno ssącym dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15 sekund , prędkość maksymalna tego modelu to 155 km/h . Jak na dość ciężkie auto wynik powyżej przeciętnej. Nie mniej ważna od przyspieszenia czy prędkości maksymalnej jest elastyczność, czyli zdolność do przyspieszania w warunkach drogowych. Punto 1.9 D dzięki dużej pojemności silnika radzi sobie całkiem nieźle, nie ma więc potrzeby częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów. Całe szczęście, bo choć pracuje ona precyzyjnie, przy każdej zmianie biegów narażamy się na bolesne uderzenie piszczelą w dolną krawędź deski rozdzielczej. Na ten istotny szczegół muszą zwracać uwagę zwłaszcza osoby o ponadprzeciętnym wzroście czy lubiące wysoką pozycję za kierownicą.

Wyposażenie
Niestety, tu Punto D może niektórych rozczarować. Już z zewnątrz rzucają się w oczy czarne, nielakierowane zderzaki, wewnątrz znajdziemy jedynie wspomaganie układu kierowniczego (standard tylko w odmianie z silnikiem diesla), poduszkę gazową dla kierowcy i immobiliser. Ciekawym dodatkiem jest funkcja "follow me home", czyli z angielskiego "odprowadź mnie do domu". Po wyłączeniu silnika po zaparkowaniu auta pod domem wystarczy kilkakrotnie pociągnąć do siebie dźwignię kierunkowskazów by włączyły się światła oświetlając drogę do domu. Im więcej pociągnięć dźwigni, tym światła palą się dłużej. Warto także wspomnieć o ciekawym rozwiązaniu wspomagania układu kierowniczego "dual drive". Przycisk na desce rozdzielczej uruchamia system ułatwiający kręcenie kierownicą np. przy parkowaniu w ciasnej luce. Przy szybkiej jeździe system ten mógłby przeszkadzać, więc powyżej 70 km/h przestaje on działać, choć kontrolka na tablicy wskaźników ciągle świeci.

Nadwozie
Auto w porównaniu z poprzednim modelem ma znacznie więcej ostrych krawędzi, widać to zwłaszcza z przodu i tyłu nadwozia. W odmianie trzydrzwiowej tylna ściana opada pod nieco większym kątem, co dodaje autu uroku, lecz ma niekorzystny wpływ na pojemność bagażnika. To zresztą dość rozsądne, auta pięciodrzwiowe wybierają zazwyczaj rodziny, a one potrzebują większej przestrzeni na bagaż. Trzydrzwiowe nadwozie jest lubiane przez młodych ludzi, a ci z kolei do wielkości bagażnika przywiązują dużo mniejszą wagę. W najtańszym modelu S (a także nieco droższym SX) zderzaki i lusterka są czarne, co nie wygląda zbyt estetycznie, zwłaszcza w zestawieniu z jasnym kolorem nadwozia. Jednak zwolenników takiego rozwiązania także nie brakuje. Ich zdaniem przytarcie na parkingu lakierowanego zderzaka zdarza się zbyt często, a usunięcie takiego śladu jest zbyt kosztowne. Choć trudno się z tymi argumentami nie zgodzić, my wolimy jednak uważać przy parkowaniu.

Podsumowanie
Choć Punto z silnikiem diesla jest droższe od najtańszego modelu benzynowego o prawie 5 tysięcy zł, chętnych na jego zakup nie brakuje. Ciągle najlepiej się sprzedaje model z 60-konnym silnikiem benzynowym i w tańszych odmianach wyposażenia.
Widać jednak, że te tendencje powoli się odwracają. Przy dzisiejszych cenach paliw wcale nas to nie dziwi. Punto z wolnossącym silnikiem diesla zyskuje zwolenników z jeszcze innego powodu: w segmencie B właściwie nie ma konkurencji. Chyba, że zaliczymy do niej innego Fiata - Uno 1.7 D.

Autor:  remind [ 24 Sty 2008, 14:40 ]
Temat postu: 

Autko świetne, za każdym razem psuje się coś innego. Obecnie przebieg licznika to 150tyś.km . Najczęściej psuje się olej w silniku oraz filtry. Czasami jakieś drobiazgi, może odpaść kawałek wydechu. Ogólnie te silniki mają to do siebie że ciekną ale nie ma co się przejmować jak między wymianą oleju będzie od 3/4 max do min. Może Fiat Punto 1.9D nie ma kopa, ale można tanio pojeździć bo spalanie to przy zadbanym autku to do 5l/100. Zawieszenie raczej trwałe, jak dobrej firmy się wstawi elementy to można pojeździć. Przed zakupem polecam przejechać się na wytrząsarkę, sprawdzić luzy zawieszenia i amortyzatory, jak coś będzie argument do negocjacji ceny. Też z blach sprawdzić dach, spoiny, i czy ścieżki uszczelnień karoserii są oryginale - wtedy wiadomo że mocno nie bity no i czy szyby z jednej parafii i jednego roku. Sprawdzić czy tej samej firmy i z tego samego roku reflektory bo bywają fiat / valeo. A i czy zamontowane na wszystkie śruby bo to oznaka że był przód robiony. Sprawdzić czy nie spadają ramiona wycieraczek tuż przy silniczku. Sprawdzić też czy wspomaganie po rozgrzaniu silniczka nie wyłącza się, bo koszt ok 200zł wymiany przekaźników lub wygrzanie płytki. Jak wybieramy się na zakupy to najlepiej zabrać ze sobą właściciela takiego punto co sam wszystko naprawia w swoim autku. Będziemy mieć gwarancję że dużo usterek znajdzie ... Co do kosztów eksploatacji to jeśli nic się ciekawego nie psuje to co 10tyś przegląd z częściami płynami - 120 do 270 zł. Jak się samemu robi to można za 100zł zrobić.

Autor:  GregoryPL [ 28 Sty 2008, 10:45 ]
Temat postu: 

Ja mam punto II 1.9 D 2000 rok... tam ktoś pisał, że prękość max tego modelu to 155... hm... na autostradzie jak się rozbuja to można i 178 km/h wyciągnąć, tyle, że temperatura silnika wzrasta powyżej prędkości 160. Co do awaryjności? Ponieważ ja kupiłem je od starszego Pana z Wrocławia, to on totalnie nic w nim nie robił. Więc konieczna była wymiana amortyzatorów, wahaczy i coś tam drobnego było przy kolumnie kierownicy do zrobienia. Potem wymiana filtrów, oleju, świec żarowych, był też mały problem z masą, gdzieś uciekała na silniku i od tego momentu, jak to wszystko zrobiłem to nie mam kłopotów z kropkiem. Autko odpala, jeździ, spala przyzwoicie jak wolno jade, nie ukrywam, że troche auto żyłuje na autostradach i mam ciężką noge, ale po mimo to oleju nie ubywa, płynu chłodzącego też. Więc najpierw auto trzeba najlepiej u dobrego mechanika i elektryka porobić i można śmigać. A w sumie koszty napraw do punto nie są wysokie, więc nie jest źle.
Wyposażenie? Mój ma szyby elektryczne, wspomaganie z city, radio dokupiłem fabryczne Blaupunkt'a z CD, coś w stylu "komputera pokładowego" to chyba jest w standradzie i tyle. Ogólnie w środku podoba mi się, patrząc na inne małe auta z roku 2000 to punto stylistycznie moim zdaniem jest najładniejsze. Moje jest 3D, z zewnątrz zderzaki są polakierowane, mam teraz zamiar na lato polakierować lusterka i progi.

Autor:  Fenix [ 28 Sty 2008, 13:23 ]
Temat postu: 

nie wiem jak zmierzyłeś temperaturę bo 1.9D z tego co wiem nie posiada wskaźnika temperatury.... ty jakiś magik jesteś??
Ps.Bardzo inteligentny pomysł przegrzać Diesla (bez obrazy)

Autor:  remind [ 28 Sty 2008, 20:23 ]
Temat postu: 

Fenix napisał(a):
nie wiem jak zmierzyłeś temperaturę bo 1.9D z tego co wiem nie posiada wskaźnika temperatury.... ty jakiś magik jesteś??
Ps.Bardzo inteligentny pomysł przegrzać Diesla (bez obrazy)



kropek to max ~160 ale to ledwo na poziomym terenie, ale to powyżej 4.5tys obr. Tyle że długo nie można jechać bo można przegrzać silnik. I po kropku!
Ja bym swojego tak nie katował diesla.

Odnośnie amortyzatorów to z tego co wiem jak 80% maja to sie ich nie zmienia chociażby mechanik nalegał. Szkoda wydawać pieniędzy. Ja mam 150tys przebiegu i oryginalne. nadal 80% sprawność.

[ Dodano: 28 Sty 2008 19:23 ]
GregoryPL napisał(a):
Ja mam punto II 1.9 D 2000 rok... tam ktoś pisał, że prękość max tego modelu to 155... hm... na autostradzie jak się rozbuja to można i 178 km/h wyciągnąć, tyle, że temperatura silnika wzrasta powyżej prędkości 160. Co do awaryjności? Ponieważ ja kupiłem je od starszego Pana z Wrocławia, to on totalnie nic w nim nie robił. Więc konieczna była wymiana amortyzatorów, wahaczy i coś tam drobnego było przy kolumnie kierownicy do zrobienia. Potem wymiana filtrów, oleju, świec żarowych, był też mały problem z masą, gdzieś uciekała na silniku i od tego momentu, jak to wszystko zrobiłem to nie mam kłopotów z kropkiem. Autko odpala, jeździ, spala przyzwoicie jak wolno jade, nie ukrywam, że troche auto żyłuje na autostradach i mam ciężką noge, ale po mimo to oleju nie ubywa, płynu chłodzącego też. Więc najpierw auto trzeba najlepiej u dobrego mechanika i elektryka porobić i można śmigać. A w sumie koszty napraw do punto nie są wysokie, więc nie jest źle.
Wyposażenie? Mój ma szyby elektryczne, wspomaganie z city, radio dokupiłem fabryczne Blaupunkt'a z CD, coś w stylu "komputera pokładowego" to chyba jest w standradzie i tyle. Ogólnie w środku podoba mi się, patrząc na inne małe auta z roku 2000 to punto stylistycznie moim zdaniem jest najładniejsze. Moje jest 3D, z zewnątrz zderzaki są polakierowane, mam teraz zamiar na lato polakierować lusterka i progi.


Autko miało duży przebieg jak kopiłeś?

Autor:  GregoryPL [ 29 Sty 2008, 11:25 ]
Temat postu: 

Nie wiem... u mnie jest wskaźnik temperatury, więc z magią to ma mało wspólnego... i 150-160 to Punto bez problemu mi idzie...:)
Jak kupowałem je w listopadzie 2006 roku to miało 98000... teraz ma 135000 i amortyzatory zmieniłem przy ok. 120000 bo parametry nie były już za ciekawe, ale i na mojej trasie jak zjade z autostrady to drogi i nie są ciekawe + troche nim po budowach jeżdże, więc wyboje to codzienność.

Autor:  STax [ 29 Sty 2008, 11:46 ]
Temat postu: 

GregoryPL: a jaką moc ma twój punciak wg dokumentów? Może JTD masz?

Autor:  GregoryPL [ 29 Sty 2008, 12:35 ]
Temat postu: 

Właśnie to jest dziwne, bo w dokumentach, dowodzie i karcie pojazdu (czy jak to się nazywa) jest wpisane 1.9 D moc 46kW... ale autko jak na tą moc całkiem nieźle sobie radzi i np. przy wymianie świec żarowych jak montowali świecie do silnika 1.9D to nie pasowały i ściągali świece do JTD... :)
Tak samo z deską rozdzielczą... popatrzyłem na Allegrgo i fakt- 1.9D ma duży prędkościomierz na środku i wskaźnik paliwa. A u mnie jest po lewej obrotomierz, na środku temperatura i paliwo i po prawej prędkościomierz.
Więc coś czuje, że moje Punto nie do końca jest Ok. :P

Autor:  remind [ 30 Sty 2008, 09:24 ]
Temat postu: 

GregoryPL napisał(a):
Właśnie to jest dziwne, bo w dokumentach, dowodzie i karcie pojazdu (czy jak to się nazywa) jest wpisane 1.9 D moc 46kW... ale autko jak na tą moc całkiem nieźle sobie radzi i np. przy wymianie świec żarowych jak montowali świecie do silnika 1.9D to nie pasowały i ściągali świece do JTD... :)
Tak samo z deską rozdzielczą... popatrzyłem na Allegrgo i fakt- 1.9D ma duży prędkościomierz na środku i wskaźnik paliwa. A u mnie jest po lewej obrotomierz, na środku temperatura i paliwo i po prawej prędkościomierz.
Więc coś czuje, że moje Punto nie do końca jest Ok. :P


to poprosimy nawet najbardziej rozmazane zdjęcie na którym jest to co ma być pod maską. osądzimy co to za model / konfiguracja .

Autor:  STax [ 30 Sty 2008, 09:46 ]
Temat postu: 

Image
1.9 D

Image
1.9 JTD

Zdjęcia z allegro i otomoto

[ Dodano: 30 Sty 2008 08:46 ]
Raczej trudno pomylić z wyglądu te silniki...

Autor:  dziq78 [ 30 Sty 2008, 10:19 ]
Temat postu: 

STax, ten pierwszy silnik to 1.9D 44kW (60KM) bez doładowania.

Autor:  STax [ 30 Sty 2008, 10:21 ]
Temat postu: 

Tak był opisany na otomoto...

[ Dodano: 30 Sty 2008 09:21 ]
A ja na dieslach się nie znam :mrgreen:

Autor:  Fenix [ 30 Sty 2008, 11:43 ]
Temat postu: 

dziq78 tak to zwykły Dieselek 60km;]

Autor:  GregoryPL [ 30 Sty 2008, 13:59 ]
Temat postu: 

Zrobiłem fotki, ale nie mam jak ich teraz do kompa przenieść.. ale są chyba juz zbędne to pod maską moje Punto wygląda dokładznie jak zdjęcie górne... czyli 1.9D..
Ale mam zamiar podjechac do kogoś, kto spawdzi mi parametry silnika na komputerze, bo cos mi tu zbyt dużo rzeczy nie pasuje...:)

[ Dodano: 30 Sty 2008 12:58 ]
Ok... mam jednak fotke swojego silnika... i jedyna różnica to, że ja mam tą plastikową skrzyneczke wysuniętą do przodu... zaznaczone na fotce.

[ Dodano: 30 Sty 2008 12:59 ]
Image

Autor:  remind [ 30 Sty 2008, 14:18 ]
Temat postu: 

GregoryPL napisał(a):
Zrobiłem fotki, ale nie mam jak ich teraz do kompa przenieść.. ale są chyba juz zbędne to pod maską moje Punto wygląda dokładznie jak zdjęcie górne... czyli 1.9D..
Ale mam zamiar podjechac do kogoś, kto spawdzi mi parametry silnika na komputerze, bo cos mi tu zbyt dużo rzeczy nie pasuje...:)

[ Dodano: 30 Sty 2008 12:58 ]
Ok... mam jednak fotke swojego silnika... i jedyna różnica to, że ja mam tą plastikową skrzyneczke wysuniętą do przodu... zaznaczone na fotce.

[ Dodano: 30 Sty 2008 12:59 ]
Image


a zapytam co to jest to coś nad skrzynką bezpieczników? takie jasne.

Autor:  dziq78 [ 30 Sty 2008, 15:12 ]
Temat postu: 

A ja zapytam:
1. Dołączam się do pytania remind
2. Co to jest obok zbiorniczka płynu hamulcowego po prawej stronie (na obu fotkach)? Czyżby wspomaganie hamulców? U mnie jest inaczej. Dziwne. :?
3. Gdzie się podziała centralka wtrysku (komputer) na fotce http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_47a02aa4b71c6327.jpg? I co to za przewód wchodzi do przedziału kabiny w miejscu gdzie GregoryPL zaznaczył centralkę? Czyżby przewód od klimatyzacji?

Chyba cyknę fotę swojego przedziału silnika dla porównania.

Autor:  GregoryPL [ 30 Sty 2008, 15:42 ]
Temat postu: 

To takie jasne nad bezpiecznikami to przetwornica od xenonów z lewego światła, prawa przetwornica jest schowana nad reflektorem z prawej strony. Wiem, jakie panuje ogólnie zdanie na temat tych instalacji ksenonowych :) ale puki co do lata z tym będe jeździł a potem zobaczymy.
Obok zbiornika płynu hamulcowego... z jego lewej strony filtr paliwa z prawej ta srebrna kostka z 4 wyjściami to nie mam pojęcia.
Przewód klimatyzacji, nie bo nie mam klimy. :)

Autor:  remind [ 03 Lut 2008, 15:42 ]
Temat postu: 

GregoryPL napisał(a):
To takie jasne nad bezpiecznikami to przetwornica od xenonów z lewego światła, prawa przetwornica jest schowana nad reflektorem z prawej strony. Wiem, jakie panuje ogólnie zdanie na temat tych instalacji ksenonowych :) ale puki co do lata z tym będe jeździł a potem zobaczymy.
Obok zbiornika płynu hamulcowego... z jego lewej strony filtr paliwa z prawej ta srebrna kostka z 4 wyjściami to nie mam pojęcia.
Przewód klimatyzacji, nie bo nie mam klimy. :)


ta srebrna kostka z 4 wyjściami to pompa ABS.

[ Dodano: 03 Lut 2008 14:42 ]
STax napisał(a):
Image
1.9 D

Image
1.9 JTD

Zdjęcia z allegro i otomoto

[ Dodano: 30 Sty 2008 08:46 ]
Raczej trudno pomylić z wyglądu te silniki...


Czy może ktoś wie co to za model na pierwszym zdjęciu ? Nie ma tam centralki sterowania pompą. Widziałem już podobny egzemplarz na allegro. Był opisany jako 1.9TD . Czy wie ktoś o co tu chodzi? może była produkowana wersja turbo... ?

Autor:  Fenix [ 03 Lut 2008, 18:21 ]
Temat postu: 

na 1 zdjęciu masz 1.9Ds zwykły dieselek wolno ssący ;] sam takiego mam;] a co do TD to musi być pomyłka może gość nie wiedział i tak napisał bo Fiat ma TD ale bodajże punto I jest a także domeną VW skoody jest TD i innych

Autor:  remind [ 04 Lut 2008, 00:08 ]
Temat postu: 

Fenix napisał(a):
na 1 zdjęciu masz 1.9Ds zwykły dieselek wolno ssący ;] sam takiego mam;] a co do TD to musi być pomyłka może gość nie wiedział i tak napisał bo Fiat ma TD ale bodajże punto I jest a także domeną VW skoody jest TD i innych


Image

ja mam punto tego typu. tutaj jest sterownik pompy nad miarką oleju. Wiadomo może dlaczego niektóre nie mają tego sterownika?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/